BMW E36 328i Coupe vs. Nissan 200SX S14A

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
EBEL sanoi:
Missä muuten myydään 335d:tä tai 335i:tä?
Eiköhän nuo ole aika pikaisesti Euroopassa tarjolla. 335i:tä on ainakin Jenkeissä päässyt jo muutama viikko sitten kokeilemaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
NHB sanoi:
130i
335d
335i
550i
Noiden lisäksi on pian tulossa vielä mm. 4,4 litrainen tuplaturbo suoraruiskutus bensa. Mikä on sitten suorituskyvyn löytymisen määritelmä? Jos noistakaan ei löydy suorituskykyä, niin aika harvalta automerkiltä sitä sitten löytyy.

Tarkoitin e36 -korisia bemuja ja muita sitä vuosikertaa olevia, kun niistä tässä threadissa lähinnä oli kyse. Tosin jos mallistoa venytetään, niin onhan vanhoissakin malleissa 540i, 800-sarja yms. todella miehekkäät mallit joissa voimaa löytyy.

Uusista koreistahan löytyy jo 330i -mallista lähtien aika kivasti suorituskykyä. Tuollainen 130i olisi mukava käydä koittamassa.

Mutta tosiaan, mitä malleja nuo 335i/d ovat? Joitan tutkielmaversioita? Ei autotalli.com, eikä oikein pikainen googletuskaan vastannut
 
NHB sanoi:
Eiköhän nuo ole aika pikaisesti Euroopassa tarjolla. 335i:tä on ainakin Jenkeissä päässyt jo muutama viikko sitten kokeilemaan.


Minkähän vuoden mallistoa noi on? Ei ainakaan 2006. Jos i mallia saa jo jenkeissä, niin mistä löytyy d mallia? Omituista, ehkä se d mallisto on suunnattu afrikan markkinoille!?
 
Varmasti tämän vuoden aikana voi tilata molempia malleja. Tuo bensa bi-turbo on jo valmis ja kaupan, diesel tulee heti sen jälkeen. 335d on varmaan suunnattu aika samoille markkinoille kuin mitä 535d.
 
neutraali sanoi:
no joo, kelpais se typerä(typer-r) mullekin, myönnetään :D
kaverilla oli 325 bmv vm-2001 kulkihan tuo 230km/h. minusta kyllä aivan riittävästi.
Ei se type-rä mikään ihme peli varsinkaan vakiona ole. Toisaalta kun parin tonnin virien jälkeen mennään varttimailit 13.x -aikoihin, ni tollaselle putkivireiselle etuvetokipolle toi alkaa olla mun mielestä jo ihan kiva aika. Radallahan noi kans kiusaa helposti paljon tehokkaampaakin kalustoa.
 
foobari sanoi:
Ei se type-rä mikään ihme peli varsinkaan vakiona ole. Toisaalta kun parin tonnin virien jälkeen mennään varttimailit 13.x -aikoihin, ni tollaselle putkivireiselle etuvetokipolle toi alkaa olla mun mielestä jo ihan kiva aika. Radallahan noi kans kiusaa helposti paljon tehokkaampaakin kalustoa.

Jep, noi Type-R:t on kyllä kaikkineen aika mukavasti kulkevia ja ennenkaikkea fiksusti hinnoiteltuja. Hyvä alusta yhdistettynä riittäviin tehoihin, niin mutkapätkillä on tosiaan aika pirullisen nopea vekotin. Ja ehdottomasti yksi mukavimman tuntuisia vaihteensiirtimiä jo vakioltaan.
 
NHB sanoi:
Varmasti tämän vuoden aikana voi tilata molempia malleja. Tuo bensa bi-turbo on jo valmis ja kaupan, diesel tulee heti sen jälkeen. 335d on varmaan suunnattu aika samoille markkinoille kuin mitä 535d.


Kun kerran tietoa löytyy kyseisistä autoista, laita jotain infoa mistä sais ostaa vaika 335:n! Oli sitten bensa tai diseli.
 
EBEL sanoi:
Kun kerran tietoa löytyy kyseisistä autoista, laita jotain infoa mistä sais ostaa vaika 335:n! Oli sitten bensa tai diseli.
Eiköhän se kaikkein tärkein tieto tule siltä BMW-kauppiaalta, jolta auton haluat ostaa. Myynnin aloittamispäivät on jo esitelty jukisestikkin usein maiden kohdalta, voisi luulla että merkin edustajilla Suomessakin olisi aika hyvin tiedossa aikataulut.
 
Foobari, millanen toi typerä on arkiajossa? Joutuuko vinguttamaan "turhaan"? Ite en oo valitettavasti päässy testaamaan.
 
Odu sanoi:
Foobari, millanen toi typerä on arkiajossa? Joutuuko vinguttamaan "turhaan"? Ite en oo valitettavasti päässy testaamaan.
No saman se vääntää kun "normaalit" 2-litraiset alhaalla, ei siis mitään ongelmia. Välitykset on toki lyhyet joten keppiä saa kyllä hämmentää.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysytään tässä samassa yhteydessä:
jengillä kokemuksia E46 6-cyl coupeista?
Tiedoissa olevia ongelmia:
-Takapään pyöräntuennoissa ongelmia
-Automaattiloota paska
-Autom. ilmastointi ei poista huurua talvella
-Autoilla ollut alkutaipaleesta pitkät huoltovälit, mahd. ongelmia vanhempana
-Paljon sähkötilpehööriä mahd. ongelmia vanhempana

Vuonna tuli 2001 facelift, kone 2.2 litraseksi 170 kaakkia, alavääntöä parannettu yms. kaikkea pientä parannusta

Tai varsinkin, onko jollain ollut sekä e36 coupe että e46 coupe? Jos viittisi summata eroja lyhyesti? Hyvät/huonot puolet.

Tollanen e46 coupe on palanut perseessä jo pidemmän aikaa, kohta antaisi budjetti sen verran myöten, että tuollaisen voisi hommata ilman että joutuisi konkurssiin. IMO toi e46 coupe on yks kauneimmista moderneista autoista jota on ikinä rakennettu.
 
Uncle Sam sanoi:
Kysytään tässä samassa yhteydessä:
jengillä kokemuksia E46 6-cyl coupeista?
Tiedoissa olevia ongelmia:
-Takapään pyöräntuennoissa ongelmia
-Automaattiloota paska
-Autom. ilmastointi ei poista huurua talvella
-Autoilla ollut alkutaipaleesta pitkät huoltovälit, mahd. ongelmia vanhempana
-Paljon sähkötilpehööriä mahd. ongelmia vanhempana

Vuonna tuli 2001 facelift, kone 2.2 litraseksi 170 kaakkia, alavääntöä parannettu yms. kaikkea pientä parannusta

Tai varsinkin, onko jollain ollut sekä e36 coupe että e46 coupe? Jos viittisi summata eroja lyhyesti? Hyvät/huonot puolet.

Tollanen e46 coupe on palanut perseessä jo pidemmän aikaa, kohta antaisi budjetti sen verran myöten, että tuollaisen voisi hommata ilman että joutuisi konkurssiin. IMO toi e46 coupe on yks kauneimmista moderneista autoista jota on ikinä rakennettu.


Itselläni ois tarkoitus lähteä kesäkuun aikana vielä hakemaan E46 coupea Saksanmaalta, mahdollisesti 330Ci. Ja todellakin, kyseessä on äärimmäisen kaunis auto...
 
Milläs koneella toi on? Tai siis miten isolla. Yheltä kaverilta sain kuulla että joku tuon ikänen 2.5 litranen bemari. 109tkm ajettu ja seuraava oli jo tehty:
-Lambda anturi
-KYTKIN!!!
-Kallistuksen vakaajan holkit
-Tukivarsi remppaa
-Laturi remppa.

En oo kyl japseissa kuullu kytkimen posahtavan 100tkm kohdalla :S
 
kytkin menee kunhan vaan viitsii raiskata sitä. joten riippuu paljon myös kuljettajasta, yhden kytkimen hajoaminen (vaikka olis kunnon kuskikin) ei vielä sano mitään suuntaan tai toiseen. ja lambdakaan ei ole homma eikä mikään.
 
Zone-sarja -42%
Patteri_ sanoi:
Milläs koneella toi on? Tai siis miten isolla. Yheltä kaverilta sain kuulla että joku tuon ikänen 2.5 litranen bemari. 109tkm ajettu ja seuraava oli jo tehty:
-Lambda anturi
-KYTKIN!!!
-Kallistuksen vakaajan holkit
-Tukivarsi remppaa
-Laturi remppa.

En oo kyl japseissa kuullu kytkimen posahtavan 100tkm kohdalla :S

Eipäs yleistetä. "Ennen vanhaan" japsit oli just tunnetuimpia siitä, että niissä oli lootat, perät, kytkimet, kaikki alimitoitettuja. Ja nimenomaan niissä paukku osat 100-200tkm kohdalla, kun eurooppalaisissa niitä ruettiin funtsimaan aikaisintaan 300tkm kohdalla.
Nykyään kukaan ei alimitoita niinkuin ennen, ja suunnittelu pelaa. Ongelmana useimmilla merkeillä on enemmän aiempi käyttäjä, kuin laadusta johtuvat hajoamiset. Mieti nyt vähän, nettiauto on pullollaan 2.5l tai isompia vanhoja bemareita, joilla ajettu yli 300tkm ilman kytkinongelmia. Miten luulet, että tuossa uudemmassa mallissa olisi muka huonompi suunnittelu, eikä suinkaan fiksattu mittari tai "fiksu" käyttäjä?
 
Uncle Sam sanoi:
IMO toi e46 coupe on yks kauneimmista moderneista autoista jota on ikinä rakennettu.

Yhdyn sinuun tässä täysin. Kunhan et osta sitä millään mopokoneella, niin en uso että tuut pettymään:)
 
Sinttu sanoi:
Yhdyn sinuun tässä täysin. Kunhan et osta sitä millään mopokoneella, niin en uso että tuut pettymään:)

Juu, täytyy katella rauhassa, että mitä tässä tulee tehtyä. Ei huvita ostaa millään lohikäärmemoottorilla varustettua autoa, jos esim. Iranin tilanne repee totaalisesti ja barrelihinta paukahtaa jonnekin 100 $/barreli hintoihin (ja sitä myötä bensa jonnekin yli 2:een euroon). Mulle riittäis todennäköisesti ihan hyvin tuo 2.2 litranen kuutonen... tai sitten 2.5. 330cd houkuttelis myös, tehoa perkeleesti ja yhdistetty kulutus jotain 7 litraa satasella. :D Turhan suolasen hintasia vaan vielä tuolla Saksassakin. Täytyy kattoo.
 
Odu sanoi:
Virityskulut ovat kuitenkin vähän eri hintaluokassa. Turbokoneesta saa sen +50hp usein pelkällä lastulla (n. 700e). Miten on vaparin laita?

En ehtinyt koko viestiketjua lukea läpi, mutta tähän kohtaa pieni lisäinfo / omaa höpinää.

Eli S14(a):n kohdallahan tehoa ei lastulla nosteta, sillä säädetään lähinnä sytkä- ja bensakarttoja. Eli tässä tapauksessa resepti on esim. kuulajousi-venttiili (25e) + W-filtteri (100e) +3" putki (x e).

Näillä muutoksilla ja kevyellä paineen nostolla (nosto ~0,3bar) dynotettu ~280hv autoja! :thumbs:
 
Hyvää keskustelua. Kokemuksesta voin kuitenkin sanoa, että Nissanin S14 ja siihen reilu touhutonni (filtteri, b-pumppu, cooleri, putkisto, ahdot ylös ja lastutus) niin ainoat bemarit jotka pysyvät kyydissä ovat ämmiä. Toki sitä BMW:tä saa myös viritettyä mutta rahaa palaa sellainen 5-10 kertaa enemmän.

Molemmat kuitenkin loistavia autoja joskin BMW alkaa olla pikkuisen jo nykymeininkiin vanhan ja halvan näköinen.
 
Ja älkää hyvät ihmiset ostako semmosta nissania/bemaria mitkä hajoilee, se nyt vaan on tyhmää. ;) Itselläni oli ennen gtr:ää 350hp nissan 200sx, tosin se vanhempi ns amismalli. Isompaa turpoa kylkeen ja vähän bensaa lisää, vm -91 130tkm ajettu avaamaton kone kesti vallan mainiosti. Kyllä ne autot kestää kun ostaa hyvän. :)

ps. turboahdetun kutosen äänet on kyllä 100x raivokkaammat kuin vastaavan vaparin :rock:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom