BMW E36 328i Coupe vs. Nissan 200SX S14A

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Edelleenkin se ahdin vain sotkee kutosen(kin) harmonista sointia sekä imu- että pakopuolella.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voi hyvä jumala että on nauru herkässä tätä keskustelua lukiessa. :lol2:

Siis miksi helvetissä ylipäätään verrataan japsia aitoon saksalaiseen värkkiin joka on sentään jumalauta AUTO. AUTO tulee vain saksasta tai ruotsista ja todellakaan tähän kategoriaan ei voi tunkea mitään japsien tekeleitä. :D

Noh, asiaan. Jokainen joka omistaa peruspaska-corollan, voi tulla sen kestävyyttä jne kehumaan. Mutta toinen asia. Itseä ei pahemmin kiinnostaisi ihan senkään perusteella kun ekaa kertaa istun oikeaan _autoon_ että "hui kamala, tämä ei varmaan kestä 300tkm:ää ilman koneremonttia!" Kyllä aidosta laadusta maksaa ennemmin kun jostain japsien kyhäämästä muovirottelosta. Menkääpä japseja hehkuttavat vaikka autoliikkeessä istumaan 3 tai 5-sarjan BMW:hen ;)
 
Seuraava oma auto on mitä luultavamminkin BMW. Autossa ei sinänsä haittaa muuta kuin valitettava omistajakunta, josta myös "sossia" luultavasti e34 biimerissään on hyvä esimerkki.

Se hyvä puoli vähänkin erikoisemmissa japseissa on ollut, että niiden klubi-tapahtumissa jopa kehtaa käydä, toisinkuin joidenkin saksalaismerkkien :( Tai ehkä se merkkiuskollisuus vaan tuntuu vähän erilaiselta ja suht säälittävältä nyt kun alkaa 30v raksuttaa omassakin mittarissa.

Sama rajoittuneisuus pilaa monien jenkkien maineen. Itse pidän monista jenkkiautoistakin, mutta perinteiset punaniskaharrastajat, jotka kouvolan pillurallissa kiertää v6 aspenilla, saa kylmät väreet nousemaan koko autokuntaa vastaan.
 
Kyllä aidosta laadusta maksaa ennemmin kun jostain japsien kyhäämästä muovirottelosta. Menkääpä japseja hehkuttavat vaikka autoliikkeessä istumaan 3 tai 5-sarjan BMW:hen ;)

Samaa mieltä. Kyllä turkkilainen siirtotyöläinen saksalaisella tehtaalla sentää kasaa kauko-idässä alihankintana tehdyistä osista ihan erilaista laatua kuin kaukoidän tehdastyöläinen kaukoidän tehtaalla.

Laatu se on joka jyrää.

















:lol2:
 
Laatu ei ainakaan noissa bemarin koneissa jyllää. Ainakaan ikähaarukalta 86-95. Mitä tästä nyt käydä kiistelemään. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Itse en tule ikinä tuommostan kyrvän jatketta hommaamaan ja sillä siisti. Sit kun kone pamahtaa (ja niin kun todennäkösesti käykin) niin ollaanpas sit vararikossa, kun on helvetin kalliit osat. Liekkö edes noi bmw:n 300-sarjan koneet EDES vapaasti pyöriviä? Eihän perkele tommosessa japsissa yleensä edes kone kilahda jos jakohihna katkee jne. Halvat osat ja silleen.

Toinen juttu mikä mua ärsyttää on tosiaan tuo käyttäjä kunta. Kyllä on vittu 325, joka teinillä mutta kun eivät tuunatakkaan osaa. Kaikissa on helvetti samat palikat. Lexus valot, alustasarja, takapönttö ja tummat taka lasit. Kyllä sitä ollaan niin tuninkeja kun kaikkilla on samanlaiset autot.

Huoh. Ehkä hieman humalassa kirjoitettu viesti. :D
 
Laatu ei ainakaan noissa bemarin koneissa jyllää. Ainakaan ikähaarukalta 86-95. Mitä tästä nyt käydä kiistelemään. Toiset tykkää äidistä ja toiset tyttärestä. Itse en tule ikinä tuommostan kyrvän jatketta hommaamaan ja sillä siisti. Sit kun kone pamahtaa (ja niin kun todennäkösesti käykin) niin ollaanpas sit vararikossa, kun on helvetin kalliit osat. Liekkö edes noi bmw:n 300-sarjan koneet EDES vapaasti pyöriviä? Eihän perkele tommosessa japsissa yleensä edes kone kilahda jos jakohihna katkee jne. Halvat osat ja silleen.

Toinen juttu mikä mua ärsyttää on tosiaan tuo käyttäjä kunta. Kyllä on vittu 325, joka teinillä mutta kun eivät tuunatakkaan osaa. Kaikissa on helvetti samat palikat. Lexus valot, alustasarja, takapönttö ja tummat taka lasit. Kyllä sitä ollaan niin tuninkeja kun kaikkilla on samanlaiset autot.

Huoh. Ehkä hieman humalassa kirjoitettu viesti. :D

Totta, noi lexukset pilaa 99% muuten hienon auton. Vastaava homma mitä näkee nizzan-dazuneissa on 3" takapönttö mikä resonoi ja paukkuu niin, että heikompia hirvittää. :urjo:
 
Ja sitä paitsi näillä bensan hinnoilla liekkö japsit järkevämpiä, ku isokoneiset bemarit ;)

Eipä nuo isompikoneiset bemaritkaan matka-ajossa mitään mahdottoman nälkäisiä ole. Esim. e39 528:n kulutus (7,4 9,9 14,2) näyttää jäävän suunnilleen samoille kantimille kuin 1.8T passatissa, 9-5 2.3t Saabissa, yms saman kokoluokan värkeissä. Vastaavat lukemat 328:ssa ovat 6,2 7,8 ja kaupungissa 11,6. Kyllähän iso kone tietysti sitten kaupungissa hörppii aika miehekkäästi, mutta seka-ajossa ei sen hullumpi kuin muukaan.

Threadin otsikon datsunillekkin luvataan autotalli.fi mukaan vastaaviksi kulutuslukemiksi 7,8 9,7 12,9, tosin nuo samat lukemat tuntuvat pitävän paikkaansa perinteisen 100hv/150Nm piristyksienkin jälkeen.

Mutta noi lukemathan ovat jotain aivan muuta jos tykkää antaa happea hiukan raskaammalla jalalla.
 
Zone-sarja -42%
Voi hyvä jumala että on nauru herkässä tätä keskustelua lukiessa. :lol2:

AUTO tulee vain saksasta tai ruotsista

Ei kai Ruotsissa autoja valmisteta. Tietääkseni sieltä tulee ainoastaan Saabeja ja Volvo-merkkisiä maatalouskoneita.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Onhan se BMW hyvä autonvalmistaja, kun eivät osaa edes penkinlämmittimiä tehdä nahkapenkkeihin. Uusin 5-sarjaan jouduttiin tekemään takaisinkutsukampanja, kun istuinlämmittimet, jotka olivat nahkapenkeissä olisivat polttaneet auton poroksi. Ja edellisen firman noin 30 kappaleen bmw 1-sarjan erästä noin 28 kpl joutui käymään ensimmäisen 300km aikana huollossa, kun merkkivalot paloivat milloin mistäkin syystä. Hyvää laatua BMW:ltä.



Mutta eipä tästä sen enempää.
 
Aika väsynyttä, pystyt varmaan parempaankin. Takaisinkutsut ovat jokaisen autonvalmistajan arkea. Viimeisin iso takaisinkutsu on Nissanin tämänviikkoinen joka tullee tarkoittamaan 100 000 moottorin vaihtamista tai perusteellista koneremonttia. Missä firmassa on muuten noin hyvä maku autojen suhteen?
 
Eräs autovuokraamo... etsivä kyllä löytää. Takaisinkutsukampanjat ovat arkipäivää se on totta, mutta että ihan penkinlämmittimien takia. Hmm... Ei luulis olevan hankalaa. Moottorit ovat kuitenkin hieman enemmän vaativia kokonaisuuksia kuin penkinlämmittimet. Aikaisempi kommentti oli aika väsyneisyydessään samalla tasolla sossia:n kommentin kanssa. Eihän tämä keskustelun tasoa ny missään tapauksessa kannata nostaa kun taso on muutenkin jo niin päätä huimaava.
 
Menkääpä japseja hehkuttavat vaikka autoliikkeessä istumaan 3 tai 5-sarjan BMW:hen ;)
Kyllä tähän on pakko puuttua, vaikka muutaman päivän wanha onkin. Nimittäin jonkin verran on tullut ajeltua e46 korisella 3-sarjan bemarilla ja siitä kyllä huokuu kaikkea muuta kuin laatu. Muovia sekin on kokonaan sisältä ja penkit on ihan kammottavat istua varsinkin pitkällä matkalla. Ja niinkin vähäpätöinen asia kuin liian ohut ratti kiinnitti huomion. Pitäisi kalliissa laadukkaassa autossa olla edes ratti mistä saa tukevan otteen. Vähän sellainen saatanan rimpula se on koko auto.

Esim. Saman ikäluokan Opel Vectra B, vaikkei mikään kallis laatuauto olekaan, on joka osa-alueella parempi mitä laatuvaikutelmaan tulee. Ihan tosi. Penkit on paremmat, vaikka nekin on kaukana loistavasta. Ratti on tietysti tukevampi ja koko ajettavuus ihan toista maata kuin bemarissa. Ja nämä huomiot tein jo kauan ennen kuin edes omistin autoa. Nykyään ajelen kyseisenlaisella Vectralla. Ikinä en bemariin vaihtaisi.

Edit: Tossa siis puhutaan varustelutasoltaan vastaavasta bemarista kuin mitä perus-Vectra on. Ei vertailussa muuten mitään järkeä olisi. Kaikki M-sarjalaiset saa jättää pois laskuista. Niistä ei tosin pahemmin ole kokemusta. Paitsi E30 koppaisen M3:n penkit on loistavat.
 
En edes usko lukemaani, joku tosiaan uskaltaa väittää että Opel Vecu on laadukkaampi kuin e46 BMW. Hohhoijjaa. Nyt on sekin kuultu, toivottavasti oli tarkoitettu trolliksi.

e. jaa se olikin joku Vecu-omistaja, sitten näille kommenteille ei sen enempää painoarvoa tarvitsekaan antaa.

Opel, Saksan Lada.
 
Eräs autovuokraamo... etsivä kyllä löytää. Takaisinkutsukampanjat ovat arkipäivää se on totta, mutta että ihan penkinlämmittimien takia. Hmm... Ei luulis olevan hankalaa. Moottorit ovat kuitenkin hieman enemmän vaativia kokonaisuuksia kuin penkinlämmittimet.

Eli on parempi sössiä moottorin kuin penkinlämmittimien kanssa. Mielenkiintoinen logiikka. Eiköhän bemarillakin ole sattunut muutamaan malliin toimiva lämmitin. Ja varsin hyvin toimivatkin, lämmittävät aika mukavasti koko penkkiä.
 
Kyllä tähän on pakko puuttua, vaikka muutaman päivän wanha onkin. Nimittäin jonkin verran on tullut ajeltua e46 korisella 3-sarjan bemarilla ja siitä kyllä huokuu kaikkea muuta kuin laatu. Muovia sekin on kokonaan sisältä ja penkit on ihan kammottavat istua varsinkin pitkällä matkalla. Ja niinkin vähäpätöinen asia kuin liian ohut ratti kiinnitti huomion. Pitäisi kalliissa laadukkaassa autossa olla edes ratti mistä saa tukevan otteen. Vähän sellainen saatanan rimpula se on koko auto.

Esim. Saman ikäluokan Opel Vectra B, vaikkei mikään kallis laatuauto olekaan, on joka osa-alueella parempi mitä laatuvaikutelmaan tulee. Ihan tosi. Penkit on paremmat, vaikka nekin on kaukana loistavasta. Ratti on tietysti tukevampi ja koko ajettavuus ihan toista maata kuin bemarissa. Ja nämä huomiot tein jo kauan ennen kuin edes omistin autoa. Nykyään ajelen kyseisenlaisella Vectralla. Ikinä en bemariin vaihtaisi.

Edit: Tossa siis puhutaan varustelutasoltaan vastaavasta bemarista kuin mitä perus-Vectra on. Ei vertailussa muuten mitään järkeä olisi. Kaikki M-sarjalaiset saa jättää pois laskuista. Niistä ei tosin pahemmin ole kokemusta. Paitsi E30 koppaisen M3:n penkit on loistavat.
Niin kysehän on valinnoista. Bemariin saat kolmea eripaksuista rattia ja saman verran erilaisia jakkaroita. Tuosta valikoimasta valitsemalla löytynee jokaisen makua vahintään kohtalaisen hyvin tyydyttävä yhdistelmä. Miten on ooppelissa... Ja nämä vaihtoehdot ovat perusmalleista.

Muoviahan perusmallin sisustassa näkyy paljolti, mutta tuonkin bemarin muovi on aika laadukasta kamaa. Ei ole kopisevaa ja nitisevää ooppelimuovia, huollon ei tarvitse sahailla muoviosia poikki natinoita eliminoitaessa. Käsityksesi laatuvaikutelmasta poikkeaa melkoisesti yleisestä käsityksestä. Katso joskus vaikka Auto, Motor und Sportin vertailuja.

Mikä on muuten ooppelisi ajettavuudessa parempaa kuin e46 bemarissa?
 
En edes usko lukemaani, joku tosiaan uskaltaa väittää että Opel Vecu on laadukkaampi kuin e46 BMW. Hohhoijjaa.
Huomasitko, että en missään vaiheessa snonut sitä laadukkaamaaksi. Ainoastaan vaikutelma on laadukkaampi. Ja huomasitko myös, että juuri siitä syystä päädyin hommamaan kyseisen kulkupelin. Eli olin tehnyt kyseisen huomion paljon aiemmin kun autoa edes omistin. Luetun ymmärtämistä kiitos.

Mikä on muuten ooppelisi ajettavuudessa parempaa kuin e46 bemarissa?
Aivan kaikki. Siis normaali ajossa. Yleinen käteensopivuus, ajoasento, ergonomisuus. Ennen kaikkea se vaan tuntuu paremmalta.

Edit: Mulla ei muuten natise mikään muoviosa, eikä muukaan osa. Joillakin tuntuu olevan Opelin laadusta ihme käsitykset. Ihmiset muistaa vain sen jos teet yhden paskan auton (Vectra A) ja sen jälkeen koko merkki on ihan paska. Jos yhtään seuraatte automaailmaa, niin eikös Opel ollut jonkun testin mukaan maailman luotettavin auto tällä hetkellä?
 
Aih että on mukava lukea näitten tissiposkien kehuja omista autoistaan :hyper:

Varsinkin nämä bemaristit tuntuu olevan niin vauhkoissaan :D

Jos laitettaisiin vertailuun vaikka tämmöinen perus japsi Honda Accord 2.4i ja sitten BMW:n 325i niin laatu eroa et edes huomaa bemarista saa vain maksaa 10tuhatta enemmän..
 
Eli on parempi sössiä moottorin kuin penkinlämmittimien kanssa. Mielenkiintoinen logiikka. Eiköhän bemarillakin ole sattunut muutamaan malliin toimiva lämmitin. Ja varsin hyvin toimivatkin, lämmittävät aika mukavasti koko penkkiä.


En nyt kääntäisi asiaa ihan noinkaan. Vaan enemminkin niin, että jos onnistuu penkinlämmittimissä tekemään virheitä, ei muut osakokonaisuudet voi onnistua.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom