BMW E36 328i Coupe vs. Nissan 200SX S14A

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Dino84 sanoi:
:offtopic: avautuminen:
kun nyt kovin puhutaan niistä japsien kestävyyksistä niin kyllä japsitkin tekee täysiä susia. esimerkkinä mun mitsubishi lanceri -95 gti, täydellinen romu!
ostin kun sillä oli ajettu 120tkm tosi hyvässä kunnossa, sitten rupes hajoomaan:

jakohihna 2 kertaa poikki ja venttiilit solmuun, viimeisin kerta meni onneksi takuuna

kytkin vaihdettu muutama kymppi sitten ja nyt siitä on ilmesesti kytkimen painelaakeri vai mikä se on menossa kun on ruvennu vinkumaan

käsijarru hajosi, laitettiin uudet vaijerit ja motonetista satulat (uudet mitsun satulat 400/kpl), nyt on taas käsijarru sökönä
takajarrut ei muutenkaan enää toimi kunnolla

pari päivää sitten meni ilmeisesti vesipumpusta laakeri

ruostetta pukkaa tuulilasin yläreunasta

tuulilasi halkes talvella koko matkalta

öljyvuotoja

aurauskulmissa pientä heittoa

takana jos istuu kaksi yli 80kg ihmistä ja ajaa pomppuun niin renkaat raapii kivasti (renkaat on ihan sallitun kokoset eikä mitkään yli isot)

ce valo välkähtelee silloin tällöin

toki tässä on paljon ns. kulutusosia mutta silti, täysin :david: auto!

en todellakaan jaksa tolle enää mitään tehdä, myyn pois parilla tonnilla ja ostan uuden tilalle. :curs:


Oliko jakohihna vaihdettu ajallaan, epäilen.

Kytkimestä sen verran että sitä on luistatettu oikein huolella, onhan kyseessä sentään "gti". Ekalla kerralla vaihdettu ilmeisesti pelkkä levy.

Käsijarrusta sen verran että onkohan edellinen kuski käyttänyt sitä niinkuin pitää eli joka kerta.

Vesipumppu voipi olla ihan "auton oma vika"

Ruosteesta, onkohan autoa pesty ja vahattu.

Tuulilasi, ilmesti jostain kiveniskemästä lähtenyt. Tuskin auton vika.

Öljyvuotoja, miten lie säännölliset huollot ja öljynvaihdot.

Aurauskulmat, mihin lie kivetyksiin ajettu.

Renkaiden raapimisesta. Eikös 120tkm kohdalla jo yleensä iskareita ja jousia vaihdella, varsinkin jos on huonolla alustalla ajettu.
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
toisella kerralla jakohihnan rikkoi kuluneet nokkapyörät (vehon mielestä), eivät olleet ekalla kerralla niitä huomanneet, joten takuuna.

jakohihnaan täytyy tehdä 30tkm jälkeen joku kiristin huolto tms...josta ei ollut mainintaa huoltokirjassa, ei missään, myyjä ei kertonut, en siitä tiennyt mitään siis (kuulemma tullut huolto-ohjelmaan jälkeenpäin) hihnalla oli ajettu n. 33tkm kun meni, joten on mun mielestä outoa ettei se edes muka tuota 3tkm ylitystä kestäisi...jotain muuta vikaa kenties?

autoa on pesty ja vahattu.

tuulilasi toki lähti kiveniskusta, mutta vituttaa

öljyt vaihdettu n. 10tkm välein (pitäisi olla 7,5tkm), huollettu usein (aina hajotessa)

en ole varma mitä ekalla kerralla kytkimeen vaihdettiin, itse tosin olen melko rauhallisesti sillä ajanut

iskarit ovat täysin kunnossa ainakin mitä katsastusmieheen on uskominen, jousista ei tietoa (eivät ainakaan sentään poikki)

edellinen omistaja oli rekkamies, en tiedä hänen käsijarrun käytöstä (tosin tuo käsijarrun hajoaminen on tyyppivika tossa autossa)
 
lisätään vielä että ennen mulla oli -84 sunny, ei mitään vikaa, sen jälkeen -92 lanceri ei mitään vikaa, kunnes 245 tkm kohdalla joku juttu hajos (piti kamalaa ääntä käännettäessä) sen ostin kun sillä oli ajettu 195tkm. :)
 
Ainahan noita maanantai kappaleita toki sattuu. Ja hra. Murphy kun vielä siihen iskee lisäksi niin a'vot :)
 
Dino84 sanoi:
toisella kerralla jakohihnan rikkoi kuluneet nokkapyörät (vehon mielestä), eivät olleet ekalla kerralla niitä huomanneet, joten takuuna.

jakohihnaan täytyy tehdä 30tkm jälkeen joku kiristin huolto tms...josta ei ollut mainintaa huoltokirjassa, ei missään, myyjä ei kertonut, en siitä tiennyt mitään siis (kuulemma tullut huolto-ohjelmaan jälkeenpäin) hihnalla oli ajettu n. 33tkm kun meni, joten on mun mielestä outoa ettei se edes muka tuota 3tkm ylitystä kestäisi...jotain muuta vikaa kenties?

....CLIP...turinointia poistettu ...clip

iskarit ovat täysin kunnossa ainakin mitä katsastusmieheen on uskominen, jousista ei tietoa (eivät ainakaan sentään poikki)

Tuon ensimmäisenkin olisi kyllä pitänyt mennä takuun piikkiin. Ei nuo rajat ole kiveen hakattuja, vaan hieman joustavia jos kyseessä on osa jonka voisi olettaa kestävän pitempään. Esim. takuun piiriin voi monesti laittaa myös takuuajan jälkeisiä vikoja, jos voidaan todistaa/olettaa että osan elinikä on ollut huomattavasti lyhempi kuin pitäisi. varsinkin jos sen kestävyyden rajoitteista ei ole mitään mainittu huollossa. Ehkä joutuu hieman vääntämään huoltoliikkeen kanssa, mutta kuluttajalla on aika hyvä tuki noissa.

Se katsastuksen iskaritestihän katsoo vain, ettei iskareiden välinen ero ole sallittua suurempi. Jos kummatkin ovat yhtä p*skana, mutta silti pitäneet nesteet sisällä, niin läpäisy on vähintäänkin todennäköistä.

Noi iskaritesterit ei oikein osaa arvostaa matalaprofiilirenkaita ja jäykkää alustaa. Antavat ihan legendaarisia arvoja :D
 
Greenpeace sanoi:
Nyt kun tuli puheeksi, niin kaverin -05 15tkm ajettu Corolla on korjaamolla, ai miksi? No kiertokangen laakeri hajosi, hirveä kolkutus. Eli se siitä.

Noi uudemmat on susia. Nyt puhun corollista vuosimalleista 87-97. Ja muutenki japskeista tuolla ikäluokalla. Uusista en tiedä mitään mutta sanojani en peru näistä. Jokaisessa autossa on yksilöitä. Ja niitä vikayksilöitä.
Asennuksissakin saattaa olla vikoja. Esim jakohihnaa vaihtaessa, PITÄÄ VAIHTAA ne kiristin rullat. Myös 150tkm kohdalla kantsis vaihtaa nokkapyörät (DOHC?). Lisäksi useissa autoissa tehdään vesipumpun vaihto, just tuossa jakohihnan vaihdon yhteydessä ettei kävis niin kun sul just kävi. Ja näin useimmissa merkkiliikkeissä tehdään. Ihan varmasti tehään vesipumpun huolto samalla.
Mutta paskaa tuuria sattuu aina :/

Mut pointtina, että ei se jakopään huolto tarkota pelkkää hihnan vaihtoa.
 
neutraali sanoi:
no on ne japsi koneet laadukkaita, ei siinä mitään. hyviä autoja kun haluaa paikasta a paikkaan b. siihen se sitten jääkin.
Joskus japsiautoilla pääsee myös paikasta a paikkaan b *hyvin* nopeasti. ;) "Japsiauto" ei aina tarkoita 80-luvun lopun ruosteista 1.3 corollamazdaa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
enpä tiedä miten tämän paikan mainostushommelit menee, mutta aihetta ja varsinkin tuota alkupään linkkiä sivuten, jos joku miettii oikeasti huolella pidettyä s14a:ta niin 200sx s14a. Ja tuo on sitten ihan oikeasti melko nopea.

Perheellisen elämään totuttelua. Ei vaan peppu kestä pitää kahta kriteereitä täyttävää autoa samaan aikaan :itku:
 
Noista kahdesta ehdottomasti 328.... Syy: Meneppä ensin istuun Japsiin ja sitte bemariin..... Ite vietän vuodessa suht. paljo autossa nii vaadin kyllä että siellä on kans mukava istuskella ja katella ympärilleen... Ja sanottasko näin et noiden autojen tehot jos ei riitä liikenteessä niin ollaan kyllä ihan väärillä jäljillä. Itellä makaa pihassa kaks bemaria (e34 518i ja e36 325i) ja kumpaankin olen ollut erittäin tyytyväinen.

OT:
Ja ei tosiaankaan kannata edes samassa lausessa puhua jostain 1.3 toiotan koneen kestävyydestä bemarin 2.8 koneen kanssa. Onhan ne suunniteltukki ihan erilaiseen käyttöön kuin noi bemarin kutosmyllyt.


Eli jos haluaa halpoja ja huolettomia kilometrejä > corolla

jos taas haluaa autoltaan suorituskykyä, ylellisyyttä, ajomukavuutta ja maksaa tästä vähän enemmän niin > BMW
 
BMW:ltä ei valitettavasti löydy suorituskykyä kuin M-sarjasta. 325/328:it on nopeahkoja perheautoja, muttei varsinaisesti lähelläkään nopeita. Noita on tullut aika ajoin moottoriteillä koittamaan ja yhtä helppoa kauraa kuin 1.8T Passatit yms.

Ja ihan totta, sen kyllä huomaa ajettavuudessa, että sakemannit on tehty jykeviksi ajettaviksi kovissakin nopeuksissa. Tosin ei niitä nyt voi silti koskaan 1.3 corollaan verrata, kun suunnitteluperiaatteet on aivan eri lähtökohdista. Mutta eipä tuo nykyinenkään datsuni ole tuolla alustalla oikein verrattavissa perinteisiin japseihin. Se riippuu ihan mitä osia sinne valitsee.

Niinkuin Vatanen sanoi haastattelussa kun kysyttiin onko hän ajanut koskaan alle 300hv autoa..."onhan niitä tullut koitettua, mutta on se sellaista rimpuilua" :worship:

Ps. Ei herneitä, itse olen tuon nykyisen tilalle hankkimassa e39 528iA:ta. Ei se mihinkään kulje, mutta ERITTÄIN miellyttävä ajettava RIITTÄVÄLLÄ suorituskyvyllä
 
foobari sanoi:
Joskus japsiautoilla pääsee myös paikasta a paikkaan b *hyvin* nopeasti. ;) "Japsiauto" ei aina tarkoita 80-luvun lopun ruosteista 1.3 corollamazdaa.
no joo, kelpais se typerä(typer-r) mullekin, myönnetään :D
MonkeySpanker sanoi:
BMW:ltä ei valitettavasti löydy suorituskykyä kuin M-sarjasta. 325/328:it on nopeahkoja perheautoja, muttei varsinaisesti lähelläkään nopeita. Noita on tullut aika ajoin moottoriteillä koittamaan ja yhtä helppoa kauraa kuin 1.8T Passatit yms.
kaverilla oli 325 bmv vm-2001 kulkihan tuo 230km/h. minusta kyllä aivan riittävästi.
 
tuo vm2001 on jo e46 korimallia. Siinä on muuten todella nätti auto. Mii laik.

Ja kyllä tosiasiassa valtaosaan perusautoihin verrattuna e36 328 on erittäin nopea kärry. Näissä teho-hommissa vaan tuppaa käymään niin, että p*rse tottuu kaikkeen, eikä hetken päästä tuollainen 7s 0-100km/h ja 230km/h huiput tunnu mitenkään erikoiselle. Itse ainakin syyllistyn tuohon melko helposti.
 
MonkeySpanker sanoi:
BMW:ltä ei valitettavasti löydy suorituskykyä kuin M-sarjasta. 325/328:it on nopeahkoja perheautoja, muttei varsinaisesti lähelläkään nopeita. Noita on tullut aika ajoin moottoriteillä koittamaan ja yhtä helppoa kauraa kuin 1.8T Passatit yms.

Ja ihan totta, sen kyllä huomaa ajettavuudessa, että sakemannit on tehty jykeviksi ajettaviksi kovissakin nopeuksissa. Tosin ei niitä nyt voi silti koskaan 1.3 corollaan verrata, kun suunnitteluperiaatteet on aivan eri lähtökohdista. Mutta eipä tuo nykyinenkään datsuni ole tuolla alustalla oikein verrattavissa perinteisiin japseihin. Se riippuu ihan mitä osia sinne valitsee.

Niinkuin Vatanen sanoi haastattelussa kun kysyttiin onko hän ajanut koskaan alle 300hv autoa..."onhan niitä tullut koitettua, mutta on se sellaista rimpuilua" :worship:

Ps. Ei herneitä, itse olen tuon nykyisen tilalle hankkimassa e39 528iA:ta. Ei se mihinkään kulje, mutta ERITTÄIN miellyttävä ajettava RIITTÄVÄLLÄ suorituskyvyllä



Lueppa toi mun postaus HITAASTI läpi vielä kerran...

Kyllä mää vaan sanon että jos tarvii enemmän tehoa kuin esim 328i:ssä on, nii ollaan kyllä aivan jossaki muualla kuin yleisenliikenteen seassa :wall:
 
luin kyllä, mutta käytetään nyt vertailukohtana jotain muuta kuin 1.3 corollaa

Ja tarviihan sitä, sujuvaan työmatkaliikenteeseen jos ei muuhun ;)
 
MonkeySpanker sanoi:
BMW:ltä ei valitettavasti löydy suorituskykyä kuin M-sarjasta.
130i
335d
335i
550i
Noiden lisäksi on pian tulossa vielä mm. 4,4 litrainen tuplaturbo suoraruiskutus bensa. Mikä on sitten suorituskyvyn löytymisen määritelmä? Jos noistakaan ei löydy suorituskykyä, niin aika harvalta automerkiltä sitä sitten löytyy.
 
NHB sanoi:
130i
335d
335i
550i
Noiden lisäksi on pian tulossa vielä mm. 4,4 litrainen tuplaturbo suoraruiskutus bensa. Mikä on sitten suorituskyvyn löytymisen määritelmä? Jos noistakaan ei löydy suorituskykyä, niin aika harvalta automerkiltä sitä sitten löytyy.


Missä muuten myydään 335d:tä tai 335i:tä?
 
MonkeySpanker sanoi:
tuo vm2001 on jo e46 korimallia. Siinä on muuten todella nätti auto. Mii laik.

.
niin no saman verran on polleja e36, ainakin muistaakseni. 192?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom