BMW E36 328i Coupe vs. Nissan 200SX S14A

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitää kantaa oma lusikka tähän soppaan kun täällä jo kerran väännetään...

Mainitsen jo tässä alussa, että en ole mitenkään ylpeä omasta autostani, enkä pidä sitä maailman parhaimpana. Nykyinen autoni on minulle ihan vain käyttöauto jolla siirryn paikasta a paikkaan b.

Eli nykyinen autoni on Opel Astra G -99 1.6 l 8-v (75 hv) autom., postin vanha, ohjaus oikealla ja kaamean värinen, maksoi 3500 €, mittarilukema ~ 90 000 km.

Tällä hetkellä polttelee BMW Z3 1,8 l vuosimalli joku -96 / -97 kun noita näyttäis saavan melko halvalla. Kävinkin koeajamassa Z3 -96 1,8
http://www.nettiauto.com/viewVehicl...r_type=&pfrom=&pto=&yfrom=&yto=&search=Hae&PN[0]=simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?id_vehicle_type=@id_make=8@id_model=111@id_car_type=@id_fuel_type=@id_gear_type=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@search=Hae
ja voin sanoa, että minun astrani oli paljon parempi ajettava kuin tuo. Tiedä sitten oliko tuo huono yksilö ja aionkin käydä koeajamassa vielä toistakin (en voi uskoa, että noi voi olla noin huonoja). Kyseinen Z kolisi ja alusta tuntui jotenkin "väliältä", muutenkin laatuvaikutelma jäi vähän ankeaksi.

Omistinkin tuossa aikaisemmin mazda 626 -89 joka oli aika paska ja sanoinkin kavereilleni kun kysyivät Z3:sta, että ajotuntuma oli lähempänä tuota mazdaa kuin nykyistä astraani.

Polttelee vieläkin tuollainen Z3:n koska uskon / toivon, että kyseinen yksilö oli vain suoraan sanottuna paska. Tuollainen olisi kuitenkin mageempi kuin tämä "postiastra". Mutta mikäli seuraavakin Z3 on yhtä huono, niin säästyypähän rahat.

Summa summarum: Kyseisessä tapauksessa 15 800 € BMW on huonompi kuin 3500 € Opel Astra. Ja jos joku ei usko niin vastatkaa tähän, niin voidaan lähteä käymään koeajamassa tuo Z3. Saat ajaa astran Patolasta tuonne autoliikkeelle ja kokeilla siellä sitä Z3:sta, siis jos maksat bensat. Astra hörppii komeat ~10 l / 100 km, mut eihän tuossa matkaakaan tule kovin paljoa, mutta ei sitä tiedä minkälainen käviämäärä tälle kertyy, kun kaikki bemarikuskit alkavat uhoamaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Powerhousu: Ainahan sen ratin voi vaihtaa :)
Jesuiitta: Mazda oli erään saksalaisen tutkimuksen mukaan. Toyota oli ihan siinä perässä. Eipä tuo yllätys ollu, että japsit oli kärjessä.
 
WTA:

Kyllä tuo sinun koeajamasi yksilö on todennäköisemmin ollut vain pommi.

Yhtä -97 Z3:a olen koittanut (väitetty 100tkm, italiantuonti) eikä se kolissut, eikä nitissyt, vaan yleiskuva oli varsin jämäkkä vaikka väitety kilometrit eivät varmasti pitäneet paikkaansa.

Samalla 1.8 koneella sekin oli, joka on ehkä auton ulkomuodon huomioiden melko alimittainen, mutta ihan auttavasti se silläkin liikkui. Alusta oli kilometreistä huolimatta napakan oloinen, eikä kolinaa tai muuta epäilyttävää kuulunut. Vanteet vaihtamalla tuosta saa oikein mukavan näköisen päidenkääntäjän.

Kaikin puolin ihan mukava ajettava, jos tila ei ole kriteeri. Käy vaan rohkeasti koittamassa uutta yksilöä, niin ei jää turhaan väärä kuva.

Kannattaa varmaan käydä uteliaisuudesta koittamassa myös MX-5, koska se on noista pikku-avoista yleensä kehutuin, eikä suorituskyvyssäkään häpeä 1.8 Z3:lle.
 
Zone-sarja -42%
Aivan kaikki. Siis normaali ajossa. Yleinen käteensopivuus, ajoasento, ergonomisuus. Ennen kaikkea se vaan tuntuu paremmalta.

Jos yhtään seuraatte automaailmaa, niin eikös Opel ollut jonkun testin mukaan maailman luotettavin auto tällä hetkellä?

Yleensä silloin ei ymmärrä mistä puhuu jos ei osaa yksilöidä niitä hyviä tai huonoja puolia. Aivan kaikki parempaa on sen luokan väite, että se jää kyllä kyllä omaan arvoonsa. Erikoista että et löydä sopivaa ajoasentoa bemarista, siinä on ooppelia kattavammat säädöt penkissä ja ratissa. Mikä siinä ajoasennossa ei toiminut sulle?

Opelia ei ole osoitettu koskaan minkään testin tuloksena maailman luotettavimmaksi autoksi. Tarkoitat varmaan autobildin "laatu"-tutkimusta jossa Opel oli saksalaisista paras. Tämä tutkimus ei edes kerro paljoakaan autojen luotettavuudesta, ylivoimainen enemmistö arvosanasta muodostuu aivan muista tekijöistä.
 
En nyt kääntäisi asiaa ihan noinkaan. Vaan enemminkin niin, että jos onnistuu penkinlämmittimissä tekemään virheitä, ei muut osakokonaisuudet voi onnistua.

No miten on sitten esimerkiksi onnistuttu äänieristyksessä, laatuvaikutelmassa, moottorin ominaisuuksissa, ääritilannekäytöksessä ja koriin välittyvien värinöiden hallinnassa.
 
Jos laitettaisiin vertailuun vaikka tämmöinen perus japsi Honda Accord 2.4i ja sitten BMW:n 325i niin laatu eroa et edes huomaa bemarista saa vain maksaa 10tuhatta enemmän..

Onhan tuossa Hondassa ihan kohtuullisesti onnistuttu laatuvaikutelman luomisessa, mutta kyllä ero on mun mielestä selkeä. Bemarista et löydä esim. sivusuunnassa heiluvia polkimia. Ohjauksen onneton tunto on muuten aika häiritsevä yksityiskohta tuossa Hondassa.
 
Kannattaa varmaan käydä uteliaisuudesta koittamassa myös MX-5, koska se on noista pikku-avoista yleensä kehutuin, eikä suorituskyvyssäkään häpeä 1.8 Z3:lle.

Allekirjoitan tämän. Hiljatain kävin kokeilemassa MX-5:sta ja se oli kyllä aika makea peli. Tyköistuva auto jonka ajo-ominaisuudet lämmittää omaa mieltä. Tuollaiseen autoon sopii mun mielestä loistavasti Mazdan käyttämä englantilaisen perinteen mukainen lähestyminen. Yksi harvoja autoja jolla voi harrastaa hauskaa ajamista ilman että nopeutta tarvitsee nostaa niin korkeaksi, että kortti lähtee automaattisesti jos tutka sattuu eteen.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yleensä silloin ei ymmärrä mistä puhuu jos ei osaa yksilöidä niitä hyviä tai huonoja puolia. Aivan kaikki parempaa on sen luokan väite, että se jää kyllä kyllä omaan arvoonsa.
Sovitaan sitten niin, että Bemari on parempi, niin sulle ei tule paha mieli, kun se sun mielestä kuitenkin on maailman paras auto. Mun ei mielestäni tarvitse yksilöidä yhtään mitään, jos toinen auto vaan ns. istuu hanskaan paljon paremmin kuin toinen. Ja siitä ajoasennosta sen verran, että mulla on omassa vessassa tasan samat säädöt kuin siinä bemarissa. Varsinkin noi penkit on tässä omassa huomattavasti paremmat, vaikka -kuten jo sanoin- nekin on kaukana täydellisestä.

Täytyy muuten näin pikaisesti kertoa, että yksi vannoutunut bemarimies meni ja osti Opelin kun pääsi tota mun paskakasaa testaan. :D

Olen siis hyvin pitkälle sitä mieltä, että se laatuero mitä noista löydät, on suurimmaksi osaksi korvien välissä. Ei ole perus bemari hintansa väärti jos ei pelkästä merkistä halua maksaa.

Edit: En muuten tajua mitä helvetin järkeä siitä on alkaa vääntämään, jos sanon oman mielipiteeni:

-Powerhousu: "Mä oon sitä mieltä, että Opel tuntuu paremmalta käteen kuin Bemari."
-NHB:"Etkä ole. Bemari on parempi"
 
Onhan tuossa Hondassa ihan kohtuullisesti onnistuttu laatuvaikutelman luomisessa, mutta kyllä ero on mun mielestä selkeä. Bemarista et löydä esim. sivusuunnassa heiluvia polkimia. Ohjauksen onneton tunto on muuten aika häiritsevä yksityiskohta tuossa Hondassa.


Pääsin tuossa kokeilamaan e46 polkimia ja kyllä heilui jopa enemmän kuin 89 civicissä jolla on vielä 2/3 enemmän ajettu kuin kyseisellä biimerillä. Ja tuosta ohjauksen tunnusta on nyt turha jauhaa mitään. Hondassa on ihan hyvä tuntu ohjaukseen. parempi kuin aiemmin mainitesemassa e46:ssa että sillä lailla.
 
Pääsin tuossa kokeilamaan e46 polkimia ja kyllä heilui jopa enemmän kuin 89 civicissä jolla on vielä 2/3 enemmän ajettu kuin kyseisellä biimerillä. Ja tuosta ohjauksen tunnusta on nyt turha jauhaa mitään. Hondassa on ihan hyvä tuntu ohjaukseen. parempi kuin aiemmin mainitesemassa e46:ssa että sillä lailla.

no ohjaus tuntuma on hondissa kautta linjain huono ja eritoten nuissa vanhemmissa, siitä on turha lienee kiistellä. toki jos tykkää veltosta/ hapuilevasta ohjaus tuntumasta niin asia on eri :).
 
no ohjaus tuntuma on hondissa kautta linjain huono ja eritoten nuissa vanhemmissa, siitä on turha lienee kiistellä. toki jos tykkää veltosta/ hapuilevasta ohjaus tuntumasta niin asia on eri :).

En minä nyt tuota 89 civicin ohjausta hyväksi tarkoittanutkaan :) Vaan juuri uudempien.
 
Mustaa valkoisella kiits :)

Nyt huonot: ohjaus ei ole hyvä vieläkään.

Autoinsinöörien kielellä Civicin ohjauksen palautusmomentti on liian kevyt.

Suomeksi se tarkoittaa, että kun rattia kääntää ja päästää sitten otteensa, pyörät eivät palaudu suoraan. Ilman uutta rattiin tarttumista auto lähtee kaartamaan ja kaartaisi vaikka aamuun asti, ellei esteitä sattuisi eteen. Hauska ominaisuus ehkä kuussa, mutta ei maassa.

http://www.iltasanomat.fi/autot/Honda+Civic/733128


joku iltasanomien testi löytyi, onhan nuita parjattu tm lehdessä ja tuulilasisaa aikalailla aikoinaan. ilmeisesti honda on kuitenkin aivan uusimpiin malleihin tehnyt muutoksia ainakin alustan suhteen.
 
Suomeksi se tarkoittaa, että kun rattia kääntää ja päästää sitten otteensa, pyörät eivät palaudu suoraan. Ilman uutta rattiin tarttumista auto lähtee kaartamaan ja kaartaisi vaikka aamuun asti, ellei esteitä sattuisi eteen.
Toi taitaa olla mersujenkin tyyppivika. Ainakin sellaista olen kuullut. Olen elämäni aikana ajanut yhtä mersua ja siinäkin oli sama efekti. Ihan sairaan raivostuttavaa kun se ei palauta kunnolla.
 
Olen siis hyvin pitkälle sitä mieltä, että se laatuero mitä noista löydät, on suurimmaksi osaksi korvien välissä. Ei ole perus bemari hintansa väärti jos ei pelkästä merkistä halua maksaa.

Niinkin yksinkertaiset asiat kuten melutaso ovat aika helposti mitattavissa. Alustan toiminta ja ääritilannekäytös vaativat jo vähän ymmärrystä testaajaltakin. Näille "bemarissa maksaa vain merkki" -tietäjille esitän aina saman kysymyksen: Missä autossa on samat ominaisuudet halvemmalla?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom