BMW E36 328i Coupe vs. Nissan 200SX S14A

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hienoa. Eräs teini täällä tyhjäkäynnillä nautti 328 viikonloppuna. Teki jo pahaa se venttiilin nostimien säklätys. Mutta sitten kaikki kruunautu. Tuli kiertokanki lohkosta pihalle. En tiedä mikä perkele on mutta aina kaikki mun tietämät bemarit on rotteloita. Ei nyt kaikki ole, mutta kyllä tuokin poika miltä lohkes kone bemarista jakso japseja haukkua. Oli siinä mukava toyotalla paeta paikalta, missä ei kuulu MITÄÄN sivuääniä koneesta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ainahan maailmaan puhetta mahtuu. Nii ja mielipiteitäki on erilaisia.

Miusta japsit on ihan jees jos haluaa luotettavaa, varmaa ja kohtuuhintaista ajoneuvoa allensa.

BMW:stä en muuta ymmärrä, että niissä on joissakin malleissa enemmän tehoa kuin yleensä japseissa. Mutta kyllä tuollainen turbo-Nissani hakkaa bemun mennen tullen jos haluaa autoansa virittää.
 
Patteri_ sanoi:
Ainaki sen jälkee, kun bemari pojat jaksaa haukkua ettei japsien koneet ole laadukkaita ja kestäviä.

Niinno. Onko jossain 1.3 corollassa mitään muuta hyvää kuin se,että kone kestää..(?) niinpä...
 
AnttiS sanoi:
Niinno. Onko jossain 1.3 corollassa mitään muuta hyvää kuin se,että kone kestää..(?) niinpä...
Varmaan bensan kulutus muihin isommilla koneilla varustetuihin saman ikäisiin autoihin verrattuna. Mihinkään nykyautoihin tota on tyhmä lähteä vertaamaan. Joillekin taloudellisuus on aika tärkeä asia. Mua ainakin jollain tavalla kiehtoo vaikkapa pienikoneinen diesel-Punto. Ei muuten, mutta kulutus on neljän litran luokkaa sadalla. On meinaan suht pihi auto. Enemmän silti kiehtoo joku Lotus Omega, jossa on tehoa se karvan alta 400hp. Molemmissa on kieltämättä puolensa.

Ei siis voida oikein sanoa, että 1.3 corollassa ei ole muuta hyvää kuin kestävä kone. Kaikki riippuu näkökulmasta. Toisaalta se pointti siinä Corolla-viestissä ei ollut ko. auton hyvyys, vaan se, että osaa japsitkin tehdä kestäviä koneita. Turha siis takertua Corollaan.
 
Powerhousu. Aivan. Itteeniki kiehtos joku tehokkaampi auto. Vaikkapa toi nipponi juuri nii ku täs topicis. Tai vaikkapa turpo calibra :P
 
Patteri_ sanoi:
Ainaki sen jälkee, kun bemari pojat jaksaa haukkua ettei japsien koneet ole laadukkaita ja kestäviä.
no on ne japsi koneet laadukkaita, ei siinä mitään. hyviä autoja kun haluaa paikasta a paikkaan b. siihen se sitten jääkin.
AnttiS sanoi:
Niinno. Onko jossain 1.3 corollassa mitään muuta hyvää kuin se,että kone kestää..(?) niinpä...
itse asiassa 1.3 corollan kone ei mikään häävi ole. 1.6corollan kone(16valve, alkaa muistaakseni vm-88>>>) on yks lujimmista bensakoneista mitä löytyy. autossa nyt vain on helvetin paljon muitakin asioita entä pelkkä kone :)
 
OStakaa tällane niin ei tartte väitellä autoista enää ikinä :lol2:

fa-18e.jpg
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Aika monelle tärkeintä on, että auto kulkee luotettavasti ja halvasti paikasta toiseen, kuten myynti tilastot kertoo. Corolla ajaa oman asiansa loistavasti. Miksi inistä, kun se ei tee muuta ihmeellisesti, kun ei ole tarkotuskaan? Harva kritisoi ferraria siitä, että halvassa corollassakin on enemmän tavaratilaa.
 
Jep, kyllä auto pitää valita ja arvostella käyttötarkoituksen mukaan.

Ja ylläpito on se mikä auton tiellä pitää, oli se sitten japsi tai sakemanni. Harmittavan usein vaan noiden teinien kärryt on valittu tyyliin "mobilesta halvin", öljyjä/nesteitä ei vaihdeta ja annetaan vaan kovaa ajoa koko ajan.

Ja kun sakemannit kuulemani mukaan eivät myöskään ylläpitävästä huollosta juuri perusta, niin löytyy sporttiautojen joukosta monia joilla on vaan porattu moottoritietä paria sataa samoilla öljyillä ja kulutusosilla. Tuosta ei pitemmän päälle hyvää seuraa merkistä riippumatta. Valitettavasti sitten kun pahimmat oireet alkavat ilmestyä, niin günther on jo vaihtanut autoa ja joku reilu turkkilainen myy entisen torin kulmalta suomeen :(

Se Startti -ohjelman vanhapatu arvostelija osaa täydellisesti tuon epäolennaisuuksiin keskittymisen. Arvostella nyt uuden porshen aktiivijousituksen sporttiasentoa liian kovaksi. Kas kun ei vielä ole äänekä, ahdas, epäkäytännöllinen ja liian nopeakin :wall:
 
MonkeySpanker sanoi:
Se Startti -ohjelman vanhapatu arvostelija osaa täydellisesti tuon epäolennaisuuksiin keskittymisen. Arvostella nyt uuden porshen aktiivijousituksen sporttiasentoa liian kovaksi. Kas kun ei vielä ole äänekä, ahdas, epäkäytännöllinen ja liian nopeakin :wall:

Ihan aiheellista oli todeta, että se on turhan kova kadulla ajamiseen, mutta oli turhaa sano sitä yksiselitteisesti turhaksi. Jos ajaa radalla ym, niin se "nappula" kojelaudassa voi olla varsin hyödyllinen.

Mun mielestä muuten aika hyvä tyyppi se "Petsku". Tosin ehkä välillä niitä miinuspuolia kaivetaan vähän liiankin innolla.
 
MonkeySpanker sanoi:
Tosin pitää muistaa, että kyseisestä s14/s14a:sta saa noin 1200e sijoituksella kaavittua kestävästi +100hp ja +160Nm (~300hv/400Nm), joka tuo mukavaa piristettä päivittäiseen ajoon. Lisäksi auton luonne muuttuu todella paljon vakion sivistyneen tasapaksusta bulevardisportista, jollaiseksi tuo vakio on erilaisilla toimilla kuristettu.

Hyvänä puolena on se, että noiden perusvirien jälkeen matka-ajoa voi silti tehdä 8l/100km ja kuitenkin resursseja löytyy kivasti sujuviin ohituksiin.

Ja kiva kuulla, että auto miellyttää silmää:) Jos tuo Forcen aikaisemmin mainitsema datsuni muuten oikeasti kiinnostaa, niin laitan sen luultavimmin kesäkuun alussa myyntiin ;)
Kaverini otti kätevästi 315 heppaa tuollaisesta nissanista ja ehtihän se ajaa sillä 300km ennen kuin meni paskaksi,mutta sai sen sitten kuntoon uudestaan 2kk päästä ja ajoi sillä n. 1kk kun se hajosi taas,että eipä ollu kauhean kestävä viritys,mutta onhan se yksilöstäkin kiinni....tosin toisen kaverin projektina on juuri tuo 328ci bemu ja meinaa ahdinta lykätä kylkeen!Sanoi että
ensikesänä,kun se on valmis pitäis tollaset +350 heppaa irrota....sitten ihmetellään koskas se laukeaa...
 
Pertti 123 sanoi:
Aika monelle tärkeintä on, että auto kulkee luotettavasti ja halvasti paikasta toiseen, kuten myynti tilastot kertoo. Corolla ajaa oman asiansa loistavasti. Miksi inistä, kun se ei tee muuta ihmeellisesti, kun ei ole tarkotuskaan? Harva kritisoi ferraria siitä, että halvassa corollassakin on enemmän tavaratilaa.
niin no autossa on muitakin tekijöitä kuin pelkkä kestävyys, huomaat sen jos joskus luet mm TM lehteä ja heidän tekemiä testejä :). nimittäin ajettavuuskin on aika tärkeä osa autoa. jos haluaa varmimmin liikkua paikasta a paikkaan b, niin se tapahtuu joko omin jaloin tai polkupyörällä :)
 
Patteri_ sanoi:
Kauppakassejahan noi on. Mutta eivätpähä ainakaa hajoo.

Nyt kun tuli puheeksi, niin kaverin -05 15tkm ajettu Corolla on korjaamolla, ai miksi? No kiertokangen laakeri hajosi, hirveä kolkutus. Eli se siitä.
 
finfighter sanoi:
Kaverini otti kätevästi 315 heppaa tuollaisesta nissanista ja ehtihän se ajaa sillä 300km ennen kuin meni paskaksi,mutta sai sen sitten kuntoon uudestaan 2kk päästä ja ajoi sillä n. 1kk kun se hajosi taas,että eipä ollu kauhean kestävä viritys,mutta onhan se yksilöstäkin kiinni....tosin toisen kaverin projektina on juuri tuo 328ci bemu ja meinaa ahdinta lykätä kylkeen!Sanoi että
ensikesänä,kun se on valmis pitäis tollaset +350 heppaa irrota....sitten ihmetellään koskas se laukeaa...

Kuullostaa vähän, että laukeamisesta voisi pikemminkin syyttää kaveriasi kuin autoa :rolleyes:

Omasta mielestä näiden virittäminen pitää alottaa juurikin niistä virityksiä tukevista osista, jotka ei tehoa nosta. Näihin pakollisiin kuuluu upgreidattu bensapumppu ja astetta kylmemmät tulpat. Kun noi perusjutut on valmiina, niin sitten vasta aletaan lisäämään tehoa. Turha särkeä laitteita tyhmyydellä

315hp vaatii perusvirien lisäksi (täysi putkisto turbolta+filtteri) jo isommat 555cc suuttimet tai bensanpaineensäätimen, sekä keulacoolerin ennenkuin voi väittää kestäväksi. Lisäksi lastu on pakollinen, kun alkuperäine kartasto on optimoitu 92 oktaanin mukaan. Vakio t28 tuottaa ~320hp, mutta silloin ollaan jo föönin rajoilla ja ahdot lähempänä 1.2bar.

Jos seokset on kunnossa, niin ei tosiaan pitäisi olla mitään hätää. Ja jos ei, niin saa katsoa peiliin syyllistä etsiessä koneen sulaessa. Samat kujeet bemareissa.
 
Zone-sarja -42%
OFFTOPIC:
Jos haluaa jotain faktaa autojen luotettavuudesta niin katsoo niitä uusimpia Saksan TUV-vikatilastoja.
Automerkkien "10 kärjessä" -sijoitukset kaikissa ikäryhmissä menee siten että Toyotalla kympin sakissa sijoja on jopa 16kpl, kun taas seuraavalla M-B:llä 9. Seuraavina Porsche 8, Mazda 7 ja Subaru 6.
Esim Audilla, BMW:llä ja Nissanilla sijoituksia kympin sakissa ei ollut kuin yksi kullakin.
Tuossa pitää muistaa se että Saksan ajo-olosuhteet poikkeaa meidän kotoisista olosuhteista jonkin verran.
 
neutraali sanoi:
niin no autossa on muitakin tekijöitä kuin pelkkä kestävyys, huomaat sen jos joskus luet mm TM lehteä ja heidän tekemiä testejä :). nimittäin ajettavuuskin on aika tärkeä osa autoa. jos haluaa varmimmin liikkua paikasta a paikkaan b, niin se tapahtuu joko omin jaloin tai polkupyörällä :)

No tossahan missasit mun ajatuksen täysin. Tottakai autossa on muitakin juttuja, mutta jos oikeesti vaan sillä paikasta toiseen pääsemisellä on jollekkin väliä.

Moni ei ajattele tai huomaa sen suurempaa eroa ajettavuudessa, tai ole ainakaan valmis maksamaan siitä.

Huonona esimerkkinä voisi verrata Corolla ja BMW 1 sarjaa. Saman kokoluokan autoja, mutta BMW ihan ylihinnoiteltu (ja ahdaskin taitaa olla corollaan verrattuna). Erittäin harva pystyy itselleen perustelemaan sitä hinta eroa millään ominaisuuksilla (vaikka eroja onkin).
 
:offtopic: avautuminen:
kun nyt kovin puhutaan niistä japsien kestävyyksistä niin kyllä japsitkin tekee täysiä susia. esimerkkinä mun mitsubishi lanceri -95 gti, täydellinen romu!
ostin kun sillä oli ajettu 120tkm tosi hyvässä kunnossa, sitten rupes hajoomaan:

jakohihna 2 kertaa poikki ja venttiilit solmuun, viimeisin kerta meni onneksi takuuna

kytkin vaihdettu muutama kymppi sitten ja nyt siitä on ilmesesti kytkimen painelaakeri vai mikä se on menossa kun on ruvennu vinkumaan

käsijarru hajosi, laitettiin uudet vaijerit ja motonetista satulat (uudet mitsun satulat 400/kpl), nyt on taas käsijarru sökönä
takajarrut ei muutenkaan enää toimi kunnolla

pari päivää sitten meni ilmeisesti vesipumpusta laakeri

ruostetta pukkaa tuulilasin yläreunasta

tuulilasi halkes talvella koko matkalta

öljyvuotoja

aurauskulmissa pientä heittoa

takana jos istuu kaksi yli 80kg ihmistä ja ajaa pomppuun niin renkaat raapii kivasti (renkaat on ihan sallitun kokoset eikä mitkään yli isot)

ce valo välkähtelee silloin tällöin

toki tässä on paljon ns. kulutusosia mutta silti, täysin :david: auto!

en todellakaan jaksa tolle enää mitään tehdä, myyn pois parilla tonnilla ja ostan uuden tilalle. :curs:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom