BMW E36 328i Coupe vs. Nissan 200SX S14A

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Powerhousu sanoi:
En sitten tiedä mikä idea tossa 193hp rajassa oli. Joku taika siinä on oltava, koska mersulla ja bmw:llä on molemmilla tasan yhtä tehokas malli, joissa molemmissa on oikeasti reippaasti enemmän tehoa. Ja tosiaan joissakin moottoripyörissä sovelletaan samaa.
Ja sattuma tai kilpailutilanne on suljettu pois? Onhan sakuilla noita hieman yli 193 heppasiakin vaikka millä mitalla. VAG:kin tarjoaa 200 heppaista konettaa lukuisissa malleissa. Ja jos vaikka oletetaan että sun kaverisi Mersussa olisi oikeastikin se 200 hevoista, niin puhutaan vielä aika pienistä muutaman prosentin heitoista. Tuollaiset menee komeasti mittausepätarkkuuden sisään. ja eihän tuo tehojen ilmoittaminen alakanttiin mitenkään uniikki tilanne. BMW:n tapauksessakin hyvä esimerkki on myös E39 523i. Siinäkään tapauksessa ei ollut mitään 170 hepan verorajaa jonka vuoksi tehot ilmoitettiin alakanttiin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
NHB sanoi:
Ja sattuma tai kilpailutilanne on suljettu pois?
Ei saatana. Kyllä mä oon noista verojutuista tms. niin paljon kuullut puhuttavan noiden tehojen yhteydessä. Olisko sitten joskus ollut näin, ja se on poistettu käytöstä. Puhutaan kuitenkin yli 10v vanhoista autoista.
 
Powerhousu sanoi:
Ei saatana. Kyllä mä oon noista verojutuista tms. niin paljon kuullut puhuttavan noiden tehojen yhteydessä. Olisko sitten joskus ollut näin, ja se on poistettu käytöstä. Puhutaan kuitenkin yli 10v vanhoista autoista.
Jos noista puhutaan paljon, niin sitten varmaan pystyt linkittämään jostain vähän faktaa väitteesi tueksi. Saksassa on ollut käytössä nykyinen järjestelmä vuodesta -97 lähtien ja se ei tunne teholuokkia. Mersukin on käyttänyt konettaan pitkälle 2000 luvun puolelle ja ei ole nostanut tehojen ilmoitettua määrää. Ei kuulosta hirmu uskottavalta, että melkein kymmenen vuotta olisivat ilmoittaneet alakanttiin noita tehoja vanhan käytöstä poistetun verotuskäytännön vuoksi. Itse en moisesta ole kuullut, eikä tuollaisia 193 heppaisia koneita kovin montaa ole ollut. Montako muuta tulee mieleen näiden kahden jo luetellun lisäksi?
 
Powerhousu sanoi:
327? Täytyy myöntää etten oo kuullutkaan. Mobile.de:kään ei tunne koko autoa. Ja googlettamalla löytyi lähinnä jotain 30-luvun autoja. Oletan, että tossa on samat tehot kuin e36 325:ssa, eli 193hp. En tosin tiedä mitä korimallia toi sun autos oli, mutta saatujen tehojen perusteella oletan tota.

No, näissä saksalaisissa on sellainen hauska juttu, että ilmoitettu teho on toi 193hp, joka on muutamassa muussakin autossa, kuten Mersun 230 kompressorissa. Tämä raja sattuu olemaan joku verotusraja Saksassa, ja todelliset tehot on vähän isommat. Ilmoitettu siis verojen takia pienempänä. (samaa tapaa joissain moottoripyörissä) Esimerkiksi kaverilla olleesta Mersusta, joka oli juurikin toi 230 kompressor, oli penkitetty suht tasan 200hp takapyöriltä, ja oli täysin vakio. Vähän samaa "vikaa" on noissa bemareissa. Pitäisi tietää ne oikeat lähtötehot, niin tietäisi miten onnistunut viritys on kyseessä. Näillä tiedoilla väittäisin, että rahanmenoon nähden toi sun viritys ei menny ihan lapaan.

Koitas uudestaan, kyllä sellaisia löytyy. 327 on myös Hartgen suosikkeja virittelyssä. 327 hartge haulla ainakin löytyi heti.

Omani oli aito mutta 327:n voi tehdä myös kepulikonstein, 320i pataan kun vaihtaa alakerran pitenee isku ja siinä tulee 2.7 litrainen.

Enivei, harvinaisempi on suomessa. Tuontitekniikka oli myös omassani. Kanta-autoon istutettu suomessa.
 
Powerhousu sanoi:
Jos niitä tosiaan on ollut 86-91, niin ne on olleet sitten mitä suuremmalla todennäköisyydellä e30-koppaisia, ja tehoa luultavasti vähemmän vakiona kuin toi e36-koppaisten 193hp. Siitäkään ei tietysti voi olla varma, jos ne on jotain virityspajojen omia malleja olleet. Tietoa odotellaan...

Tollanen e30-koppainen muuten lievästi sanoen lentää jollain 200hp tehoillakin jo.

Juu, e30 koppaista vanhempaa oli mun. Ja edellä tulikin, moottoria kutsuttiinkin saksassa "saastemootoriksi" saksan hämärän verotuksen mukaan.
 
TheSami sanoi:
Itselläni oli 327 Josta kutitettiin pienellä vaivalla takapyörätehoksi 210hv, auto oli jokapäiväisessä ajossa eikä mitään ongelmia. Nokat, ruiskun koplaus, kannen uusiksi muotoilu ja putkisto. Bemun kohdalla väittäisin tietäväni mistä puhun.

Mitä tohon voimansiirtoon tulee isoilla tehoilla niin ison bemarin laatikko ja perä kestää takuulla kovankin voiman verrattuna japsirimpulaan.

Pienellä vaivalla? Noh, kuka pitää mitäkin pienenä vaivana. Kuitenkin tuollaisessa nissanissa suurempi tehonnousu saadaan aikaan pelkällä ruiskun uudelleen ohjelmoinnilla ja hengityksen parantamisella.

Bemun voimansiirto joka kestää? Biimsterillä osataan kyllä kone ehkä rakentaa, mutta muuten auto on tunnetusti heikompaa tekoa. No, tästä on turha lähteä kiistelemään, koska tuskin mielipiteen muutosta saadaan aikaan kumpaakaan suuntaan.

Mutta mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin hanki 200sx s14a, jos haluat liikkua autollasi. Mutta jos kalliiden varaosien vaihtelu ja epävarma liikkuminen kiinnostaa, niin 328 on oikea auto sinulle. Tunnetusti kuitenkin japanilaiset ovat tekniikaltaan kestävämpiä autoja kuin eurooppalaiset.
 
Juurikin mielipiteitähän nämä pitkälti ovat ja jokainen puolustaa omaansa. Hyviä rasseja molemmat, erilaisia vain.
 
blobbari sanoi:
Mutta mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, niin hanki 200sx s14a, jos haluat liikkua autollasi. Mutta jos kalliiden varaosien vaihtelu ja epävarma liikkuminen kiinnostaa, niin 328 on oikea auto sinulle. Tunnetusti kuitenkin japanilaiset ovat tekniikaltaan kestävämpiä autoja kuin eurooppalaiset.
Jatketaan samaa sarjaa. Datsuni kannattaa valita jos nauttii Japanilaisten rämisevästi ja halvasta sisutasta, korkeasta melutasosta ja anhittomasta alustasta. Alustalla on vaikeuksia siirtää maahan jopa mitättömät vakiotehot. Datsunin raaserihenkeen sopii mukavasti Corolla-tason varusteetkin, joka kyllä ikään kuin kuuluvat muutenkin corollamaiseen yleisilmeeseen.
 
TheSami sanoi:
Jos olisi talli ja joutoaikaa niin käpistelisin tollaisen peliksi jota ulkoilutetaan muutaman kerran kesässä.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=792871&postcount=152
Komia on. Tosin nuo valoluomet vai mitkä ne nyt on jättäisin poois.
Pitäisköhän oma köyhis-316 laittaa samanlaiseksi..:D


Niin threadin aihe. No onhan tuo jo todettukin useaan otteeseen että kelpo pelejä molemmat, mutta itse ottaisin BMW:n. Kyllä jatke on aina jatke!
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
NHB sanoi:
Jatketaan samaa sarjaa. Datsuni kannattaa valita jos nauttii Japanilaisten rämisevästi ja halvasta sisutasta, korkeasta melutasosta ja anhittomasta alustasta. Alustalla on vaikeuksia siirtää maahan jopa mitättömät vakiotehot. Datsunin raaserihenkeen sopii mukavasti Corolla-tason varusteetkin, joka kyllä ikään kuin kuuluvat muutenkin corollamaiseen yleisilmeeseen.
:offtopic: tuo datsun kommentti on muuten ärsyttävä :D. vähän mua aikonaan vitutti ku mulla oli nissan, niin aina kaverin piti kuitata jos jotain vikaa tuli että mikä siinä sun datsunissas on taas vikana :D. otti luonnon päälle nissanin omistajana tuo datsun kommentti vaikka datsunihan se on, mutta tuo datsun sana tuo aina mieleen iki ihanan 100a:n:)
 
Hoh hoijaa mitä porukka jaksaa väittää vaikka ei tunnu olevan faktaa yhtään.

Mut topikin alottajalle ehkä paras paikka ois kysellä

www.dnsf.org
ja
www.btcf.fi

Kattelet sieltä vaikka tekniikka/ongelmat osiosta et mitä vikoja noissa paskoissa on ollut. Itse en ainakaan tiedä kuin 2 tapausta missä olisi bemarin m50b25/m50b28 hajonnut kansi. Ja sekin on ollut ihan käyttäjän omaa hölmöyttä.

Aika paljon tulee noita vastauksia: Joo,isällä on korjaamo. Se tietää kaiken autoista ja ajaa corollalla. Tai sit: Mun siskonmiehenveljentytönukin kaverilla oli hajonnut kansija se sano et se on ihan paska.

No kummallakin autolla(vakioita) ajaneena ei tartte kahta kertaa miettiä. Kyllä sinne nissaniin istuttaessa tuli niin anopin sunny mieleen. Eikä millään hyvällä..:jahas:
 
Noissa fani-foorumeissakin on se huono puoli, että 95 prosenttia jengistä kehuu omaa merkkiään ilman objektiivisuuden rajoitteita.
 
NHB sanoi:
Noissa fani-foorumeissakin on se huono puoli, että 95 prosenttia jengistä kehuu omaa merkkiään ilman objektiivisuuden rajoitteita.
no eipä fsp:llä ainakaan paljoa mitään kehuja ole vaan täyttä faktaa asiasta kuin asiasta. sitten taas joku suomi24 toyota foorumi on aivan kauheaa luettavaa:). siellä kehutaan oma merkki maasta taivaaseen. ihan huvittaa lukea silloin kun sinne vahingossa sattuu eksymään. ja jostain kumman syystä nimenomaan se toyo foorumi on ollut se pahin, en tiedä mistä se kertoo, tuskin mistään mutta ihmetyttää vain.
 
NHB sanoi:
Jos noista puhutaan paljon, niin sitten varmaan pystyt linkittämään jostain vähän faktaa väitteesi tueksi.
Niin joo.Aivan. Nykyäänhän kaikki keskustelu käydään netissä, eikä livenä. :D Juu, en anna linkkiä, koska en sellaista linkkiä tiedä. En liiku paikoissa joissa bemareista puhutaan. Enkä väitä mitään. Sanoin vaan, että sellaista olen kuullut.
 
rku sanoi:
Mun mielipide itse kysymkseen on se, että jos tarkoituksena saada autosta tulevaisuudessa kunnolla tehoa irti, on 200sx luonnollisesti fiksumpi valinta. Jos taas vakiona aiot ajaa, niin ajahan molempia ja eiköhän ulkonäkö + ajo-ominaisuudet ratkaise lopullisen valinnan?

Ei ole tarkoitus vakiona pitää autoa ja tuo on kyllä totuus, että 200SX:ästä saa enemmän tehoa irti turbon ansiosta. Kyllä nuo Datsunin viritysmahdollisuudet houkuttelee. Eihän nuo vakioina mihinkään liiku ;) .
 
Vittu saatana kun pätkii näköjään huolella. Kirjoitin pari tuntia sitten viestin, ja se ei näköjään tullutkaan. Ei sitä ainakaan poistettu, koska oli ihan asiallinen.

Eli:

Hommahan taisikin mennä niin, että noi tehorajat liittyi vakuutuksiin tai johonkin sellaiseen, eikä mihinkään veroihin. Kuulostaa ainakin järkevämmältä. Jostain noi verot sain päähäni.
 
Powerhousu sanoi:
Vittu saatana kun pätkii näköjään huolella. Kirjoitin pari tuntia sitten viestin, ja se ei näköjään tullutkaan. Ei sitä ainakaan poistettu, koska oli ihan asiallinen.

Eli:

Hommahan taisikin mennä niin, että noi tehorajat liittyi vakuutuksiin tai johonkin sellaiseen, eikä mihinkään veroihin. Kuulostaa ainakin järkevämmältä. Jostain noi verot sain päähäni.

Ainakin Venäjän puolelle vakuutuksen ottaessa tehot vaikuttaa hintaan.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom