- Liittynyt
- 11.10.2005
- Viestejä
- 671
TheSami sanoi:Jos on tarkoitus virittää kampetta niin onhan Bemussa paljon enemmän toki varaakin ottaa hepoja irti.
Ehkä kannattaisi tutustua tarkemmin valmistajan tekniikkaan ennenkuin lähtee tällaista mielipidetta laukomaan. Millä tavalla bemun koneesta on varaa ottaa tehoa irti? Iskutilavuuden kautta? On todennäköisempää että bemun kone paukahtaa ennemmin vaikka 300hv kohdalla kuin nissanin. Kuitenkin sr20det(nissanin konetyyppi) konetta on maailmalla(myös suomessa) käytössä päivittäisessä ajossa ilman ongelmia. Lisäksi virittämisessä on otettava huomioon myös muu voimansiirto, joka ainakin omien kokemuksien ja tiedon perusteella ei ole kovin kestävä virityskäytössä.
TheSami sanoi:Kumpikin on jo myös niin vanhoja pelejä että pikku laittoa tulee joka tapauksessa.
Tässä ainoa totta oleva kommentti...
TheSami sanoi:Itseäni ensiksi mietityttäisi Nissanin ahdin, esim turbo Bluebirdit söivät ahtimia tasaiseen tahtiin. Siinä mielessä bemu on enemmän turvallista perustekniikkaa. Tosin jos siinä sitten tulee iso remppa maksaa senkin sairaasti.
Ns. sportista on tosin aina sportin kulut.
Bemussa turvallista perustekniikka. Ei ainakaan varaosahintojen perusteella. On turha tarttua pelkästään ahtimen kalleuteen se on vain yksi osa-alue koneesta. Ja on turha verrata turbo-luupään konetta kymmenen vuotta uudempaan 200sx koneeseen. Turbo-kone ei ole sen vika herkempi kuin vaparikaan, jos se pidetään vakiona ja huolehditaan turbon jäähdytys kovan ajon jälkeen. Nissanin koneessa on kuitenkin pakokaasu-ahdin, eikä volkkarin g-lader mekaaninen ahdin, jonka kestävyys on jotenkin kyseenalaista...