BMW E36 328i Coupe vs. Nissan 200SX S14A

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Force
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
TheSami sanoi:
Jos on tarkoitus virittää kampetta niin onhan Bemussa paljon enemmän toki varaakin ottaa hepoja irti.

Ehkä kannattaisi tutustua tarkemmin valmistajan tekniikkaan ennenkuin lähtee tällaista mielipidetta laukomaan. Millä tavalla bemun koneesta on varaa ottaa tehoa irti? Iskutilavuuden kautta? On todennäköisempää että bemun kone paukahtaa ennemmin vaikka 300hv kohdalla kuin nissanin. Kuitenkin sr20det(nissanin konetyyppi) konetta on maailmalla(myös suomessa) käytössä päivittäisessä ajossa ilman ongelmia. Lisäksi virittämisessä on otettava huomioon myös muu voimansiirto, joka ainakin omien kokemuksien ja tiedon perusteella ei ole kovin kestävä virityskäytössä.

TheSami sanoi:
Kumpikin on jo myös niin vanhoja pelejä että pikku laittoa tulee joka tapauksessa.

Tässä ainoa totta oleva kommentti...

TheSami sanoi:
Itseäni ensiksi mietityttäisi Nissanin ahdin, esim turbo Bluebirdit söivät ahtimia tasaiseen tahtiin. Siinä mielessä bemu on enemmän turvallista perustekniikkaa. Tosin jos siinä sitten tulee iso remppa maksaa senkin sairaasti.

Ns. sportista on tosin aina sportin kulut.

Bemussa turvallista perustekniikka. Ei ainakaan varaosahintojen perusteella. On turha tarttua pelkästään ahtimen kalleuteen se on vain yksi osa-alue koneesta. Ja on turha verrata turbo-luupään konetta kymmenen vuotta uudempaan 200sx koneeseen. Turbo-kone ei ole sen vika herkempi kuin vaparikaan, jos se pidetään vakiona ja huolehditaan turbon jäähdytys kovan ajon jälkeen. Nissanin koneessa on kuitenkin pakokaasu-ahdin, eikä volkkarin g-lader mekaaninen ahdin, jonka kestävyys on jotenkin kyseenalaista...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Patteri_ sanoi:
Nojaa. Kaverilla ajettu -95 corollalla 320tkm. Kone ei säklätä (ei välystä ainkaaan kuuluvasti keinuvivuissa). Öljyn/hihnan vaihdoilla selvinny.
Lisäks toisella tutulla vanha nissani millä ajettu 350tkm. Ei mitään muuta ole koneelle tehty paitsi vaihdelaatikko vaihdettu. Kyllä se on selvä peli, että japskin tekniikka kestää paremmin, kun noitten jäteöljysekottimien.
Enon bemaria (oisko ollu joku -92 -320.), kun kateltii ja kurkkailtii venttiilin kopan alle, ni oli nokka, keinut jne.. entisessä kunnossa.

Itse en kiistele sen enempää, mutta japski ois varmempi.
huollosta se on kiinni. bemun koneet on kyllä perkeleen kestäviä kun öljynvaihto vain tehdään ajallaa. bemarin ottasin jo melkein brandin takia:). no vakavasti puhuen nuo bemarin tehot on aivan toista maata kuin tuossa kinnerissä vaikka paperilla hevosia on vähemmän. japskien ajettavuuden kaikki jo tietääkin, teinien mielestä se on hyvä kun ei ole todellisista autoista kokemusta, joissa on tarkka ja hyvä ohjaus. japskit on kaikki velttoja/hepposia ajaa, myös uudet.
 
blobbari sanoi:
Ehkä kannattaisi tutustua tarkemmin valmistajan tekniikkaan ennenkuin lähtee tällaista mielipidetta laukomaan. Millä tavalla bemun koneesta on varaa ottaa tehoa irti? Iskutilavuuden kautta? On todennäköisempää että bemun kone paukahtaa ennemmin vaikka 300hv kohdalla kuin nissanin. Kuitenkin sr20det(nissanin konetyyppi) konetta on maailmalla(myös suomessa) käytössä päivittäisessä ajossa ilman ongelmia. Lisäksi virittämisessä on otettava huomioon myös muu voimansiirto, joka ainakin omien kokemuksien ja tiedon perusteella ei ole kovin kestävä virityskäytössä.



Tässä ainoa totta oleva kommentti...



Bemussa turvallista perustekniikka. Ei ainakaan varaosahintojen perusteella. On turha tarttua pelkästään ahtimen kalleuteen se on vain yksi osa-alue koneesta. Ja on turha verrata turbo-luupään konetta kymmenen vuotta uudempaan 200sx koneeseen. Turbo-kone ei ole sen vika herkempi kuin vaparikaan, jos se pidetään vakiona ja huolehditaan turbon jäähdytys kovan ajon jälkeen. Nissanin koneessa on kuitenkin pakokaasu-ahdin, eikä volkkarin g-lader mekaaninen ahdin, jonka kestävyys on jotenkin kyseenalaista...


Itselläni oli 327 Josta kutitettiin pienellä vaivalla takapyörätehoksi 210hv, auto oli jokapäiväisessä ajossa eikä mitään ongelmia. Nokat, ruiskun koplaus, kannen uusiksi muotoilu ja putkisto. Bemun kohdalla väittäisin tietäväni mistä puhun.

Mitä tohon voimansiirtoon tulee isoilla tehoilla niin ison bemarin laatikko ja perä kestää takuulla kovankin voiman verrattuna japsirimpulaan.
 
neutraali sanoi:
bemarin ottasin jo melkein brandin takia:).
no vakavasti puhuen nuo bemarin tehot on aivan toista maata kuin tuossa kinnerissä vaikka paperilla hevosia on vähemmän. japskien ajettavuuden kaikki jo tietääkin, teinien mielestä se on hyvä kun ei ole todellisista autoista kokemusta, joissa on tarkka ja hyvä ohjaus. japskit on kaikki velttoja/hepposia ajaa, myös uudet.

Nyt taitaa olla oikea asiantuntija kyseessä! Paperilla toisessa tehot vaan näyttää isommilta?? siis mitä??

No minun kokemukset uusista japanialaisista kärryistä on kyllä vähintäänkin positiivisia esim. uusi Accord (2,4l) mahtava kone ja ajo, ja Avensis varmasti hiljaisin auto mitä saa alle 50000 eurolla...

Mutta asiaan, teinibemariksi luokiteltavaa e36 coupea on joka nurkalla ja niiden arvo tulee romahtamaan, kohta niistä ei pääse enää eroon vaikka maksais.... BMW hiljaisempi, mutta niiiiin tylsä verrattuna Nissaniin. Molemmat pieniä, epäkäytännöllisiä ja turhia. Toisesta saa tosin tehtyä hauskan ajopelin ettei edes tee mieli hankkia moottoripyörää!
 
zamm sanoi:
Nyt taitaa olla oikea asiantuntija kyseessä! Paperilla toisessa tehot vaan näyttää isommilta?? siis mitä??

!
mitä vittua nää sekoilet, hevosistahan tuossa puhuin
neutraali sanoi:
no vakavasti puhuen nuo bemarin tehot on aivan toista maata kuin tuossa kinnerissä vaikka paperilla hevosia on vähemmän. .


ajossa siis huomaa eron kunnolla



edit:
zamm sanoi:
No minun kokemukset uusista japanialaisista kärryistä on kyllä vähintäänkin positiivisia esim. uusi Accord (2,4l) mahtava kone ja ajo, ja Avensis varmasti hiljaisin auto mitä saa alle 50000 eurolla...

!
uuden passatin koeajaa niin nuo saakin jäädä jo todennäköisesti kauppaan. ulkonäön ja ajomukavuudenkin osalta ;). makuasioita, pahapa näistä on kiistellä :)
 
zamm sanoi:
No minun kokemukset uusista japanialaisista kärryistä on kyllä vähintäänkin positiivisia esim. uusi Accord (2,4l) mahtava kone ja ajo, ja Avensis varmasti hiljaisin auto mitä saa alle 50000 eurolla...
Mielipideasioita.. Väitänpä kyllä, että yleensäkin saksalaiset autot (ei Opel, eihän se oo auto:D ) ovat laadultaan parempia. Esim. vm. 2000 avensiksen kojelauta nitisee ja kitisee ku vanha ..... ja yleensäkin tuntuu että nämä autot rakennetaan minimibudjetilla.

zamm sanoi:
Mutta asiaan, teinibemariksi luokiteltavaa e36 coupea on joka nurkalla ja niiden arvo tulee romahtamaan, kohta niistä ei pääse enää eroon vaikka maksais.... BMW hiljaisempi, mutta niiiiin tylsä verrattuna Nissaniin. Molemmat pieniä, epäkäytännöllisiä ja turhia. Toisesta saa tosin tehtyä hauskan ajopelin ettei edes tee mieli hankkia moottoripyörää!
Ehkä tuo eka lause just kertoo siitä, että bemarista tykätään enemmän ku nissanista;) Ja muutamien vuosien päästä isompikoneiset e36set menee todellakin kaupaks samalla tavalla ku teinit nyt ostelee e30siä ja tuunailee päin vittua.

Ei saakeli et nää on taas ihan :anssi: :david: :offtopic: :wall: keskusteluja. Kauhee väittely mielipideasioista. Taidanpa antaa puheenvuoron niille ihmisille, keillä on käyttökokemusta _kyseisistä_ autoista.. Ja pahoitteluni tämän tekstin postaamisesta threadin aloittajalle:)
 
neutraali sanoi:
huollosta se on kiinni. bemun koneet on kyllä perkeleen kestäviä kun öljynvaihto vain tehdään ajallaa. bemarin ottasin jo melkein brandin takia:). no vakavasti puhuen nuo bemarin tehot on aivan toista maata kuin tuossa kinnerissä vaikka paperilla hevosia on vähemmän. japskien ajettavuuden kaikki jo tietääkin, teinien mielestä se on hyvä kun ei ole todellisista autoista kokemusta, joissa on tarkka ja hyvä ohjaus. japskit on kaikki velttoja/hepposia ajaa, myös uudet.

No japskien ajo-ominaisuudet ovatkit aina olleet mitä ovat.. Mutta ei siitä pääse mihinkään, eli jos vertaa jotain 1.6 -95 corollaa ja tommosta korkeaviritteistä bemaria, että se corolla on siihen verrattuna pommin varma.
Kuka tykkää mistäkin. Mutta ite oon nähny liikaa noita kansivikaisia bemareita.
En nyt sano, että ne täysiä paskoja on. Kestäävät minkä kestäävät, mutta ei ne niin "pommin" varmoja ole.:)
 
Patteri_ sanoi:
No japskien ajo-ominaisuudet ovatkit aina olleet mitä ovat.. Mutta ei siitä pääse mihinkään, eli jos vertaa jotain 1.6 -95 corollaa ja tommosta korkeaviritteistä bemaria, että se corolla on siihen verrattuna pommin varma.
Kuka tykkää mistäkin. Mutta ite oon nähny liikaa noita kansivikaisia bemareita.
En nyt sano, että ne täysiä paskoja on. Kestäävät minkä kestäävät, mutta ei ne niin "pommin" varmoja ole.:)

Juu kahella kaverilla juurikin kansi mennyt paskaksi E36 bemmasta. Itse ehkä ottaisin tuo Nissanin, mutta makuasioita.
 
TheSami sanoi:
Itselläni oli 327 Josta kutitettiin pienellä vaivalla takapyörätehoksi 210hv, auto oli jokapäiväisessä ajossa eikä mitään ongelmia. Nokat, ruiskun koplaus, kannen uusiksi muotoilu ja putkisto. Bemun kohdalla väittäisin tietäväni mistä puhun.
327? Täytyy myöntää etten oo kuullutkaan. Mobile.de:kään ei tunne koko autoa. Ja googlettamalla löytyi lähinnä jotain 30-luvun autoja. Oletan, että tossa on samat tehot kuin e36 325:ssa, eli 193hp. En tosin tiedä mitä korimallia toi sun autos oli, mutta saatujen tehojen perusteella oletan tota.

No, näissä saksalaisissa on sellainen hauska juttu, että ilmoitettu teho on toi 193hp, joka on muutamassa muussakin autossa, kuten Mersun 230 kompressorissa. Tämä raja sattuu olemaan joku verotusraja Saksassa, ja todelliset tehot on vähän isommat. Ilmoitettu siis verojen takia pienempänä. (samaa tapaa joissain moottoripyörissä) Esimerkiksi kaverilla olleesta Mersusta, joka oli juurikin toi 230 kompressor, oli penkitetty suht tasan 200hp takapyöriltä, ja oli täysin vakio. Vähän samaa "vikaa" on noissa bemareissa. Pitäisi tietää ne oikeat lähtötehot, niin tietäisi miten onnistunut viritys on kyseessä. Näillä tiedoilla väittäisin, että rahanmenoon nähden toi sun viritys ei menny ihan lapaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Patteri, et todellakaan voi vakavalla naamalla väittää, että 2.8 litrainen moottori josta on otettu vajaa 200hv olisi korkeaviritteinen?

Mun mielipide itse kysymkseen on se, että jos tarkoituksena saada autosta tulevaisuudessa kunnolla tehoa irti, on 200sx luonnollisesti fiksumpi valinta. Jos taas vakiona aiot ajaa, niin ajahan molempia ja eiköhän ulkonäkö + ajo-ominaisuudet ratkaise lopullisen valinnan?

Ja kuten powerhousu sanoi, on siinä 328:ssa todellisuudessa enemmän tehoa, kuin tuo ilmoitettu. Eron huomaa kyllä 325:een verrattaessa.
 
J_mp sanoi:
Vanhaa kone ja turbo ja sitten dumppi on säädetty vaan niin löysälle, että hirvee pihinä ja puhina kuuluu mutta itse auto ei liiku mihinkään.

Öö, :offtopic: , mutta mikä tuo dumppi on, joka jo aiemmin mainittiin?
 
SerialLoser sanoi:
Öö, :offtopic: , mutta mikä tuo dumppi on, joka jo aiemmin mainittiin?

"Dumpvalve on venttiili, joka säästää turboahdinta päästämällä ylimääräiset paineet pois kanavista. Tällöin paine ei virtaa väärään suuntaan, eli ahtimesta poispäin, jolloin turbon rasitus vähenee."

Lainaus jostain thyyningsivulta.
 
rku sanoi:
Ja kuten powerhousu sanoi, on siinä 328:ssa todellisuudessa enemmän tehoa, kuin tuo ilmoitettu. Eron huomaa kyllä 325:een verrattaessa.
Ero taitaa tulla siitä suuremmasta alaväännöstä. Ihan samalla tavalla 325:ssä on enemmän tehoa kuin mitä on ilmoitettu.
 
Oli/on niitä 327 Bemuja hieman uudempiakin, kuin Powerhousun esittämät 30-luvun mallit. Niitä oli silloin 86-91 mallin aikaan. En muista varmaksi,mutta taisi tulla ainakin Hartgen pajalta niitä. En tiedä oliko lohko jo 2,7 ennen Hartgen käsittelyä.
ps. Itselläni on ollut sellainen käsitys, että ne verot Saksassa määräytyy litratilavuuden mukaan? Voi joku vero tietysti tulla tehoistakin?
Vitun faktapitoista tietoa multa näköjään tulee. Kertokaa joku, miten ne verot siellä Saksassa menee ja tuliko Bemuja jo suoraan tehtaalta 327-mallina,vai oliko jollain näppinsä pelissä että siitä koneesta tuli 2,7litrainen.Vai mitä vitttua tämä kaikki tarkoittaa ja mihin tässä vielä joudutaan????
 
Kapu sanoi:
Oli/on niitä 327 Bemuja hieman uudempiakin, kuin Powerhousun esittämät 30-luvun mallit. Niitä oli silloin 86-91 mallin aikaan.
Jos niitä tosiaan on ollut 86-91, niin ne on olleet sitten mitä suuremmalla todennäköisyydellä e30-koppaisia, ja tehoa luultavasti vähemmän vakiona kuin toi e36-koppaisten 193hp. Siitäkään ei tietysti voi olla varma, jos ne on jotain virityspajojen omia malleja olleet. Tietoa odotellaan...

Tollanen e30-koppainen muuten lievästi sanoen lentää jollain 200hp tehoillakin jo.
 
Powerhousu sanoi:
Jos niitä tosiaan on ollut 86-91, niin ne on olleet sitten mitä suuremmalla todennäköisyydellä e30-koppaisia, ja tehoa luultavasti vähemmän vakiona kuin toi e36-koppaisten 193hp. Siitäkään ei tietysti voi olla varma, jos ne on jotain virityspajojen omia malleja olleet. Tietoa odotellaan...

Tollanen e30-koppainen muuten lievästi sanoen lentää jollain 200hp tehoillakin jo.
Joo, niitähän ne juuri oli, eli e30-koppaisia. Ja se on varmasti menevä peli. Itsellä oli 325, jossa oli muistaakseni 175 hp. Ja jo se oli varsin metka laitos. Talvella se oli jotain aivan hirveää, kun kaasun kanssa sai olla perkeleen tarkkana koko ajan. Se on niin rauhaton auto, että se ei ota sellaista pikkunättiä luisua, vaan lähtee heti aivan hirveään liippiin. Joitain kertoja sai pyyhkiä hikikarpaloita otsalta ja enimpiä kakkoja pöksyistä pois.
 
Kapu sanoi:
Oli/on niitä 327 Bemuja hieman uudempiakin, kuin Powerhousun esittämät 30-luvun mallit. Niitä oli silloin 86-91 mallin aikaan. En muista varmaksi,mutta taisi tulla ainakin Hartgen pajalta niitä. En tiedä oliko lohko jo 2,7 ennen Hartgen käsittelyä.
ps. Itselläni on ollut sellainen käsitys, että ne verot Saksassa määräytyy litratilavuuden mukaan? Voi joku vero tietysti tulla tehoistakin?
Vitun faktapitoista tietoa multa näköjään tulee. Kertokaa joku, miten ne verot siellä Saksassa menee ja tuliko Bemuja jo suoraan tehtaalta 327-mallina,vai oliko jollain näppinsä pelissä että siitä koneesta tuli 2,7litrainen.Vai mitä vitttua tämä kaikki tarkoittaa ja mihin tässä vielä joudutaan????
Eiköhän tässä liene kyseessä E30 325e, joka on 2,7 litrainen säästöpossu -malli. Vakiona tehoiltaan varsin maltillinen peli, jonka suunnittelussa on pyritty pieneen polttoaineen kulutukseen.

Päästöt määrittävät verot saksassa. Isokoneinen auto joka täyttää vain matalat (vanhat) päästönormit tarkoittaa isoja veroja.
 
NHB sanoi:
Päästöt määrittävät verot saksassa. Isokoneinen auto joka täyttää vain matalat (vanhat) päästönormit tarkoittaa isoja veroja.
En sitten tiedä mikä idea tossa 193hp rajassa oli. Joku taika siinä on oltava, koska mersulla ja bmw:llä on molemmilla tasan yhtä tehokas malli, joissa molemmissa on oikeasti reippaasti enemmän tehoa. Ja tosiaan joissakin moottoripyörissä sovelletaan samaa.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom