Biomekaniikka + fysiikka ja niiden variaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jassoo7
  • Aloitettu Aloitettu
Se on kaikkien oma asia jos tulokset on tärkeämpiä ja sillä verukkeella ei tarvitse treenaamista sen enempää ajatella. 👍🏼 Mutta silloin se on typerää jos siitä treenistä seuraa vaiva ja sitä ihmetellään että en kyllä yhtään tiedä mistä se ois voinut tulla niin kyllä siinä komeasti kääntää päätään pois eikä halua kohdata sitä tosi asiaa että hei -kaikki tai ei mitään- oli se todellinen vamman syy.
Niin no tuossa tapauksessa tulokset on kokonaisuutena huonot, koska ollaan päädytty romukoppaan oletettavasti ennenaikasesti. Tarkotin tuloksilla vaan, että jos joku kova nostaja on sorvin ääressä vielä 70v ilman sen ihmeempiä oireita, ni ei se mitään tuuria ole. En tuu ikinä uskoon. Sillon ollaan tehty asiat hyvin, ja kehoa kuunnellen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin no tuossa tapauksessa tulokset on kokonaisuutena huonot, koska ollaan päädytty romukoppaan oletettavasti ennenaikasesti. Tarkotin tuloksilla vaan, että jos joku kova nostaja on sorvin ääressä vielä 70v ilman sen ihmeempiä oireita, ni ei se mitään tuuria ole. En tuu ikinä uskoon. Sillon ollaan tehty asiat hyvin, ja kehoa kuunnellen.
Tai minun kropan nivelille ja vipuvarsien pituuksille ei tietyt liikkeet sopineet niillä laajuuksilla mitä kisa nostojen säännöt vaativat. ne ketkä nostaa ehyenä järkyttävän pitkän uran on silloin geneettisesti lahjakkaita niin rakenteeltaan johon sitten se laji mekaniikka yhdistyy. Säännöt sopivat treenaajan kehoon. Ja yleensä valitettavasti oireet alkaa kun jotain on jo mennyt rikki. Ed coan on samalla tavalla kaikkien aikojen yhtenä parhaimpana nostajana korjattu useammasta kohdasta ja ei muuten johdu siitä että on vaan tullut vanhaksi.
 
Joo en omalla genetiikalla saanut näillä yleisillä treeni metodeilla treenaamalla juurikaan muuta aikaiseksi. Eli biomekaniikkateorian syy? Vai mitä tarkoitat? Ja se biomekaniikka ei valitettavasti ole teoria. 👍🏼

Vai olisinko vielä ehjä jos en olisi toiminut kuten yleisesti ohjeistetaan vaan ollut joku nämä asiat huomioon ottava, näkö kykyinen valmentaja ettei olisi jälkeen päin tarvinnut itse alkaa ottamaan selvää mitkä kaikki tehtiin vasten omaa genetiikkaa. Kuitenkin nyt pystyn kivutta treenaamaan itsekkin mutta en toista kenekään toisen mantraa ymmärtämättä paremmasta. 👍🏼
Joko olet niin hauras että olisit rikkonut itsesi millä tahansa treenillä tai sitten siinä tekemisessä oli jotain päin persettä. Kyllä ihmisen pitäisi päästä edes 90-kyykkyyn kuorman kanssa, IPF syvyys voi olla joillekin kyseenalainen mutta ei sillä kovin moni ole itseään rikkonut.

Tai minun kropan nivelille ja vipuvarsien pituuksille ei tietyt liikkeet sopineet niillä laajuuksilla mitä kisa nostojen säännöt vaativat. ne ketkä nostaa ehyenä järkyttävän pitkän uran on silloin geneettisesti lahjakkaita niin rakenteeltaan johon sitten se laji mekaniikka yhdistyy. Säännöt sopivat treenaajan kehoon. Ja yleensä valitettavasti oireet alkaa kun jotain on jo mennyt rikki. Ed coan on samalla tavalla kaikkien aikojen yhtenä parhaimpana nostajana korjattu useammasta kohdasta ja ei muuten johdu siitä että on vaan tullut vanhaksi.
Kun kaivetaan kehosta irti kaikki suorituskyky niin ottaa siitä keho osumaa väkisinkin, treenasipa sitten laitteilla tai vapailla painoilla. Jos Coan olisi kyykkäämisen tilalla treenannut enemmän hackilla ja prässillä niin veikkaisin että ei olisi tulokset olleet lähelläkään samaa vaikka kroppa olisi paremmassa jamassa.

Jos olisit edes puolitosissasi harrastanut voimanostoa niin ymmärtäisit, mutta nyt tämä on vaan teoriarunkkaamista. Ihminen ei ole robotti johon voidaan yksittäisiä lihasryhmiä vaihtaa vahvempaan ja moninivelliikkeet vahvistuu. Vastaus nyt todellakin on että se nyt vaan on niin, kai sen jotenkin tieteelläkin voi selittää mutta tuo saa kelvata.
 
Tai minun kropan nivelille ja vipuvarsien pituuksille ei tietyt liikkeet sopineet niillä laajuuksilla mitä kisa nostojen säännöt vaativat. ne ketkä nostaa ehyenä järkyttävän pitkän uran on silloin geneettisesti lahjakkaita niin rakenteeltaan johon sitten se laji mekaniikka yhdistyy. Säännöt sopivat treenaajan kehoon. Ja yleensä valitettavasti oireet alkaa kun jotain on jo mennyt rikki. Ed coan on samalla tavalla kaikkien aikojen yhtenä parhaimpana nostajana korjattu useammasta kohdasta ja ei muuten johdu siitä että on vaan tullut vanhaksi.
Mut onhan sekin sun omaa syytäs, johon oisit voinut vaikuttaa jos osaaminen olis ollu erilaista? En oikeen lämpene genetiikka jutuille, koska niihin yhdistyy monesti jokin oletus, että kaikki tehtiin jo hyvin, oikein, ja silti epäonnistuttiin. Vaikka niin olis, ni ihan täysin mahotonta varmistua asiasta. Liian monta polkua, jotka jäi kokeilematta. Kuinkahan moni keskiverto treenaajista täyttää oman maksimaalisen potentiaalinsa? Mä uskon, että kukaan treenaaja ei oo ikinä tuossa onnistunut, eikä tuu ikinä onnistuun. Vaikka hän olis maailman huipulla. Larry Wheels saatto pystypunnertaa aika historiallisia tuloksia, mut oisko se voinu saavuttaa kaikki samat jutut, ja pysyä ehjänä tekemällä asian X/jättämättä asian Y tekemättä? Aika varmaan kyllä.

Ei voimanostajat omista takakyykkyä, maastavetoa, eikä penkkipunnerrusta. Kilpaurheilijat tuskin laittaa terveyttä kaiken edelle. Harrastelijoistaki valtaosa on ihan paskana viimestään joskus 40-vuotiana tyyliin. Geenejä hekin syyttelevät, vaikka metodit, kehonhuolto, you name it on puutteellista. Ite aion, ja uskon täysin pysyväni hyvin pitkään ehjänä ja nostokykyisenä. Oon harrastelija, mut luotto itseen(ei sattumaan) on kova. Haluun treenata koko elämän, ja on myös pieni tarve päästä päteen että olin oikeessa koko tän ajan, vaikka metodit vaikutti omaperäsiltä välillä 😇. Kaikista noista syistä tää aihe kiinnostaa jonkin verran. Voisi sanoa että fitness käsitteenä on mulle hyvin tärkeää.
 
Joko olet niin hauras että olisit rikkonut itsesi millä tahansa treenillä tai sitten siinä tekemisessä oli jotain päin persettä. Kyllä ihmisen pitäisi päästä edes 90-kyykkyyn kuorman kanssa, IPF syvyys voi olla joillekin kyseenalainen mutta ei sillä kovin moni ole itseään rikkonut.
Voi olla että olen mutta sitä haurauden esto lääkettä ei oo vielä keksitty. Ja varmasti kestää! Toisen pidempään kun toiset. 👍🏼

Oletko mitenkä noin yleisesti tietoinen noiden vaivojen synty mekanismeista? Vai onko se pelkästään räks ja poks?
niin veikkaisin
Joo sitä ei koskaan tiedetä eikä veikkaamisesta yleensäkkään näissä ole juurikaan hyötyä. 👍🏼

Vastaus nyt todellakin on että se nyt vaan on niin
Kyllä jos sitä ei paremmin osaa nähdä tai selittää. 👍🏼
 
Mut onhan sekin sun omaa syytäs, johon oisit voinut vaikuttaa jos osaaminen olis ollu erilaista?
Mitä varten minä täällä asioita nostan esille. Vasta on sivu tolkulla toitotettu että tulokset = kisa liikkeet! Joista olen ollut eri mieltä että on olemassa toinenkin vaihtoehto! Mutta tottakai sitä koreografiaa tulee harjoittaa koska se on osa sitä kilpailua!
 
????? Nyt et varmaan tunne ketään tosissaan urheilevaa tai tämä oli vain lipsahdus. 👍🏼
Mitä tarkotat? En tunne Larry Wheelsiä, mut kisaavia nostajia & urheilijoita kyllä. Jos tavotteena on tehä rahaa ja rikkoa ennätyksiä, ni halutaan tietenki pysyä terveenä että voidaan nuo saavuttaa 😁.
Se ei oo sama asia silti ku terveys edellä treenaaminen.
 
Mitä varten minä täällä asioita nostan esille. Vasta on sivu tolkulla toitotettu että tulokset = kisa liikkeet! Joista olen ollut eri mieltä että on olemassa toinenkin vaihtoehto! Mutta tottakai sitä koreografiaa tulee harjoittaa koska se on osa sitä kilpailua!
Täytyy myöntää että tän ketjun syvin olemus ei välttämättä oo auennu mulle oikeen. Tai siis... tossahan noi sun juttus on, mut en oo ihan täysin varma mitä niillä yritetään saavuttaa. Kasuaalia lätinää, vai jonkin sortin valistusta 🤷‍♂️. Mut siis ei. Tulokset on mitä ikinä haluut niitten olevan.
 
Joo sitä ei koskaan tiedetä eikä veikkaamisesta yleensäkkään näissä ole juurikaan hyötyä. 👍🏼
No hyvä on. Coanin tulokset eivät varmasti olisi olleet yhtä hyviä jos olisi tehnyt kyykyn tilalla hackia ja prässejä.
Kyllä jos sitä ei paremmin osaa nähdä tai selittää. 👍🏼
Voit varmaan sitten todeta väittämäni myös vääräksi.
????? Nyt et varmaan tunne ketään tosissaan urheilevaa tai tämä oli vain lipsahdus. 👍🏼
Kilpaurheilu ei ole koskaan terveellistä. On se uran aikana siinä mielessä oleellista että siitä saadan mahdollisimman pitkä ja parhaat tulokset, mutta jos haluaa vielä myöhemmällä iällä olla mahdollisimman terve niin kilpaurheilu kannattaa jättää välistä. Voimanosto ja kehonrakennus osaa varsinkin olla hyvinkin epäterveellisiä jos haluaa itsestään kaiken potentiaalin irti, dopingista puhumattakaan. Harrastuksena liikunta on aina enemmän tai vähemmän terveellistä kyllä.
Mitä varten minä täällä asioita nostan esille. Vasta on sivu tolkulla toitotettu että tulokset = kisa liikkeet! Joista olen ollut eri mieltä että on olemassa toinenkin vaihtoehto! Mutta tottakai sitä koreografiaa tulee harjoittaa koska se on osa sitä kilpailua!
Voimanoston tulokset tosiaan mitataan niillä kisaliikkeillä ja niissä täytyy olla hyvä että saa kaiken irti. Kyykky kehittyy aina paremmin kyykkäämällä kuin hackilla ja prässeillä. Mulla ei ole muuta sanottavaa siihen enää.

Täytyy myöntää että tän ketjun syvin olemus ei välttämättä oo auennu mulle oikeen. Tai siis... tossahan noi sun juttus on, mut en oo ihan täysin varma mitä niillä yritetään saavuttaa. Kasuaalia lätinää, vai jonkin sortin valistusta 🤷‍♂️. Mut siis ei. Tulokset on mitä ikinä haluut niitten olevan.
Alunperin lähdin leikkiin mukaan kun ajattelin että kyse olisi perus variaatioilla treenaamisesta mutta tosissaan Jassoo on kai sitä mieltä että voimanostokyykkyä voi tehokkaasti vahvistaa suoraan myös laitteilla treenaamalla päälikkeen sijaan.
 
Mitä tarkotat? En tunne Larry Wheelsiä, mut kisaavia nostajia & urheilijoita kyllä. Jos tavotteena on tehä rahaa ja rikkoa ennätyksiä, ni halutaan tietenki pysyä terveenä että voidaan nuo saavuttaa 😁.
Se ei oo sama asia silti ku terveys edellä treenaaminen.
Huippu suoritukset ja terveenä pysyminen on ainakin ketä minä tunnen niin toisistaan hyvin eriävät. Lyhyellä aika välillä he haluavat olla terveitä. Ettei tulokset kärsi. Pitemmällä tähtäimellä monikaan ei välitä.
 
No hyvä on. Coanin tulokset eivät varmasti olisi olleet yhtä hyviä jos olisi tehnyt kyykyn tilalla hackia ja prässejä.
Se on sinun henkilökohtainen mielipide ja hyväksyn sen. 👍🏼 Itse ajattelen näen ne asiat toisin mutta sekin on henkilökohtainen mielipide kun ei olla kumpikaan ediä treenauttamassa oltu. 👍🏼
 
Huippu suoritukset ja terveenä pysyminen on ainakin ketä minä tunnen niin toisistaan hyvin eriävät. Lyhyellä aika välillä he haluavat olla terveitä. Ettei tulokset kärsi. Pitemmällä tähtäimellä monikaan ei välitä.
Niin kyllä kyllä, enkö mä ihan samaa sanonu tuossa :d? Päikkäreiltä suoraan tähän osallistuin, eli tarkistan vielä oliko lauserakenteessa jokin häikkä.
 
Alunperin lähdin leikkiin mukaan kun ajattelin että kyse olisi perus variaatioilla treenaamisesta mutta tosissaan Jassoo on kai sitä mieltä että voimanostokyykkyä voi tehokkaasti vahvistaa suoraan myös laitteilla treenaamalla päälikkeen sijaan.
Sitä jos ei näe eikö anna noille edes mahdollisuutta niin miten ihmeessä ne voisi toimia. Monesti uskonto liitetään tähän treeni hommaan ja kyllä se tässä minusta on läsnä!

Minä sanon että se on hyvinkin potentiaalinen vaihtoehto. Minä olen perustellut miksi olen kyseistä mieltä ja ainut mitä olen saanut vasta perusteluiksi on että koska se vaan menee niin.

Olen myös tuonut esille mitä eri hyötyjä noiden variaatioiden lisääminen voi tuoda ja mitä puutteita niissä on. Vastaus täällä on edelleen hienosti että väärin koska se vaan on niin.
 
Niin kyllä kyllä, enkö mä ihan samaa sanonu tuossa :d? Päikkäreiltä suoraan tähän osallistuin, eli tarkistan vielä oliko lauserakenteessa jokin häikkä.
Kyllä lyhyen aikavälin terveys on valtaosalle tärkeää mutta onko se edes sitä jos lääkkeet on pelissä? Mutta ollaan samaa mieltä tästä. 👍🏼
 
Vaihdetaan kehon osia. Lisäpaino leuanveto.
Hyötyä
9379FDD0-0D57-4347-9372-840B5CABC6AA.jpeg

Ei hyötyä
A5DA62F6-A013-480A-9670-0E7BED557C67.jpeg

Hyötyä
1E788C77-25D7-493C-B175-3ACB42F8E26E.jpeg

Ei hyötyä
A68F4386-9831-455B-81A9-9372009FE108.jpeg

Entäs näiden yllä olevien laitteiden vaikutukset tähän lajiin?
42F15EAA-FC11-443E-9E5C-FDA052A97B66.jpeg

Laitteet mitä tähän laitoin on vain havainnollistavina.
 
BBEBB785-852B-42A7-99A5-29A39572C29C.jpeg

Tai tämä??? vahvistuu AINOASTAAN!!!!!!! Tekemällä tätä JA MILLÄÄÄN!!!!!! Laitteella treenattavalla liikkeellä EI OLE MITÄÄN HYÖTYÄ? Jolla voitaisiin liikkeessä tarvittavia voimatasoja parantaa. Ei ojentaja ei olkapää, ei rinta liikkeellä, ei selkä liikkeellä ei keskivartaloa vahvistavalla laitteella voida tätä suoritusta parantaa.
 
Back
Ylös Bottom