Biomekaniikka + fysiikka ja niiden variaatiot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jassoo7
  • Aloitettu Aloitettu
Omien kokemusten mukaan saa paukuttaa infernaalisesti että alkaa isommat ongelmat, mulla se vaati yli 3000 kyykkyä alle kolmessa kuukaudessa.
👍🏻 jollain toisella ei tarvita 3000 kyykkyä helposti jo vähempikin riittää. Enkä kyllä nyt ihan hirveän isoa hyötysuhdetta näe jos tuo määrä tehdään alle 3 kk per toisto mutta en toki kiellä ettetkö sinä sillä ole voinut kehitystä saada.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enkä kyllä nyt ihan hirveän isoa hyötysuhdetta näe jos tuo määrä tehdään alle 3 kk per toisto mutta en toki kiellä ettetkö sinä sillä ole voinut kehitystä saada.
Tossa ohjelmassa ei ole mitään järkeä, se syö kaiken allensa. Jalat kasvoi 3cm tosin.
 
N. 250 toistoa viikko jos lasketaan siihen 3kk ajan jaksoon 10 toiston sarjoja 25. Karkeasti näin?
3720 toistoa tarkalleen 3 kuukaudessa. 18 treeniä sai vetää jolloin alkoi isot ongelmat ja kun en suostunut luovuttaan, niin sitten meni pahaksi. 24 treeniä siinä on.
 
3720 toistoa tarkalleen 3 kuukaudessa. 18 treeniä sai vetää jolloin alkoi isot ongelmat ja kun en suostunut luovuttaan, niin sitten meni pahaksi. 24 treeniä siinä on.
Ja tämä on siis joku yleinen ohjelma? Ja pää tavoite tuo lihan kasvatus vai?
 
Ja tämä on siis joku yleinen ohjelma? Ja pää tavoite tuo lihan kasvatus vai?

Kyllä se ihan ohjelma on. Ja yllätys, kasvaa jalat kun kyykätään paljon. Mutta se sattuu, niin toki ollaan ottamassa nollaa pois että pääsee helpommalla eikä tarvii hikoilla. Mut toi on pahemman luokan priorisaatio, ihan turha olettaa että palautuu jos treenaa koko kroppaa kovaa. Mä oon siis tehnyt ton, että puhun ihan kokemuksesta.
 
Tulihan se sieltä :LOL:
Voi vittu sua
Ai mua, sinähän siinä olet ottamassa nollia pois ohjelmasta, josta sulla ei ole mitään käryä. Kuten sanoin, sairas ohjelma, sun kommentti nollien poistamisesta on turha. Sulle on normaalia poistaa toistoja, sulle normaali on osalle lämmittelyä.
 
Ai mua, sinähän siinä olet ottamassa nollia pois ohjelmasta, josta sulla ei ole mitään käryä.
Niin, viittasin siihen, että alkais olla suunnilleen normaali lukema ns. "normaalissa" ohjelmassa.
Jotain 3x5 tyyppistä perus voimailua, pari kertaa viikkoon.

Jos lukeman sitten vaikka tuplaa, olisi se silti vielä ihan "normaalia". Ehkä kympin sarjoja. Tai jotain.

Kyllä sää ymmärrät ihan hyvin mitä tarkotan.

Toi t-nationin ohjelma on ihan pimee. Sinäkin siinä sait ongelmia, vaikka vähän tulikin pattia reisiin toki.

Kauheeta ylirasitusta yhdellä liikkeellä. Mikä järki. Varmaan samat sentit olisi saanut fiksummallakin treenillä, ilman hirveetä säkrifaissia ja dedikeissöniä.
 
Kauheeta ylirasitusta yhdellä liikkeellä. Mikä järki. Varmaan samat sentit olisi saanut fiksummallakin treenillä, ilman hirveetä säkrifaissia ja dedikeissöniä.
En mä semmoista kehitystä ole saanut ja allekirjoitan, että sairas ohjelma. Mutta se oli mulle semmoinen päähänpinttymä, että halusin selviytyä siitä läpi. Mut rasitusvammat tuli siellä päälle 2000 kyykyn jälkeen. Että opinpa sen, että aika paljon kestää rempoa jalkoja ennenkuin alkaa ongelmat. Suosittelisin muillekin vetään joskus sinne rajoille asti, liian moni alisuorittaa ja pelkää kaikkia ihme ylikuntopeikkoja. Joskus kannattaa oikein pyrkiä sinne ylikuntoon ja huomata, että se vaatii valtavasti rasitusta. Sit saa perspektiiviä vähän mitä ite kestää. Tai toinen, treenaa kovien kehonrakentejien kanssa, niin ne suorittaa sillä tasolla kokoajan. Ymmärtää vähän millä levelillä ne treenit pitäis olla.
 
....Mutta pääsitpähän taas sanomaan, kuinka muut on nössöjä ja haluaa päästä helpolla :giggle:
No anteeksi nyt jos suutuit, mutta 3720 kyykyn vaihtaminen 372 kyykkyyn kyllä kuulostaa että halutaan päästä helpommalla. Koita tota systeemiä, ei se läpi helpolla mee, niin sitten ehkä osaat katsoa tätä oikein, nyt vaan katot numeroita ilman että ymmärtäisit mitä se sitten on oikeasti.

Sä naurat ja pidät tota aivopieruna, mutta oikeasti, se on haastava ja kouluttaa kyllä henkisestikin, mun mielestä kaikkea muuta kuin aivopieru. Eka kuukausi on aika helppoa mutta se rasitus kumuloituu hiljalleen ja hermosto ottaa osumaa. Sitten kun viimeisenä kuukautena teet 185 kyykkyä 2 kertaa viikossa, niin alkaa vaatiin aikamoista kivunsietoa kun domsseissa meet tekeen treeniä ja pää alkaa lahoamaan kun se on melko raskasta kaikkineen. Mä lopetin 2 kertaa ton kesken 19 treenin kohdalla ja kolmannella kerralla vedin väkisin läpi.
 
Viimeksi muokattu:
No anteeksi nyt jos suutuit, mutta 3720 kyykyn vaihtaminen 372 kyykkyyn kyllä kuulostaa että halutaan päästä helpommalla.
Niiin, tai sitten se on vain aivan erilaista treeniä. Tiedät kyllä.
Sullakin kuuluisa 2x6 ohjelmas. Ihan sama juttu. Ei sitä tehdä läpsytellen, vaan hyvällä tekniikalla ja täysillä. Kehitystä tulee.

Kokeile muuten joskus 10000 kahvakuulaheilautusta 20 päivässä. 500 päivässä.
Jos haasteista tykkäät.
Kuula vähintään 24kg.
n. 30 minuuttiin ne 500 heilautusta.
 
Joku t-nationin aivopieru.

Jos tuosta kyykkymäärästä otetaan nolla pois perästä, alkaa olla about "normaali" lukema.
...Mikä nyt kenellekkin on normaalia. Aiheesta voi joku väitellä jos jaksaa, minä en.
Ilmeisesti tästä on käyty keskustelua aikaisemminkin?
 
Sä naurat ja pidät tota aivopieruna, mutta oikeasti, se on haastava ja kouluttaa kyllä henkisestikin
Ymmärrän kyllä, se on enemmänkin haaste. (kuten tuo 10000 heilautusta)

Ei niissä silti kehityksen kannalta paljoa järkeä ole. Paitsi henkisesti. Mutta saman kehityksen olisi varmaan fiksummallakin treenillä voinut saada, hajottamatta mitään.
 
Niiin, tai sitten se on vain aivan erilaista treeniä. Tiedät kyllä.
Sullakin kuuluisa 2x6 ohjelmas. Ihan sama juttu. Ei sitä tehdä läpsytellen, vaan hyvällä tekniikalla ja täysillä. Kehitystä tulee.

Kokeile muuten joskus 10000 kahvakuulaheilautusta 20 päivässä. 500 päivässä.
Jos haasteista tykkäät.
Kuula vähintään 24kg.
n. 30 minuuttiin ne 500 heilautusta.
2x6 on enemmän painoprogressio, se ei ole lihaksen kasvatukseen tarkoitettu, vaan vaatii myös apuliikkeet bodauksessa. Ja itse ohjelmassa on sitten kapea penkki 3 päivän päästä progressiolla. En mä kahvakuulaheilutuksilla tee mitään, reisille mä kaikenlaista ilkeetä olen koitanut kun ne kasvaa niin perkeleen huonosti. Kahvakuulassa mä hajottaisin itseni kun pitää samaan aikaan viskoa frisbeetä joka päivä.
 
Mutta saman kehityksen olisi varmaan fiksummallakin treenillä voinut saada, hajottamatta mitään.
No mä en ole saanut, mikä onkin vähän vittumainen juttu. Olen koittanut ihan kaikkea, Widowmakeria, Smolovin isoa ja junioria. Peterin kanssa aivan sairaita vetoja, ainoa missä sain merkittävästi massaa, oli t-nationin kyyykkyohjelma Eli valitettavasti jos mä haluun reisiä kasvattaa, tartten kyykätä valtavia määriä ja se syö kyllä henkisesti ja fyysisesti aika paljon.

Nyt teen bodaustyylistä treeniä jossa 3x10 vapaa kyykky ekana jossa korotan painoja aina joka kolmas treeni. Sitten päälle kaikkea bodausliikettä. Mutta ei ne jalat samalla tapaa ole kipeet tai näytä kasvavan. Surkeet geenit vois jo olettaa tässä vaiheessa. Mut en ole kyllä luovuttanut enkä kyllä tiiä auttaako tää ikäkään mitään muuta kuin tekee vaan hommasta vaikeempaa.
 
2x6 on enemmän painoprogressio, se ei ole lihaksen kasvatukseen tarkoitettu, vaan vaatii myös apuliikkeet bodauksessa. Ja itse ohjelmassa on sitten kapea penkki 3 päivän päästä progressiolla.
No juu. Mutta siis kyykkyäkin olisi voinut tehdä maltillisemmalla toistomäärällä, ja apuliikkeet päälle. Ilman että ylirasittaa sitä yhtä liikettä hulluna. Eli aivan hyvin se nolla pois, toistoja lisää sitten muilla liikkeillä tarvittaessa.
Oletettavasti monipuolisempaa ja tehokkaampaa lihaskasvun kannalta.
En mä kahvakuulaheilutuksilla tee mitään,
No äläs sano. Ikinä en ole saanut jokaista takana sijaitsevaa lihasta niin kipeäksi. Takareidet, selkä, epäkkäät. Kaikki ihan hajalla. Mutta tottui sitten viikossa.
 
Eli aivan hyvin se nolla pois, toistoja lisää sitten muilla liikkeillä tarvittaessa.
Oletettavasti monipuolisempaa ja tehokkaampaa lihaskasvun kannalta.
En mä usko mun tapauksessa, en mä ehdoin tahdoin kyykkää noita vittumaisia ohjelmia. Ottaisin kyllä mielelläni sellaiset geenit, että vastais vähän kevyempään treeniin, mutta kun ei niin ei. Mähän koitin sitten t-nationin jälkeen sitä Heinosen Tommin espanjantreeniä jossa oli kanssa kamalasti toistoja, mutta jalat lähti pienenemään. Niissä oli liian vähän kuormaa.
 
Back
Ylös Bottom