Auttakaa, kehitys loppunut, motivaatio loppumaisillaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
On nyt tullu treenattua jo reilut 2 ja puoli vuotta. Noista melkeestään vuosi on mennyt enemmän tai vähemmän harakoille, tulokset ei ole noussut paljon mihinkään, tyyliin penassa 62.5*6, nyt 65*8. Motivaatio kärsii... vituttaa kun ei tule tuloksia, ja tätä on jo kauan kestänyt.

Eli, koko tuon ajan olen treenannut 4-jakosella ohjelmalla, jalat tuli mukaan vasta viimevuoden alkusyksystä :david: . Sarjoja teen selälle 12+epäkkäille 2, hauikselle ja ojentajalle 8, rinnalle 8, olkapäille 9, jaloille 12(no, jalat on kehittyny aikas hyvin). Treenijako on jalat, rintaolkapää, selkä, habaojentaja. päivät ma, ke, to, su, eli 2treeniä 1 lepo 2 treeniä 2 lepoa.

Sarjoja olen koitellut lisäillä, liikkeittä olen vaihdellut, toistoja olen vaihdellut, toistojen puhtautta olen lisännyt, treenijakoa olen vaihdellut, ruokailua olen parantanut. Ainoa missä voi olla onkelmaa on nukkuminen, nukun noin 7-8 tuntia päivässä, koska en saa hyvin unen päästä kiinni, niinkuin isänikään. Todellakin vituttaa ja ankarasti. Jos on kehitystä tapahtunut, niin se on tyyliin 2 toistoa/kk ja sitten sekin loppuu kuukauden päästä. :itku:

Eli, olisiko koko kroppa läpi 3krt viikossa hyvä, olisiko tarpeeksi shokkia keholle? Olisiko 2-jakoinen hyvä, tai 3-jakoinen? HST? Haluisin kokeilla noita, mutta vituttaa lisää vain, jos ei toimi ollenkaan, ja tulokset laskee lisää. Kertokaa te mikä olisi hyvä shokki tai potku keholle, että alkaisi tämäkin lahna kasvamaan :( . Tuntuu ettei tätä ohiteta pelkällä liikkeitten vaihtelulla...

Aina kun itsellä tuntuu massan kehitys hidastuvan, niin pidän parin kuukauden voimakauden. Tämän jälkeen pidennetään sarjoja sulavasti ja siirrytään pikkuhiljaa bodaukseen, näin saan ainakin itse hyvän kasvupyrähdyksen. Niin, ja aina ei se puhtain tyyli ole paras, joskus saattaa olla aika ottaa ne isommat hanttelit käteen ja totuttaa se lihas isompiin painoihin. Lihas vastaa tähän yleensä kasvamalla.

Treeniohjelman vaihto, sarjojen vähentäminen ja ruokailun parantaminen. Osa noista syinä, ehkä kaikki. Sarjoja varmaankin riittää 6-9 kehotyylillä, ja kunnon ruokaa mätät vaan ihan tarpeeksi. Kannattaa oikeasti kaloreina laskea syötkö kuitenkaan tarpeeksi. Keho myös tottuu, joten jos 2.5 vuotta olet treenannut samalla ohjelmalla niin ei ollenkaan hyvä juttu.

No en nyt pahemmin henkilökohtaisesti osaa auttaa, mutta aina sitä löytyy parannettavaa ruuan kuin treenin suhteen ja itselle sopivan treenin löytäminen vaatii varmasti aikaa ja kärsivällisyyttä ja kuten sanotaan pelkkä treeni on vain 1/3 kehityksen vaatimasta kokonaisuudesta. Jos ryhdyt viettämään aikaa esim. HST:n parissa olen kuitenkin varma että kehitys ei ainakaan laske, tai en ole kuitenkaan kuullut vielä moisesta kun liikutaan vielä suht. pienissä painoissa. Sehän on selvää että ohjelmien vaihtelu on pelkkää plussaa lihasärsykkeiden kannalta ja on suositeltavaa ellei välttämätöntä että lihakset saavat uusia liikkeitä ja täten monipuolisempia ärsykkeitä. On myös on hyvä pitää esim. 5 viikon välein yksi treeniviikko jolloin sarjapainoja lasketaan ~30% maksimista !

Kokeile ja "kuuntele" miten kehosi reagoi eri ohjelmille, löydät omasi varmasti! :thumbs:
Rääkkiä keholle! :worship:

Kokeileppa 2-jakoista tyyliin joka toinen kerta lihasyhmälle 5-10 toistoa/sarja ja joka toinen kerta 10-20 (huom. ja tosiaan 20 sarjoja). aluksi vain yksi perusliike ja siinä 3 sarjaa/ lihasryhmä ja joka sarjassa sama määrä toistoja esim. 3 x 6 ja vaikka vika olis kevyt niin ei enempää kuin 6! 3 treenipäivää/vko esim. ma,ke,pe

Jakona itse pidän: 1. rinta(penkki), olkapäät(pystyp.), selkä(kulmasoutu), vatsa
2. ojentajat(kapeapenkki), hauis(tangolla), alaselkä(mave) tai jalat(kyykky) vuorotellen, pohkeet

Aloita esim. penkki 3 x 6 x 60 että varmasti menee kevyesti, sitten kun on taas penkissä lyhyet sarjat niin 2.5kg lisää ja 3 x 6 x 62,5kg jne... voi tuntua hurjalta että sais lisättyä noin painoa kovin kauan, mutta siinä välissä on ollu yksi penkki kerta(pitkät sarjat) ja kapeapenkki pari kertaa, niin pitäis pysyä hyvänkin aikaa nousujohteisuudessa.

Myöhemmin voi alkaa lisäämään sarjoja tai apuliikkeitä kuulostellen ettei mennä ylikuntoon.

100% varmasti johtuu ruokailustakin. Marsukin kehittyisi enenmän jos ruokailu olisi hyvä. Laske huvikseen kalorit parille päivälle että meneekö ne yli 500kcal ja proteeinia ainakin 2g/1kg Edit: siis älä ota tota mun marsua provona :D

Sitä ravinnonsaantia on todellakin vaikea arvioida itse. *Kaikki* syövät mielestään hyvin ja tarpeeksi. Tosiasia on, että vain aniharva todellakin syö optimaalisesti. Laske ne kalorit, että menevät varmasti plussalle, ja proteiinit, että tulee väh. 2g/painokilo.

Sillä treenauksella ei ole vitunkaan merkitystä, jos ei ole ravintopuoli kunnossa. Nimim. kokemusta on.

Anaboli: Vois kyllä kokeilla tota 2-jakosta, kuulostaa hyvältä. Onko tossa sitten niin, että 3 sarjaa samoilla painoilla ja vaan viiminen kova??

Tomppa85: Noh, en sitten tiiä kaloreista, mutta painoa on kyllä tullu lisää, abaut 1-2kg/ kk ainakin. Proteiineja oon laskeskellut, niin maidosta, aamuherasta ja iltatonnikalasta tulee jo abaut 1.5g/rasvaton painokilo, ja sitten tohon vielä normit ruokailut päälle... Ajotus tosin voi olla kyllä pielessä, mutta tarpeeksi pitäis tulla.

mullakin alko junnaamaan paikalla.
täältä kyselin että mitä tehdä.
vastaus oli että syö poika syö.
tulokset on vielä samoissa koska homma on aika aluilla, mutta massaa on jo tullut... eikä pelkkää fläsää.

Joo, kyllä täytyy minunkin neuvoa että "syö enemmän, poika. syö enemmän!".

Minun silmään nuo sarjamäärät näyttää liian suurilta. Toisille sopii tietysti 8-9 sarjaa, mutta voiko nuo kaikki sarjat olla kunnollisia 'työsarjoja'.

Kokeile (vähintään 6 viikon ajan) jotain ihan toisenlaista treeniohjelmaa.

Itse taistelen treeniin 'tottumista' vastaan tällä hetkellä seuraavanlaisella "2-jakoisella":

Treenejä on neljä erilaista:
A1 - Reidet & Selkä & Vatsa (toistot esim. 15, 12, 10)
B1 - Rinta & Kädet & Hartiat (15, 12, 10)
A2 - Reidet & Selkä & Pohkeet (12, 10, 8)
B2 - Rinta & Kädet & Hartiat (12, 10, 8)

Treenissä A1 käytetään erilaisia liikkeitä kuin treenissä A2 (esim. A1: Jalkakyykky, A2: Jalkaprässi), sama pätee B-treeneihin.

Viikossa on kolme treeniä, joten jako kiertää näin:
1. Viikko: A1 - B1 - A2
2. Viikko: B2 - A1 - B1
3. Viikko: A2 - B2 - A1
jne.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Weak sanoi:
Vois kyllä kokeilla tota 2-jakosta, kuulostaa hyvältä. Onko tossa sitten niin, että 3 sarjaa samoilla painoilla ja vaan viiminen kova?

Joo kaikki sarjat samalla painolla ja viimenen kova. Välillä voi olla että tuntuu tosi kevyeltä viimenenkin sarja, mut jätä silti siihen äläkä yritä tehdä enempää. ens kerralla sit lisää painoa tai toistoja lisää (3 x 6 -> 3 x 7). Jos sattuukin että vaikka menis vaan 6, 6 ja 5 niin kannatta seuraavalla kerralla tehdä eri painolla erilainen setti, vaikka 3 x 8 pienemmällä painolla ja vasta myöhemmin taas kokeilla epäonnistuneita sarjoja.

Kehitystä tulee pikkuhiljaa, ja kroppa palautuu tosi nopeasti näin "kevyistä" treeneistä, vaikka lihas saa koko ajan ärsykkeitä. Muistaakseni tälläseen treeniin tottuminen voi kestää pariviikkoa ennenkuin tulee kehitystä, mutta kun itse vaihdoin tähän systeemiin aloitin tarpeeksi kevyesti niin tulosta alkoi heti tuleen.

Bateman: Mahtaakohan olla kaloreissa, kun kesän jälkeen oon lihonnut reippaasti, eli siis LÄSKIÄ on tullut lähes toista kymmentä kiloa. Kuinka monta sarjaa tossa sitten pitäisi tehä, ja kaikki sarjat samalla liikkeellä? Vaihdetaanko liikkeitä a1 ja a2 välillä ja b1 ja b2 välillä?

Anaboli: kuulostaa hyvältä, taidan ottaa ton käyttöön ensviikon jälkeen, nytten on kuumetta, ja oli muutenkin tarkotus pitää kevyt viikko, taidan pitää samantien puolitoistaviikko kevyttä jos on vaikka vähän ylikuntoa...

Älä nyt ainakaan rupea itseäsi lihottamaan. Vai haluatko olla läski, joka nostaa helvetin vähän, vai laiha joka nostaa helvetin vähän?

Suurin osa ei kehity kovin hyvin treenaamalla lihasryhmän vain kerran viikossa. 2-4 kertaa on paljon parempi.

Onko sinulla lähistöllä voimanostoseuroja? Se voisi olla ihan jees.

EDIT: Rupea lenkkeilemään.

Gnut: No en sitten tietty dietataan keväällä :) . En tietenkään halua olla läski, koitan vaan saada lihakset ja voimat kasvamaan... Ei ainakaan samalla paikkakunnalla ole, enkä kyllä ala missään ammattilaisten käymään, kunhan täältä sais neuvot, niin vois lähteä itse toteuttamaan. Nyt alkavalla dietillä alan ainakin jotain aerobista tekemään.

Niin sellaista vielä, että sopiiko 2-jakonen tai koko kroppaläpi 3krt viikossa paremmin dietille kun 4-jakonen?

No ei ne sun tulokset kasva jos ett syö saatanasti,jos on aliravittu kukkakeppi niin ei ne voimat kasva!!

Tabe: Olen jo nyt aivan tarpeeksi lihava, liiankin, niin en halua enää lösöä, eli pakko dieetata välillä.

Kaikki tuntuvat määräävän motivaation puutteeseen lääkkeeksi treenin tai ruokailun uudistamista/vaihtelua. Entäpä jos se kehitys vaan junnaa paikallaan skarppauksen jälkeenkin? Siinä vaiheessa täytyy sitä motivaatiota alkaa kaivaa todella syvältä..
Ehdottaisin ottamaan vaikkapa kuukauden täydellisen tauon painoharjoittelusta; pelaat vaikka pingistä tai harrastat kotimaista runoutta. Siis jotain mikä vaan sattuu oikeasti kiinnostamaan. Himotreenaajan voi olla vaikea ajatella luopuvansa harrasteestaan edes lyhyeksi ajaksi, mutta kyllähän se kroppa (ja mieli) tarvitsee lepoa päästäkseen taas huipputrimmiin.
Pexxin postaamasta Ronnie Colemanin haastattelusta käy ilmi, että Big R itsekin otti kolmisen kuukautta löysästi Mr O 2004:n päälle. Ei tosin tainnut tarkoittaa juuri pöytätennistä... :D

Sanoisin, että ruokavalio ja treeni kuntoon, niin kulkee taas. Mistään muusta ei voi olla 17-vuotiaalla 65kg kaverilla kiinni.

Surullistako? -Elämä on.

tabe sanoi:
No ei ne sun tulokset kasva jos ett syö saatanasti,jos on aliravittu kukkakeppi niin ei ne voimat kasva!!
Se on totta, että voimat ja lihakset eivät kasva ilman ravintoa. Kuitenkin jos katsoo painonnosto-, jääkiekko-, paini-, yleisurheilujunioreita, niin eivät he syö muuten kuin nälkäänsä. Treeni on kovaa, säännöllistä ja nousujohteista. Miksi heidän lihaksensa kasvavat, vaikka tällä palstalla sanotaan usein, että lihakset eivät kasva ilman maltillista bulkkia? Miksi he pysyvät kireinä ja siltikin kasvavat? Ei heillä ole mitään dieetti- ja bulkkikausia..

Mielestäni monilla junnuilla, itsellänikin on ollut, on omituisia käsityksiä lihasten kasvattamisesta. Kuvitellaan, että lihaa voi saada 20kg vuodessa eikä ymmärreta, että bulkkaamalla tulee vaan vitusti läskiä. Eikä ymmäretä, että voimat voi kehittyä ilman että keskittyy ruokavalioon ollenkaan.

IMO jos treeni (aerobinen+puntti) on kovaa, niin se itsellään kehittää ruokahalun oikeaan suuntaan. Ainoa mitä tarvitsee tehdä, on syödä silloin kun tulee nälkä. Simppeliä.

Weak sanoi:
Bateman: Mahtaakohan olla kaloreissa, kun kesän jälkeen oon lihonnut reippaasti, eli siis LÄSKIÄ on tullut lähes toista kymmentä kiloa. Kuinka monta sarjaa tossa sitten pitäisi tehä, ja kaikki sarjat samalla liikkeellä? Vaihdetaanko liikkeitä a1 ja a2 välillä ja b1 ja b2 välillä?

Tietenkin lihominen johtuu kalorien ylijäämästä (olet syönyt yli tarpeesi).

Aivan ekaksi pitää päättää, haluatko laihtua vai lisätä massaa. Molempia et voi samalla saada. Ilmeisesti haluat päästä rasvoista eroon eli laihtua?

Tuloksien nostaminen ja samalla rasvan polttaminen on (ilman dopingia treenaavalle) todella haastava yhdistelmä, etenkin ihmiselle jolla on jo vakaa treenitausta.

Yritä siistiä kaikki roska pois ruokavaliostasi ja lisätä valkuaisen saantia.

Ja vielä hieman täsmennystä tuohon ohjelmaan. Sarjoja 3 per liike. Yhdet esimerkkiliikkeet voisivat olla:

A1: Jalkaprässi (100kg x 12 toistoa, 110kg x 10 toistoa, 120kg x 8toistoa)
B1: Hauiskääntö käsipainoilla (16kg x 12, 18.5kg x 10, 21kg x 8)
A2: Jalkakyykky (60kg x 15, 70kg x 12, 80kg x 10)
B2: Hauiskääntö, Scott (20kg x 15, 25kg x 12, 30kg x 10)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom