Auttakaa, kehitys loppunut, motivaatio loppumaisillaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Weak sanoi:
On nyt tullu treenattua jo reilut 2 ja puoli vuotta. Noista melkeestään vuosi on mennyt enemmän tai vähemmän harakoille, tulokset ei ole noussut paljon mihinkään, tyyliin penassa 62.5*6, nyt 65*8. Motivaatio kärsii... vituttaa kun ei tule tuloksia, ja tätä on jo kauan kestänyt.

Eli, koko tuon ajan olen treenannut 4-jakosella ohjelmalla, jalat tuli mukaan vasta viimevuoden alkusyksystä :david: . Sarjoja teen selälle 12+epäkkäille 2, hauikselle ja ojentajalle 8, rinnalle 8, olkapäille 9, jaloille 12(no, jalat on kehittyny aikas hyvin). Treenijako on jalat, rintaolkapää, selkä, habaojentaja. päivät ma, ke, to, su, eli 2treeniä 1 lepo 2 treeniä 2 lepoa.

Sarjoja olen koitellut lisäillä, liikkeittä olen vaihdellut, toistoja olen vaihdellut, toistojen puhtautta olen lisännyt, treenijakoa olen vaihdellut, ruokailua olen parantanut. Ainoa missä voi olla onkelmaa on nukkuminen, nukun noin 7-8 tuntia päivässä, koska en saa hyvin unen päästä kiinni, niinkuin isänikään. Todellakin vituttaa ja ankarasti. Jos on kehitystä tapahtunut, niin se on tyyliin 2 toistoa/kk ja sitten sekin loppuu kuukauden päästä. :itku:

Eli, olisiko koko kroppa läpi 3krt viikossa hyvä, olisiko tarpeeksi shokkia keholle? Olisiko 2-jakoinen hyvä, tai 3-jakoinen? HST? Haluisin kokeilla noita, mutta vituttaa lisää vain, jos ei toimi ollenkaan, ja tulokset laskee lisää. Kertokaa te mikä olisi hyvä shokki tai potku keholle, että alkaisi tämäkin lahna kasvamaan :( . Tuntuu ettei tätä ohiteta pelkällä liikkeitten vaihtelulla...

Tossa on muutakin juttua , mutta käy noi kohdat läpi ja opi treenaamaan.

About two or three times a month someone comes in my office at the gym and tells me that he wants to become a bodybuilder and asks me what to do. So many people have come in with this question over the years that I have a poster behind me on the wall with this advice.

These guidelines and all my advice applies only to NATURAL bodybuilders, not steroid users.

SO YOU WANT TO BE A NATURAL BODYBUILDER

1. You have to want to be bodybuilder for yourself. If you want to do it to impress others, you'll never make it. You'll lose motivation because what impresses people changes everyday.

2. You need to train like a powerlifter for atleast four years and pack on about 40 pounds of muscle before you can even think of bodybuilding exercises and techniques. Don't ask me about them until you've done this!

3. Build your routine around the major movements like squats, bench press, deadlifts, military press, cleans, snatches, barbell rows, chins, dips, and barbell curls.

4. The most common injury in bodybuilding is the lower back. You MUST strengthen your lower back through deadlifts, squats, and good mornings. You don't get back injuries from training it, you get them from not training it. Don't make this mistake. It could end your bodybuilding career.

5. Train no more than 4 days a week. If you train at maximum intensity, you won't be able to train more than 3 days a week. And intensity is what builds muscle.

6. Keep the weightlifting portion of your workouts to 60 minutes or less. Warm-up and stretching are not included in this time.

7. Do no more than 2 exercises per bodypart, 3 to 5 sets per exercise, and keep your reps between 4 and 6.

8. See me for specific programs. Stay on the program I give you for 12 weeks. Don't change it in any way. After the 12-week program, take a week off from the gym completely and then see me for a new program.

9. Rest and sleep as much as possible when you're out of the gym.

10. Don't read any bodybuilding magazines or buy bodybuilding books. Almost all of them are complete garbage and will give you very bad advice. Don't show me articles or routines from these magazines unless you really want to piss me off.

11. Eat a balanced diet and use a whey protein supplement and multivitamin. You don't need creatine, andro, DHEA or any of that other stuff. The only thing that makes you grow is training hard.

12. Don't use drugs. You'll never learn how to properly train.

Ton amerikkalaisen ohjeen mukaan pitäis alkaa voimannostotreeniä tekemään... On kyllä muutenkin tehnyt mieli duunata sellasta. Eli pitäisikö käyttää 2- vai 3-jakoista? Ton mukaan pitäisi tehdä voimatreenillä, mutta mahtaakohan... Munmielestä minulla on motivaatiota, olenhan jaksanut treenata melkeen vuoden todella pienillä kehityksillä... Voimatasoa ainakin pitäisi pystyä nostamaan dieetilläkin.

Weak sanoi:
Ton amerikkalaisen ohjeen mukaan pitäis alkaa voimannostotreeniä tekemään... On kyllä muutenkin tehnyt mieli duunata sellasta. Eli pitäisikö käyttää 2- vai 3-jakoista? Ton mukaan pitäisi tehdä voimatreenillä, mutta mahtaakohan... Munmielestä minulla on motivaatiota, olenhan jaksanut treenata melkeen vuoden todella pienillä kehityksillä... Voimatasoa ainakin pitäisi pystyä nostamaan dieetilläkin.

Jos olet tullut kehityksesi päähän :D

- Syö paljon, mutta viisaasti. On eri asia, syökö paljon "paskaa" vai paljon terveellistä (ravintoarvoiltaan) ruokaa. Ruokavalion siistiminen, kalorien laskeminen...

- Treeniohjelman vaihto. Samalla ohjelmalla hinkkaaminen ilman näkyviä tuloksia on varmasti motivaatiota syövää puuhaa (nimim. kokemusta nöytyy).

Sitten muutamia muita seikkoja:

- Lepo. Monella nuorella tuntuu nuo yöunet jäävän turhan vähäisiksi (omakohtaiset kokemukset, näkemykset jne..). Painetaan peräsuoli pitkänä yöt pikkutyttöjen perässä kivespussit paineessa (nuo luontaiset hormonit :D ) ja eletään muutenkin epäsäännöllistä elämää. Jos väsyttää, ei jaksa treenata. Keskittymien katoaa ja treeni menee päin persettä, kroppa ei palaudu jne..

- Viihteellä käyntien rajoittaminen (suom. viinaa vähemmän). NÄIN YLEISESTI OTTAEN. Nuorena on kiva mennä ja pitääkin mennä IMO. Tarkoitan kuitenkin sitä, että viinalla ei tarvitse välttämättä läträtä, etenkään aina. Krapula verottaa....

- Mikäli et vielä omista niin harkitse vakavasti treenikirjan käyttöön ottamista. Allekirjoittaneen kohdalla toimi jopa paremmin kuin hyvin.

Tosin valitettavasti me kaikki emme ole geeneiltämme kehonrakentajia tai voimannostajia, joten toisilla kehitys on kivikkoisempaa kuin toisilla. Kovalla työllä, työtä, työtä..

Kokeileppa vähän aikaa tehdä jättää sarjoihin varaa(=et tee loppuun asti) voi nimittäin olla ettei painot hirveesti nouse jos teet 8-12 sarjaa täysin loppuun... rupeet esim tekemään sillä painolla millä saat 6 vaikkapa 3x4-->7x6 tai 8x5(älä nosta sarjoja liian nopeasti... kertaakaan ei pitäis mennä sarjojen failureen) ja tietenkin lueskelet ravinnosta vaikkpa täältä foorumilta... voi olla että huomaat enemmän epäkohtia ruokailussasi kuin uskotkaan

Joku nosti uusiks ylös...

Noh, kokeilin 1-jakosta, tein varmaankin liian kovaa -> vituilleen.

Nyt olen reilu 2vk tehny 3-jakosta tosi perus voimaohjelmaa, missä vaan 1 liike per lihas ja 4-6 sarjaa (Torstai: kyykky, reisikoukistus, pohjenousu, Tiistaina: penkki, etupunnerrus, ranskalainen, Sunnuntai: Mave, ylätalja eteen, hauiskääntölevytanko, vatsoja selän ja jalkojen kanssa 2*vatsapunnerrus ja 2*jalkojennosto) . Sarjojen pituus pitäis laskea 4 viikon jälkee 8-> 6 ja sitte mavessa, penasssa ja kyykässä vielä myöhemmin 4 toistoon, en kyllä ole varma, että alanko lyhentämään... Jokanen sarja samalla painolla, eli ei periaatteessa yhtään sarjaa failureen. Noh, ainakin osissa liikkeissä ekan viikon jälkeen jo kehitystä.

Ruokailua olen parantanut, taino, dietillä olen eli syön vaan "bodi-ruokaa". Saas nähä tuleeko kovin voimaa, vaikka syön vähän. Laihtunut olen jo 7kg. Koitan syödä 2-3tunnin välein jotain vähän aina.

Lepoa ei ole kyllä tarpeeksi, mutta en vaan saa hyvin unta... Harvoin juon (abaut 1krt/kk).

No, eniwei, motivaatio on suht korkealla, ja olen optimistinen tän uuden treenin suhteen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom