Auton pesu/vahaus/kiillotus threadi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Suosittelisin brilliant maalipinnankäsittelyä...ei tarvii olla koko ajan vahailemassa ja paska lähtee huomattavasti paremmin irti..samalla saa kaikki pikkunaarmut veks,kun käsittelyssä hiotaan koko auton maalipinta ennen aineen laittoa!!ite käytin auton käsittelyssä vuosi sitten ja edelleen tod.tyytyväinen:rock:

Minkäs ikäinen auto kyseessä ?

Kaveri käytti autonsa tuolla viime kesänä, jolloin auto oli muistaakseni jotain 3.5v...ja musta ei ole niitä helpoimpia värejä - itse ajattelin viedä kesällä tummansinisen, vajaat 2v vanhan auton finikorin pojille :)

Aiemmin olen vahannut korrekin teflonvahalla (tfx ???), mutta nyt ostin pullon autoglymin mustaa 26,50€/plo...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Suosittelisin brilliant maalipinnankäsittelyä...ei tarvii olla koko ajan vahailemassa ja paska lähtee huomattavasti paremmin irti..samalla saa kaikki pikkunaarmut veks,kun käsittelyssä hiotaan koko auton maalipinta ennen aineen laittoa!!ite käytin auton käsittelyssä vuosi sitten ja edelleen tod.tyytyväinen:rock:

Minkä hintainen tämä käsittely on? Mitä nyt tuolta finikorin sivuilta vilkaisin, niin homma näytti aikalailla normaalilta myllytykseltä, jossa vaan käytetään tuota heidän ainettaan lisukkeena. Eli ei varmaan ajallisestikaan kovin monen tunnin homma?

Kiinnostaisi myös tuo Finikorin täyskäsittelyn hinta (ruostesuojaus), mikäli jollakulla sellaisen teettäneellä se sattuisi tiedossaan olemaan.

Zone-sarja -42%
Minkä hintainen tämä käsittely on? Mitä nyt tuolta finikorin sivuilta vilkaisin, niin homma näytti aikalailla normaalilta myllytykseltä, jossa vaan käytetään tuota heidän ainettaan lisukkeena. Eli ei varmaan ajallisestikaan kovin monen tunnin homma?

Kiinnostaisi myös tuo Finikorin täyskäsittelyn hinta (ruostesuojaus), mikäli jollakulla sellaisen teettäneellä se sattuisi tiedossaan olemaan.

Kaveri teetti molemmat viime kesänä - maksoi about 500€ yhteensä. Musta farmari Avensis kyseessä :)

Niin ja auto oli pari päivää pajalla, kun ruiskuttavat alustaan mömmöjä pariin otteeseen !

..."vesipisaroiden juoksu" tulee vasta kun käyttää esim. Turtlewaxin sateesta 5 tököttiä.
Kun vauhti nousee yli 40km/niin ei ole tarvinut pyyhkijöihin koskea.

Tuo on muuten aivan loistavaa päällikköainetta!
Itsekin pistän tuota säännöllisesti 1-2kk välein tuulilasiin ja sivulaseihin
ja kyllä hienosti juoksee vesi. 80-100km/h vauhdissa hyvä kun vesi ehtii
lasipinnalle osumaan kun se jo lentää auton katolle lasilta.
Pyyhkijöihin ei tosiaankaan tarvi koskea yli 40km/h nopeuksissa.
Joskus halvalla saa siis jotain hyvääkin. Maksaakos se pullo jotani 5.90e.

Onkos Oulussa jossain TI-halleja joissa voisi pestä käsin auton??

Sanokoot huoltamon pitäjät mitä sanoo mutta harjapesu naarmuttaa autoa aika pahasti.

Onkos Oulussa jossain TI-halleja joissa voisi pestä käsin auton??

Sanokoot huoltamon pitäjät mitä sanoo mutta harjapesu naarmuttaa autoa aika pahasti.

Työkaveri tiesi kertoa, että Hiirosen nesteellä voi vuokrata hallipaikkaa missä voipi autonsa pestä. Taksa tulee kuulemma ajan mukaan, minuutti oli joitain kymmeniä senttejä. En itse ole (vielä) siellä autoa käynyt pesemässä, joten täytyy luottaa vaan kuulopuheisiin asian paikkansapitävyydestä.

Edit.

tarkastin netistä, pitäisi pitää paikkansa. Myös Kaarnatiellä pitäisi olla Neste missä on TI-halli.

Itse kyllästyin puunaamaan tuota tankkeria ja kärryyn tehtiin Riwaxin Titanium -pintakäsittely. Toimitukseen kuuluu myllytys ja siihen päälle tulee kestopinnoite, jolla on oikein käsiteltynä 3vuoden takuu.

Pinnoitteen pitää antaa vielä kuivua kaksi viikkoa, ennen kuin ensimmäisen pesun saa suorittaa, mutta eipä tuohon tunnut lika juurikaan tarttuvankaan. Painepesurilla roiskaistessa vesi menee heti helmiksi ja jopa yleensä tiukasti tarttuva pöly vaan valuu pois.

Eihän sitä juurikaan kuvista näe, mutta kyllä tuo livenä ihan asialliselta näyttää 8v ikäiseksi (vm -99) maalipinnaksi.
1_small.JPG

Pinnassa oli alunperin Silversealin pinnoite, mutta siinä oli jokin virhe ja se hävisi 3kk aikana kokonaan pinnasta :down:

suosittelisin auton pesuun ainoastaan harjan käyttöä. Uutta mustaa autoa pestessäni en ole harjalla saanut naarmuja pintaan(tosin kuin pesusienellä).

http://www.siivonen.fi/pesuharjat_lastat_ja_pesimet.htm

Ensin auton peseminen pelkällä vedellä. Seuraavaksi kahta pesuämpäriä käyttäen ensin auton sivulistoista yläpuolinen osa ja seuraavalla ämpärillä alapuoli.
Lopuksi lastalla saa helpoiten suurimmat vedet pois maalipinnalta niin ei kulu kuivausrättejäkään niin paljon.

nostellaampa niin ei tarvitse uutta threadia tehdä. niin tässä nyt on tulossa syksy ja paskakelit ja pian siirrytään jo talveen..mitenkä punttipojat pitää autoistansa tällaisilla vaikeammilla säillä huolta? vedättekö jonkun paremman käsittelyn syksyn alla pintaan? suositelkaas jotain mukavaa settiä joko tee-se-itse meiningillä tai sitten ihan jonkun firman käsittelyjä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Duunissa ajattelin vetää joku ilta hienolla tahnalla koko roskan yli ja siihen päälle pariin kolmeen kertaan 3M punanen vaha.

nostellaampa niin ei tarvitse uutta threadia tehdä. niin tässä nyt on tulossa syksy ja paskakelit ja pian siirrytään jo talveen..mitenkä punttipojat pitää autoistansa tällaisilla vaikeammilla säillä huolta? vedättekö jonkun paremman käsittelyn syksyn alla pintaan? suositelkaas jotain mukavaa settiä joko tee-se-itse meiningillä tai sitten ihan jonkun firman käsittelyjä.

Todennäköisesti vien kaaran fiksaamoon, jossa paikataan enimmät kiveniskemät maalilla, myllytetään pinta ja laitetaan lopuksi kestokäsittely (vahaus). Tekeehän moiset itsekin, mutta omalla kohdalla ei aika riitä ja sentäs hiukas enemmän luotan liikkeen lopputulokseen.

suosittelisin auton pesuun ainoastaan harjan käyttöä. Uutta mustaa autoa pestessäni en ole harjalla saanut naarmuja pintaan(tosin kuin pesusienellä).
No just. Kyllä se harjakin niitä naarmuja tekee. Sieni on ihan vihoviimeinen vaihtoehto, kun imee hiekan itseensä, mikä nousee sitten pintaan, kun autoa hinkataan. Harja ei myöskään ime itseensä riittävästi pesuliuosta. Lampaanvillainen tai mikrokuituinen pesukinnas ovat melkeinpä ainoita, jotka eivät naarmuta, olettaen, että auto on huuhdeltu irtoliasta. Lisäksi pesukinnas imee itseensä runsaasti pesuliuosta. Niillä ne näyttelyautojen rakentajatkin puunaavat autojaan.

Kannattaa käydä myllyttämäs toi auto ni pitäs naarmujen jä hyönteisten lähtee..
Tää oli kyllä paras aikoihin! :hyper:

Todennäköisesti vien kaaran fiksaamoon, jossa paikataan enimmät kiveniskemät maalilla, myllytetään pinta ja laitetaan lopuksi kestokäsittely (vahaus). Tekeehän moiset itsekin, mutta omalla kohdalla ei aika riitä ja sentäs hiukas enemmän luotan liikkeen lopputulokseen.
kerrotko mullekkin missä tällaisen meinasit teetättää ja mitä suurinpiirtein tosta joutuu kostumaan?

Jos jaksaa itse pari tuntia nähdä vaivaa, niin Zymöl on se ainoa oikea... Tulokset ovat olleet tähän saakka aivan loistavia ainakin niissä parissa autossa, jotka olen itse operoinut puhtaaksi säännönmukaisesti.

www.zymol.com ja http://www.zymol.co.uk

Kalliita ne ovat, myönnetään, mutta vahapurkki kestää vuositolkulla.

edit: juuri tarkistin ja näyttää siltä, että Zymölilla on Suomessakin maahantuoja. ZLimport, www.zlimport.com

Itse olen käynyt pesemässä vanhempieni autoja eräässä itsepalvelupesulassa, jossa on kahden euron kolikkoja vastaan toimiva automaatti mistä löytyy esipesusta vahaukseen kaikki mitä tarvitsee. Eri huoltamoiden pesuista on huonoja kokemuksia, joten tuo itse painepesurilla pesu on mielekkäämpää eikä vie sen enempää aikaa. Pesun jälkeen paljastuu aina noita ötökän jälkiä, pikeä ja pihkaa, jotka lähtevät pihkaa lukuunottamatta liuotinpesuaineella pois. Pihkaa olen irroittanut kuumalla vedellä. Vielä nopea huuhtelu ja kuivaus säämiskällä, jonka jälkeen olen vahannut ihan perus Korrekilla.

Itse olen käynyt pesemässä vanhempieni autoja eräässä itsepalvelupesulassa, jossa on kahden euron kolikkoja vastaan toimiva automaatti mistä löytyy esipesusta vahaukseen kaikki mitä tarvitsee. Eri huoltamoiden pesuista on huonoja kokemuksia, joten tuo itse painepesurilla pesu on mielekkäämpää eikä vie sen enempää aikaa. Pesun jälkeen paljastuu aina noita ötökän jälkiä, pikeä ja pihkaa, jotka lähtevät pihkaa lukuunottamatta liuotinpesuaineella pois. Pihkaa olen irroittanut kuumalla vedellä. Vielä nopea huuhtelu ja kuivaus säämiskällä, jonka jälkeen olen vahannut ihan perus Korrekilla.

Jos oikein hyvän haluaa niin nuo pihka tahrat yms. lähtee seuraavalla reseptillä

1. Kunnon pesu liuottimella
2. Pyyhkii koko auton läpi claybarilla
3. Myllytys(ei välttämätön jos ei täydellistä halua :) )
4. Kunnon pesu fairylla
5. Sitten vahaus oman maun mukaan :thumbs:

Ja riippuen vahasta pysyy pinta helposti puhdistettavana kuukausia.

Tuon claybarin ja myllytyksen suhteen olisin varovainen. Parempi olisi tehdä käsikäsittely esim jollain hienolla puhdistuvahalla. Claybar on aika vahva väline pesunaarmujen poistoon.

Tuon claybarin ja myllytyksen suhteen olisin varovainen. Parempi olisi tehdä käsikäsittely esim jollain hienolla puhdistuvahalla. Claybar on aika vahva väline pesunaarmujen poistoon.

hmm.. no jos ostat esim nettikaupoista saatavia claybareja (autonhoito.com) niin ne ei todellakaan ole hiovia eikä niillä saa ilman päätöntä hinkkaamista vahinkoa aikaan. Erikseen sitten nämä eri karkeusasteen ammattilais clayt.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom