Auton pesu/vahaus/kiillotus threadi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
kannatta oikeasti koittaa mainitsemaani Würthin Pinelinea. Halvempaa kuin autoshamppoot, puhdistaa hyvin ja irrottaa hyttysetkin. Ehdottomasti parasta auton pesemiseen.

1l laimentamaton purnukka maksaa alle 5e ja sillä lotraa jo todella pitkään. Eikä pilaa lakka- ja vahapintaa kuten Fairyt.

kannatta oikeasti koittaa mainitsemaani Würthin Pinelinea. Halvempaa kuin autoshamppoot, puhdistaa hyvin ja irrottaa hyttysetkin. Ehdottomasti parasta auton pesemiseen.

1l laimentamaton purnukka maksaa alle 5e ja sillä lotraa jo todella pitkään. Eikä pilaa lakka- ja vahapintaa kuten Fairyt.

Toimiiko tuo myös pitkään kiinni oleisiin itikoihin? Mulla pisimmät on jostain kesäkuusta. Vielä eivät ole mihinkään lähteneet, vaikka pessyt olen muutaman kerran käsin ja koneella, eli ovat aika tiukkaan kiinni.

Toimiiko tuo myös pitkään kiinni oleisiin itikoihin? Mulla pisimmät on jostain kesäkuusta. Vielä eivät ole mihinkään lähteneet, vaikka pessyt olen muutaman kerran käsin ja koneella, eli ovat aika tiukkaan kiinni.

En tiedä, koska ei koskaan ole ollut auto noin pitkään likaisena, mutta kannattaa koittaa. Kesäisin tullut lähes pari kertaa viikossa pestyä, joten ei noin sitkeästä liasta ole kokemusta.

Tuosta samasta pullosta voi lantrata itikoitten irroitukseen 1:10 -suhteella olevan seoksen, jota käyttää ennen varsinaista pesua. Minuutin antaa vaikuttaa ja pesee sitten normaalisti normaaliseoksella. Toimii ainakin tuoreisiin yksilöihin ja irrottaa sitkeätäkin likaa. Kannattaa koittaa ainakin ennen kuin sijoitat rahaa mihinkään erillisiin "hyttyspesuaineisiin".

Jos silti pysyy kiinni, niin kannattaa koittaa cleaner-vahalla.

Just eilen serkkupoika pesaisi multa auton työpaikallaan (autofiksaamo). Kyllä vain lähti kaikki ötökän jäljet ja muut kun on kunnon liuottimet.
Hän myös aina neuvoo, että älä ikinä vie autoa mihinkään harjapesuun, jos et halua mattapintaa. Jonkun verran on noita naarmuja itelläkin, pitäisi joskus antaa serkun myllyttääkin koko auto, niin tulis hyvä. Takaspoilerin joskus kokeeksi myllytti niin kyllähän se näytti aivan kuin uudelta.
Taitaa vain olla aika kallista lystiä normaalisti..

Hän myös aina neuvoo, että älä ikinä vie autoa mihinkään harjapesuun, jos et halua mattapintaa.

Täh? Mun auto käy 2-4 kertaa kuukaudessa harjapesussa ja ei siitä ole mattapintaista tullut. Eräs edellinen autoni oli vuodelta -89 ja se oli edelleen kiiltävä musta huolimatta 10v.harjapesuruletista. Ilmeisesti 4 kertaa vuodessa tehtävä vahaus tekee ihmeitä...

Harjaton pesu on teoriassa hieno idea, mutta käytännössä yhtä tyhjän kanssa.

En tiedä, koska ei koskaan ole ollut auto noin pitkään likaisena, mutta kannattaa koittaa. Kesäisin tullut lähes pari kertaa viikossa pestyä, joten ei noin sitkeästä liasta ole kokemusta.

Juu siis ei munkaan auto ole koskaan yli viikkoa pidempään likaisena, mutta nuo ötökät jäivät auton etupuskuriin ja konepeltiin kesäkuussa yhen pidemmän reissun jälkeen, eivätkä ole sen jälkeen normi aineilla mihinkään hävinneet. Olen siis reissun jälkeen tähän päivään mennessä pessyt autoni 4-5 kertaa(2 kertaa konepesussa) ja raadot ei mihinkään lähde :( .

Zone-sarja -42%
Joo, kyllähän sitä sanotaan että harjaton pesu on yhtä tyhjän kanssa mutta katsokaapa harjapesussa käytettyä autoa kun joku kirkas valo osuu siihen...! Toki kaukaa näyttää kiiltävältä mutta entäs lähempää? Harja tekee maaliin viiruja jotka valon ympärillä näyttävät ihan renkailta. Ja täysin uusi maalipinta menee sellaiseksi vielä ihan muutaman pesun jälkeen. Käsinpesu taitaa olla ainoa vaihtoehto jos haluaa säästää maalipintaa ja vielä saada auton puhtaaksikin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, kyllähän sitä sanotaan että harjaton pesu on yhtä tyhjän kanssa mutta katsokaapa harjapesussa käytettyä autoa kun joku kirkas valo osuu siihen...! Toki kaukaa näyttää kiiltävältä mutta entäs lähempää? Harja tekee maaliin viiruja jotka valon ympärillä näyttävät ihan renkailta. Ja täysin uusi maalipinta menee sellaiseksi vielä ihan muutaman pesun jälkeen. Käsinpesu taitaa olla ainoa vaihtoehto jos haluaa säästää maalipintaa ja vielä saada auton puhtaaksikin.

Jep. Tuollaisia jälkiä löysin kun katselin autoa lähempää. Samalla konepeltiin tuli komiat röörinjäljet:D No, mielummin melkein näkymättömiä viiruja kuin aina paskainen auto.

Käsinpesu olisi paras vaihtoehto, mutta Helsingissä nuo paikat on aika vähissä tai sitten sikakalliita.

Täh? Mun auto käy 2-4 kertaa kuukaudessa harjapesussa ja ei siitä ole mattapintaista tullut. Eräs edellinen autoni oli vuodelta -89 ja se oli edelleen kiiltävä musta huolimatta 10v.harjapesuruletista. Ilmeisesti 4 kertaa vuodessa tehtävä vahaus tekee ihmeitä...

Harjaton pesu on teoriassa hieno idea, mutta käytännössä yhtä tyhjän kanssa.

Niin, eihän siitä mitään hirveitä naarmuja tule, mutta paras kiilto lähtee kyllä.

Harjattomista pesuista en tiedä, yleensä tullut pestyä painepesurilla. Viimeksikin oli keväästä asti pesemättä, mutta niinpä vain tuli ihan riittävän puhdasta. Vahata ei oo viime kesän jälkeen jaksanukaan..

Heittäkää hyviä vinkkejä miten saa tuulilasin oikein puhtaaksi. Prkl kun siihen meinaa jäädä aina jonkinlaisia kalvoja.

Itse olen saaanut tuulilasin puhtaaksi parhaiten tavallisella koti-ikkunoiden pesuun tarkoitetulla ikkunapuhdistusaineella. Pesun jälkeen antaa auton ikkunan kuivua, sitten suihkepullosta tuota pesuainetta ja talouspaperilla pyyhkii.

Itse olen saaanut tuulilasin puhtaaksi parhaiten tavallisella koti-ikkunoiden pesuun tarkoitetulla ikkunapuhdistusaineella. Pesun jälkeen antaa auton ikkunan kuivua, sitten suihkepullosta tuota pesuainetta ja talouspaperilla pyyhkii.

Parempi vielä tulee kun pyyhkii sanomalehtipaperilla. Ei jätä niin paljon nukkaa kuin talouspaperi ja on halvempaakin. :)

Oikeasti toimivin paperi lasinpuhdistukseen. Törkeän hyvä kikka.

Parempi vielä tulee kun pyyhkii sanomalehtipaperilla. Ei jätä niin paljon nukkaa kuin talouspaperi ja on halvempaakin. :)

Oikeasti toimivin paperi lasinpuhdistukseen. Törkeän hyvä kikka.

Väittävät muuten, että jos tuulilasin pesee (ulkopuolelta) sanomalehtipaperia käytten, niin vesisateella vesipisarat "juoksee" sen verran hyvin katolle päin, ettei pyyhkijöillä ole niin paljon virkaa. Olevinaan pienessä sateessa ei tarviis käyttää pyyhkijöitä ollenkaan. Meillä tuo on vielä kokeilematta, joten liekö väite sitten oikeasti totta.. :rolleyes:

Jees, kiitoksia vinkeistä. Pitää kokeilla tuota sanomalehtipaperia.

Tuota sanomalehdellä kuivausta olen käytellyt aina kotonakin ikkunoiden pesussa auton lasien lisäksi. Eli toimii, mutta tuo Eleanooran esittämä "vesipisaroiden juoksu" tulee vasta kun käyttää esim. Turtlewaxin sateesta 5 tököttiä.
Kun vauhti nousee yli 40km/niin ei ole tarvinut pyyhkijöihin koskea.

Mikäs vaha siihen auton pintaa nyt keväällä sit vedetään? Ite oon käyttäny auto glym punasta ja laiskana koskaan mitään muuta laittanu. Hyvän kiillon silläkin saa mutta tuntuu ettei kestä kovin kauan ja on kallista vahaa. Jossain oli puhetta Korrekin TFX(?) vahasta, mahtaako olla hyvää? ja mitä niille mustille puskureille, autoglymin bumper carea laittanu, mut kestää sen aikaa että kuvan ehtii ottaa työn tuloksista..

Suosittelisin brilliant maalipinnankäsittelyä...ei tarvii olla koko ajan vahailemassa ja paska lähtee huomattavasti paremmin irti..samalla saa kaikki pikkunaarmut veks,kun käsittelyssä hiotaan koko auton maalipinta ennen aineen laittoa!!ite käytin auton käsittelyssä vuosi sitten ja edelleen tod.tyytyväinen:rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom