Auton pesu/vahaus/kiillotus threadi

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Noniin, eli syykin lie selvisi. Täällä oli vuoto vesijohtoverkossa ja sen johdosta huoltoaseman ukko sanoi pesukoneen menneen tukkoon mutta oli "kuulemma putsannut sen" ja antoi minun mennä pesuun. Eli syynä siis liian vähäinen tai olematon vesimäärä.

Reklaa vaan eteenpäin niin eiköhän se johonkin kompromissiin päädy. Jos liike on jonkun isomman huoltoasemaketjun alainen niin eiköhän niillä ole jotkut toimintaohjeet tuommoisenkin asian tilalle. Kaverin tilanteessa asema oli Shellin alainen.

Tuli vielä mieleen, että jos se kone oli mennyt tukkoon niin sinnehän on voinut kertyä jotain paskaa sisälle, jotka sitten levisi sinun auton päälle. Liekkö ovat pesukonetta tyhjilteen ajaneet ollenkaan ennen kuin sinä menit sinne sisään.
 
Viimeksi muokattu:
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Reklaa vaan eteenpäin niin eiköhän se johonkin kompromissiin päädy. Jos liike on jonkun isomman huoltoasemaketjun alainen niin eiköhän niillä ole jotkut toimintaohjeet tuommoisenkin asian tilalle. Kaverin tilanteessa asema oli Shellin alainen.

Tuli vielä mieleen, että jos se kone oli mennyt tukkoon niin sinnehän on voinut kertyä jotain paskaa sisälle, jotka sitten levisi sinun auton päälle. Liekkö ovat pesukonetta tyhjilteen ajaneet ollenkaan ennen kuin sinä menit sinne sisään.

Kaksi edellistä autoa saivat tismalleen samanlaiset naarmut kylkiinsä kun niitä parkkiksella tutkin, onnettomuuden jälkeen. Otin rekkarit ylös kummastakin.

Onko Hupella vielä sama bemmi alla? Siihenhän on tullut jos jonkilaista remppaa ym epäonnea :/


Ei mun Bemmissä kyllä mitään ihmeellistä vikaa ole ollut? Saksassa joku kolhi parkkiksella ja takalasin pyyhin, ABS-anturit ja parkkitutka vaihdettiin takuuseen aikoinaan.
 
Zone-sarja -42%
Jaa kuinkas mä muistan että siihen on mennyt touhutonni poikineen? Nooh taidan sekoittaa jonkun muun palstalaisen autoon sitten.
 
Joko sit opittas olee viemättä autoja automaattipesuihin. Käsinpesu kunniaan! Viimeks käyttäny OMAA autoa automaattipesussa vuonna 2001 eikä enää ikinä...Ei taida auttaa ku maalaus, jos pinta on ns. rikki. Jos ei, niin vahalla/myllyttämällä voi kokeilla pelastaa.
 
Jaa kuinkas mä muistan että siihen on mennyt touhutonni poikineen? Nooh taidan sekoittaa jonkun muun palstalaisen autoon sitten.

No ei tuohon kyllä kummempaa remppaa ole tehty. Imusarjan läpät otettiin ite pois, EGR-termarin vaihdoin itse, sekä Xenon-polttimon myös, toki jotain jarrupalaa jne on vaihdettu myös mutta tuo lie normaalia remppaa. Takuuseen melkeis 3 vuotta sitten noi pari muuta juttua kun viat oli päällä jo ostohetkellä, myyjä oli BMW München, niin eivät paljoa nikotelleet ;)

Kyllähän tuo toki vitutusta on herättänyt palstallakin kun esim. öljynvaihto maksoi BMW Münchenillä 330 euroa :curs: Suomessa taisin selvitä satasella.
 
Käytin auton pesussa ja pesukone tuhosi maalipinnan. Etu ja takapuskurit pilalla sekä molemmat kyljet. Yhteensä n. 15 metriä siis korjattavaa:

P1030850.jpg


Iso kuva:
http://www.huppe.fi/kuvat/Images/P1030850.jpg

Milläs tuon pystyy korjaamaan, pysyvästi? Mikään värivahaus ei ole vaihtoehto. Kustannukset? Miten edetä? Huoltoaseman omistaja ei ota kantaa asiaan.


Oikea myllytys maksaa bemariin ja noin naarmuseen maalipintaan 150-350 €, hinta on about yhtä kun laatu, halvat myllytykset tehdään yleensä hiomatahnoilla jotka sisältää fillereitä , vahoja sekä muita täyteaineita. Esimerkiksi Prestan tahnat sisältävät täyteaineita ja naarmut / pyörre jäljet tulevat näkyviin vähän ajan kuluttua kun täyteaineet varisevat pois.

Puolestaan kalliimmat myllytykset tehdään esim. menzernan tahnoilla jotka ovat pelkästään hiomatahnoja ilman minkäänlaisia täyteaineita, tulos on pysyvä ja hinta kalliimpi.

BMW sekä VAG autot ovat paskimpia myllyttää koska niissä kovin lakka ja musta sekä tummansininen väri kaikista pahimpia kun maalipinnan virheet erottuvat niin helposti.

Yleensä tollasen myllytykseen menee 5-8 tuntia pesuineen. Riippuu tekijästä, koneesta sekä hionta laikoista.
 
Oikea myllytys maksaa bemariin ja noin naarmuseen maalipintaan 150-350 €, hinta on about yhtä kun laatu, halvat myllytykset tehdään yleensä hiomatahnoilla jotka sisältää fillereitä , vahoja sekä muita täyteaineita. Esimerkiksi Prestan tahnat sisältävät täyteaineita ja naarmut / pyörre jäljet tulevat näkyviin vähän ajan kuluttua kun täyteaineet varisevat pois.

Puolestaan kalliimmat myllytykset tehdään esim. menzernan tahnoilla jotka ovat pelkästään hiomatahnoja ilman minkäänlaisia täyteaineita, tulos on pysyvä ja hinta kalliimpi.

BMW sekä VAG autot ovat paskimpia myllyttää koska niissä kovin lakka ja musta sekä tummansininen väri kaikista pahimpia kun maalipinnan virheet erottuvat niin helposti.

Yleensä tollasen myllytykseen menee 5-8 tuntia pesuineen. Riippuu tekijästä, koneesta sekä hionta laikoista.
Pakkiksella löytyy kyllä asiantuntija asiaan jos toiseenkin. Kiitokset vastauksesta. Pitää kysellä vaihtoehtoja. Kannattanee duunata konepelti samaan syssyyn, vaikkei tuo pesukone siihen haittoja kait tehnytkään... Muuten jää erinäköiseksi.
 
Koko auton myllytys ja fiksaus kerralla! Pienetkin virheet näkyy suurena erona käsiteltyyn pintaan. Eikun auto asialliseen fiksaamoon ja huoltoasema maksamaan puolet lystistä.

porsche09.jpg
 
"Mitä pienistä. Ei pienet naarmut vaikuta polttoaineen kulutukseen, ja liikkeeseen kun vie vaihtoon niin hyvityshintakin on sama olitpa hiveltänyt autoasi käsipelillä viikoittain tai et." -Tuota mantraa kuulee aika usein.
Värivaha pintaan ja vaihtoon olisi lienee pelimiehen veto- ja toki rahakorvaus pesupaikalta..

Hutiloidun tehdyn myllytyksen lopputuloskaan ei ole ilo silmälle- kannattaa ottaa tekijästä etukäteen selvää ettei tule uutta pettymystä.
 
"Mitä pienistä. Ei pienet naarmut vaikuta polttoaineen kulutukseen, ja liikkeeseen kun vie vaihtoon niin hyvityshintakin on sama olitpa hiveltänyt autoasi käsipelillä viikoittain tai et." -Tuota mantraa kuulee aika usein.
Värivaha pintaan ja vaihtoon olisi lienee pelimiehen veto- ja toki rahakorvaus pesupaikalta..

Hutiloidun tehdyn myllytyksen lopputuloskaan ei ole ilo silmälle- kannattaa ottaa tekijästä etukäteen selvää ettei tule uutta pettymystä.

Auto on jo myyty sukulaiselle ja se pitää saada oikeasti kuntoon. Mistähän tietää että saa lopputuloksesta tuon Tepe:n kuvan mukaisen?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Auto on jo myyty sukulaiselle ja se pitää saada oikeasti kuntoon. Mistähän tietää että saa lopputuloksesta tuon Tepe:n kuvan mukaisen?

Esim. Joensuussa on muutama ihan pätevä tekijä, siellä Kiteellä en tiedä onko minkälaisia? Voi laittaa muutaman paikan sulle privana jos kiinnostaa, niin saat kysellä hintoja jne.. Itse suoritan kaikki autojeni, paitsi firmani autojen kiillotukset itse ja voin olla näin satavarma tuloksesta. Siitä voit lähteä että ennen myllytystä aina mitataan maalikerroksen paksuus, ettei joku gyntteri ole sattunut saksassa jo hiomaan autosi maalipintaa melkein puhki.
 
Itteä jäi vituttamaan huono pesutulos, kun vein eka kerran auton pesuun (tietenkin käsipesuun) ja maalipinnalla oli hiekkapölyä. Vein jonneki ekaan fixausliikkeeseen koska oli muka kiire. Siinä sitten katoin kun jätkä alko pesemään autoa. Painepesuri täysille ja kontin päältä hiekat vittuun! Katoin jo itekin että noinkohan tuosta hyvä tulee ja kun vesi oli kuivanut kotihallissa niin näki että aikamoiset pyörteethän siitä oli sitten jääny kontin päälle maalipintaan, sekä muuallakin korissa hennompana. Vittu että vitutti saatana kun neitseellinen pinta heti pilataan ja tollasella maalaisjärkeä uhmaavalla tavalla että olisin itsekin pessyt paremmin.

No pinnassa oli n.4kk vanha kestovaha joten toivon että suurin osa pyörteistä olisi vahassa?? Toisella kertaa kun talvella eri liikkeessä käytin niin nohevan oloinen jamppa sanoi että monet idiootit just puhaltelee sitä hiekkaa vasten maalipintaa vaikka niin ei pidä missään nimessä tehdä. Arveli että ei olisi ehkä maalipinnassa asti ja sanoi just saman mitä joku ylempänä että noissa guntteriläisissä on jotenkin erityisen kova se maali ja siksi ei ota damageakaan niin helposti.

Olen nyt arponut että ainakin jos eteenpäin autoa laittaa niin pitää varmaan myllyttää ne kierteet pois pinnasta. Itseäkin nyt kiinnostaa millainen lopputulos ja millä hinnalla Hupelle tuosta koituu. Oman tarinani opetus että vaikka veisitte siihen hellivään käsipesuunkin autonne niin kattokaa ainakin alkuun pesua itse ettei joku keijo töhöttele täydellä paineella niitä paskoja vaan syvemmälle sinne maaliin, vaan huljuttelee alkuun nätisti sillä vedellä.
 
Oman tarinani opetus että vaikka veisitte siihen hellivään käsipesuunkin autonne niin kattokaa ainakin alkuun pesua itse ettei joku keijo töhöttele täydellä paineella niitä paskoja vaan syvemmälle sinne maaliin, vaan huljuttelee alkuun nätisti sillä vedellä.

Todella harvoin käsipesu haittaa maalipintaa, siinä saa olla tosi tumpelo hommissa että niin käy. Näin ku menettelee, ei varmaan tule naarmuja: 1.Esipesuaine/liuotin pintaan, hetken vaikutus ja huuhtelu paineella pois. Pesu hyvällä aineella joko sienen tai pesukintaan kanssa ja sen jälkeen taas huolellinen huuhtelu. Sit kuivaus lastalla/säämiskällä, mutta pinnan pitää tosiaankin olla puhdas ennen tätä toimenpidettä.
 
Itse käytän aina Snow Foamia ennen käsinpesua. Suosittelen.



Kuivausta ei missään nimessä säämiskällä tai lastalla. Aina mikrokuitu pyyhe kuivaukseen.


Tilaan aina autonhoito tuotteet briteistä, tuossa esim. yksi viime kesänä tilaamani perussetti.

file.php


http://www.cleanyourcar.co.uk/


Suomesta sitten satunnaisia kamoja mitä briteistä ei saa tilattua.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse käytän aina Snow Foamia ennen käsinpesua. Suosittelen.
Kuivausta ei missään nimessä säämiskällä tai lastalla. Aina mikrokuitu pyyhe kuivaukseen.

Snow Foam erinomaista kamaa, mutta todellakin väitän ettei säämiskä tai lastakaan naarmuta tippaakaan, jos pinta on puhdas. Itelläkin ollu monta autoa, jotka mä olen maalauttanut tai olleet uusia niin hyvä on seurata maalipintoja ja niiden kuntoa. Ei mulla noihin tule oikein mitään naarmuja, kun lumiharjan käytönkin lopetin jo vuosia sitten.
 
Lasta naarmuttaa aina! Todella hyvälaatuinen säämiskä oikein käytettynä toimii kyllä, mutta naarmuttaa silti aika herkästi. Varmempi ja sata kertaa parempi on kunnon mikrokuitu pyyhe. Man78 sulla ei ole maalipinta kunnossa jos ei lasta jätä jälkiä, se naarmuttaa hyvää maalipintaa sata varmasti.


Kunnon mikrokuitu pyyhkellä riittää yksi kun lasket sen maalipinnalle ja vetäiset alueen kerran.




Vedelläkin voi kuivata




Paineilma on hyvä olla käytössä myös. Man78, sulla ei ole autoissa maalipinta kunnossa jos lasta ei naarmuta, tai sitten et näe kunnolla.

Mikrokuituliinoistakin kannattaa repiä mahdolliset merkkilaput pois jottei ne naarmuta, kuten tässä sonuksen pyyhkeessä on valkea lappu.

derWunder1.jpg
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Voit tulla millon vaan kattoo mun auton maalipintaa, nykyisessäkin puol vuotta vanha maalipinta(ammattimaalari vetässy) ja vahataan ja pestään usein. Autoa käytetään näyttelyissä ja niissä valoissa näkyy kaikki pienetkin virheet=niitä ei ole. Säämiskä ei naarmuta eikä pehmeä, puhdas silikoonilastakaan kun on vaha pinnassa ja autokin tietysti puhdas. Ja lastalla otan vain enimmät, sit loput säämiskällä. Perusteleppa jotenkin miksi lasta tai varsinkaan säämiskä naarmuttas??? Jos tuolle linjalle lähdetään, niin kaikenlainen "hankaus" maalipinnalla aiheuttaa naarmuuntumista, se on sit eri asia mihin vedetään raja ja ruetaanko tutkimaan vaikka suurennuslasilla. :D Ja en puhu vain omsta kokemuksesta, tunnen monta hyvää fiksaria, velikin on alalla jne...Ja paineilma on käytössä joskus kans, lähinnä peileihin, luukkuihin, konehuoneeseen ym. tulee käytettyä.
 
Jotkut ottaa näköjään enemmän tosissaan auton pesut kuin toiset... nimimerkillä ikinä en ole autoa kuivannut.

Aika uskomattoman vituttava tuo Hupen keissi.
 
Antakaa määkin huudan, määkin olen kännissä..

Nuo on just niitä perusvirheitä. Jos autostasi haluat pitää huolta, niin kannattas sunkin perehtyä paremmin vaikka noihin perusasioihin ja heittää ne lastat ja säämiskät vaikka mammoille ikkunoiden pesuun.

Ehkä tämä vähän selventää Man78 sinulle, miksi niitä lastoja EI KÄYTETÄ!




Tuosta esim. yhdet aloittelijoiden perusohjeet:

Pesuun:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=4637

Claybarin käyttö:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=4829

Kiillotukseen pyörivä/epäkesko liike:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=63859

Kiillotus pyörivä liike:

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=63859
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Suositut

Back
Ylös Bottom