Autokuumetta?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rice sanoi:
Linkki vähän ontui...elikkä http://www.nettiauto.com/viewCar.php?id_car=72572

Hinta valitettavasti menee kolmanneksen ohi budjetista. Ja mitä tulee bemulla perässä pysymiseen niin eihän se pysy ollenkaan perässä jos tossa todella on nuo 275 kaakkia... Nimittäin ainakin subaru club finlandin sivuilla oltiin vähän epäluuloisia autosta ilmoitettujen tehojen suhteen, mm dynolaput "hukassa" tjsp :rolleyes:


Hehe, niinhän tuo linkki vähä pissi. No luitenki, aika namuja yleensäkki nuo Imput :kuola: . Tosin vähä kalliita... :hyper:
 
Mikäs noissa nykyautoissa on vikana kun eivät kiihdy noilla tehoillakaan mihinkään? Oma menee specsien mukaan 8,4 ja heppoja 150. Samoin 90 luvun alun Gsi Astrat ja kumppanit painelee nopeammin kuin nykyiset mukamas sportit.

Luulis että 192 pollee veis Corollan koppaa vähän rivakammin kuin 8,4
 
Mike sanoi:
Luulis että 192 pollee veis Corollan koppaa vähän rivakammin kuin 8,4

Samaa ihmettelen, joku voisi sanoa, että on kiihtyvyys arvo heitetty alakanttiin, mutta miksi Toyota ilmottaisi sporttimallin kiihtyvyyden alakanttiin, se meinaan tekee myynnille hallaa.

EDIT: hoooo... tässä teille riisipussi, joka varmaan liikahtaa :hyper:

http://www.supercars.net/Pic?s=1&id....jpg&y=1999&m=Toyota Veilside&o=Supra Limited

Kyseessä "1999 Toyota Veilside Supra Limited"

Mylly (hieman tuuuunattu):

Power 775.5 kw / 1039.9 bhp @ 7950 rpm
Torque 1050 nm / 774.4 ft lbs @ 6900 rpm
 
Mike sanoi:
Mikäs noissa nykyautoissa on vikana kun eivät kiihdy noilla tehoillakaan mihinkään? Oma menee specsien mukaan 8,4 ja heppoja 150. Samoin 90 luvun alun Gsi Astrat ja kumppanit painelee nopeammin kuin nykyiset mukamas sportit.

Luulis että 192 pollee vielä Corollan koppaa vähän rivakammin kuin 8,4


muutama satakiloa painoa lisää. ota Mike muutama kehonnakertaja kaveri kyytiin, niin rupee meno hyytymään ;) omanikin menee specsien mukaan 8.3 ja karvan alle kaks sataa hepoa. omapaino 1460kg. uusi se ei ole, vuosimallia -83. kuitenkin melkein samat varusteet kuin nykyautoissa.
 
Taisteluahven sanoi:
Kertokaas nyt mikä jenkkiraudoissa on vikana? Siis uusissa corveteissa, vipereissa ym.

Ainakin Dodge Viper GTS on asiallinen. 8-litrasella koneella jonkun 2.0 riisikipon viereen. Niitähän tarvitaan neljä samalle viivalle, että päästään tasoihin ;)

niin tai lamporkkiinilla!!yx!!11

noissa mainitsemissasi jenkeissä on yksi vika....hinta!
kyllä mun on tyydyttävä tohon 2.0 riisikippoon.
 
attitude sanoi:
muutama satakiloa painoa lisää. ota Mike muutama kehonnakertaja kaveri kyytiin, niin rupee meno hyytymään ;) omanikin menee specsien mukaan 8.3 ja karvan alle kaks sataa hepoa. omapaino 1460kg. uusi se ei ole, vuosimallia -83. kuitenkin melkein samat varusteet kuin nykyautoissa.

Luulisi että autot kevenisivät. Joku taantuma kenties?
 
Mikäs noissa nykyautoissa on vikana kun eivät kiihdy noilla tehoillakaan mihinkään?

Painavat nykyään enemmän.

Ainakin autot ovat kasvaneet kooltaan ja siinä samassa taitaa olla sitä painoakin karttunut. Taitavat uudet Astrat olla 90-luvun alun Vectrojen kokoa, Focukset Sierrojen, Corollat Carinoiden ja Golffit Passattien mitoissa, jos ei nyt ihan ulkomitoiltaan niin sisätiloiltaan ainakin. Lisäksi jokaisen uuden mallin myötä yrittävät parantaa parhaansa mukaan turvallisuutta. Jokaista mallia mainostetaan edellistä malliaan jäykempi korisena.

Omista autoista sen verran, että entinen Audi 80 painoi muistaakseni 1090 kiloa ja nykyinen Golf IV 1045 kiloa.
 
tenu sanoi:
niin tai lamporkkiinilla!!yx!!11

noissa mainitsemissasi jenkeissä on yksi vika....hinta!
kyllä mun on tyydyttävä tohon 2.0 riisikippoon.

Sanoin jo, että oli omalta kohdaltani täysin asiatonta tuoda mukaan joku Dodge Viper. Tarkoitus kun on keskutella realistisista hankinnoista/autoista. Tai jos jollain on täälä laittaa yli 100 000€ (jenkeissä veroton hinta muuten 74 000$) kyykäärmeeseen, niin mä tuun koeajolle messiin ;)
 
Pertti 123 sanoi:
Samaa ihmettelen, joku voisi sanoa, että on kiihtyvyys arvo heitetty alakanttiin, mutta miksi Toyota ilmottaisi sporttimallin kiihtyvyyden alakanttiin, se meinaan tekee myynnille hallaa.

EDIT: hoooo... tässä teille riisipussi, joka varmaan liikahtaa :hyper:

http://www.supercars.net/Pic?s=1&id....jpg&y=1999&m=Toyota Veilside&o=Supra Limited

Kyseessä "1999 Toyota Veilside Supra Limited"

Mylly (hieman tuuuunattu):

Power 775.5 kw / 1039.9 bhp @ 7950 rpm
Torque 1050 nm / 774.4 ft lbs @ 6900 rpm

Ford RS200
Painelee 0-100 semmoista F1 vauhtia. Vanha kun taivas, mutta munallinen.

rs200evo4.jpg
 
Taisteluahven sanoi:
Sanoin jo, että oli omalta kohdaltani täysin asiatonta tuoda mukaan joku Dodge Viper.


oops.ok :piis:
 
Pertti 123 sanoi:
No foobari ja kumppanit, mitä mieltä Toyota corolla T sportista
Nohjoo... olisin ihan piruuttani käynyt pari viikkoa taaksepäin sen ajamassa, mutta kun Toyota-talon tätillä oli vain eijoota. Aika taikuutta olis kyllä T-Spurtin pitänyt koeajolla esittää että olisin siitä jaksanut innostua, ihan noin speksien ja koeajokertomusten perusteella yhtä innostava auto kuin vanha sukka.

Jossain vanhassa TM:ssä ajoivat äRRän ja Sportin, muistaakseni Toyota alitti melkein sekunnilla 0-100km/h lupauksen ollen jotain 7.x sek, mutta siihen se melkein sitten jäikin. Kaarteissa se oli lulla, ja muutenkin puuh... jos ei ole sitä jotain niin ei vaan ole. Toyotallakin on jotenkin nykyään homma hukassa, vanhemmat MR2:set ja äksyt Celicat oli vielä kiinnostavia autoja, nyt ne on kaikki semmosia s**tanan korollia.
 
attitude sanoi:
eipähän jäis epäselväksi minkälainen auto on kenelläkin.
pakkiksen ratapäivät :D

Ou jees! Roikoteltais porukalla isoa kättä sivuikkunasta :)
Tampereelle lähtöönhän ei perheellisenkään tarttis keksiä oikein isoa tekosyytä.
 
RedNeck sanoi:
Ou jees! Roikoteltais porukalla isoa kättä sivuikkunasta :)
Voi v***u, ei siis onnistu ellei joku lainaa hanskaansa. Noin muutoin olis ollut aika jees idea!
 
Pakko tarttua tähän keskusteluun.. Ite oon vahvasti bemari linjalla. Hyviä puolia on paljon, mm. suorituskyky, takaveto, ulkonäkö ym.

Oon omistanu kaks bemua ja ne on ollu 325i E30 vm. -87 (185hv) sekä nyt ajelen 318iS Coupé vm. -92 (tuotu saksasta).. En todellakaan ole vaihtamassa merkkiä kun seuraavan kerran vaihdan autoa, niin tyytyväinen olen merkkiin ollut. Varsinkin tuon 325:n kutoskoneen tehot ja saundit jäi lähtemättömästi mieleen, joten seuraava malli on joko 325 E36 tai M3 E36

Bemaria on helppo myös "tuunata", enkä tarkoita nyt mitään amis-tuning-settiä. Eli leveäreunaista vannetta, korisarjaa, angel-eyes valoja ym... kehiin niin nätti on. Tosin ajelee BMW:llä mielellään vakionakin.. Löytyy niitä muitakin merkkejä, mutta... BMW die beste fährt mit hosen an... (tjsp..)
 
Mike sanoi:
Luulis että 192 pollee veis Corollan koppaa vähän rivakammin kuin 8,4

Tjaah, no jos corollasta ei löydy vääntöä kuin 180Nm niin aika hiljaista on suorituskyvyssä. Ne on tommosia hevosvoimia mistä markkinaosaston poijjaat tykkää mainoksia ja mielikuvia tehdessään, asiakkaille niistä ei ole mitään hyötyä....Perus kakslitrasesta perheautosta löytyy samanverran vääntöä vaikka hevosvoimiakin yleensä onkin "vain" noin 130...

Sitten kun katsotaan esim mitä tarjoaa bemarin 193(okei +1hv enemmän...) heppanen kone vääntöä niin ho-hoo..280Nm. Corolla painaa 1300kg, hevosia 192hp, 0-100km/h 8.4sek...BMW E39 528 193 hevosta, autolla painoa 1500kg nollasta satkuun 7.5sek. Että menkää vaan ostamaan niitä corolloita :david: (okei kerrottakoon nyt että tossa esimerkin bmw:ssä on 2.8 litrainen suora kuutonen, mutta kysehän olikin nyt numeroarvojen mielenkiintoisesta maailmasta...)
 
Mige sanoi:
Pakko tarttua tähän keskusteluun.. Ite oon vahvasti bemari linjalla. Hyviä puolia on paljon, mm. suorituskyky, takaveto, ulkonäkö ym.

Huonona puolena on hinta, ja se että varusteetkin maksavat hunajata. Joku jokamiehen 300-sarjainen on aika karvalakki; eihän siinä tule edes kyynärnojaa vakiona. Mutta jos on varaa maksaa, niin kyllä bemarilla funfactoria saa itselleen.

Joku TypeRä on about parasta funfactoria mitä etuvetoisesta voi saada ja varsin kilpailukykyiseen hintaan. Toisaalta monien mielestä etuvetoisella ei ole koskaan erityisen hauska ajaa.

Muuten bemarilla tosiaan on parikin erilaista muuttuvaa venttiilien ajoitussysteemiä. Uudempi on näissä nelos- ja kasikoneissa, eikä siinä ole lainkaan kaasuläppiä. Näistä irtoaa parempi vääntö per litra ja samoin parempi polttoainetalous. Kutoskoneissa on vanhempi systeemi, kaasuläpät yms.
 
Rice sanoi:
Sitten kun katsotaan esim mitä tarjoaa bemarin 193(okei +1hv enemmän...) heppanen kone vääntöä niin ho-hoo..280Nm. Corolla painaa 1300kg, hevosia 192hp, 0-100km/h 8.4sek...BMW E39 528 193 hevosta, autolla painoa 1500kg nollasta satkuun 7.5sek.

Väitätkö nyt ihan vakavalla naamalla että 200 kiloa painavampi bemari kiihtyy paremmin koska siinä on paremmin vääntöä?

:worship: :lol2:

Olisiko vetotavalla, renkailla ja painonsiirtymällä kuitenkin ihan pikkiriikkinen vaikutus tuohon 0-100km/h arvoon? Olisiko? Olisiko kuitenkin niin että kiihdytettäessä 60-120km/h se Corolla jättää tuon bemarin noiden 200 kilon takia kuin tikku paskaan? Olisiko?

Olisi.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom