Autojen yleinen haukkumis- ja kehumisketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

JN

.
Liittynyt
16.5.2005
Viestejä
5 839
Kaupunki
Tampere
Auton omistajien juttujen ja nettikeskustelujen perusteella tuntuu ettei maailmassa ole juuri yhtään hyvää autoa.

Tämän threadin tarkoitus olisi kerätä yhteen ketjuun lähinnä kaikki viat mitä eri automerkeistä ja autoista löytyy ja lopputuloksena lienee ettei ole yhtään autoa johon ei tulisi vittumaisia vikoja tai huonoja ominaisuuksia.
Voi myös estoitta kehua jotain automerkkiä&mallia, jos siltä tuntuu.



Eli avaan pelin:

Toyota
Luotettava, mutta penkit ja ohjaustuntuma on surkeita.
Lisäksi netissä juttua moottorien tehohäviöistä 2litraisten diiseleiden kohdalla ja jarruvioista.
1.6litran bensakone kaikkien aikojen parhaita koneita

Mersut
90-luvun ja 2000-luvun alun meset ruostuu käsiin. Sähkövikoja CDI-koneissa, mutta taas 90-luvun 2.5 tdi on loistava kone.
124w lienee tosin maailman ainut auto joka kestää, mutta niidenkin valmistus lopetettiin jo 96-vuonna.

BMW
Sähkövikoja, suuttimet yms
Helvetisti kallita vikoja.
Onko olemassa yhtään vähemmän vikaista mallia?

Peugeot
Sähköviat, moottoriviat.
Onko uudemmissakin kalliita tyyppivikoja?

Mazda
6 ruostuu käsiin.

Fiat
Sähkö ja moottoriviat

VW,Audi,Skoda
2l ja v6 2.5 tdi koneita kannattaa välttää kuin ruttoa.
Muutenkin alustaan saa olla aina vaihtamassa osaa.
Kylmiä talvella, EGR-vikoja.

Kia
Delta-auton huolto on surkea.
Ajotuntuma ei lienee kovin kaksinen?

Honda
Kestäviä noin yleisesti ottaen, mutta 300tkm jälkeen alkaa tulemaan kalliita huoltoja jo muutenkin kalliissa Hondan huollossa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mazda6 ongelma loppui vuonna -06 ja tuota aikasemmat paikattiin ja ruostesuojattiin ilmaiseksi. Ei ruostu enään :)
 
Opel

-Kasa paskaa.
-Omistajat ovat yleensä narsistisen persoonallisuushäiriön omaavia 18-45-vuotiaita ammattikoulun autopuolen lahjoja maailmalle.
 
BMW
Sähkövikoja, suuttimet yms
Helvetisti kallita vikoja.
Onko olemassa yhtään vähemmän vikaista mallia?

Jaa, se vähän kokemus mitä itselläni BMW merkkisistä vaunuista on hyvä, -00 1.9 Coupe, ostettu 9/-04 ja -03 316 sedan, ostettu 8/-06 jolla ajan edelleen niin ei mitään vikoja. Tietty jokin poltin ja jarrupalat muistaakseni kerran sekä jotain muuta "kuluvaa" osaa.
 
Zone-sarja -42%
Volvo 2.5TDi moottoria käytetty ainakin s80 ja v70 volvoissa

Pumpun remmi ei tahdo kestää kun kilometrejä tulee riittämiin, pyörien vaihto ainoa ratkaisu ongelmaan mutta suhkot kallis, n. jokapää remontin verran.
 
BMW E61 530d! Kaikista omistamistani autoista kallein ikinä pitää! Vakuutukset aivan pilvissä, dieseli kuluttaa yli 8 litraa sataselle ja 1000euroa menee kuussa korjauskuluihin! Mutta on se upea ajaa ;)
 
8 litraa satasella on kyllä diiselille jo diplomin paikka! Scanialle sen voi antaa vielä anteeksi.

Toyota
Luotettava
Noita näyttää nykyään porsivan. Öljyt katoo ja sitten kuuluu klik klak. Liittynee siihen vvt-koneeseen.
Koneen vaihto kolme tonnia.

VW/Audi/skeida: vältä DSG:tä kuin ruttoa.
 
Mites Fordin TDCI-koneet? Syövät vähän, Mondeossa lienee hyvä ajettavuus, mutta täytyy takuulla olla jotain vikaa?
 
Ootko koskaan ajanut/ollut mondeon kyytissä. Hirvee proomu.
TDCI koneet vanhanaikaisia paskoja ysäriltä.

Oikeasti hirveitä autoja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saab - kehuja

Oli 3 vuotta mulla, juuri itkua vääntäen siitä luovuin. Eka auto, missä ei ollut koko aikana yhtään vikaa. Siis ei yhtään ja auto oli perheen ykkösautona. Vääntävä ja tehokas, kohtuu kulutus. Käytännöllisiä omaperäisiä oivalluksia suunnittelussa, jotka palvelee vaivatonta käyttöä. Ei yksinkertaisesti mitään pahaa sanottavaa. Jos joka merkillä on niitä kuuluisia maanantaikappaleita, niin minä kai sitten omistin jonkun perjantaikappaleen. Ikävä jäi.
 
VW:
- Ei pysy/mene ovet kiinni talvipakkasilla, se riitti kertomaan minulle etten halua olla näiden kanssa tekemisissä :D

Opel:
- Tuo lyhenne tarkottaa varmasti oikeasti OoPerkeleEläLähe. Mutta sillonku lähtee niin suht vähäkulutuksisia tuntuvat olevat kokoluokassaan (-80 ja -90 luku).

BMW:
- Joka katsastukseen saa vaihtaa keulan niveliä, silti jos autoni olisi joku muu kuin Amerikkalainen niin se olisi tod näk. BMW tai MB
- Katsastussedät jostaki syystä vain vihaa näitä autoja sydämmestään ja saletisti löytävät aina jotakin sanottavaa

MB:
- Isäukolla ollut kymmeniä mursuja, ihan jees pappa autoja. Hyviä ajaa ja luotettavia. Itse omistanut vain yhden 500SEC:n (S-sarja W126) ja sitä on vieläkin ikävä, "machopappapirssi" joka oli hyvä ajaa :rock:

Ranskalaiset/Italialaiset:
- Laitat vilkun päälle niin autossa vilkkuu kaikki muut valot paitsi se itse suuntavilkku (ajannee silti asian.......)
- Ai niin, tässä puhuttiin autoista, joten ei asiasta sen enempää :D

Chevrolet, Buick, Dodge, Oldsmobile, Pontiac jne.:
- Syövät helvetisti bensaa
- Kankeita
- Kestävät 10km hyvällä tuurilla ilman remonttia
- Jos on kiire ei kannata lähteä amerikkalaisella, koskaan ei tiedä tuletko omin voimin vai hinurin avulla takaisin lähtöpisteeseen
- Jotenki niin ihanan karkean näkösiä autoja
- Laatu uskomatonta paskaa, amerikkalaiset eivät varmaan ole onnistuneet tekemään kahta samanlaista osaa jollei ole vahingossa tullut???
- Silti... MINUN valinta niin käyttöautoksi kuin harrasteautoksikin :D:D (kunnes hermot taas menee totaalisesti ja pidän käyttiksen osalta välivuoden ja ajan taas MB:llä tai BMW:llä vuoden välissä :D )
 
Citroen BX. Onnellinen se, joka ei ole koskaan sellaista omistanut. Vieläkin menee kylmät väreet ja alkaa oksettaa kun ajattelenkin. Se on niin saatanan rumakin. En pysty luettelemaan ulkoa kaikkia vikoja mitä siihen tuli.

tn_citroen-bx-midi.webp
 
Ootko koskaan ajanut/ollut mondeon kyytissä. Hirvee proomu.
TDCI koneet vanhanaikaisia paskoja ysäriltä.

Oikeasti hirveitä autoja.
En ole. Edullisia ne kyllä on ja syö vähän naftaa.
Mondeoita kehuvat hyviksi ajettaviksi, mutta ajomelu on isohko, ainakin 2007 vuosimallin ford focus kolahti aina ikävästi tiensaumoissa.
 
Ootko koskaan ajanut/ollut mondeon kyytissä. Hirvee proomu.
TDCI koneet vanhanaikaisia paskoja ysäriltä.

Oikeasti hirveitä autoja.

Täh? Mondeo on vähän vanhahtavanakin hintaluokkansa paras auto ajaa, eikä noissa muutenkaan pahemmin ongelmia ole. Jos suurehkoa matka-autoa haluaa, niin ei mondeota parempaa autoa kyllä samalla rahalla saa.
 
Citroen BX. Onnellinen se, joka ei ole koskaan sellaista omistanut. Vieläkin menee kylmät väreet ja alkaa oksettaa kun ajattelenkin. Se on niin saatanan rumakin. En pysty luettelemaan ulkoa kaikkia vikoja mitä siihen tuli.
Noi on kyllä niin hiton rumia, ettei pysty ymmärtämään. Citroën on muutenkin mulle sellainen yksi inhokkiautoista, mutta enpä sano siitä sen enempää, koska sellaiset mielipidejutut ei mun mielestä tänne oikein kuulu ja sellainen trollailu vain ärsyttää muita. Mutta aloin tossa yksi päivä miettiä, että noita BX:iä on nykyään liikenteessä aika vähän. Tosi harvoin näkee. Ihan muutamassa vuodessa ovat hävinneet liikenteestä. Tai sitten mulla on taas normaalisti vuodet hurahtaneet ohi.

Tässä kun kaikki ovat puhuneet automerkeistä yleisesti, niin itse voisin laittaa juttua vähän tarkemmin yhdestä mallista. Ei ole oma, mutta olen joutunut ajelemaan tuollaisella aina välillä.

Volvo V50 1.6 DRIVe (Diesel)

+ Ihan perushyvä ajella
+ Ei kuluta juuri mitään
+ Tuntuu pirteältä kaupungissa
+ Semi hiljainen. Nastarenkaiden äänet ei kuulu sisälle oikeastaan ollenkaan, vaikka Nokian HKPL 5:a haukutaan kovaäänisiksi.
+/- Vaihtovalo. Siis se nuoli, joka opastaa vaihtamaan ylös tai alas. Peruskuskille ihan hyvä, mutta jos oikeasti tiedät mitä teet ja haluat liu'utella vaikka vapaalla, niin tämä vilkuttelee, että laitapa vaihde silmään.
- Jos tarvitaan oikeasti voimaa, niin eihän sitä sadan hepan koneesta löydy
- Ihan ihan alavääntö todella olematonta. Omalla bensa-autolla voi lähteä ihan pikku nopeudesta, vaikka risteyksen jälkeen, kiihdyttämään kakkosella, mutta tämä Volvo puutuu ihan täysin. Kaasu pohjaan ja mitään ei tapahdu. Ei yhtään mitään.
- Turvavöiden lukko. Ne on niin matalalla siinä penkin ja keskikonsolin välissä, että käsi pitää vääntää ihan ihme asentoon, jos haluat vyön auki. Kai siihenkin tottuu, mutta uudelle kuljettajalle tosi ärsyttävä. Kertoo viimeistelyn puutteellisuudesta.
- Käsijarrukahvan takapäässä on muovisuoja, joka on aika halvan oloinen -ja näköinen. Heiluu ja melkein tippuu, kun siihen koskee. Lähtee ihan heppoisesti vetämällä irti. Ei taas vaikuta normaaliin käyttöön, mutta kertoo viimeistelyn tasosta.
 
Volvo V50 1.6 DRIVe (Diesel)

+ Ihan perushyvä ajella
+ Ei kuluta juuri mitään
+ Tuntuu pirteältä kaupungissa
+ Semi hiljainen. Nastarenkaiden äänet ei kuulu sisälle oikeastaan ollenkaan, vaikka Nokian HKPL 5:a haukutaan kovaäänisiksi.
+/- Vaihtovalo. Siis se nuoli, joka opastaa vaihtamaan ylös tai alas. Peruskuskille ihan hyvä, mutta jos oikeasti tiedät mitä teet ja haluat liu'utella vaikka vapaalla, niin tämä vilkuttelee, että laitapa vaihde silmään.
- Jos tarvitaan oikeasti voimaa, niin eihän sitä sadan hepan koneesta löydy
- Ihan ihan alavääntö todella olematonta. Omalla bensa-autolla voi lähteä ihan pikku nopeudesta, vaikka risteyksen jälkeen, kiihdyttämään kakkosella, mutta tämä Volvo puutuu ihan täysin. Kaasu pohjaan ja mitään ei tapahdu. Ei yhtään mitään.
- Turvavöiden lukko. Ne on niin matalalla siinä penkin ja keskikonsolin välissä, että käsi pitää vääntää ihan ihme asentoon, jos haluat vyön auki. Kai siihenkin tottuu, mutta uudelle kuljettajalle tosi ärsyttävä. Kertoo viimeistelyn puutteellisuudesta.
- Käsijarrukahvan takapäässä on muovisuoja, joka on aika halvan oloinen -ja näköinen. Heiluu ja melkein tippuu, kun siihen koskee. Lähtee ihan heppoisesti vetämällä irti. Ei taas vaikuta normaaliin käyttöön, mutta kertoo viimeistelyn tasosta.

Mulla on oma S40 DRIVe, ja olen suureksi osaksi samaa mieltä. Mielestäni tuossa kokoluokassa erittäin hyvä ja vakaa ajaa sekä hiljainen. Viimeistelyyn liittyviä mainitsemiasi asioita en ole huomannut, sisusta on mielestäni tyylikäs eikä missään nimessä halvan tai huonosti viimeistellyn oloinen. Kokonaisuutena olen autoon erittäin tyytyväinen.

Täysin samaa mieltä olen tuosta voiman puutteesta kun yrittää jatkaa matkaa mateluvauhdista kakkosella esimerkiksi risteyksessä tai hidastetöyssyn jälkeen. Voima on oikeasti täysin kadoksissa, ja on pakko vaihtaa ykköselle. Johtunee pienestä koneesta ja pitkistä välityksistä. Puoli vuotta takana tällä autolla, eikä vieläkään meinaa tottua tuohon. Oikeastaan ainoa asia, joka autossa todella ärsyttää.
 
Täysin samaa mieltä olen tuosta voiman puutteesta kun yrittää jatkaa matkaa mateluvauhdista kakkosella esimerkiksi risteyksessä tai hidastetöyssyn jälkeen. Voima on oikeasti täysin kadoksissa, ja on pakko vaihtaa ykköselle. Johtunee pienestä koneesta ja pitkistä välityksistä. Puoli vuotta takana tällä autolla, eikä vieläkään meinaa tottua tuohon. Oikeastaan ainoa asia, joka autossa todella ärsyttää.
Koittakaa joskus Volkkarin 1.6TDI:tä, ei ole sen jälkeen tuosta PSA:n koneesta pahaa sanottavaa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom