Autojen yleinen haukkumis- ja kehumisketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nimimerkistä Vento ei viellä voi päätellä sukupuolta sillä se on esim. sukunimi. Mutta hyundain kehumisesta voin päätellä että kyseessä on neitokainen?


edit. no löytyhän se profiilista.


Ps. en tarkoita tätä pahalla mutta kun työskentelee jonkun verran autojen kanssa niin huomasi heti kehunnasta ja merkistä.

No sukupuolen saattoi jo arvata tuosta helvetin helppo parkkeerata taskuun- kommentista.. :D Mutta juu, autoista en ihan hirveesti tiedä. Tiedän vain sen, että tykkään sillä ajella ja ongelmia ei ole ollut. Aikaisempi auto oli myös Hyundai ja omien kokemuksien persuteella luotan vielä toistaiseksi merkkiin. Moni tuntuu heti ajattelevan, että Hyundai on aivan paska, vaikkei koskaan ole kyseistä merkkiä päässyt edes kokeilemaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itse olin kovin skeptinen myöskin "Huihaita" kohtaan, mutta täytyy sanoa että sivusta ko. autoja seuranneena muiden omistuksessa voisin ihan hyvin hommata moisen itsellekin, jos etsisin järkevää käyttöautoa. Ehkä todennäköisimmin tuollaisen ostaisinkin, ei noista VAG-konsernin tuotoksistakaan hyvää sanottavaa löydy samassa kokoluokassa. Uusinakaan.
 
Vw golf 1.9tdi 74kw 03 "työmatkahoro"

+ 300 000 rullattu ja ei juuri muuta kuin normaalit kulutusosat,renkaita ja uus akku(webasto käytössä). Ainut varsinainen vika ikkunanostimien mekanismin uusinta molempiin etuoviin joka on tunnettu tyyppivika. Vaihdoin itse ja oli helppo homma
+ Ei tarvii turhaan tankkailla
+ Osat melkein ilmaisia, itse tehnyt kaikki huollot 150000 jälkeen
+ Kohtuullinen ajettava ja tässä yksilössä hyvät varusteet
+ Halvat vakuutukset


-Ei mee mihinkään
-Talvella etuoven kulmat kerää jäätä(tyyppivika)
-Ikkunan nostimet narahtaa varmasti(vaihdoin korjaussarjan)
-Etujarrut täristää(tyyppivika, korjaantuu levyt vaihtamalla aina hetkeksi)
-Etupää turhan matala(kerran hitsattu öljypohjaa ja muovit murskana)
-Paskat penkit

Uudempaa volkkaria(varsinkaan dieseliä ja/tai dsg:tä) en ostais mistään hinnasta. Mutta tämä kyseinen lintta on ollut kyllä uskomattoman kustannustehokas peli omaan liikkumiseen.
 
BMW 330d 01 touring

+ 3litran kone/kutosen äänet
+ Voimaa
+ upea ajattavuus menee kuin juna kiskoilla
+ matala kulutus jopa alle 5l päästy, kun aivan rajoitusten mukaa ajeltu
+ Pommin varma kone, uskaltaa lähteä kauemmaskin


-Kalliit vakuutukset
-Kalliit huollot
-Usein jotain pikku vikaa löytyy jatkuvalla syötöllä( ei vaikuta ajamiseen)
-Kallis ylläpitää/osto hinta
 
BMW 328i (e46) Sedan

+ Tehoa sopivasti liikennevaloista lähtöön ja rekkojen ohittamiseen
+ M52-moottori on mahtava!
+ Ajettavuus on tuossa kokoluokassa ihan omaa luokkaansa. Samanikäistä (ja samankokoisella koneella varustettua) Audi A4:sta ei voi edes mainita samassa lauseessa.
+ Sport-penkit ovat jämäkät ja hyvät istua. Karvalakkipenkeistä ei ole kokemusta.
+ Matala kulutus (n. 8,5l/100km). Tätä tietenkin voi joku yksysiturbodiisseli octavian omistaja pitää isona lukemana, mutta minun mielestäni se on tehoon nähden passeli.
+ Sisusta alumiinisine listoineen ja puolinahkapenkkeineen antaa laadukkaan ja urheilullisen vaikutelman, vaikka kyseessä on jo yli 10 vuotta vanha auto.
+ Täyssinkitty kori ei ruostu.
+ On tuo vaan ulkonäöltäänkin kaunis peli.




- Järkyttävän hintaiset vakuutukset täyskaskolla. Varsinkin tämän ikäisellä omistajalla.
- Voihan tuota ~10k€ hintaa joku pitää kalliina viime vuosituhannella valmistetusta autosta.
- Etuakselin puslia tulee menemään vaihtoon, kuten myös perän puslia. ne eivät tosin ole kalliita ja ne on helppo vaihtaa itsekkin.
- Käsijarrua joutuu kehimään joka katsastukseen
- Kaverit vittuilevat merkkivalinnasta, jos omistavat itse jonkun japsin. Kyllä siihenkin kyllästyy.
 
Audi A6 (C6) Sedan 2.4 V6 vm. 2005

+ asiallisen näköinen, oli A6:n uusimman mallin kanssa identtinen tämän vuoden kesään saakka
+ kutoskoneen ääni
+ hyvät takapenkkitilat
+ ajotuntuma loistava vrt esim. pari vuotta uudempi Passat
+ 50k€:n hinta uutenä näkyy yleisenä laadukkuutena, vaikka hinta olikin vuosi sitten alle kolmasosa uudesta
+ todella käyttövarma

- keskikulutus nykymittapuun mukaan korkea n.9l/100km, pidemmässä matka-ajossa 8l/100km
- päästöt rankaisee korkeampina veroina
- työkaverit luulee mun palkan olevan 3500€ vaikka totuus on huomattavasti alhaisempi... :D
 
Meillä on toisena autoa myös A6 C6 ja kyllä siinä on hirveästi enemmän vikoja kuin mun vanhassa Saabissa. Tosin on tekniikkaakin enemmän. Ja on Audi tilavampi ja mukavampi, mutta tuohon käyttövarmuuteen en yhdy. Ei se Audikaan tosin tielle ole jättänyt. Dieselissä on kulutukset todella alhaiset. Meillä 2.0 tdi ja keskikulutus n. 6 l/100km.
 
Saab 9-3 vm 2000 2,2tid.
+hyvä ajaa
+pieni kulutus
+vähän vikoja
+helppo korjata jos on vikoja

-ruma kuin saatana
-mahdoton myytävä
-työkaverit luulee, että mun palkka on 1500e.

Audi A6 vm 2006 avant 2.0tdi
+loistava ajaa
+komea peli
+pieni kulutus
+tilava

-jonkun verran vikoja, ja kaikki viat ovat kalliita
-muutenkin kallis ylläpitää, esim vakuutukset
 
Saab +++++

Itsellä ollut Audi A6, 2x MB, Honda Accord coupe, E36 BMW, 2x Saab.

Ei tähän ketjuun jää vuoden sisällä yhtäkään merkkiä negatiivisessä valossa mainitsematta, koska kaikissa on tyyppiviat ja aina joku nostaa ne esille ja niitä liioitellaan. Jokatapauksessa tällähetkellä saabeista kokemusta noin 150tkm ja yksinkertasesti mitään mainitsemin arvoista pahaa sanottavaa. Tottakai nettiautosta löytyy se sysipaskaversio jonka joku hömelö menee ostamaan ja joutuu korjaamaan edellisen omistajan jäljiltä 10k eurolla vikoja, mutta ei se ole valmistajan vika. Itsellä molemmat saabit täydellisellä huoltokirjalla joten on niistä ennen muakin huolta pidetty. Suosittelen kaikkia ainakin kokeilemaan OG Saabeja.

Listataan vielä noita omista kulkineista hyvä ja huonot puolet.

Honda:
Vähän oli vikoja, mutta sitäkin vähemmän oli varusteitakin. En voi jättää suosittelematta, mutta aika vaatimaton auto.

MB:
Muutama vanhus ollut. Molempiin oli laitettu fyrkkaa kiinni paljon ja huollettu isosti. Minulla olo aikana ei suurempia vikoja, mutta vakuutukset kovat ja kulutus suhteessa tehoon huono. Varustelu mallia käpylehmä.

BMW:
Aivan farssi. Meteli sisällä kova, alusta läpikäytynä ajo-ominaisuudet fiat punton luokkaa. Olihan sillä kiva talvella leikkiä.

Audi:
Vikoja tuli sitä mukaa kun niitä korjasi. Tiesin ostaneen täysin rikotun kapineen mutta mikään ei silti tuntunut pysyvän ehjänä. Plussaa oli tilavuus ja ok kulutus vaikka tehojakaan ei kyllä löytynyt.

Saab:
Kulutus/teho-suhde hyvä niin bensalla kuin kynttiläöljylläkin. Tronicin sopeutus aivan ilmiömäistä näinkin vanhassa autossa (2000). Tilava ja hiljainen. Yleensä jo vakiona hyvä varustelu. Miinuksena automaattien kestävyys ~450nm ja sarjavalmisteisia vahvistupalikoita ei ole olemassakaan.
 
Saab:
Kulutus/teho-suhde hyvä niin bensalla kuin kynttiläöljylläkin. Tronicin sopeutus aivan ilmiömäistä näinkin vanhassa autossa (2000). Tilava ja hiljainen. Yleensä jo vakiona hyvä varustelu. Miinuksena automaattien kestävyys ~450nm ja sarjavalmisteisia vahvistupalikoita ei ole olemassakaan.

-Manuaalien kestävyys/sujuvuus tehosta riippumatta :D
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mk1 fordi mondeo hyvä ja suht siisti käyttis autoksi, hyvä ajaa. Mutta koria saa autoon tehdä uusiks helmat,lokasuojan kaaret kunnon ruoste pesiä :D
 
katso liitettä 72821

Opel Corsa B 1.2 Ecotykki (ei kuvassa)

+ Tehokas
+ Kaunis
+ Hiljainen
+ Laadukas sisusta
+ Hyvät penkit
+ Vakiona lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla
+ Ei ruostu
+ Hyvä ajaa
+ Jämäkkä
+ Loistava maantie-ajoon
+ Tilava

- Polttoaineenkulutus
- Painava
- Hinta

Hahaa täältä löytyi vanha huumorilla tehty opelin kehu! Paskin auto mitä minulla on ikinä ollut. Pakko puuttua ylläolevaan jos vaikka se onkin tehty tosissaan, mikä ei kyllä ole mahdollista (tai sitten voimahousu on ollut huumehöyryissä kirjoittaessaan sitä :D).


+ Tehokas (autossahan on huimat 33kw eli 45 hv, kiihtyvyys 0-100 ei onnistu mutta 0-60 noin 15 sekuntia)
+ Kaunis (ehkä sokealle...)
+ Hiljainen (moottori sammutettuna, pysäköitynä keskelle metsää)
+ Laadukas sisusta (järkyttävä kangassisusta ja halpaa muovia)
+ Hyvät penkit (kirkon penkit ovat miellyttävämmät)
+ Vakiona lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla (autossahan on takalasin lämmitin ja pyyhkijät)
+ Ei ruostu (joka puolelta ruosteessa)
+ Hyvä ajaa (eikä ole)
+ Jämäkkä (tällä tarkoitetaan varmaan ohjaustehostimen puutetta, jolloin rattia saa vääntää ihan tosissaan)
+ Loistava maantie-ajoon (hirveä mihin tahansa ajoon)
+ Tilava (2 henkilöä mahtuu ihan hyvin, jos ei ole pitkä eikä lihava)

- Polttoaineenkulutus (tämä pitää paikkansa, tehonpuutteen takia täytyy ajaa koko ajan kaasu pohjassa)
- Painava (pieneksi kotteroksi taitaa painaa aika paljon)
- Hinta (tällaisesta ei kannata maksaa senttiäkään)

Omaanihan en edes yrittänyt myydä vaan se meni suoraan paaliin.
 
Hahaa täältä löytyi vanha huumorilla tehty opelin kehu! Paskin auto mitä minulla on ikinä ollut. Pakko puuttua ylläolevaan jos vaikka se onkin tehty tosissaan, mikä ei kyllä ole mahdollista (tai sitten voimahousu on ollut huumehöyryissä kirjoittaessaan sitä :D).
Ainahan sitä on ties missä höyryissä oltava jos taloudesta Ooppeli löytyy.

+ Tehokas (autossahan on huimat 33kw eli 45 hv, kiihtyvyys 0-100 ei onnistu mutta 0-60 noin 15 sekuntia)
Tässä yksilössä oli n. 60 hevosta. Lähti kuin purkka tukasta.
+ Kaunis (ehkä sokealle...)
Tai paalattuna.
+ Hiljainen (moottori sammutettuna, pysäköitynä keskelle metsää)
Rengasmelu etenkin oli lähes olematon.
+ Laadukas sisusta (järkyttävä kangassisusta ja halpaa muovia)
Ihan hyvä se on. Jos vertaa traktoriin. Saatanan vanhaan traktoriin.
+ Hyvät penkit (kirkon penkit ovat miellyttävämmät)
Ei sen nimi turhaan ole Corsa. Urheiluautossa urheiluistuimet. Sivuttaistuki on huima ja pitää ollakin kun mutkaan tullaan 30 km/h, eli niin kovaa kuin uskaltaa.
+ Vakiona lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla (autossahan on takalasin lämmitin ja pyyhkijät)
Juu ja avautuvat ikkunat.
+ Ei ruostu (joka puolelta ruosteessa)
Ei se ole ruostetta. Ne on esiohjelmoidusti ilmestyviä tuuletusreikiä ettei pääse ruostumaan.
+ Hyvä ajaa (eikä ole)
Varsinainen nautinto. Nautinto ajaa paaliin.
+ Jämäkkä (tällä tarkoitetaan varmaan ohjaustehostimen puutetta, jolloin rattia saa vääntää ihan tosissaan)
Tässä yksilössä oli jopa ohjaustehostin. Jämäkkydellä tarkoitin alustaa, joka on selvästi urheilulliseen ajoon suunniteltu. Se on todellista urheilua kun koittaa ton kipon pitää tiellä.
+ Loistava maantie-ajoon (hirveä mihin tahansa ajoon)
Asensin tähän yksilöön apupyörät ettei se lennä katolleen kun rekka ajaa vastaan.
+ Tilava (2 henkilöä mahtuu ihan hyvin, jos ei ole pitkä eikä lihava)
Jos pitää ovet auki niin ei ehkä ota olkapäät yhteen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom