Autojen yleinen haukkumis- ja kehumisketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Viimeistelyyn liittyviä mainitsemiasi asioita en ole huomannut, sisusta on mielestäni tyylikäs eikä missään nimessä halvan tai huonosti viimeistellyn oloinen.
Eihän siinä muuten olekaan, mutta siksi noi asiat ehkä hyppääkin niin silmille. Toi turvavyöasia ei liity viimeistelyyn sillä tavalla, kuin joku muoviosien natina tai muu, mutta jotenkin jäänyt testaus vähän vaiheeseen ja ergonomiaosasto on ollut lomalla, kun tuollaista on päässyt läpi. Se on vaikea käyttää.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eihän siinä muuten olekaan, mutta siksi noi asiat ehkä hyppääkin niin silmille. Toi turvavyöasia ei liity viimeistelyyn sillä tavalla, kuin joku muoviosien natina tai muu, mutta jotenkin jäänyt testaus vähän vaiheeseen ja ergonomiaosasto on ollut lomalla, kun tuollaista on päässyt läpi. Se on vaikea käyttää.

Volvolta saa kätevän jatkopala sarjan noihin etuvöiden lukkoihin! Suosittelen.
 
Koittakaa joskus Volkkarin 1.6TDI:tä, ei ole sen jälkeen tuosta PSA:n koneesta pahaa sanottavaa.

7-v DSG:n kanssa en ole kyllä havainnut ongelmia tuossa 1.6TDI:ssä, manuaalin kanssa voi olla toinen juttu. Ei tosin vaikuta aivan yhtä taloudelliselta kuin PSA:n 1.6l diesel, muttei kauaskaan heitä. Itse voisin yhtyä haukkumaan tuota V50-Volvoa, toistakymmentä tuhatta olen tuollaisella aikanaan ajanut eikä siitä muuta hyvää jäänyt mieleen kuin hiljaisuus ja taloudellisuus. Vaikka penkkien pitäisi olla yleisen mielipiteen mukaan hyvät, en löytänyt itse koskaan hyvää ajoasentoa noista, ohjaus on tunnoton, hallintalaitteissa on turhan pitkät liikeradat, auto on jotenkin ahtaan tuntuinen ja "jokin" vain mättää. Powerhousun mainitsema muovipala käsijarrukahvan päästä hajosi kertaalleen, siitä meni yksi kiinnikeklipsuista poikki käsijarrua normaalisti käytettäessä. Yhdestä sijaisautona olleesta V50 DRIVe:stä lähes syttyi jotain palamaan konehuoneessa, alkoi pukkaamaan kauheata käryä ohjaamoon kilometrin päässä vuokraamon pihasta.
 
Saab - kehuja

Oli 3 vuotta mulla, juuri itkua vääntäen siitä luovuin. Eka auto, missä ei ollut koko aikana yhtään vikaa. Siis ei yhtään ja auto oli perheen ykkösautona. Vääntävä ja tehokas, kohtuu kulutus. Käytännöllisiä omaperäisiä oivalluksia suunnittelussa, jotka palvelee vaivatonta käyttöä. Ei yksinkertaisesti mitään pahaa sanottavaa. Jos joka merkillä on niitä kuuluisia maanantaikappaleita, niin minä kai sitten omistin jonkun perjantaikappaleen. Ikävä jäi.
Mikä malli?
9-5 aero vm 2001 kokemusta, 200tkm mennessä vaihdettiin kytkin, jakopää kokonaan, vesipumppu uudestaan, bensapumppu, helmat ruostu molemmilta puolilta. Kaikki nämä tehtiin about 2 vuoden sisällä, lisäksi vielä paljon muuta pientä. Nuo huollot oli kaikki 700-2000€. Olihan se hyvä ajaa ja tehokas, mutta silti...
 
9-3 SC vm2006. Oli minulla kilometrit 69-112tkm. Tuo ei ole hihnalla, vaan ketjulla. Aivan unelma rassi, siisti ja hillitty mutta sporttinen ulkomuodoltaan ainakin perus perheautoksi ja tarvittaessa se 215hv/330nm auttoi turvallisissa ohituksissa.
 
9-3 SC vm2006. Oli minulla kilometrit 69-112tkm. Tuo ei ole hihnalla, vaan ketjulla. Aivan unelma rassi, siisti ja hillitty mutta sporttinen ulkomuodoltaan ainakin perus perheautoksi ja tarvittaessa se 215hv/330nm auttoi turvallisissa ohituksissa.
Niin oli 9-5:kin ketjulla, sehän siitä tekikin mielenkiintoisen. :)
 
Varmasti! Harmi, että kaiketi sait sitten sellaisen kuuluisan maanantaikappaleen. Onneksi itse en saanut :)
 
Niin saabissa kuin opelissa oli nuo 2000 alun ketjuissa ongelmia. Mutta sitten vaihtoivat niitä turbojen sekä uutta versiota ketjun ohjaimesta ja sitten on ns. ikupeli. Suurin ongelma oli opelin 2.2 koneessa ja ketjuissa. Niihin vaihtoivat turbojen ketjujen osia.
Noissa on kuulemma aivan identtisiä koneita ja pelkällä softalla ottavat hieman eritehoja irti. esim saabissa yli 200hv kun opelissa on 175hv. Ja opelin saa saabin softalla noin 235hv.
Itsellä opel c vectra -04 2.0T farkku.
Tilat riittävät. Kohtuu tehokas. Ei ongelmia noin 3vuotta/20 000 aikana. Nyt ajettu 127000
Miinukset, kulutus ja hieman "löysä" keula jolloin kiihdyttäessä hieman hakee.
 
Alan olla kurkkuani myöden täynnä bemareita. Se on ihan sama mihin bemariin renkaat vaihdan, niin melkein poikkeuksetta vanteet on navalla kiinni niin saatanasti. Käsin ei lähde varmaan ikinä, joskus lähtee potkimalla, mutta liian usein tarvitaan lekaa. Viime viikollakin kävi yksi F10, jossa alusta ja pyöräkotelot sun muut kiilsi melkein uutuuttaan, mutta navat oli umpiruosteessa. Mitä helvettiä ne oikein ajattelee, kun noita vehkeitä suunnittelee? Siellä on ollut jo vuosikymmeniä sama ongelma. Se on ihan sama onko sulla E30 vai E90, niin pyörät on jumissa. Vai onko tääkin jotain turvallisuusajattelua? Jos sulta menee kaikki pultit poikki, niin voit silti ajaa kiinasta baijeriin vaihdattaan ne pultit. Pyörät ei varmana tipu matkalla.

Ollaan tossa kaverin kanssa vitsailtu, että kaikki noi vempulat on varmaan kännissä suunniteltu. Sen verran löytyy suunnittelun kukkasia, kun noihin edes vähän perehtyy. Jotkut pyöränkulmien säädötkin saattaa olla sellaisessa paikassa, että säätäminen on melkein mahdotonta. Ei olla yhtään ajateltu tavallisia huoltotoimenpiteitä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alan olla kurkkuani myöden täynnä bemareita. Se on ihan sama mihin bemariin renkaat vaihdan, niin melkein poikkeuksetta vanteet on navalla kiinni niin saatanasti. Käsin ei lähde varmaan ikinä, joskus lähtee potkimalla, mutta liian usein tarvitaan lekaa. Viime viikollakin kävi yksi F10, jossa alusta ja pyöräkotelot sun muut kiilsi melkein uutuuttaan, mutta navat oli umpiruosteessa. Mitä helvettiä ne oikein ajattelee, kun noita vehkeitä suunnittelee? Siellä on ollut jo vuosikymmeniä sama ongelma. Se on ihan sama onko sulla E30 vai E90, niin pyörät on jumissa. Vai onko tääkin jotain turvallisuusajattelua? Jos sulta menee kaikki pultit poikki, niin voit silti ajaa kiinasta baijeriin vaihdattaan ne pultit. Pyörät ei varmana tipu matkalla.

Ollaan tossa kaverin kanssa vitsailtu, että kaikki noi vempulat on varmaan kännissä suunniteltu. Sen verran löytyy suunnittelun kukkasia, kun noihin edes vähän perehtyy. Jotkut pyöränkulmien säädötkin saattaa olla sellaisessa paikassa, että säätäminen on melkein mahdotonta. Ei olla yhtään ajateltu tavallisia huoltotoimenpiteitä.

Tuttua vuodatusta, mutta käyppä tämä kertomassa tuossa bemari threadissa niin nousee pieni kapina. Muuten opeleissa on samaa vikaa että saa potkia niitä vanteita irti kun vanteen keskireikä ja napa on niin tiukka.
 
Alan olla kurkkuani myöden täynnä bemareita. Se on ihan sama mihin bemariin renkaat vaihdan, niin melkein poikkeuksetta vanteet on navalla kiinni niin saatanasti. Käsin ei lähde varmaan ikinä, joskus lähtee potkimalla, mutta liian usein tarvitaan lekaa. Viime viikollakin kävi yksi F10, jossa alusta ja pyöräkotelot sun muut kiilsi melkein uutuuttaan, mutta navat oli umpiruosteessa. Mitä helvettiä ne oikein ajattelee, kun noita vehkeitä suunnittelee? Siellä on ollut jo vuosikymmeniä sama ongelma. Se on ihan sama onko sulla E30 vai E90, niin pyörät on jumissa. Vai onko tääkin jotain turvallisuusajattelua? Jos sulta menee kaikki pultit poikki, niin voit silti ajaa kiinasta baijeriin vaihdattaan ne pultit. Pyörät ei varmana tipu matkalla.

Ollaan tossa kaverin kanssa vitsailtu, että kaikki noi vempulat on varmaan kännissä suunniteltu. Sen verran löytyy suunnittelun kukkasia, kun noihin edes vähän perehtyy. Jotkut pyöränkulmien säädötkin saattaa olla sellaisessa paikassa, että säätäminen on melkein mahdotonta. Ei olla yhtään ajateltu tavallisia huoltotoimenpiteitä.

Onko sulla voimat vähissä vai onko pohjois-savon bemareissa vikaa kun Vanteet tulee melkein syliin kun avaa pultit?!? :D bmw <3
 
Kyllä BMW on hyvä ajaa, mutta ei pysty ottamaan kantaa vikoihin. Nissan taas on paska ajaa, mutta näyttäisi ainakin Primera olevan pomminvarma ja halpa pitää.
 
Mulla on ollu 15 tai 16 bemaria enkä kyllä muista ku pari yksittäistä tapausta missä talvirenkaat peltivanteilla jumahtanu tiukkaan kiinni. Toisella kerralla olin siihen itse syypää kun oli jäänyt aluvanteille tarkoitetut keskitysadapterit paikalleen kun tuli pimeässä ja räntäsateessa vaihdettua talvirattaat alle edellisenä syksynä enkä tiennyt että siellä sellaiset sovittimet edes oli, ja ne muuten kyllä oliki tiukassa!! :D Kyllähän ne hankas vähän vastaan jo asentaessa sillon, mutta ei niin paljoa että olisi hälytyskellot soinu. Pois niitä ei saanut ku ulosvetäjällä ja hakkaamalla navoista :wtf:
 
Heh.... jos Powerhousu olisi vaikka volkkari manannut niin kukaan ei olisi täällä puolustelemassa:rolleyes:
No jokseenkaan en mäkään olisi pikkuisen provonnut, mutta se on kummasti erilaiset näkemykset tuosta autossa jos sen omistaa tai jos autojen kanssa tekee töitä.
Joskus eräs bemarin omistava äijä sanoi että mieheltä saa kuka tahansa vieras haukkua sen akkaa tai lapsia ei tunnu missään. Mutta jos hänen rakasta bemaria tai hirvikoiraa joku morkkaa niin sitten tuntuu pahalta. No tiedän että jossakin hirviporukassa morkkasivat yhtä hirvikoiraa niin loppujen lopuksi porukka oli käräjillä asti kun vihat yltyivät niin suureksi.
 
Heh.... jos Powerhousu olisi vaikka volkkari manannut niin kukaan ei olisi täällä puolustelemassa:rolleyes:
No jokseenkaan en mäkään olisi pikkuisen provonnut, mutta se on kummasti erilaiset näkemykset tuosta autossa jos sen omistaa tai jos autojen kanssa tekee töitä.
Joskus eräs bemarin omistava äijä sanoi että mieheltä saa kuka tahansa vieras haukkua sen akkaa tai lapsia ei tunnu missään. Mutta jos hänen rakasta bemaria tai hirvikoiraa joku morkkaa niin sitten tuntuu pahalta. No tiedän että jossakin hirviporukassa morkkasivat yhtä hirvikoiraa niin loppujen lopuksi porukka oli käräjillä asti kun vihat yltyivät niin suureksi.

No itsehän en juurikaan merkkiuskollinen ole enkä edes omista ainottakaan bemua tällä hetkellä, kunhan vain totesin omia kokemuksia.. ;)
 
Zone-sarja -42%
No itsehän en juurikaan merkkiuskollinen ole enkä edes omista ainottakaan bemua tällä hetkellä, kunhan vain totesin omia kokemuksia.. ;)

3xVW 5xMB 1xBMW 1xVolvo 2xFord
Tällähetkellä! Kaikissa on vikoja! Volvossa vähiten, Volkkarissa eniten! Mersuissa ja Bemarissa kalleimpia!
Hyvin tarkan ajopäiväkirjan mukaan kulutusta huomioimatta ovat kilometri juoksultaan halvimmat autot olleet Fordeja ja kalleimmat Bmw:tä viimeisen 4 vuoden ajalta.
 
3xVW 5xMB 1xBMW 1xVolvo 2xFord
Tällähetkellä! Kaikissa on vikoja! Volvossa vähiten, Volkkarissa eniten! Mersuissa ja Bemarissa kalleimpia!
Hyvin tarkan ajopäiväkirjan mukaan kulutusta huomioimatta ovat kilometri juoksultaan halvimmat autot olleet Fordeja ja kalleimmat Bmw:tä viimeisen 4 vuoden ajalta.
VOLVO! ;)

Itsellä tällä hetkellä s80 n.570000km ja v70 n.473000km, tosta v70 on kyllä saatettu ruuvia jo kilsoja vähemmäksi kun ei ole kunnollista huoltokirjaa ja auto on tuonti.

Noissa volvoissa ei ole muuta vikaa kun että koiranluut saa vaihtaa aina kun renkaita käyttää irti jos jaksaa. Itse en jaksa enään ihan pikkulotinasta niitä alkaa vaihtamaan.
Sitten se naftapumpun remmi ei ole mikään kestävin. Tuohon s80 vaihdatin pumpun pyörät niin ei ole sitäkään propleemaa kyllä enään ollut.
Se myös vituttaa kun jakopään joutuu vaihtamaan 120tkm välein, olisi seki saatana ketjulla......:wtf::wtf:
 
VOLVO! ;)

Itsellä tällä hetkellä s80 n.570000km ja v70 n.473000km, tosta v70 on kyllä saatettu ruuvia jo kilsoja vähemmäksi kun ei ole kunnollista huoltokirjaa ja auto on tuonti.

Noissa volvoissa ei ole muuta vikaa kun että koiranluut saa vaihtaa aina kun renkaita käyttää irti jos jaksaa. Itse en jaksa enään ihan pikkulotinasta niitä alkaa vaihtamaan.
Sitten se naftapumpun remmi ei ole mikään kestävin. Tuohon s80 vaihdatin pumpun pyörät niin ei ole sitäkään propleemaa kyllä enään ollut.
Se myös vituttaa kun jakopään joutuu vaihtamaan 120tkm välein, olisi seki saatana ketjulla......:wtf::wtf:

Tuo 2.5litrainen VOLKKARIN Tdi on lähes ikuisuuskone! Ajaa avaamatta helposti tosiaan sen 800tkm! Todistettu muutamaan otteeseen ;)
Ainut vaan että kun on vedoilleen niin saatanan surkea ettei sen takia oikein sovellu MINULLE :) tällä hetkellä Volvo meillä V70 D5 (215hv biturbo) AWD ja ei kyllä kulje yhtään mihinkään IMO! Hyvä ja kestävä varmasti on tuokin, siksi se saakin tuoda rahaa BMW:n korjaamiseen ;)
 
kalleimmat Bmw:tä viimeisen 4 vuoden ajalta.

Tuota en kyllä silti ihmettele, hyvinkin mahdollista tuossa autokategoriassa että bemussa kalleimmat viat. Mulla tulee kilsoja sen verran vähän vuodessa (10-12tkm) että autonvalinnan olen aina tehnyt tunteella enkä järjellä, joten en koskaan ole havitellutkaan halpoja kilometrejä ;) Se on ollu tuo autohomma mulle aina enempi harrastus ku halpa kulkuväline. Se on tosi että varsinki nuo 2000-luvun bemarit voi tulla vittumaisen kalliiksi pitää ajossa jos alkaa enempi sähkö- ja tekniikkavikoja olemaan, varsinkin jos ei itsellä ole mahdollisuuksia aina vikoja korjata.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom