Autojen yleinen haukkumis- ja kehumisketju

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JN
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Joo nuo BMWt on kyllä hyviä jos haluaa harrastaa rahan laittamista autoon. mutta jos auto on työkalu/kulkuneuvo niin tommoset volkkarin koneella olevat volvot ovat kyllä loisteliaita. Käyntiäänihän tossa volsunkoneessa ei kyllä ole mikään kaunein.

+ lisäksi koko auto maksaa senverramn mitä monni laittaa rengas-vanne yhdistelmään noihin bemuihin.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tuo 2.5litrainen VOLKKARIN Tdi on lähes ikuisuuskone!


..... Ja plussana kuulostaa ihan sepelimyllyltä :hyper: Kestävä se kyllä on ymmärtääkseni....... :D

Edit: Ilkka näemmä ehtikin jo kehumaan noita säveliä :D
 
Opelissa 60tkm välein :jahas:

Niissä missä on hihna. Mutta kuten jo tuossa edellä mainitsin niin ne jotka on sillä "paremmalla" ketjulla on ovat iku pelejä, sillä sama tekniikka kuin saabissa. Mutta on tosiaan totta että miten Opel ei saa kestämään sitä normaalia jakopäätä kuin 60 000 kun taas joku volvo/toyota jne saa ihan samalla tekniikalla jopa 160 000 vaihtovälin.
 
Eipä itseä ainakaan haittaa tuo tiheä vaihtoväli kun se tulee n.3 vuoden välein täyteen. Eikä sen vaihtokaan paljoa maksa edes liikkeessä. Itsellä kokemusta 3 Opelista ja kaikkiin ollut tyytyväinen. Tälläkin hetkellä Opel käytössä, mutta ehkä joskus tulee vielä ostettua oikea auto ;)
 
Eipä itseä ainakaan haittaa tuo tiheä vaihtoväli kun se tulee n.3 vuoden välein täyteen. Eikä sen vaihtokaan paljoa maksa edes liikkeessä. Itsellä kokemusta 3 Opelista ja kaikkiin ollut tyytyväinen. Tälläkin hetkellä Opel käytössä, mutta ehkä joskus tulee vielä ostettua oikea auto ;)

Jep opelissa jakopää vaihto on helppo noin 1,5h. Ja siinä vaan pitää samalla vaihtaa se yksi pultti(olikohan se kampiakaselin) se on joku "itsestään" kirivä pultti ja sitä ei saisi käyttää uudestaan.
 
..... Ja plussana kuulostaa ihan sepelimyllyltä :hyper: Kestävä se kyllä on ymmärtääkseni....... :D

Edit: Ilkka näemmä ehtikin jo kehumaan noita säveliä :D

Parhaalle kuullostaa kun automaatilla lähtee kiipeämään ylämäkeä hiukan jäykillä öljyillä :) ai että, on moni Massey kuski kateellinen ;)
 
Joo nuo BMWt on kyllä hyviä jos haluaa harrastaa rahan laittamista autoon. mutta jos auto on työkalu/kulkuneuvo niin tommoset volkkarin koneella olevat volvot ovat kyllä loisteliaita. Käyntiäänihän tossa volsunkoneessa ei kyllä ole mikään kaunein.

+ lisäksi koko auto maksaa senverramn mitä monni laittaa rengas-vanne yhdistelmään noihin bemuihin.

Mulla käyttö VW arvoltaan nyt täydellisen kansiremontin jälkeen n. 3,5te! Rvan:n käyttö bmw:n talvirengaspaketti vanteineen 3,5te :D
 
1.8T -koneet ovat puolestaan melko luotettavia.

Mulla ei ole turboa. :itku:

Ei todellakana ole kestäviä, audi a4 1.8t kone täysin paska, kannattaa välttää kuin ruttoa.

Saab 9-5 3.0tdi älkää koskeko edes perkeleen pitkällä tikulla, niin kullista revitty tuo isuzun kone että huh huh.
 
Zone-sarja -42%
Heh.... jos Powerhousu olisi vaikka volkkari manannut niin kukaan ei olisi täällä puolustelemassa:rolleyes:
Noh noh. Enhän mä edes BMW:tä manannut, vaan sen pari ominaisuutta, jotka vituttaa mua työni puolesta. Ihan mukava auto se on muuten ja olen ajatellut itsekin sellaisen hankkivani. E46 M3 :haart:
Eikä ne pyörät tietenkään kaikissa Bemareissa kiinni ole, mutta sellaisen kaavan olen havainnut, että Bemareissa ne on keskimääräistä useammin jumissa. Oli tänäänkin kaksi Bemaria, joissa ei ollut jumissa: E39 aluvanteilla ja E34 peltivanteilla. Vastaavasti oli kaksi, missä oli jumissa: X5 aluvanteilla ja E39 aluvanteilla. Ja lujaa olikin. On muuten pakko mainita vielä yksi asia: Joissakin E39-malleissa on aluvanteet, joissa on sellaiset isot, pultit peittävät, keskiöt. Niitä saa repiä ja vääntää metrin pituisella ruuvarilla ja ne vaan venyy ja paukkuu, eikä lähde vitullakaan irti. Kun vihdoin saat sen taiottua irti, niin sieltä lentää se metallirenkula joko sadan metrin päähän johonkin, mistä et sitä ikinä löydä, tai suoraan silmään.

Ja on niitä muissakin autoissa asioita, jotka ottaa säännöllisesti pannuun. Vaikkapa nyt Citikasta ja Pösöstä joskus löytyvät aluvanteet, joissa ei ole keskireikää. Ne on niin syvältä perseestä, että ei mitään järkeä. Tai vanhempien Fordien mutterit ja pinnapultit. Aina niin lujaa ruosteessa, että saa olla tarkkana, kun veivaa muttereita kiinni, ettei tule ns. venäläistä pystykierrettä. Tai kaikki citymaasturit suurine renkaineen. Olisi paljon kivempaa kaikilla, jos joka autossa olisi 155/80-13 peltivanteilla. Tai melkein kaikista VAG-konsernin autoista suurin piirtein vakiona löytyvät lukkopultit. Ei niissä lukkopulteissa lukkopultteina mitään vikaa ole, mutta lukkopultit ylipäätään vituttaa ja sen konsernin autoista ne löytyy kaikista suurimmalla todennäköisyydellä. Volvo ja BMW on toiset.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mikäs noista 1.8t tekee huonoja?

Ei kyllä yhtään mikään. Kokemusta löytyy useasta eri versiosta ja kyseessähän on aivan loistava kone tuon tyyppiseksi. Porukka usein unohtaa että ahdin on kulutusosa ja sen vaihto ei todellakaan maksa maltaita varsinkaan vanhoihin 1.8t koneisiin.
 
Ei kyllä yhtään mikään. Kokemusta löytyy useasta eri versiosta ja kyseessähän on aivan loistava kone tuon tyyppiseksi. Porukka usein unohtaa että ahdin on kulutusosa ja sen vaihto ei todellakaan maksa maltaita varsinkaan vanhoihin 1.8t koneisiin.

Toki, mutta ei se ahtimen pitäisi ensimmäisten vikojen joukossa olla hajoamassa, tää nyt on turha vertaus, eikä oikein liity tähän mutta heitämpä kuitenkin, kyllä se ahdin vaan kestää kauan jos jaksaa vaan tyhjäkäyttää autoa eikä heti ole sammuttamassa, tiedän monia autoja joissa 350-400tkm (toki diesel auto) mittarissa eikä ahtimelle ole tehty mitää.
 
Samoin, toistakymmentä ahdettua autoa omistaneena. Tarrasin vain siihen alkup.kommenttiin siksi että ainakin itse näin "autoharrastaja" olen sitä mieltä että perinteinen VAG-konsernin 1.8T ja sen myöhemmät modifikaatiot ovat omassa luokassaan varsin oivia moottoreita.
 
769px-Opel_Corsa_B_Vorfacelift_1.4_GSI_Atlanta.webp

Opel Corsa B 1.2 Ecotykki (ei kuvassa)

+ Tehokas
+ Kaunis
+ Hiljainen
+ Laadukas sisusta
+ Hyvät penkit
+ Vakiona lähes kaikilla mahdollisilla varusteilla
+ Ei ruostu
+ Hyvä ajaa
+ Jämäkkä
+ Loistava maantie-ajoon
+ Tilava

- Polttoaineenkulutus
- Painava
- Hinta
 
Samoin, toistakymmentä ahdettua autoa omistaneena. Tarrasin vain siihen alkup.kommenttiin siksi että ainakin itse näin "autoharrastaja" olen sitä mieltä että perinteinen VAG-konsernin 1.8T ja sen myöhemmät modifikaatiot ovat omassa luokassaan varsin oivia moottoreita.

TOTTA! Vaikka bmw lähimpänä sydäntä onkin ovat nuo koneet kyllä mainioita! Kokemista yhden omistaneena ja useita laittaneena/vierestä käyttöä seuranneena. Luotettavaa tehoa saa myös rajusti jos intoa ja rahaa piisaa!
 
Mä voin hehkuttaa teille Hyundaita. Eli Hyundai i30 on todella hyvä ajaa, kääntyy ihan missä vaan ja on todella helppo parkkeerata taskuun :D. En pidä pahan hintasena siihen nähden millaiset varustukset saa uuteen autoon. Luotettava ja mukava. Luotettavuutta kasvattaa vielä pitkä takuuaika. Miinuksena mainittakoon pieni takaluukku, Autosalpa toimii huolloissa ihan hyvin, mutta puhelimella ei saa koskaan ketään kiinni. En olis ostanut ellen olisi saanut 2 litrasella moottorilla. Pienemmät on vähän nuhasia.
 
Nimimerkistä Vento ei viellä voi päätellä sukupuolta sillä se on esim. sukunimi. Mutta hyundain kehumisesta voin päätellä että kyseessä on neitokainen?


edit. no löytyhän se profiilista.


Ps. en tarkoita tätä pahalla mutta kun työskentelee jonkun verran autojen kanssa niin huomasi heti kehunnasta ja merkistä.
 
Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom