Autojen vikojen ratkaisuthread

jäähdyttimen puhaltimen anturi/flektin anturi
pitää katsoa vanhasta minkä värinen se on.
harmaa/vihreä
musta
sininen
valkoinen
keltainen
punainen
harmaa
vai vihreä
 
Hep, missähän mahtais olla vika kun Nissan Almeran (-99) valovaroitinsummeri ei hälytä? Selkeää sulakkeen paikkaa tuolle ei löydy ohjekirjasta eikä suoraan sulakeboksien kansista.
 
Autossa n. kuukauden välein tullut tällästä vikaa: Kesken ajon esim. moottoritiellä auto yrittää sammua välillä, mutta kaasun ansiosta auto pysyy vauhdissa. Nytkähtelee kuitenkin vain välillä, mutta jossain välissä nytkähtelee lähes jatkuvasti. Valoissa sitten auto meinaa sammua ja sammuukin välillä, hiljasella vauhdilla luonnollisesti sammuu ellei anna kaasua runsaasti. Kerran jäänyt liikennevaloihin, ei lähtenyt käyntiin ja olin jo valmis pyytämään työntöapua mutta sitten lähti vihdoinkin käyntiin. Sammu kuitenkin matkan aikana vielä muutaman kerran. Tämä kyseinen skenaario on siis tapahtunut muutaman kerran tän puolen vuoden aikana kun auto on ollut käytössä. Oikeeta bensaa pitäisi olla tankissa eikä autossa ole ollut mitään muuta vikaa.

Auto on siis tämä: http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W201 . Malli on 190 E 1.8. Kilometrejä takana 190 000 km.
 
Autossa n. kuukauden välein tullut tällästä vikaa: Kesken ajon esim. moottoritiellä auto yrittää sammua välillä, mutta kaasun ansiosta auto pysyy vauhdissa. Nytkähtelee kuitenkin vain välillä, mutta jossain välissä nytkähtelee lähes jatkuvasti. Valoissa sitten auto meinaa sammua ja sammuukin välillä, hiljasella vauhdilla luonnollisesti sammuu ellei anna kaasua runsaasti. Kerran jäänyt liikennevaloihin, ei lähtenyt käyntiin ja olin jo valmis pyytämään työntöapua mutta sitten lähti vihdoinkin käyntiin. Sammu kuitenkin matkan aikana vielä muutaman kerran. Tämä kyseinen skenaario on siis tapahtunut muutaman kerran tän puolen vuoden aikana kun auto on ollut käytössä. Oikeeta bensaa pitäisi olla tankissa eikä autossa ole ollut mitään muuta vikaa.

Auto on siis tämä: http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W201 . Malli on 190 E 1.8. Kilometrejä takana 190 000 km.
Kun auto ollut ajossa, niin tarkasta ettei bensatankissa ole alipainetta (avaat korkin ajon jälkeen).
Jos on bensatankin huohotin tukossa, tekee alipaineen bensatankkiin, ja saattaa sammuilla.
Voit myös testata ajamalla bensatankin korkki auki.
 
imuvuoto on yksimahdollisuus jos tiedot/taidot ei riitä selvittämiseen niin vie pakokaasujen mittaukseen.
helpoin on tietenkin esim starttipilottia suihkutella imusarjaan ja letkuihin.
ja käydä muutenkin alipaineletkut läpi. 15v autossa kannattaisi vaihtaa kaikki letkut.
 
Ranskattareni alkoi kettuilemaan tuossa eilen.

Eli kyseessä vm 99 406 farkku TDi 1,9. Varsinkin kylmällä koneella auto on "laiska" ja tahtoo sammua helposti. painaessa reilummin kaasua, lykkää mustaa savua enemmän kuin tarpeeksi. Pienellä kaasulla ei niinkään. Ylimääräisiä ääniä ei kuulu ja ainkin turbon putket päällisin puolin näyttäisivät olevan kondiksessa. Itse turbosta en sitten tiedä. Epäiltiin myös suuttimia, mutta auto käy kuitenkin tasaisesti. Pajalle varaan ajan huomenna, mutta mikä olisi teidän arvaus? ja uskaltaako tuolla ajella huomenna duuniin vai menisikö bussilla?
 
Noh auto on jo huollossa. Saa nähdä mikä tuomio sieltä tulee, kirjoitan tulokset myöhemmin tänne.
Mulla oli kans vastaava ongelma kerran -91jetassa. Ongelmina oli tyhjäkäynnillä sammuminen ja huonot alakierrokset. Risteyksiin tullessa piti kaasutella, että pysyy käynnissä tyhjäkäynnillä. Lisäksi koneesta kuului sellasta jännää ulinaa. Syy: Joku kumiletku oli pykiny pilalla ja siitä pääsi vuotaa ilmaa, ja tämänki huomas sen jälkeen kun oli availlu kaasarin, ja sieltä ei löytyny mitää erikoista..

E: Menee täysin arvaukseksi, mutta toi bensakone ainaki on nykii ja ei tahdo vetää kunnolla kylmällä koneella johtuen ryypystä, mikä on varmaan liian suurella tms. Tämäkin o vaa tietyllä kierrosalueella. Kyllähän toi liika savutus vois liiallisesta polttoaineen saannista heijastua tai sit sytytyksessä on jotai pientä häikkää. Arvauksia arvauksia..
 
Joku kumiletku oli pykiny pilalla
:offtopic: Mutta mikä ihme sana toi pykiä on? Jotain murretta? Tällä viikolla törmäsin sanaan ensimmäistä kertaa, kun joku katsastusmies oli erään auton papereihin kirjoittanut kyseisen sanan, kun joku kumi oli pykinyt. Työkaverin kanssa sitä ihmeteltiin, että mitähän toikin tarkoittaa. Ja nyt sitten törmäsin toisen kerran.

No, googletin tietysti ja sain selville, että sehän tarkoittaa rakoilua tai halkeilemista. Oli kyllä täysin outo sana.
 
Skoda Fabia Comfort 1.4 vm. 2001

Ohjaustehostimen varoitusvalo syttyy tai jättää syttymättä. Valot kojetalussa ja ajovalot himmenee ja kirkastuu. Maantieajossa on suurin todennäköisyys saada ohjaustehostimen valo päälle. Jos ajovalot ja mittarivalot räpsyvät runsaasti voi ennakoida ohjaustehostimen merkkivalon syttymistä. Joskus ohjaustehostin ei toimi, vaikka merkkivalo loistaa poissaolollaan. Asia korjaantuu, kun sammuttaa moottorin ja käynnistää uudelleen. Varoitusvalon esiintyminen on lisääntynyt kun tuli lämpimät kelit.

Onko kenelläkään ollut tai on tällä hetkellä vastaavaa vikaa? Muutamilta ulkomaisilta foorumeilta löysin kohtalotovereita. Siellä puhuttiin "steering angle sensor" on mennyt särki. Mikä tuo tarkkaan ottaen on tuo sensori. Joku oli saanut homman kuntoon suuhkimalla CRC:tä jonnekin ohjaustehostimen liittimiin. Edellä mainittu CRC-patentti tosin on suomi24-sivustolta, joten luotan siihen yhtä paljon, kuin savolaiseen lomaosakemyyjään. Tosin mä en varmaan löytäsi niitä liittimiä, vaikka joku piirtäisi kartan.

Toinen juttu on, että onko kukaan koskaan vaihtanut Skodaan signaalivahvistinta? Taitaa olle meitin faabiosta särki, koska radio ei kuulu edes Pasilassa, jossa kovimmat jätkät kuuntelee yleäksää hammaspaikalla. CD on joka tapauksessa menossa vaihtoon, mutta jos ei sillä korjaannu, niin mitä varmimmin on tuo signaalivahvistin menossa uusiksi.

Kiitos kaikille ketkä vain osaavat jotenkin avittaa. Avittamiseksi en lue kehotusta vaihtaa skodillac autoon tai muita :david:-tyyppisiä huomautuksia. :D
 
Autossa n. kuukauden välein tullut tällästä vikaa: Kesken ajon esim. moottoritiellä auto yrittää sammua välillä, mutta kaasun ansiosta auto pysyy vauhdissa. Nytkähtelee kuitenkin vain välillä, mutta jossain välissä nytkähtelee lähes jatkuvasti. Valoissa sitten auto meinaa sammua ja sammuukin välillä, hiljasella vauhdilla luonnollisesti sammuu ellei anna kaasua runsaasti. Kerran jäänyt liikennevaloihin, ei lähtenyt käyntiin ja olin jo valmis pyytämään työntöapua mutta sitten lähti vihdoinkin käyntiin. Sammu kuitenkin matkan aikana vielä muutaman kerran. Tämä kyseinen skenaario on siis tapahtunut muutaman kerran tän puolen vuoden aikana kun auto on ollut käytössä. Oikeeta bensaa pitäisi olla tankissa eikä autossa ole ollut mitään muuta vikaa.

Auto on siis tämä: http://www.autowiki.fi/index.php/Mercedes-Benz_W201 . Malli on 190 E 1.8. Kilometrejä takana 190 000 km.
Uusittiin moottorin ohjausyksikkö. Lisäksi kaasuttimen läpässä oli jotain vikaa.
 
Mitähän maksaa A/C:n korjaaminen -02 Xsarassa? Olisko Helsingissä mitään paikkaa, missä tuon saisi edullisesti tehtyä? Ilmastointi ei siis käynnisty ollenkaan.
 
Rippuu vähän mitä siellä on vikana, voi maksaa vaikka 2000e jos vaihdetaan kaikki osat mutta saattaa olla myös 100e juttu kun lisätään vaan vähän ainetta systeemiin. Koska on viimeksi huollettu, jos ei ole ikinä niin on varmaan vaan paineet niin alhaalla, että kompura ei lähde käyntiin.
 
Skoda Octavia -99... ongelmana on mittariston ajoittainen sammuminen eli jossain vaiheessa ajon aikana kierros/nopeus/bensa/lämmöt saattaa tippua nollaan ja palata taasen jonkin ajan kuluttua ennalleen. Netistä löysin jotain tarinaa mittariston takana olevaan releeseen liittyen eli että se saattaisi olla putsauksen tarpeessa (en ole vielä saanut aikaiseksi vaikkei mikään mahdoton tehtävä olekaan). Akun päällä olevia sulakkeita tuli myös jonkun aikaa ronklattua kun Skoda-kirjan kytkentäkaaviot ohjasivat miehen sinne.

Olisko jollakulla kokemuksia vastaavasta?
 
Mitähän maksaa A/C:n korjaaminen -02 Xsarassa? Olisko Helsingissä mitään paikkaa, missä tuon saisi edullisesti tehtyä? Ilmastointi ei siis käynnisty ollenkaan.

Nyt vasta huomasin viikon vanhan kysymyksen, mutta Pellen Paja-niminen ilmastointikorjauksiin erikoistunut firma on sekä pätevä että kohtuuhintainen (nimestään huolimatta:D). Kaveri neuvoi mut jokin aika sitten tuonne kun omasta autosta porsi ilmastointi ja tuli kuntoon mielestäni ihan järkevällä summalla.

Yhteystiedot:
http://www.inoa.fi/companyprofile/summary.fon?companyId=166662
Osoite on äskettäin muuttunut, nykyään paja toimii Itäkeskuksen takana.
 
Mitähän maksaa A/C:n korjaaminen -02 Xsarassa? Olisko Helsingissä mitään paikkaa, missä tuon saisi edullisesti tehtyä? Ilmastointi ei siis käynnisty ollenkaan.
-03 Lagunassa maksoi 513e+ 125e että ylipäätään selvitettiin mikä oli vialla...Joku letku oli puhki ja piti tilata uusi ulkomailta.
 
Polttoaineen suihkutusjärjestelmän varoitusvalo syttyi äsken ja auto alkoi nykiä hullun lailla. Mikä vika ja kuinka paljon se maksaa? =/

Kyseessä -03 Renault Laguna, elämäni suurin murheenkryyni...
 
Osaisko joku sanoo mikä meni rikki ku ajoin 60km/h kohtalokkaaseen monttuun niin apukuskin puoleinen rengas taittu runkoon päin. Nyt ku kääntyy oikeelle ni rengas ottaa kiinni lokariin.

Mitään ei oo irti päällisin päin tutkittuna. Eikä roiku mitään tavallisesta poikkeevaa.

Voisko olla esim laakerit ku ei oo mitään ulkosia merkkejä viasta?

Ja kysehän oli takarenkaasta.
 
Osaisko joku sanoo mikä meni rikki ku ajoin 60km/h kohtalokkaaseen monttuun niin apukuskin puoleinen rengas taittu runkoon päin. Nyt ku kääntyy oikeelle ni rengas ottaa kiinni lokariin.

Mitään ei oo irti päällisin päin tutkittuna. Eikä roiku mitään tavallisesta poikkeevaa.

Voisko olla esim laakerit ku ei oo mitään ulkosia merkkejä viasta?

Ja kysehän oli takarenkaasta.
Kyllä siellä on nyt pyöräntuennasta jotain pettänyt/vääntynyt. Tutkimaan vaan asiaa tarkemmin nyt pikaisesti osaavalle korjaamolle!
 
Osaisko joku sanoo mikä meni rikki ku ajoin 60km/h kohtalokkaaseen monttuun niin apukuskin puoleinen rengas taittu runkoon päin. Nyt ku kääntyy oikeelle ni rengas ottaa kiinni lokariin.

Mitään ei oo irti päällisin päin tutkittuna. Eikä roiku mitään tavallisesta poikkeevaa.

Voisko olla esim laakerit ku ei oo mitään ulkosia merkkejä viasta?

Ja kysehän oli takarenkaasta.


Kaverilla alla Nissan Almera. Vuosimalleja sun muita en nyt muista mutta ajo myös montusta ja puhu sitten että oli sen seurauksena vasen eturengas siirtynyt (oliko se nyt eteen vai taaksepäin)mutta kuitenkin. Ajamista ei silti mitenkään haitannut mutta selvästi oli liikkunut koska sitä itsekin siinä vertailin toiseen puoleen. Suosittelen silti myös käymään pikaisesti korjaamolla.

Laakeri se ei ole koska sillon rengas vipottaisi ja se tuntuisi ajaessa. Kokeile silti varmuuden vuoksi niin että nosta se rengas ilmaan eli tunkilla ylös se joka sai osuman ja heiluttele rengasta ylä -ja alaosasta edes takaisin ja jos jos heiluu kamalasti niin laakeri on tod. näk. hajalla.
 
Back
Ylös Bottom