Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Renault Laguna -02. Välillä peruuttaessa kuuluu jostain taka-osasta ihme ujellusääni. Katsastuksessa ei sanottu aiheesta mitään, ja kysyessäni että onko mitään edes "menossa" paskaksi niin ei kuulemma ollut vian vikaa. Eihän toi haittaa, ihmetyttää vaan.
 
No nyt se myrkyn lykkäs!:curs::curs: Emäntä toi auton pihalle ja vaihtoi fillarii kun kuulemma nykii pirusti ja syttyy ja sammuu ruiskun merkkivalo (joka tosin samal taitaa olla moottorin häiriövalo=eli kattaa aika paljon).
Mistähän alkais etsimään vikaa? Tulpat on vain vähän ajetut. Polttoainesuodatin kanssa vähän ajettu. Tulpanjohdoista ei tietoa kuinka vanhat. Vikakoodit käyn luettaa tänään jos korjaamol siihen aikaan. Jos suorasytytyksestä yksi puola rikki niin näkyykö se vikakoodeissa? Tai voiko se aiheuttaa nykimistä? Kuvittelisin kyllä että menis kerralla mykäksi... Eli kokoajan yksi sylinteri poissa
Auto Fiat Coupe 20V

PS. enkä todellakaa kaipaa suomi24 tasoisia vastauksia;)
 
Mitään hajua mikä voisi olla vikana kun kaverin Renault Clio (~-00) tärisee ja pitää omituista ääntä tyhjäkäynnillä, eikä muutenkaan oikein kulje?

EDIT: Voiko tämä johtua siitä, että putki olisi irti jostai kohtaa? Joskus aiemmin tippunut kokonaan tielle :D
 
Mitään hajua mikä voisi olla vikana kun kaverin Renault Clio (~-00) tärisee ja pitää omituista ääntä tyhjäkäynnillä, eikä muutenkaan oikein kulje?

EDIT: Voiko tämä johtua siitä, että putki olisi irti jostai kohtaa? Joskus aiemmin tippunut kokonaan tielle :D

Siis koko auto tärisee vai joku osa vaan värisee? Jos tyhjäkäynnillä tärisee, niin koneestahan se tärinä tulee eli vois olla joku koneen tukikumeista rikki/pudonnut pois, tai jos kerran tehoja on hukassa niin käykö varmasti kaikilla sylintereillä? tulpanjohdot ehjät ja kunnolla kiinni? Toisaalta se on ranskalainen auto, niin oisko jotain sähkövikaa:D
 
-01 mondeon oikea etukulma "jyrisee" pienelläkin epätasaisuudella asfaltilla ja kun oikein tarkkaan kuuntelee niin ikkuna auki voi kuulla esim valoihin livutellessa oikealta puolelta " vii vii vii " äänen :D myös oikealle puolelle kaartuvissa rampeissa sisälle kuuluu hento pauke ja parkkipaikalta pakittaessa jyrkästi ratti käännettynä rusahtaa.

voiko nämä ääntelyt johtua pelkästään vetarista? tuo myös suoraan ajettaessa kuuluva jyrinä ja kitkutus tuntuu hieman vieraalle vetarin ääntelylle. olisiko myös laakeri ja/tai jokin pusla menossa?
 
-01 mondeon oikea etukulma "jyrisee" pienelläkin epätasaisuudella asfaltilla ja kun oikein tarkkaan kuuntelee niin ikkuna auki voi kuulla esim valoihin livutellessa oikealta puolelta " vii vii vii " äänen :D myös oikealle puolelle kaartuvissa rampeissa sisälle kuuluu hento pauke ja parkkipaikalta pakittaessa jyrkästi ratti käännettynä rusahtaa.

voiko nämä ääntelyt johtua pelkästään vetarista? tuo myös suoraan ajettaessa kuuluva jyrinä ja kitkutus tuntuu hieman vieraalle vetarin ääntelylle. olisiko myös laakeri ja/tai jokin pusla menossa?
voi ja fordin(focus mondeo) vetarit pitää ääntä nimenomaan tietyllä nopeudella toiset täristää paljon kiihdyttäessä toiset tietyllä tasaisella nopeudella.
toki toi ääni voi lähteä myös laakerista tai iskarin yläpäästä.
jos on joku muu kuin vetari niin kannattaa silti samalla katsoa että vetarin kumit on ehjät ja kiinni
 
Nyt tuli kesäinen ongelma. Eli auton lämpömittari vetää punaiselle jo noin 10 min ajelun jälkeen. Ongelma on siinä, että mittarissa on jotain vikaa koska se heiluu edestakaisin ja näyttää vähemmän jos painaa kaasua. En siis tiedä voiko siihen mittariin luottaa.

Mistä sen tietää onko auto oikeasti liian kuumana? Termostaatti on vaihdettu ja jäähdytysnestettä on tarpeeksi.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
liian kuumana käymisen tietää siitä että se auto keittää :). pyöriikö flekti silloin ku nuo lämmöt on "liian" korkealla. alottaisin ihan siitä että ostaisin uuden lämpöanturin. mikä auto?
 
Se on bemari 316, vuosimalli ennen ajanlaskun alkua. Siinä on sellanen se flekti että se pyörii koko ajan. Perhana, kun pitäisi päästä matkaan, mutta en oikein tiedä uskaltaako lähteä kokeilemaan.
 
jos ne syylärin letkut on aikalailla pehmeet puristeltaessa vaikka lämpömittari on punaisella niin ei se silloin ainakaan liian kuumana käy. punaiselle ku lämmöt oikeasti menee niin syylärin letkut on poikkeuksetta todella kovat niitä puristeltaessa. tuossa nyt ainakin tollanen jonkinlainen pikainen koti testi :)
 
jos ne syylärin letkut on aikalailla pehmeet puristeltaessa vaikka lämpömittari on punaisella niin ei se silloin ainakaan liian kuumana käy. punaiselle ku lämmöt oikeasti menee niin syylärin letkut on poikkeuksetta todella kovat niitä puristeltaessa. tuossa nyt ainakin tollanen jonkinlainen pikainen koti testi :)

Hyvä vinkki, pitääpä mennä kokeilemaan. Eilen kun ajelin noin 10 min, niin syyläristä tuleva alaletku ei ollut lämmennyt. Olisikohan pitänyt tuossa ajassa jo lämmetä? Se vähän ihmetytti, koska se termostaatti on tosiaan jo vaihdettu.
 
anturissa se vika on hyvin todennäköisesti. se ala letku ei ole sen takia lämmennyt koska termostaatti ei ole vielä auennut, koska neste ei ole oikeasti ollut vielä tarpeeksi lämmintä....
 
Skoda Octavia -99... ongelmana on mittariston ajoittainen sammuminen eli jossain vaiheessa ajon aikana kierros/nopeus/bensa/lämmöt saattaa tippua nollaan ja palata taasen jonkin ajan kuluttua ennalleen. Netistä löysin jotain tarinaa mittariston takana olevaan releeseen liittyen eli että se saattaisi olla putsauksen tarpeessa (en ole vielä saanut aikaiseksi vaikkei mikään mahdoton tehtävä olekaan). Akun päällä olevia sulakkeita tuli myös jonkun aikaa ronklattua kun Skoda-kirjan kytkentäkaaviot ohjasivat miehen sinne.

Olisko jollakulla kokemuksia vastaavasta?


Väähän myöhässä mutta parempi kuin ei milloinkaan...?
Kyseessä on melko yleinen vika joka johtuu yhden juotoksen pettämisestä mittaristossa. Sulakkeen nro 15 poistaminen palauttaa mittariston toiminnan. En muista mitä tuon sulakkeen takana on.
Lisäinfoa vaikka http://briskoda.net/octavia-i/octavia-90-tdi-intermittent-instrument-panel/8552/
 
Mikähän voi olla vikana, kun kostealla säällä auton käynnistää, jos se on seissyt vaikka yön yli niin moottori meinaa sammua/tukehtua ja/tai tyhjäkäynti on hyvin epätasainen, mutta melkein heti kun moottori lämpenee ongelmat vähenevät. Tyhjäkäynti kyllä on muutenkin välistä epätasainen - heittelee.. esim. kierrokset saattaa jäädä päälle. Auto on merkiltään Ford escort -97.
 
Mikähän voi olla vikana, kun kostealla säällä auton käynnistää, jos se on seissyt vaikka yön yli niin moottori meinaa sammua/tukehtua ja/tai tyhjäkäynti on hyvin epätasainen, mutta melkein heti kun moottori lämpenee ongelmat vähenevät. Tyhjäkäynti kyllä on muutenkin välistä epätasainen - heittelee.. esim. kierrokset saattaa jäädä päälle. Auto on merkiltään Ford escort -97.

Onko auto 1.8 bensa? Kahdesta sellasesta on tuttujen kautta kokemusta ja molemmissa oli tyhjäkäynti ongelmia kylmänä :D Syitähän voi olla useita.. Joku huolto muistaakseni sanoi, että tyhjäkäyntiventtiili pitäisi putsata, ilmamäärämittarin anturi voi olla viallinen.. Tuolta varmaan löytyy keskustelua escorteista -> http://www.fordclub.fi/foorumi/
 
Vw golf -96 1.4. Välillä kun autoa käynnistelee niin ei oo lähössäkään starttaa, yleensä toisella yrityksellä lähtee samantien. En nyt tiiä miten oikeasti auto käynnistyy mutta kuulostaa ku joku härveli siellä pyöris ja ei nappais vaa kii toisee joka johtais käynnistymiseen, mutta toisella yrityksellä nappais. Kaveri veikkaa että akku ei lataudu kunnolla ja ois melkeen tyhjä ja siitä johtuis ja faija että joku magneetto yms. pyöris tyhjää jostai syystä :D. Itellä ei oo mitää havaintoo...
 
Vw golf -96 1.4. Välillä kun autoa käynnistelee niin ei oo lähössäkään starttaa, yleensä toisella yrityksellä lähtee samantien. En nyt tiiä miten oikeasti auto käynnistyy mutta kuulostaa ku joku härveli siellä pyöris ja ei nappais vaa kii toisee joka johtais käynnistymiseen, mutta toisella yrityksellä nappais. Kaveri veikkaa että akku ei lataudu kunnolla ja ois melkeen tyhjä ja siitä johtuis ja faija että joku magneetto yms. pyöris tyhjää jostai syystä . Itellä ei oo mitää havaintoo...

hyvin todennäköisesti startti on likainen ja sen takia ei ns tarraa kiinni joka kerralla. siis jos se pyörii tyhjää silloin kun ei tarraa kiinni.. eli startti irti ja puhdistus. tolla yleensä selviää volkkareissa..
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom