Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hah, omassa on aina toiminu kaikki valot ja härpäkkeet :dance:
Se on sitten todella viallinen yksilö jos ei valot ja härpäkkeet vilkuta :D

Sori OT:sta.. Osaako joku sanoa miten yleensä noihin tavallisiin sivupeileihin vaihdetaan se itse peili? Millä se lasi on kiinni siellä? Miten tuo puretaan?
 
Sori OT:sta.. Osaako joku sanoa miten yleensä noihin tavallisiin sivupeileihin vaihdetaan se itse peili? Millä se lasi on kiinni siellä? Miten tuo puretaan?
Se itse peiliosa on yleensä kiinni siinä pohjassa kovalla liimalla eli pitää vain kiskoa irti. Ainakin Saab 900:ssa oli liimalla kun kerran melkein putos vauhdista maahan ja jäi lerputtamaan vaakatasoon.:D
 
Jep, ja suurin osa niistä vanteista on sisäpuolelta tehty niin vammaisella profiililla että joskus jotkut renkaat saa kiskoa kaksin käsin pois siitä päältä ennenku suostuu lähtemään. Ranskalaiset ei vaan osaa.

Joskus aikoja sitten oli krapula aamuna töissä yks tuommonen keskireiätön vanne.
Kannoin sen tasapainokoneelle ja rupesin laittamaan sitä normaalisti siihen paikalleen.
*KOPS* wtf??? kovempaa *JYTYMS* katoin että eihän tässä oo keskireikää, FFFFFFFFUUUUUU.
Kyllä vitutti, jätin tasapainottamatta kun ei jaksanut ruveta pultinrei'istä kiinnittämään.

niissä on joku jippo kans. ei ole kuulemma pultin reiät keskireikään nähden keskellä. eli vanne ei keskity tasapainotuskoneeseen jos laitat sen pelkästään pulteista kiinni. vaan siellä sisäpuolella täytyy olla holkki mikä sen keskittää. töissä ihmeteltiin ku aina vaan vanne vispas vaik kuin tarkkaan sen laitto. nyky tasapainokone adaptereissa on valmiina se holkki.
 
Nyt iski outo onkelma:

Renault Laguna -96 2.0 16v

Kannentiiviste vaihdettiin ukon kanssa. Siinä sitte saatiin jo kone kasaan ja yritettiin käyntiin --> ei lähde, ei edes lupaa.
Pikainen tarkastus ja selvisi ainakin että:
1) kipinä tulee tulpille
2) tulpat saavat bensaa
3) ajonesto ei ole päällä, ainakin normaaliin tapaan käytin ovet lukossa eikä auttanut.

Sitte heräsi epäilys että jako on sekaisin, noh siinä sitte huomattiin kun konetta räikällä pyöritettiin, että ei ole puristuksia; konetta sai pyöritettyä räikällä yhdellä kädellä.

Itse olen aika n00b autojen kanssa eli johtuuko puristusten puuttuminen juuri siitä että jako on sekaisin?
 
jos jako on pahemmin pielessä niin puristukset on kyllä kateissa.
Minkä mukaan laitoitte jaon kohdalleen?
pelkästään jakomerkkien?
missä kohtaa ykkösen mäntä on kun jakomerkit on kohdallaan.
 
jos jako on pahemmin pielessä niin puristukset on kyllä kateissa.
Minkä mukaan laitoitte jaon kohdalleen?
pelkästään jakomerkkien?
missä kohtaa ykkösen mäntä on kun jakomerkit on kohdallaan.

nyrkkisääntönä pidimme, että ykkösen mäntä olisi yläkuolokohdassa kun jakomerkit olisi kohdalla.. näin ei kuitenkaan ollut.
yllätyksenä tuli yksi vika lisää; nokka-akselin YKK asennontunnistin oli mennyt paskaksi, vaikka sitä ei oltu avattu.. avasimme sen koska nokka-akselin päässä on lovi joka pitäisi molemmissa nokka-akseleissa olla oikeissa kohdissa jos niiden keskinen jako on oikein.. tämä asennontunnistin oli mennyt paskaksi, mutta mikä se hajotti sen, ei tietoa.

valitettavasti autossa ei ole perinteistä virranjakajankantta, josta näkisi milloin ykkösmännän tulppa sytyttää --> tästä tietenkin voisi sen jaon sitten säätää itse, mutta tässä autossa virranjakaja on elektroninen.

Kiitos vastauksesta.
 
nyrkkisääntönä pidimme, että ykkösen mäntä olisi yläkuolokohdassa kun jakomerkit olisi kohdalla.. näin ei kuitenkaan ollut.

Pitäisi kyllä olla. Katsoitteko varmasti merkit oikein? Jos puristuksia ei ole, niin olette ehkä katsoneet merkit väärin. Lohkossa voi olla kaikkia pieniä valunysiä, joita voi luulla merkeiksi. Joissakin malleissa varsinaisia merkkejä ei edes ole, vaan nokan merkki tulee esim. kannen yläpinnan kohdalle kun ykköspytty on yläkuolokohdassa. Kannattaa varmistaa manuaalista miten merkit tuossa mallissa luetaan, mä en ranskalaisten autojen kanssa ole juurikaan pelannut.


tämä asennontunnistin oli mennyt paskaksi, mutta mikä se hajotti sen, ei tietoa.

valitettavasti autossa ei ole perinteistä virranjakajankantta, josta näkisi milloin ykkösmännän tulppa sytyttää --> tästä tietenkin voisi sen jaon sitten säätää itse, mutta tässä autossa virranjakaja on elektroninen.

Kiitos vastauksesta.

Sytkän ajoituksella ja hihnan ajoituksella ei ole oikeastaan mitään tekemistä keskenään, mitä se jakaja tässä auttaisi?

Kun sulla on kampiakselin hihnapyörä nollakohdan merkillä niin ykköspytyn mäntä on ylhäällä ja sillä selvä. Sitten näet vaikka suoraan nokka-akselista, onko ykkösessä menossa puristus- vai poistotahti. Jos ykkösen nokissa on molemmissa välys, niin puristustahti ja muuten poistotahti. Puristustahdilla pitäisi myös sen nokan merkin olla tällöin kohdallaan.

Toivottavasti ette ole paskoneet venttiileitä jos konetta on pyöritelty jako pielessä, mutta nythän seuraava kannen avaus menee jo rutiinilla:D.
 
Sytkän ajoituksella ja hihnan ajoituksella ei ole oikeastaan mitään tekemistä keskenään, mitä se jakaja tässä auttaisi?

Silloin kun virranjakaja osoittaa, että antaa syttyä ykköstulpalla, tällöin tietää että ykkösen mäntä pitäisi olla yläkuolokohdassa eli puristustahti.. tai ei ainakaan poistotahti voi olla..?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ilmojen lämmettyä kokeilin mondeon (mk3 -01 1.8 bensa) ilmastoinnin toimivuutta tänään ja sitten alkoi tapahtua.. ajaessa ilmastointi päällä auto tuntui hieman nykivän persdynon mukaan pintakaasulla. ilmastoinnista alkoi kuulua outoa kihinää ja tyhjäkäynti heijasi. hetken aikaa parkissa tutkailtuani ko ilmiötä auto sammui O_o käynnistyi kuitenkin ihan normaalisti ja kun kytki ilmastoinnin pois päältä niin loppui kihinä (sihisevä ääni) ja tyhjäkäynnin hyppäily ja muutenkin toimi aivan normaalisti.

nyt sitten ajelin illalla yövuoroon töihin ja yritin josko auto toistaisi tuon jekkunsa mutta pelitti ihan normaalisti myös ilmastointi päällä.

mainittakoon vielä että joskus tyhjäkäynti saattaa laskea n. 500 rpm ja hypätä siitä sitten normaaleihin tyhjäkäyntilukemiin(hieman asiaa tutkittuani netin syövereistä taitaa olla ominaisuus fordeissa). tätä esiintyy varsinkin silloin kun pysähtyy esim valoihin tms. näin siis joskus ilman ilmastointiakin.
 
kato ProXiDoS ratkas mun ongelman..:rolleyes:

voiko yksinkertaisesti ilmastoinnin vähäiset mehut imeä niin paljon virtaa jos tyhjillään huutaa leipää että tyhjäkäynnillä saattaa tsipata? ilmastoinnin huolto nimittäin olisi varmaan ajankohtainen.
 
kato ProXiDoS ratkas mun ongelman..:rolleyes:

voiko yksinkertaisesti ilmastoinnin vähäiset mehut imeä niin paljon virtaa jos tyhjillään huutaa leipää että tyhjäkäynnillä saattaa tsipata? ilmastoinnin huolto nimittäin olisi varmaan ajankohtainen.
Itsellä oli tuota tyhjäkäynnin heittelyä Opel Astrassa. Auto saattoi sammua joskus valoihin ja kierrokset heitteli 500rpm-1200rpm. Tuntuu olevan ihan ominaisuus opeleissa, miksei myös fordeissakin. Viat kuitenkin hävisivät, kun puhdistin tyhjäkäyntiventtiilin. Sen kun puhdistaa esim. crc:llä tai vaikka bensalla. Samalla kannattaa puhdistaa kaasuläppäkotelo ja ilmansuodattimen putket. Kierrokset voi heittellä myös jos on ilmavuotoja.
 
juu spedelinko tuota tyhjäkäyntiventtiiliä olen itsekin epäillyt..sitten jos siihen vielä lisätään tuo ilmastoinnin kompura joka mahdollisesti vähäisten nesteiden takia joutuu huutamaan leipää niin ilmankos tuo että tsippas. kuitenki nyt auto toiminu iha normaalisti muuten.
 
Silloin kun virranjakaja osoittaa, että antaa syttyä ykköstulpalla, tällöin tietää että ykkösen mäntä pitäisi olla yläkuolokohdassa eli puristustahti.. tai ei ainakaan poistotahti voi olla..?

No sen voi kyllä pyörijän asennosta varmistaa, että ykkösessä on työtahti menossa, mutta tarkan yläkuolokohdan joutuu kuitenkin katsomaan kampuran asteikolta.
 
juu spedelinko tuota tyhjäkäyntiventtiiliä olen itsekin epäillyt..sitten jos siihen vielä lisätään tuo ilmastoinnin kompura joka mahdollisesti vähäisten nesteiden takia joutuu huutamaan leipää niin ilmankos tuo että tsippas. kuitenki nyt auto toiminu iha normaalisti muuten.


Tuskin se vähäisten nesteiden takia leipää huutaa, mutta voihan olla että ilmastoinnin öljyt on karannut tai jotain muuta vastaavaa, päässyt epäpuhtauksia järjestelmään yms, niin kompura voi olla vaurioitunut.. Itselle tullut töissä vastaan vastaavaa vikaa, että kompura huutaa ja hihnat vinkuu, leikkasi kompuran kiinni.

Kannattaa käyttää huollossa!
 
Autosta rupesi aamulla kuulemaan etupäästä kolinaa ajaessa. Ei kovaa metallista räminää, vaan onttoa. kuin kuivia herneitä peltipurkissa. Ja aivan yhtäkkiä. Riippuu selvästi kierroksista, sillä pysähtyneenä vapaallakin ollessa kaasua painaessa kolisee. Laite on -96 subaru.
 
Pistähän enemmän tietoja autosta, mikä malli, mikä kone, jne.. Tuollaisesta kyllä melkein kannattaisi käydä kysäisemässä korjaajan mielipide.

Ensimmäinen arvaus = vauhtipyörä ottanut itseensä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom