Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
^ Joku hela/pusla siellä kolisee. veikkaisinpa kallistuksen vakaajien heloja. Kolisee aika ikävästi kyllä kun ovat loppumassa.
Helppo paikantaa vika, jos toinen keinuttelee autoa sivusta ja itse ryömii alle. Heloja ja puslia vaihdettaessa pitää olla vehkeet ja tilat, voi olla vanhassa autossa aika jumissa osat..
Mikä auto, malli ja ikä? katso ekana sulakkeet.
Toimiiko mittarit kunnolla kun laittaa käyntiin/virrat päälle noissahan on ollut mittariston regulaattorissa huonoja tinauksia.02 octavia, 1.9tdi hb. Jes, alotan noista.
Oisko pakkiksen mekaanikoille vinkkejä vian paikantamiseen? Volvo S60 T5 aut 2001.
Eilen kotia ajellessa auton käynti alkoi kuulostamaan oudolta: kierrokset heitteli ja auto meinasi sammua. Samaan aikaan jarrutehostin tuntui jäävän pois pelistä, eli jarrupoljinta saa polkea ihan urakalla jos haluaa auton pysähtyvän. Tämän keissin jälkeen jarrupoljin ei ole palautunut normaaliksi ja tyhjäkäynti(ilman lisäkaasua) ei ole ollenkaan tasaista. Jo äänestä voi päätellä, että moottorin käynti ei ole normaalia. Tyhjäkäynnin kierrokset pysyvät normaalia korkeampana(n. 1500rpm) ja saattaa välillä tippua 500rpm. Muutaman kerran auto on sammunut kierrosten tippuessa tarpeeksi alas.
Konehuoneesta kuuluu ylimääräinen suhina, joka googlettelun perusteella viittaa jarrutehostimen tiivisteeseen? Kyseinen ongelma saattaa lukeman mukaan vaikuttaa myös moottorin toimintaan, eli epänormaaliin käyntiin/kierrosten heittelyyn. Voiko tuo pitää paikkaansa, että jarrutehostimen/tiivisteen hajoaminen voi vaikuttaa moottorin toimintaan noin radikaalisti?
Turbovehkeissä on useimmin ylipainetta imusarjassa Itselläni oli aikanaan v50 t5, siinä sähköinen alipainepumppu oli vasemman ajovalon takana.
Turbovehkeissä on useimmin ylipainetta imusarjassa Itselläni oli aikanaan v50 t5, siinä sähköinen alipainepumppu oli vasemman ajovalon takana.
Muutama viikko sitten hankittiin käytettynä Honda Civic 1.8 sport 5D , 86 000km ajettu ( - 06 ). Nyt alkanut häiritsemään lämpöisen koneen käynti. Tyhjäkäynti vaikuttaa ihan normaalilta mutta ajon aikana kun vaihtaa pienemmälle tai polkasee kytkimen pohjaan tipahtaa kierrokset hetkellisesti kuin "kuoppaan" , eli johonkin puoleen tuhanteen asti . Hetkellisesti tuntuu tukehtuvan , autossa tuntuu sellanen viittä vaille tukehtumisen tärähdys josta kierrokset sitten nousee kuitenkin siihen omaan tyhjäkäyntiin takaisin.
Onkohan normaalia käytöstä vai meneekö vian puolelle?
Muutama viikko sitten hankittiin käytettynä Honda Civic 1.8 sport 5D , 86 000km ajettu ( - 06 ). Nyt alkanut häiritsemään lämpöisen koneen käynti. Tyhjäkäynti vaikuttaa ihan normaalilta mutta ajon aikana kun vaihtaa pienemmälle tai polkasee kytkimen pohjaan tipahtaa kierrokset hetkellisesti kuin "kuoppaan" , eli johonkin puoleen tuhanteen asti . Hetkellisesti tuntuu tukehtuvan , autossa tuntuu sellanen viittä vaille tukehtumisen tärähdys josta kierrokset sitten nousee kuitenkin siihen omaan tyhjäkäyntiin takaisin.
Onkohan normaalia käytöstä vai meneekö vian puolelle?
Ilmavuoto ap-järjestelmässä tai läppäkotelo. Noista voisi alotella paikannukset. Ehdottomasti on vika.
Meinaako kone tukehtua? Jos meinaa tukehtua ja käynti on epätasainen ajossa, niin voi olla myös ilmamassamittari.
Itse putsasin ko. osan 10€ CRC:n air mass sensor cleanerillä ja käynti parasi normaaliksi. Samalla tietty vaihdoin ilmansuodattimen.
Tyhjäkäynti oli hieman karkea ja ajossa nyki ja meinasi tukehtua.
Hyvin helppo putsata ja kannattaa putsata ihan muutenkin vaikkapa kerran vuodessa. Youtubesta löytyy hyvät ohjeet.
Kierrokset putoaa johonkin "kuoppaan" josta pomppaamalla nousee ja rahottuu normaaliin. En ajon aikana ole kiinnittänyt huomiota tuohon käyntiin , eli ilmeisesti ei pahemipi nykimisiä ole.
Auto on tosiaan sen pari viikko ollut tässä taloudessa ja vika on alusta asti ollut esillä. Taitaa olla myyjäliikkeen velvollisuuksia tuo korjaaminen vielä tässä vaiheessa?
Joo kannattaa kysyä liikkeestä josko mukisematta paikallistaisivat vian. Ilmaa se aika varmasti jostain väliltä IMM - läppä saa. Jos on lämmin paikka missä kurkkia niin käy vaan rauhassa yksi kerrallaan kaikki letkut jos ei sen enempää ole hajua. Siitä on hyvä lähteä eikä maksa mitään.
Hondaa en ole koskaan omistanu, mutta kaikki Mazdat mitä on ollu, niin ovat kyllä tehneet tuota samaa kuin sinunkin autosi. Sinuna en olisi turhan huolestunut asiasta.Puhuin tänään ihan puolueettoman korjaajan kanssa ja oli sitä mieltä että kuuluu normaaliin käytökseen tuossa hondassa. "Vikakin" osattiin nimetä vavahteluksi ja tekee tuota joka autossa lämpimällä koneella. Ongelmaksi muodostuu vasta siinä vaiheessa jos sammuu kierrosten laskiessa.
..tiedä nyt sitten koijjataanko tässä tietämätöntä. Eikös tuo selviä jos lyö tietokoneen merkkihuollossa kiinni ja kattelee tuleeko vikakoodia?