Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Autoni wv golf 1.8i 95vm sammui kun tallista sen otettuani lähdin ajamaan. Ehdin 50 metriä tallista ajaa niin se sammui ja ei käynnisty enää, eikä edes lupaa mitään. bensa kyllä haisee kun yrittää sahata käyntiin olisko puola mikä on paskana?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo eli autona ois vw vento 1.8 vm. 96. Lähtee käyntiin ihan normaalisti, pian kuitenkin häviää kaikki virrat ja kun auton sammuttaa ei edes lupaa lähteä käyntiin. 15-30min odottelun jälkeen lähtee kuitenkin aivan normaalisti käyntiin ja sama homma alusta. Mikä vikana?
 
Nissan Almera 1,8 2001 bensa kyseessä. Ajelin moottoritietä, ensiksi autosta sammui radio, sen jälkeen syttyi ABS ja turvatyyny valo, hetki tämän jälkeen mittaristosta katosi kaikki sähköt ja hetki eteenpäin niin se vitun paska hyytyi tien viereen. Hieman kun odotteli niin auto starttasi normaalisti ja toimni taas jonkin matkaa kunnes hyytyi taas. Kenelläkään mitään ideoita? Autossa on lähes uusi akku.. Autopalveluturvassa lukee että vakuutus korvaa auton hinauksen lähimmälle korjaamolle, eivätkö ne siis korvaa jos haluan hinauttaa auton Tampereelle? auto on noin 50kilsan päässä.
 
Nissan Almera 1,8 2001 bensa kyseessä. Ajelin moottoritietä, ensiksi autosta sammui radio, sen jälkeen syttyi ABS ja turvatyyny valo, hetki tämän jälkeen mittaristosta katosi kaikki sähköt ja hetki eteenpäin niin se vitun paska hyytyi tien viereen. Hieman kun odotteli niin auto starttasi normaalisti ja toimni taas jonkin matkaa kunnes hyytyi taas. Kenelläkään mitään ideoita? Autossa on lähes uusi akku.. Autopalveluturvassa lukee että vakuutus korvaa auton hinauksen lähimmälle korjaamolle, eivätkö ne siis korvaa jos haluan hinauttaa auton Tampereelle? auto on noin 50kilsan päässä.

Syttyikö laturin merkkivalo? Vaikkuttais laturi vialta, jotkut mersut tekee ton saman tempun ku laturi hajoaa.
Auto tiputtaa aluks kaikki turhat sähköt pois tärkeys järjestyksesä ja lopuks sammuu, ku akku on tyhjä.
 
Mazda 626 -97 puhallin lakkasi toimimasta, juuri tälleen sopivasti kunnon pakkasilla. Jokin aika sitten siitä oli hajonnut nopeudensäätö, eli se toimi vain täysillä tai ei ollenkaan. Oliskohan vika puhaltimen vastuksessa, kun kuitenkin ensin nopeudensäätö hajosi? Ja löytyykö tuo vastus helposti kojelaudan takaa?
 
Mazda 626 -97 puhallin lakkasi toimimasta, juuri tälleen sopivasti kunnon pakkasilla. Jokin aika sitten siitä oli hajonnut nopeudensäätö, eli se toimi vain täysillä tai ei ollenkaan. Oliskohan vika puhaltimen vastuksessa, kun kuitenkin ensin nopeudensäätö hajosi? Ja löytyykö tuo vastus helposti kojelaudan takaa?

Kävin taas ihmettelemässä tuota ja huomasin yhden asian mitä en eilen huomannut. Kun nopeussäädin on 4-asennossa, ja vaihtaa vaikka naamaanpuhalluksen jalkoihin tai lämppärille, kuuluu jostain puhaltimen kytkimen takaa surinaa. Osaisko joku sanoa mitä tuo tarkoittaa?
 
Kävin taas ihmettelemässä tuota ja huomasin yhden asian mitä en eilen huomannut. Kun nopeussäädin on 4-asennossa, ja vaihtaa vaikka naamaanpuhalluksen jalkoihin tai lämppärille, kuuluu jostain puhaltimen kytkimen takaa surinaa. Osaisko joku sanoa mitä tuo tarkoittaa?

Taitaa vaan sähkömoottori kiskoa puhalluksen suuntausläpät eri asentoon kojelaudan sisällä. Se vaihto siis tapahtunee napilla eikä mekaanisella vivulla?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, napeilla se toimii. Eli se ääni ei välttämättä liity puhaltimen toimimattomuuteen? :(

Ei, se vaan siirtää ilmanohjaimia eri asentoon. Surina kestää hetken ja loppuu? Normaalia. Se, että puhallin toimii vain täysillä viittaisi nopeudensäätövastuksen rikkoontumiseen.
 
Ehkä tyhmä kysymys, mutta onhan tsekattu että sulake kuitenkin on kunnossa?
Muuten varmaan toi vastus.

Edit: Turha viesti, olihan siinä vehkeessä jotain elämää...
 
Ei, se vaan siirtää ilmanohjaimia eri asentoon. Surina kestää hetken ja loppuu? Normaalia. Se, että puhallin toimii vain täysillä viittaisi nopeudensäätövastuksen rikkoontumiseen.

Jees. Se toimi tosiaan jonkin aikaa vain täysillä, ja eilen lakkas kokonaan toimimasta. Onko se vastus siinä puhaltimen moottorin kyljessä? Siinä oli jokin musta mötikkä parilla ruuvilla kiinni johon meni nippu johtoja.
 
Volvon ajotietokone ilmoittaa "Avaimen virhe, yritä uudelleen" kun avaimen työntää virtalukkoon. Kokeiltu molemmilla avaimilla, useaan kertaan. Kaukosäätö toimii molemmilla avaimilla, ovet aukeaa ja menee lukkoon yms. Käyntiin ei saa eikä ohjauslukko aukea...

Mitä vittua?!?

Siellä se nyt rakas kullannuppu seisoo työpaikan pihassa... :itku:
 
Volvon ajotietokone ilmoittaa "Avaimen virhe, yritä uudelleen" kun avaimen työntää virtalukkoon. Kokeiltu molemmilla avaimilla, useaan kertaan. Kaukosäätö toimii molemmilla avaimilla, ovet aukeaa ja menee lukkoon yms. Käyntiin ei saa eikä ohjauslukko aukea...

Joku on päässyt tästä eroon avainta kopauttamalla. Toisella piti vaihtaa ohjauslukko. Kokeillahan tätä kikkaa aina voi:

I encountered also the problem "key error - try again" on my 2005 Volvo V50 and found a way to solve it, at least temporarily. I guess it would also work on the S40, and it is certainly worth trying on other models.

By reading all your post, I just could not understand why an ignition problem would require a complete change of the steering column. That sounded totally absurd to me : why change a complete steering column for a non-working lock ? After a few searches, I found a French Volvo forum where a woman wrote that she got a working solution from her garage. I tried it and, believe it or not, and do not ask me why, it worked the first time I tried, for a huge cost of - ZERO - dollars.

Here is what I did.

1 - I went back to my car with a medium-sized hammer.
2 - I inserted the key into the ignition.
3 - I knocked firmly (not strongly, but firmly) on the inserted key with the hammer. Twice.
4 - I pulled out the key and reinserted it.
5 - Then I could unlock the steering wheel and everything worked as usual, after a few flashes from the different indicators and a list of non-sensical messages on the information display.

If the first hammer strike does not work, try a couple of time more. Leave the metallic (manual) part of the key in place, so that you hammer knock on the metal, and not on the plastic.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom