Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo,mitenhän tuota lähtisi testaamaan. Uskaltaako tuosta vaan ottaa tulpat ulos nojaamaan kanteen, startata ja kattoa millasta kipinää antaa?

Ei ole tullut näin uusia ropattua niin ei tiedä vaikka se perkele tuppaisi 15 vikakoodia lisää
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ongelman aiheena -05 Fiat Punto.

Juuri ollut remontissa, 60 000 huolto +jakopää hihnan ja vesipumpun vaihto. Nyt aina (etenkin kylmänä) käynnistäessä ja tuon jälkeen kaasuttaessa kuuluu jonkunlaista pientä kitinää ja armotonta pulputtamista/lorinaa?
Lämmöt nousee ja pysyy normaalina ja puhaltaa sisällekkin lämmintä ainakin melko tavallisesti, en ole ihan varma puhaltaako sisälle aivan yhtä lämmintä kuin aiemmin.
 
Joo,mitenhän tuota lähtisi testaamaan. Uskaltaako tuosta vaan ottaa tulpat ulos nojaamaan kanteen, startata ja kattoa millasta kipinää antaa?

Ei ole tullut näin uusia ropattua niin ei tiedä vaikka se perkele tuppaisi 15 vikakoodia lisää

Tulpat ei paljon maksa. Eikä kyllä niille uudet johdot. Lisäksi moneen merkkiin myydään vähän äkäsempiä johtosarjoja joilla esim kylmäkäynnistys paranee. En ole automobiilisi asiantuntija mutta katso vaikka ohjekirjasta mitkä tulpat kannattee laittaa. Niitä menee 4kpl ja yksi maksaa sen 2-4e. Nykyisien tulppien väiristäkin voi jotain päätellä mutta helpompi tosiaan heittää uudet sisään ja katsoa helpottaako. Onko vika siis paikallistettu vikakoodilla? Antaako vikakoodin auto itse vai jokin muu lukija? Ja näkyykö vika muuna kuin vikakoodina? Paha mennä moisesta sanomaan muun kuin foortti tietäjän että olisko joku tyyppivika, mutta mahdollisia vikoja on kuitenkin suhteelisen paljon siitä 2e tulpasta aina tuhansien koneremppaan asti :)

Ongelman aiheena -05 Fiat Punto.

Juuri ollut remontissa, 60 000 huolto +jakopää hihnan ja vesipumpun vaihto. Nyt aina (etenkin kylmänä) käynnistäessä ja tuon jälkeen kaasuttaessa kuuluu jonkunlaista pientä kitinää ja armotonta pulputtamista/lorinaa?
Lämmöt nousee ja pysyy normaalina ja puhaltaa sisällekkin lämmintä ainakin melko tavallisesti, en ole ihan varma puhaltaako sisälle aivan yhtä lämmintä kuin aiemmin.

Ilmaako punto järjestelmän itsestään? Käytä auto lämpimäksi ja ota kaveri kuuntelemaan kuuluuko järjestelmästä hörppimistä tai pulputtaako kuplia säiliöön kun auton sammuttaa. Kauhukuvana e36 bmw jonka järjestelmän ilmaukseen vaati vitullisen keulan noston, teippiä, limpparipullon, vitusti tyhjäkäyntiä ja ainakin 3 kaveria tekemään forkkutreeniä 30min vuoronperään :D
 
Osaiskohan joku auttaa...

Missähän voisi olla vikaa, kun jo pikkupakkasilla auto lähtee takellellen käyntiin? Alle -10 ei tahdo lähteä ollenkaan. Virta-avainta käännettäessä kone starttaa kyllä, mutta laiskasti. Mitä kovempi pakkanen sitä laiskemmin. Joku heitti, että jotku hehkut olis lopussa? Itellä ei tahdo olla edes toi auton perusanatomia hallussa, mutta mutuilin, että ei kai ne hehkut sentään vaikuttaisi startin laiskaan pyörimiseen? Voisko tää kuulostaa siltä et akku vetelee viimesiään? Lämpimällä ei käynnistysongelmia, tosin sillonkaan se ei mitenkään erityisen sähäkästi räpsähdä tulille. Auto on Toyota Avensis -01 D4D 300tkm.

Jos jollain on edes jotain ehdotuksia niin olis hyvä! Opiskelija kun oon niin ei viitsis mennä pajalle tutkituttaa, jos oliskin tuurilla joku iisi vika.
 
Virtasyöppö autossa ?

Auto on Honda Civic, vm 2000, kilometrejä ei oo paljoo = 65.000, eka omista ei paljoo ajellut.
Ongelma seuraava: jos käynnistän auton esim. siirtääkseni sen parkkipaikalla = ajoa n 5 m ja sitten hetken päästä ajan takaisin omalle paikalleen, taas ajoa vain 5 m, niin seuraavalla kerralla, kun käynnistän, akku on tyhjä. Teki vuosi sitten saman jutun ja luulin, että akussa vika ja vaihdatin sen, mutta eipä se ongelma siinä taida olla.
Joku, mutta mikä, syö virtaa huisisti siinä käynnistyksessä?
Normaalisti koska ajan useimmiten n parinkymmenen km matkoja min., akku ilmeisesti saa ladattua virtaa, ettei ongelmia ole. Eikä virta katoa, vaikka auto seisoskelisi viikonkin.
Joudun tietysti viemään auton korjaamolle mutta aattelin kysästä, onko kellään ollut samantyylistä ongelmaa tai osaisko joku arvata, mistä johtuu ?
 
^ Ihan vaan varmistukseksi, eihän jäänyt esim. valot päälle tuon siirron jälkeen? Vai onko nuo Hondat automaattivaloilla?
 
Akun tyhjentyminen on siis tapahtunut vain pari kertaa samanlaisen siirtämisen jälkeen? Onko ovet olleet auki siirtojen välisenä aikana ja tätä kautta myös sisävalo? Ajatko nuo parin kymmenen kilometrin matkat stereot, puhallin ja kaikki mahdolliset sähkölaitteet päällä? Matkat eivät taida ajallisesti olevan kovin pitkiä, joten akku ei kerkiä kunnolla lataamaan varsinkin jos kaikki mahdolliset sähkölaitteet ovat päällä.
 
Siirrän autoa parkkipaikalla lumitöiden takia n 5 metriä, sammutan, ilmastointi ja lämmitys on ton matkan ajan päällä mutta ei radio eikä ajovalot tms. Kun kolaamiset ok, siirrän auton taas omalle paikalleen taas sen 5 metriä.
Ja tämän operaation jälkeen, kun esim. seuraavana päivänä yritän käynnistää, akku on tyhjä. Ikäänkuin se ei kestäisi tuommosia pikkusiirtoja vaan pitää ajaa pidempi matka, jolloin se lataantuu tms ?
Samoin kun akkua ladattiin kaapeleilla, kesti aika kauan ennenkuin auto käynnistyi.
 
Mikä mahtaa olla kun jarrupoljin on lepoasennossa mutta silti jostain pääsee jarruihin painetta? Paine on niin pieni että (automaattivaihteinen) auto liikkuu hyvin eteenpäin pelkällä mäkilähtöavustimellakin ja tuo ei haittaa kiihdytystä tai mitään. Ongelma on siinä että se minimaalinen paine mikä siellä on, niin riittää sytyttämään jarruvalot ja estää vakionopeudensäätimen käytön.
Toisinsanoen autossa palaa jarruvalot kokoajan ja sekös vituttaa kun ne syövät akkua vaikka auto on parkissa. Ongelman saa vältettyä kun vetää jarrupoljinta hieman ylöspäin, tällä hetkellä siellä on jääkrapa alla ettei akku tyhjene.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikä mahtaa olla kun jarrupoljin on lepoasennossa mutta silti jostain pääsee jarruihin painetta? Paine on niin pieni että (automaattivaihteinen) auto liikkuu hyvin eteenpäin pelkällä mäkilähtöavustimellakin ja tuo ei haittaa kiihdytystä tai mitään. Ongelma on siinä että se minimaalinen paine mikä siellä on, niin riittää sytyttämään jarruvalot ja estää vakionopeudensäätimen käytön.
Toisinsanoen autossa palaa jarruvalot kokoajan ja sekös vituttaa kun ne syövät akkua vaikka auto on parkissa. Ongelman saa vältettyä kun vetää jarrupoljinta hieman ylöspäin, tällä hetkellä siellä on jääkrapa alla ettei akku tyhjene.
Siellä jarrupolkimen vivuissa on se jarruvalon katkaisin, siitä pystyy säätämään koska jarruvalo syttyy.
 
Siirrän autoa parkkipaikalla lumitöiden takia n 5 metriä, sammutan, ilmastointi ja lämmitys on ton matkan ajan päällä mutta ei radio eikä ajovalot tms. Kun kolaamiset ok, siirrän auton taas omalle paikalleen taas sen 5 metriä.
Ja tämän operaation jälkeen, kun esim. seuraavana päivänä yritän käynnistää, akku on tyhjä. Ikäänkuin se ei kestäisi tuommosia pikkusiirtoja vaan pitää ajaa pidempi matka, jolloin se lataantuu tms ?
Samoin kun akkua ladattiin kaapeleilla, kesti aika kauan ennenkuin auto käynnistyi.
Pitäisi mitata akun jännite ilman kuormaa. ja jos akun jännite näyttää 12v niin sitten mittaa startatessa kuinka pahasti jännite tipahtaa jos tipahtaa alle 8-9v niin akku on paska. ja jos jännite ei hirveästi tipahda niin vika on todennäköisesti kaapeleissa tai startissa. samanlaisten oireiden takia vaihdoin yhteen autoon startin syksyllä.
 
Katson jos löydän... Ei tuo tosin sitä ongelmaa poista että vakionopeudensäädin ei toimi.

Mikä auto? Polkimen yläpuolelta löytyy painotunnistin ja kyllä se voi sen vakkariongelman myös ratkaista, koska jos vakkari haistelee jarrun käytön siitä samasta anturista. Jos et usko niin koita kytkeä vakkari päälle ja nosta samalla jarrupoljinta ylös kengällä?
 
Zone-sarja -42%
Mikä auto? Polkimen yläpuolelta löytyy painotunnistin ja kyllä se voi sen vakkariongelman myös ratkaista, koska jos vakkari haistelee jarrun käytön siitä samasta anturista. Jos et usko niin koita kytkeä vakkari päälle ja nosta samalla jarrupoljinta ylös kengällä?

Volvo S70 vm. 97. Ja kyllä, toi auttaa vakkariongelmaan toi mitä sanoit. Täytyy mennä vielä kattomaan sitä painotunnistinta kuhan löydän jonkun tuikun että näkeekin jotain.
 
Ajatko nuo parin kymmenen kilometrin matkat stereot, puhallin ja kaikki mahdolliset sähkölaitteet päällä? Matkat eivät taida ajallisesti olevan kovin pitkiä, joten akku ei kerkiä kunnolla lataamaan varsinkin jos kaikki mahdolliset sähkölaitteet ovat päällä.

Vähän offtopic mutta mä ajan joka päivä ensin aamulla pojan päiväkotiin, siitä kauppaan ja sieltä taas töihin, iltapäivällä sama toisin päin ja matkaa tulee vähän reilu 3km/suunta. Eli 6 starttia päivässä ja matka alle 7km, talvisin kaikki mahdolliset lämmittimet päällä ja muutenkin oikeestaan kaikki sähköherkut käytössä + jälkiasennetut stereot, subbari yms. enkä yhteenkään autoon ole 13 vuoden aikana koskaan ostanut tai edes ladannut akkua.
 
Joo ei vittu ei mitään käsitystä et miten tota säädetään.. Ainut käytännön mahdollisuus on kiertämällä ja sehän ei pyöri.
9128577.jpg
Toi valkoinen pitäisi tulla ulospäin. Eri asia tuleeko ehjänä.
volvolandiassa osataan varmaan auttaa paremmin
http://www.volvo-forums.com/t30053-how-to-adjust-the-brake-light-switch.htm
 

Suositut

Back
Ylös Bottom