Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Joo,mitenhän tuota lähtisi testaamaan. Uskaltaako tuosta vaan ottaa tulpat ulos nojaamaan kanteen, startata ja kattoa millasta kipinää antaa?
Ei ole tullut näin uusia ropattua niin ei tiedä vaikka se perkele tuppaisi 15 vikakoodia lisää

Ongelman aiheena -05 Fiat Punto.
Juuri ollut remontissa, 60 000 huolto +jakopää hihnan ja vesipumpun vaihto. Nyt aina (etenkin kylmänä) käynnistäessä ja tuon jälkeen kaasuttaessa kuuluu jonkunlaista pientä kitinää ja armotonta pulputtamista/lorinaa?
Lämmöt nousee ja pysyy normaalina ja puhaltaa sisällekkin lämmintä ainakin melko tavallisesti, en ole ihan varma puhaltaako sisälle aivan yhtä lämmintä kuin aiemmin.
Siellä jarrupolkimen vivuissa on se jarruvalon katkaisin, siitä pystyy säätämään koska jarruvalo syttyy.Mikä mahtaa olla kun jarrupoljin on lepoasennossa mutta silti jostain pääsee jarruihin painetta? Paine on niin pieni että (automaattivaihteinen) auto liikkuu hyvin eteenpäin pelkällä mäkilähtöavustimellakin ja tuo ei haittaa kiihdytystä tai mitään. Ongelma on siinä että se minimaalinen paine mikä siellä on, niin riittää sytyttämään jarruvalot ja estää vakionopeudensäätimen käytön.
Toisinsanoen autossa palaa jarruvalot kokoajan ja sekös vituttaa kun ne syövät akkua vaikka auto on parkissa. Ongelman saa vältettyä kun vetää jarrupoljinta hieman ylöspäin, tällä hetkellä siellä on jääkrapa alla ettei akku tyhjene.
Pitäisi mitata akun jännite ilman kuormaa. ja jos akun jännite näyttää 12v niin sitten mittaa startatessa kuinka pahasti jännite tipahtaa jos tipahtaa alle 8-9v niin akku on paska. ja jos jännite ei hirveästi tipahda niin vika on todennäköisesti kaapeleissa tai startissa. samanlaisten oireiden takia vaihdoin yhteen autoon startin syksyllä.Siirrän autoa parkkipaikalla lumitöiden takia n 5 metriä, sammutan, ilmastointi ja lämmitys on ton matkan ajan päällä mutta ei radio eikä ajovalot tms. Kun kolaamiset ok, siirrän auton taas omalle paikalleen taas sen 5 metriä.
Ja tämän operaation jälkeen, kun esim. seuraavana päivänä yritän käynnistää, akku on tyhjä. Ikäänkuin se ei kestäisi tuommosia pikkusiirtoja vaan pitää ajaa pidempi matka, jolloin se lataantuu tms ?
Samoin kun akkua ladattiin kaapeleilla, kesti aika kauan ennenkuin auto käynnistyi.
Siellä jarrupolkimen vivuissa on se jarruvalon katkaisin, siitä pystyy säätämään koska jarruvalo syttyy.
Katson jos löydän... Ei tuo tosin sitä ongelmaa poista että vakionopeudensäädin ei toimi.
Mikä auto? Polkimen yläpuolelta löytyy painotunnistin ja kyllä se voi sen vakkariongelman myös ratkaista, koska jos vakkari haistelee jarrun käytön siitä samasta anturista. Jos et usko niin koita kytkeä vakkari päälle ja nosta samalla jarrupoljinta ylös kengällä?
Jos se on paskana?Joo ei vittu ei mitään käsitystä et miten tota säädetään.. Ainut käytännön mahdollisuus on kiertämällä ja sehän ei pyöri.
Ajatko nuo parin kymmenen kilometrin matkat stereot, puhallin ja kaikki mahdolliset sähkölaitteet päällä? Matkat eivät taida ajallisesti olevan kovin pitkiä, joten akku ei kerkiä kunnolla lataamaan varsinkin jos kaikki mahdolliset sähkölaitteet ovat päällä.
Joo ei vittu ei mitään käsitystä et miten tota säädetään.. Ainut käytännön mahdollisuus on kiertämällä ja sehän ei pyöri.