Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oiskohan täällä saabisteja?
Kummastuttaa tuo oman 9-3 vaihteiston tuntuma. Keppi on perkeleen tahmea liikuttaa sivusuunnassa. Tuntuu kun jotain paineilmasylinteriä vastaan työntäs, mitä enemmän voimaa sen enemmän laittaa vastaan. Pystysuunnassa keppi liikkuu keveästi. Kysymys kuuluukin, onko tää joku ominaisuus? Vähän tutkailin niin vaijereilla näyttäs olevan tässä tuo vaihteensiirto.Malli on 9-3 1.9tdi M6 2007
Mulla on ollu parikymmentä eri autoa käytössä enkä ole vastaavaan törmänny.
Oiskohan täällä saabisteja?
Tuleeko ce-valoa tai vikakoodia?Onhan täälä saabisteja. Tosin autojamme emme osaa korjata, vai meneekö ne joskus rikki ;)
Miekälläkin joku mystinen vika tuossa omassa airo vanhuksessa, ja vikaa ei varmaan pakkotoistolla kukaan keksi kun ei saapafoorumillakaan mutta kokeillaan silti.
Auto laiskistui syksyllä ihan viikon sisällä hevletisti. Kulutus kasvoi hieman, ahtaa vain 1baaarin, pyydetty ilmamassa jää toteutuneesta parillasataa, tehot tipahti varmaan 230hujakoille. Talvipakkasilla ohimennen kokeiltua: Sytkäkasetti, tulpat, softa, putkisto ja katit, hukkis, ap-lakut, hyrrä.. Ainakin. Reippaasti kun painelee vaikka kertaalleen vauhdin pariin sataan ja rallattaa korkeilla kierroksilla niin toteutunut ilmamassa ja ahdot palaa hetkellisesti. Ei enää oikein muita ideoita kun ostaa katiton dp ja kokeilla että tuliko sitä ostettua pariin otteeseen jo valmiiksi tukossa olleet kisut. Vaadin päitä vadille.
T7 se ainakin on, mutta sport sedaniin tuli T8. En tosin tiedä tuliko se vain bensakoneisiin..Eipä tule sid-infoon ainkaan koodeja eikä valot pala. Tuoden edeltävän listani kolme pistettä sisältää IMM, filtteri ja mankkuvenan :D
En tiedä onko sulla T5 vai T7 mutta edellisessä T7 saabissani porsi IMM juurikin vikakoodin kautta, pitkään ajelin kun ei tuo ajoon vaikuttanut millään tavalla mutta kun sain huoltovalikon näkyviin niin huomasi että IMM korjasi polttoaineen määrään +19% eli suhteellisen kauan kävi rikkaalla ja pikku hiljaa olisi alkanut sitten mukit paukkumaan. Eli kannattaa tosiaan pikapikaa katsoa että mikä kiikastaa ja jos kyseessä sama immu kuin tuossa T7:ssa niin vielä vähän ripeämminkin suositeltavaa ;) Jos pelkkä suodatin olisi jumissa niin veikkaisin että CE-valo ei jäisi palamaan kun käyttää akun kenkää irti. Tai mistä sitä tietää mikä linnun raato sulla sielä loodassa on jemmassa
T7 se ainakin on, mutta sport sedaniin tuli T8. En tosin tiedä tuliko se vain bensakoneisiin..
2003 2.2tid sportsedan on auto.
Miten saa huoltovalikon näkymään?
Tosiaan tuntuu, että dieseliä menee nyt hieman enemmän..
Oletko muuten poissulkenut EGR-vian mahdollisuuden omasta autostasi?
Aika tehokkaasti olet kyllä auton käynyt läpiJaa sul on niinkin hieno laitos kun T8. Muutamat jotka sen ovat omistaneet niin ovat softa puolella kironneet etteivät oikeen pääse sen sielunelämästä jyvälle. Huoltovalikko pitäisi käydä ohjelmoimassa päälle. Eli softapohjaan muuttamassa sin-info kohtaan on nykyisen offin sijaan :D Vehkeet maksaa sen verran ja osaamistakin tarvitaan ettei itse kannata turata mitään. Tampereellakin on muutamia joilla on vehkeet millä saa huoltovalikon (sid-infon) päälle ja samalla vaikka vähän piristettyä konettakin. Jonkun ykkös satasen ne siitä verottaa. Tosin muistaakseni sielä oli joku yks vähän tummempi jannu joka ei edes puhu paljon suomea mutta törkeen hyvää englantia ja taisi noita modauksia tehdä 50e hintaan.
EGR on kokeiltu, mangneettiventtiini vaihdettu. Puhalleltu ja takaiskuva tulppailtu. Oli se vika missä vaan niin veikkaan että mä olen sen jo kertaalleen "katsonut" läpi, eli kunhan pakkasen laantuu niin pitää ottaa uusintakierros :D
206:ssa ainakin moottorin johtosarjan liitin hapettuu rintapellin ja moottorin välistä jolloin hukkaa ecun kokonaan, obd piuhan kun laittoi kiinni niin ei löytänyt ecua ollenkaan. saattoi toimia monta viikkoa ja välillä ei tehnyt mitään. hinattiin pösön huoltoon niin ne löysi viallisen liittimien puolessa tunnissa hintaa tuli n90€ yhden 20cm johdon pätkän vaihdolle, toki tuli "kallis" johdon pätkä mutta itse ei varmaan olisi sitä löydetty. Toki vian hakua nopeutti kun tiedettiin sanoa jo viedessä että hukkaa ecun.Peugeot 306 ..
Eli heitin siskoni Lohjalle kuukausi sitten ja kun ajoin takaisin kotiin, oli ajanut noin 20 kilsaa 80 km/h olevaa tietä ja auto nytkähti ja sammui. Tämän jälkeen auto ei lähtenyt käyntiin.
Soitin isälleni joka tietää kaiken moottoreista yms autoista ja käski kattoo sulakkeet sun muut härpäkkeet.
Auto lopulta lähti käyntöön kun reilusti lyömällä sulaketauluun kopautti ja starttasi.
Illalla pääteltiin että kosketus johdoissa yms on huono.
Seuraavana aamuna lähdin töihin kunnes taas kantatiellä 80km/h vauhdissa tapahtui sama juttu. Auto tien sivuun ja työpäivän jälkeen samoja lyöntejä yms ja näin saatiin auto kotiin.
Isäni tarkisti sähköliittimet ja muut johdot ja ajatteli että bensapumppu paskana. Kopautteli sitä ja sörkki, kunnes auto lähti toimimaan.
Auto toimi viikon verran moitteettomasti kunnes jätti taas tien varteen ja auto jouduttiin hinaamaan pois.
Uuden bensapumpun laitettuaan auto ei lähtenyt käyntiin. Starttasi mutta kipinää ei tule.
Eli ongelma on luultavasti siis jossain sähköissä?
Mitä tästä eteenpäin?
kuva tuolta http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?t=147602
Jos diesel ei käynnisty... Onko kuvassa oleva paluuputki se, miksi luulen? Nuo T-liittimet jos on haperot, niin kone voi ottaa tuolta ilmaa?
Ilmataanko dieselkone kuvassa näkyvistä polttoaineputkista? Olen kerran ollut ilmauksessa mukana, mutta olin silloin starttaajan paikalla...
Nämä kysymykset olisivat voineet mennä myös tuonne tyhmiin kysymyksiin, mutta olkoon tässä...
Eikö kukaan tiedä?