Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
laiskuuttani kysyn ku en jaksa vaivautua käveleen ulos että: katsastusmies sano että et sie poka leimaa saa tuoho volvoos ku umpiossa on vettä/kosteutta eikä saa kunnon kuviota aikaseks. saako siitä piru umpiosta sen lasin vaa helposti ja näppärästi irti että vois pyyhkästä vedet pois? kaikkea saatanaa ne keksiiki. 99 v40 kyseessä.
ja se uhos että jos se on kaua ollu märkänä ni se kuvia voi kyrvähtää siitä lopullisesti ja sit joutuu vaihtaa koko paskan???!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Umpio kokonaan irti ja irrottaa lasin ympäriltä metalli klipsit jonka jälkeen lasin pitäisi irrota, jos kauan ollut kostea niin saattaa olla että heijastin pinta on entinen.

Tai pienellä poranterällä pienen pieni reikä umpion alareunaan.. sit jotain jesaria vähän päälle ;)

siinä on jo keskelä umpiota reikä mut ei siellä nyt älyttömiä sitä vettä näkyny, huurus ja jotai pisaroita lasin alareunas. toivottavasti se ei oo ny lopullisesti kyrvähtäny

jos umpio, tai heijastin, on oikeasti huonossa kunnossa niin säästää kyllä mun mielestä väärässä paikassa..

Tänään töihin lähtiessä havaitsin voimakkaan metallisen rahisevan äänen kun käynnistin auton ja menin ulos pyyhkimään lumia pois. Auto on siis Nissan Almera -96 1.6l bensakoneella. Tuntuu, että ääni kuuluisi ohjaajan puolen renkaan tietämiltä, auton pohjasta. Kun avasin konepellin, ei ääntä ainakaan sinne pystynyt paikallistamaan ja auton sivussa sen kuulee parhaiten. Ajoin töistä 60km kotiin ja sama ääni kuului edelleen, eli lämpimänä sama vika.

Mistä lie johtuu?

ite kuuntelin viikon metallisen rahisevaa ääntä ja sitte poksahti apulaitehihnan se kiristin rulla zydeemi, ois varmaa senki huomannu ku konehuonees oli pientä metallilastua iha ku ois sorvissa ollu se rullaatirullaa.

Tänään töihin lähtiessä havaitsin voimakkaan metallisen rahisevan äänen kun käynnistin auton ja menin ulos pyyhkimään lumia pois. Auto on siis Nissan Almera -96 1.6l bensakoneella. Tuntuu, että ääni kuuluisi ohjaajan puolen renkaan tietämiltä, auton pohjasta. Kun avasin konepellin, ei ääntä ainakaan sinne pystynyt paikallistamaan ja auton sivussa sen kuulee parhaiten. Ajoin töistä 60km kotiin ja sama ääni kuului edelleen, eli lämpimänä sama vika.

Mistä lie johtuu?

Jarrupalat laahaavat ja ovat mahdollisesti myös loppuun kuluneet, tai todennäköisemmin hiekoitussepelin pala (tai joku muu kivi) jarrulevyn ja lämpöpellin välissä.

Tänään töihin lähtiessä havaitsin voimakkaan metallisen rahisevan äänen kun käynnistin auton ja menin ulos pyyhkimään lumia pois.

Jarrupalat laahaavat ja ovat mahdollisesti myös loppuun kuluneet, tai todennäköisemmin hiekoitussepelin pala (tai joku muu kivi) jarrulevyn ja lämpöpellin välissä.

Jarrut eivät kyllä ääntele auton seistessä paikallaan, muuten olisin veikannut samaa. Joltain apulaitteelta tuo siis ennemmin vaikuttaa, en tosin tunne Almeraa että sijaitsevatko juuri kuskin puolella ja miten sijoiteltuina?

Jarrut eivät kyllä ääntele auton seistessä paikallaan, muuten olisin veikannut samaa. Joltain apulaitteelta tuo siis ennemmin vaikuttaa, en tosin tunne Almeraa että sijaitsevatko juuri kuskin puolella ja miten sijoiteltuina?

Kröhm, olisi tietenkin voinut lukea sen kysymyksen tarkemmin... käyttöhihnan (kiristys)rulla olisi seuraava veikkaus.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No tuo ääni on vähän jännä... En osaa sanoa tarkalleen mihin paikantuu, mutta jostain pohjasta kuskin puolelta arvelen sen itse kuuluvan ja duunikaveri totes samaa, että konetilan pohjasta kuskin puolelta kuuluis kun kuunneltiin pelti auki ääniä.

Kuuluu yleensä hetken kun auton laittaa kylmänä käyntiin ja sitten hiljenee, lämpimänä ei tyhjäkäynnillä yleensä kuulu. Vapaalla kuuluu kuitenkin kun painaa kaasua ja kierrokset nousee, äänen taajuus muuttuu samassa suhteessa. Ajossa ei yleensä kuulu, ainakaan niin että sen ohjaamoon kuulisi, mutta esim vaihdetta vaihtaessa ja uudelleen kaasuttaessa kuuluu lyhyehkö ääni.

Olen alkanut miettimään, voisiko ääni johtua jostain metallipinnan resonoinnista. Tuo ei kuitenkaan sellaista 100% selkeää rahinaa ole, vaan voisi kuulostaa myös resonoinnilta.

Olen alkanut miettimään, voisiko ääni johtua jostain metallipinnan resonoinnista. Tuo ei kuitenkaan sellaista 100% selkeää rahinaa ole, vaan voisi kuulostaa myös resonoinnilta.
Voi hyvinkin olla. Jos pääset auton alle niin katsopa aluksi löytyykö sieltä pakoputkiston seuduilta sellaisia ohuita lämpösuoja-räminäpeltejä.

Kerran meikaläisellä piti firebirdi kauheata rahinaa tyhjäkäynnillä, ja olin 100-varma että vaihteistossa jokin hiertää. No vika löytyi lopulta katalysaattorista jonka sisuskaluista oli jotain irronnut ja rämisi siellä sisällä tietyllä kierrosalueella. Eli ne äänet saattaa hämätä joskus paljonkin...

Joo pitäis kattoo kunhan sais auton johonkin nosturille tai montun päälle, ei viitti kyykkiä lumisessa maassa parkkipaikalla. Alan enemmän ja enemmän kallistua tuon resonoinnin puoleen, sillä ääni tarkkaan kuunneltuna enemmän kuulostaa siltä ja ilmenee hetken ajon jälkeen vain tietyillä kierroksilla siinä 1000-1500/min välillä ja sen jälkeen taas häviää kun kierrokset nousee. Tämähän on hyvä asia, sillä resonaatio ei ole vaaraksi, ärsyttävää vaan.

Ja eihän hiljene jos parkissa painaa kytkimen pohjaan. noi nissanin laatikothan on tunnettuja kestävyydestään. kai on laatikko öljyt vaihdettu 40tkm välein.

Zone-sarja -42%
04 Avensis farkun takaluukku ei aukea, eli kun normaalisti yrittää sieltä luukun napista avata, niin mitään ei tapahdu. Joutuu sisäkautta mekaanisesti avata sen. Lopetti ihan yhtäkkiä, olisko johto poikki tmv? Mukava ottaa näillä kereillä koira takapenkille! Tai ryömiä itse paksiin avaamaan ovi sisäkautta. :D

Ja eihän hiljene jos parkissa painaa kytkimen pohjaan. noi nissanin laatikothan on tunnettuja kestävyydestään. kai on laatikko öljyt vaihdettu 40tkm välein.
Ei muistaakseni vaikuta ääneen kytkimen asento, sekä vapaalla että kytkin pohjassa rutisee kun antaa vähän kaasua ja kylmänä käynnistyksen yhteydessä tyyliin minuutin-pari tyhjäkäynnilläkin. Vaihdelaatikossa ei pyöri mikään kun kytkin on pohjassa, mutta pyöriikö jos vaihde on vapaalla?

Oon ajanu tolla vasta 2000km ite, huoltokirjan viimesimmät merkinnät vuodelta 2007 joten epäilen vahvasti et olis laatikon öljyjä paljoa vaihdeltu... Minkä hintanen homma mahtaa olla vaihdattaminen?

Ei muistaakseni vaikuta ääneen kytkimen asento, sekä vapaalla että kytkin pohjassa rutisee kun antaa vähän kaasua ja kylmänä käynnistyksen yhteydessä tyyliin minuutin-pari tyhjäkäynnilläkin. Vaihdelaatikossa ei pyöri mikään kun kytkin on pohjassa, mutta pyöriikö jos vaihde on vapaalla?

Oon ajanu tolla vasta 2000km ite, huoltokirjan viimesimmät merkinnät vuodelta 2007 joten epäilen vahvasti et olis laatikon öljyjä paljoa vaihdeltu... Minkä hintanen homma mahtaa olla vaihdattaminen?
Itellä avessa resonoi juuri samalla kierrosalueella ja tuossa sen aiheuttaa ilmeisesti vauhtipyörä. Se on kyllä ennemminkin jyrinää tai murinaa, kuin rahinaa.

Kytkinakseli pyörii vaikka vaihde ei ole päällä. itse oon yhdellä pikkupajalla vaihdattanut viimeksi maksoi 50€ öljyineen sitä ennen 40€ kai se on öljyn hinta noussut. mun mielestä halpa hinta siitä jos laatikko kestää pidempään.
ja mun ajoilla 20tkm vuodessa niin ei tarvitse vaihtaa kuin joka toinen vuosi.

Pitääpä käydä vaihdattamassa joku kaunis päivä. Tai sit kattoo ite pohjaan et resonoiko siellä joku...
Kytkin pohjassa rutisee samalla tavalla kuin vapaalla, kokeilin tänään kun töistä lähdin ajamaan kotiin.

04 Avensis farkun takaluukku ei aukea, eli kun normaalisti yrittää sieltä luukun napista avata, niin mitään ei tapahdu. Joutuu sisäkautta mekaanisesti avata sen. Lopetti ihan yhtäkkiä, olisko johto poikki tmv? Mukava ottaa näillä kereillä koira takapenkille! Tai ryömiä itse paksiin avaamaan ovi sisäkautta. :D

Ootko sulakkeet kattonu?

Suositut

Back
Ylös Bottom