Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tukkoinen bensansuodatin ei lisää kulutusta, aiheuttaa vain häiriöitä käyntiin ja sen huomais ajossa.

Helppo tsekata: Laahaavat jarrut, rengaspaineet, lambda- tai lämpöanturi, ilmansuodatin, tulpat ja jos autosta löytyy ilmamassamittari, niin voi myöskin olla viallinen

Haastavampi: Puristukset hukassa/Ohivuoto, ruiskutusyksikön ohjainlaite ja paljon muita inhottavia pikkuvikoja.


Mä ajan melkein itseni ikäisellä autolla, eipähän ole antureita turhaan hajoilemassa :D :rock:

Kulutuskin on ehjänäkin kyllä sen mukainen... :F
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ongelmia vuoden 2004 Toyota Corolla Verso 1.6:n kanssa. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti nousee ensin 2000-2500 kierrokseen ja laskee sitten 500:aan ja sammuu jos ei auta kaasulla. Muutaman minuutin jälkeen, kun moottori on lämmennyt, kaikki on taas kunnossa. Käytin auton merkkihuollossa ja puhdistivat tyhjäkäyntiventtiilin karstasta, mutta apua siitä ei ollut. Takaisin merkkihuoltoon, vai löytyisikö apua ihan normikorjaamolta? Toivon mukaan edessä ei ole kovin kallis remontti.
 
Joltain anturivialta tuo kuulostaisi, joku Toyotaa paremmin tunteva veikatkoon tarkemmin mitä.

Jos korjaamon puoleen joudut kääntymään, niin käyntihäiriötapauksissa kannattaa yleensä unohtaa sekä merkkiliikkeet että normiliikkeet ja etsiä pätevä autosähkökorjaamo. Ne ovat ainoita paikkoja, jotka oikeasti tajuavat nykyisten autosähköjen sielunelämää pidemmällekin kuin että osaavat tavallisen korjaamon tapaan kytkeä auton testeriin ja vaihtaa noppaa heittämällä osia, jos testeri ei suoraan kerro missä vika on.
 
Mun diisseli capricesta on lohko halki, mikä olisi halvin keino saada se kuntoon?
 
Ongelmia vuoden 2004 Toyota Corolla Verso 1.6:n kanssa. Kylmänä käynnistäessä tyhjäkäynti nousee ensin 2000-2500 kierrokseen ja laskee sitten 500:aan ja sammuu jos ei auta kaasulla. Muutaman minuutin jälkeen, kun moottori on lämmennyt, kaikki on taas kunnossa. Käytin auton merkkihuollossa ja puhdistivat tyhjäkäyntiventtiilin karstasta, mutta apua siitä ei ollut. Takaisin merkkihuoltoon, vai löytyisikö apua ihan normikorjaamolta? Toivon mukaan edessä ei ole kovin kallis remontti.

Kuulostaisi lambda-anturin vialta. Tilalle vain alkuperäisosaa, ei tarviketta.
 
Onko pakkiksella pösömiehiä? Kävi nyt niin ohrasesti, että meni sekaisin sytytystulppien johtojen järjestys, kun vaihoin tulpat ja johdot.
Pösö 306 vm 94 1.6 bensa.
Sytytysjärjestys lienee 1-3-4-2. Mutta mikähän on virranjakajassa sitten järjestys. Mitään merkintöjä ei ole, eikä virranjakajaa saa auki.
Eikä ole edes tietoa kumpaan suuntaa se pyörii.
 
Onko pakkiksella pösömiehiä? Kävi nyt niin ohrasesti, että meni sekaisin sytytystulppien johtojen järjestys, kun vaihoin tulpat ja johdot.
Pösö 306 vm 94 1.6 bensa.
Sytytysjärjestys lienee 1-3-4-2. Mutta mikähän on virranjakajassa sitten järjestys. Mitään merkintöjä ei ole, eikä virranjakajaa saa auki.
Eikä ole edes tietoa kumpaan suuntaa se pyörii.

Onko tosiaan virranjakajalla? Eikös nämä ole kaksoispuolalla varustettu? Siitä pitäisi kyllä löytyä merkinnät.
 
Onko pakkiksella pösömiehiä? Kävi nyt niin ohrasesti, että meni sekaisin sytytystulppien johtojen järjestys, kun vaihoin tulpat ja johdot.
Pösö 306 vm 94 1.6 bensa.
Sytytysjärjestys lienee 1-3-4-2. Mutta mikähän on virranjakajassa sitten järjestys. Mitään merkintöjä ei ole, eikä virranjakajaa saa auki.
Eikä ole edes tietoa kumpaan suuntaa se pyörii.

Sportpug sieltä löydät vastauksen varmasti
 
Zone-sarja -42%
Mun diisseli capricesta on lohko halki, mikä olisi halvin keino saada se kuntoon?

Ei missään tapauksessa kannata lohkoon tai kanteen työntää kemiallista metallia, ei takuulla kestä. Pohjanmaalla jossain on hyvä hitsaamo, koska kantaselta lähetetään usein suoraan sinne. Vaurion asteesta riippuen uusi lohko tai jopa uusi kone voi olla helpoin/halvin vaihtoehto.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei missään tapauksessa kannata lohkoon tai kanteen työntää kemiallista metallia, ei takuulla kestä. Pohjanmaalla jossain on hyvä hitsaamo, koska kantaselta lähetetään usein suoraan sinne. Vaurion asteesta riippuen uusi lohko tai jopa uusi kone voi olla helpoin/halvin vaihtoehto.

Kysyttiin halvinta keinoa, kemiallinen metalli on halvin keino. Kestosta ei tiedä, riippuu vaurion koosta ja sijainnista. Lohkon tai koko koneen vaihto varmaan järkevintä mutta ei taida parilla kympillä onnistua?
Eipä tosin ole omaa kokemusta, muiden juttuja lueskelleena kommentoin.
 
Eli BMW 318 Ti Compact ja vm. -97.
Vika: Ei tule lämmintä ilmaa ohjaamoon. Lämpönupin säädöllä saa tulemaan kylmää ja jääkylmää ainoastaa, näin talven tullen on alkanu harmittaa asia ja sille pitäisi tehdä jotain :D Vika on siis ollut autossa jo n. 5kk.

Kokeiltu: Vesiletkut konehuoneen puolella on lämpimät, vettä ei kulu, vesipumppu vaihdettu, ilmailtu on kunnolla(ehkä aivan pikkuisen auttaa?), öljyn seassa ei ole vettä --> auto toimii muuten ihan normaalisti.

Ehdotus: lämpökenno tukossa, tai sitten lämpökennon vieressä oleva säätöläppä jäänyt jumiin "kylmä" asentoon.

Toi lämpökennon kaivaminen on kuitenkin helvetinmoinen homma, kun en edes tiedä missä päin kojelaudan alla se on. Joten olisiko pakkiksen herroilla muita ehdotuksia/kokemuksia missä vika voisi olla? :)

kiitän ja kumarran, PS. pakkaset tulee eli hyvät neuvot tarpeen!

Vika nujerrettu:
Tuntien kaivaminen kojelaudan alla tuotti tulosta ja vika löytyi. Lämpötilan säätimen vaijerin pidike oli siis mennyt rikki ja nupikkaa kääntämällä vaijeri liikkui "tyhjää". Sidottiin sitten rikkimennyt pidike rautalangalla johonkin rautaputkeen kiinni niin tiukalle että vaijerin pää pysyy oikeassa kohdassa. Ei olisi ollut hirveen mielekästä alkaa purkaamaan niin paljon että olisi päässyt pidikettä vaihtelemaan...

Vanha vika nostelee päätään pakkasten tullessa:
Välillä(useimmiten kun käynnistää auton) sähköt temppuilee siten, että kojelautaan syttyy sumuvalon ja vilkkujen merkkivalot, josta seuraa että vilkut palavat jatkuvasti ja mikään muu valo ei autossa toimi. Erittäin ikävä ilmiö jos sattuu esim. pimeellä tiellä ajattaessa :D viel toistaiseksi kyseinen tapahtuma kestää jotain välillä 1s-5min vain.
Jotain maadotusongelmaa vai mistä lähteä vikaa etsimään?

ps. perskele melkein 2,5v ilman vikoja ja nyt näitä tulee sitten ovista ja ikkunoista :D
 
Vanha vika nostelee päätään pakkasten tullessa:
Välillä(useimmiten kun käynnistää auton) sähköt temppuilee siten, että kojelautaan syttyy sumuvalon ja vilkkujen merkkivalot, josta seuraa että vilkut palavat jatkuvasti ja mikään muu valo ei autossa toimi. Erittäin ikävä ilmiö jos sattuu esim. pimeellä tiellä ajattaessa :D viel toistaiseksi kyseinen tapahtuma kestää jotain välillä 1s-5min vain.
Jotain maadotusongelmaa vai mistä lähteä vikaa etsimään?

Löytyi maadotus häikkää konepellin alta. Maadoitus kohdan kiristysmutteri oli hävinnyt omille teilleen :D
 
Pösö 406 2.0 HDi, tasasella kaasulla n. 60-80km/h vauhdissa auto "soutaa" eteenpäin, kierrokset tipahtaa n. 100-200rpm/min, ja nousee sekunnin päästä taas, tiputtaa, nousee, tiputtaa, nousee. Osaako kukaan lonkalta heittää missä vika piilee? Vittumainen vika esim. taajaman ulkopuolella 80km/h tietä ajaessa...

Lisäyksenä vielä että vituttaa kun rengas on kuluttanut ABS-anturin johdon poikki, on hinkannu sitä vasten ja nyt naps, suurin osa kuparista poikki. Hyvä peugeot.


Egr-venttiili jumittaa, korjauksena uusi venttiili tai egr-järjestelmän tulppaus, jälkimmäinen on se halvin ja moottorin kannalta parras vaihtoenehto.
Ja anturin johdosta:

JEE ,Hyvä asentaja, joka ei ole osannut kiinnittää anturin johtoa, ja JEE hyvä käyttävä, kun ei ole tarkistanut jarruja esim: renkaidenvaihdon yhteydessä.
 
-97 sedan mondeon helmat mätänee vuosivuodelta ja aina niitä saa hitsata. Kuinka hirveän hintasta on pistää helmat kokonaan uusiks jossain EI merkkikorjaamolla? Pellit itessää maksaa vaan reilu 60ekee.

kiitän
 
-97 sedan mondeon helmat mätänee vuosivuodelta ja aina niitä saa hitsata. Kuinka hirveän hintasta on pistää helmat kokonaan uusiks jossain EI merkkikorjaamolla? Pellit itessää maksaa vaan reilu 60ekee.

kiitän

Jos pajan tuntiveloitus on 50-60e, nin siitä voit miettiä kauanko tuollaiseen hommaan menee aikaa.. vaikka ottaisi vain hitsaustyön eli itse hioisi valmiit saumat, kittaisi ja maalaisi/massaisi niin onhan tuo varmasti yhden työpäivän tai hiukan alle homma ilman ongelmia.

Eli karkeasti jos arvioisi niin 400-450 euron työt eli suunnilleen sen verran kun tuo Mondeo maksaa:D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom