- Liittynyt
- 20.8.2006
- Viestejä
- 2 978
Nonni, päivitetääs parin viikon jälkeen Nissanin tarinaa, kun on saapunut pakettia ulkomailta. Tuli uusi tarvike-MAF (hintaa 90e kun merkkihuolto ehdotti 1200e virallista palikkaa) briteistä ja vuoden -98 malliin vaadittava vanha sarjaportti-liitännällä oleva lukukaapeli Hong Kongista. Yllätys oli suuri, kun USB-sarjaporttiadapterilla ja netistä haetulla ilmaissoftalla paketti pelaa :wtf: Uusi MAF sai seokset huomattavasti parempaan jamaan, ei enää nyi liikenteessä, ja piuhalla sai tsekattua että kaikki antureiden antamat arvot ovat ohjekirjan mukaiset.
Mutta, vielä jäi vikaa:
-Tyhjäkäynti vaeltaa edelleen, tyypillisesti jättää noin +300 rpm ja laskee hitaasti säädettyyn 900 tienoille.
-Kun kaasua polkaisee, kone yskäisee hieman ikään kuin tukehtuisi ja kiekat käyvät alempana, ja vasta sitten kierrokset nousevat.
-Käynnistäessä tulee antaa kaasua n. 1200+ tienoille, tai muuten kone sammuu välittömästi.
-Tietokone kertoo kaasun olevan jatkuvasti rikkaalla, vasta jossain 2500-3000 tienoilla alkaa tasapainottelemaan rikas-laimea-pisteen ympärillä.
Mutta, vielä jäi vikaa:
-Tyhjäkäynti vaeltaa edelleen, tyypillisesti jättää noin +300 rpm ja laskee hitaasti säädettyyn 900 tienoille.
-Kun kaasua polkaisee, kone yskäisee hieman ikään kuin tukehtuisi ja kiekat käyvät alempana, ja vasta sitten kierrokset nousevat.
-Käynnistäessä tulee antaa kaasua n. 1200+ tienoille, tai muuten kone sammuu välittömästi.
-Tietokone kertoo kaasun olevan jatkuvasti rikkaalla, vasta jossain 2500-3000 tienoilla alkaa tasapainottelemaan rikas-laimea-pisteen ympärillä.