Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nonni, päivitetääs parin viikon jälkeen Nissanin tarinaa, kun on saapunut pakettia ulkomailta. Tuli uusi tarvike-MAF (hintaa 90e kun merkkihuolto ehdotti 1200e virallista palikkaa) briteistä ja vuoden -98 malliin vaadittava vanha sarjaportti-liitännällä oleva lukukaapeli Hong Kongista. Yllätys oli suuri, kun USB-sarjaporttiadapterilla ja netistä haetulla ilmaissoftalla paketti pelaa :wtf: Uusi MAF sai seokset huomattavasti parempaan jamaan, ei enää nyi liikenteessä, ja piuhalla sai tsekattua että kaikki antureiden antamat arvot ovat ohjekirjan mukaiset.

Mutta, vielä jäi vikaa:

-Tyhjäkäynti vaeltaa edelleen, tyypillisesti jättää noin +300 rpm ja laskee hitaasti säädettyyn 900 tienoille.
-Kun kaasua polkaisee, kone yskäisee hieman ikään kuin tukehtuisi ja kiekat käyvät alempana, ja vasta sitten kierrokset nousevat.
-Käynnistäessä tulee antaa kaasua n. 1200+ tienoille, tai muuten kone sammuu välittömästi.
-Tietokone kertoo kaasun olevan jatkuvasti rikkaalla, vasta jossain 2500-3000 tienoilla alkaa tasapainottelemaan rikas-laimea-pisteen ympärillä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mondeo -99. Pomppasi katsastuksessa, takana vasemmalla ja oikealla joustintuki ruostunut, ja pitää vaihtaa siis molemmilta puolilta. Sen verran paskana että hitsaus ei kuulemma käy. Lisäksi tarttis oikealle taakse helmakotelo vaihtaa ruostevaurion takia.


1. Paljonko moiset maksaa, motonetistä en ainakaan löytänyt? (linkkiä kiitos)

2. Onko vaikea itse vaihtaa?

3. Mitä maksaa teettää liikkeessä?
 
Mutta, vielä jäi vikaa:

-Tyhjäkäynti vaeltaa edelleen, tyypillisesti jättää noin +300 rpm ja laskee hitaasti säädettyyn 900 tienoille.
-Kun kaasua polkaisee, kone yskäisee hieman ikään kuin tukehtuisi ja kiekat käyvät alempana, ja vasta sitten kierrokset nousevat.
-Käynnistäessä tulee antaa kaasua n. 1200+ tienoille, tai muuten kone sammuu välittömästi.
-Tietokone kertoo kaasun olevan jatkuvasti rikkaalla, vasta jossain 2500-3000 tienoilla alkaa tasapainottelemaan rikas-laimea-pisteen ympärillä.

Onko kaasun asentopotikka katottu? Saat varmaan softasta sen lukemat pihalle. Entä lambda? Piditkö akkua irti tarpeeksi kauan MAF:in vaihdon jälkeen?
 
Onko kaasun asentopotikka katottu? Saat varmaan softasta sen lukemat pihalle. Entä lambda? Piditkö akkua irti tarpeeksi kauan MAF:in vaihdon jälkeen?

Kaikkien antureiden pitäisi olla ohjearvojen rajoissa, ja akkua pidin 15-20 min irti, mielestäni kytkiessä virrat päälle vilkutti pari kertaa moottorivaloa ja tulkitsin että resetoitu. Mikähän tämä voisi olla mekaanisella puolella? Imuvuoto? Bensan paineensäätö?

Aluksi epäilin että bensanhöyryjen kierrätysventtiili olisi jumittanut auki, mutta kyllä siinä ainakin pientä liikettä tuntui oikeaan aikaan. Seuraava kohde olisi tsekata ilman hienosäätöventtiili, josko siellä olisi neula jumittanut. Anturi kyllä näytti olevan kans ohjearvojen sisällä mutta..
 
Kaikkien antureiden pitäisi olla ohjearvojen rajoissa, ja akkua pidin 15-20 min irti, mielestäni kytkiessä virrat päälle vilkutti pari kertaa moottorivaloa ja tulkitsin että resetoitu. Mikähän tämä voisi olla mekaanisella puolella? Imuvuoto? Bensan paineensäätö?

Aluksi epäilin että bensanhöyryjen kierrätysventtiili olisi jumittanut auki, mutta kyllä siinä ainakin pientä liikettä tuntui oikeaan aikaan. Seuraava kohde olisi tsekata ilman hienosäätöventtiili, josko siellä olisi neula jumittanut. Anturi kyllä näytti olevan kans ohjearvojen sisällä mutta..

Ettei siellä läppäanturissa nyt olisi erillistä tyhjäkäyntikytkintä, se ei tosin selitä poskellaan olevaa lambda-arvoa. Kyllä aika paljon saa letkut vuotaa noilla oireilla.
 
Viimeksi muokattu:
Zone-sarja -42%
1. Joustintuki=iskari+jousi+oheishilut. Eli mitä sieltä oli pahasti ruostunut?
2. Yleensä ei ole kovin vaikea, mutta joskus voi yllättää... Kysy Ford-foorumilta.
3. ?

Mondeo -99. Pomppasi katsastuksessa, takana vasemmalla ja oikealla joustintuki ruostunut, ja pitää vaihtaa siis molemmilta puolilta. Sen verran paskana että hitsaus ei kuulemma käy. Lisäksi tarttis oikealle taakse helmakotelo vaihtaa ruostevaurion takia.


1. Paljonko moiset maksaa, motonetistä en ainakaan löytänyt? (linkkiä kiitos)

2. Onko vaikea itse vaihtaa?

3. Mitä maksaa teettää liikkeessä?
 
Tällane ongelma nyt tullu volvo 850 kans. Vasemman puoleinen etuvalo ei mene päälle, mutta jos laittaa pitkät päälle ni sillo menee. Onko tällane helposti korjattavis?
 
Auto nissan sunny oiskohan vm.88 kaasarivehje.

Autosta 2 pyttyä ei ilmeisesti anna mitään ja 2 antaa vähän. Tulpista yms. ei ole kyse. Voiko puola olla hajonnut ja vaikuttaa tuolla tavalla?

Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan :)

Enempää en ikävä kyllä osaa sanoa autosta kun omasta kikottimesta ei ole kyse. Muuta ongelmaa autossa kuitenkaan ei ole ilmennyt.
 
mitä tarkoitat, että tulpista yms. ei ole kyse? tulpanjohdot onko millon uusittu? sit se puola.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tällane ongelma nyt tullu volvo 850 kans. Vasemman puoleinen etuvalo ei mene päälle, mutta jos laittaa pitkät päälle ni sillo menee. Onko tällane helposti korjattavis?

No nyt ei oikein saanu selvää, että kun kääntää ajovalot päälle, niin vasemmanpuoleinen jää pimeäksi ja kun laittaa pitkät päälle, niin palaako silloin puolikkaat vai pitkät?

Itse ensin kattoisin, että tuleeko virta polttimon kannalle, jos ei tule niin veikkaisin valoviikseä/kytkintä vialliseksi
 
mitä tarkoitat, että tulpista yms. ei ole kyse? tulpanjohdot onko millon uusittu? sit se puola.

Tulpat oli vaihdettu ongelman ilmenemisen jälkeen ja johdot tsekkailtu. Ja onhan tuo muutenkin epätodennäköistä että kaksi johtoa tippuisi samaan aikaan pois pelistä.
 
Käytin tänään v70 volvoa vikakoodin luvussa koska moottorinhäirövalo syttyi, mutta karlalla ei päästy siihen käsiksi. Onkohan olemassa enään muita vaihtoehtoja kun merkkihuolto? Auto on vm 00 mutta vielä vanhaa korimallia.
 
Eli BMW 318 Ti Compact ja vm. -97.
Vika: Ei tule lämmintä ilmaa ohjaamoon. Lämpönupin säädöllä saa tulemaan kylmää ja jääkylmää ainoastaa, näin talven tullen on alkanu harmittaa asia ja sille pitäisi tehdä jotain :D Vika on siis ollut autossa jo n. 5kk.

Kokeiltu: Vesiletkut konehuoneen puolella on lämpimät, vettä ei kulu, vesipumppu vaihdettu, ilmailtu on kunnolla(ehkä aivan pikkuisen auttaa?), öljyn seassa ei ole vettä --> auto toimii muuten ihan normaalisti.

Ehdotus: lämpökenno tukossa, tai sitten lämpökennon vieressä oleva säätöläppä jäänyt jumiin "kylmä" asentoon.

Toi lämpökennon kaivaminen on kuitenkin helvetinmoinen homma, kun en edes tiedä missä päin kojelaudan alla se on. Joten olisiko pakkiksen herroilla muita ehdotuksia/kokemuksia missä vika voisi olla? :)

kiitän ja kumarran, PS. pakkaset tulee eli hyvät neuvot tarpeen!
 
Onko mitään vinkkejä mistä voisi johtua toyota rav4 dieselin huono käynnistyminen???akku vaihdettu elokuussa huollossa, kun oli ollut finito. Lähtee kyllä käyntiin mutta välillä sahaa kyllä tavattoman kauan itseään käyntiin, yleensä jos on ollut yli päivän paikallaan (muuten normaalisti). Itse laittanut huomiolle kun auto painetaan käynnistysnappulasta käyntiin niin hehkutus aika on kyllä pirun lyhyt verrattuna muihin diesel-autoihin, missä saa odottaa välillä useampia sekunteja ennen kuin hehkutus on mennyt. Yoyota ei tunnu hehkuttavan edes yhtä sekuntia.

Ja se ei kelpaa vastaukseksi että on TOYOTA. : )
 
Joko se ei hehkuta kunnolla tai sitten polttoainepuolella on joku ilmavuoto ja se laskee letkut tyhjäksi takaisin tankkiin
Onko mitään vinkkejä mistä voisi johtua toyota rav4 dieselin huono käynnistyminen???akku vaihdettu elokuussa huollossa, kun oli ollut finito. Lähtee kyllä käyntiin mutta välillä sahaa kyllä tavattoman kauan itseään käyntiin, yleensä jos on ollut yli päivän paikallaan (muuten normaalisti). Itse laittanut huomiolle kun auto painetaan käynnistysnappulasta käyntiin niin hehkutus aika on kyllä pirun lyhyt verrattuna muihin diesel-autoihin, missä saa odottaa välillä useampia sekunteja ennen kuin hehkutus on mennyt. Yoyota ei tunnu hehkuttavan edes yhtä sekuntia.

Ja se ei kelpaa vastaukseksi että on TOYOTA. : )
 
Taitaa toitsu olla sen verran tuore peli, että siinä on ns. pikahehkut, Ei se hehkutakkaan kun 1-2s max. Itekkin epäilisin joko ilmavuotoa polttoainelinjassa, tai sitten suodatinta. suuttimissakin voi olla sanomista, jos paljon ajettu..
 
Mitä mahdollisia syitä on kasvaneelle bensankulutukselle? Tuntuu siltä että kulutus on kasvanut noin litralla. 10 v vanha auto eli ruiskukone kyseessä. Laahaavat jarrut tietysti ilmiselvä mahdollisuus ja tuo täytyy tsekata kun korjaamolle seuraavaksi on asiaa, mutta mitä muuta voisi todennäköisimmin olla syynä?
 
tulpat, ilmansuodatin, lambda... tukkoinen pa-suodatinkin vois ehkä tehdä tollasta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom