Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaihdoin kuskin puolelle raidetangon ulomman pään kun katsastusmies siitä napisi ja ylläripylläri ratti on nyt hiukan oikealle vinossa suoraan ajaessa. Uusi pää oli orkkista hiukan lyhyempi joten kummalta puolelta minun nyt tulisi mutteria säätää jotta ratti menisi takaisin suoraan?
Pikainen veikkaus jos ratti oli ennen suorassa niin vika on sillä puolella minkä vaihdoit. Kannattaa ensikerralla mitata pallonivelen keskeltä johonkin raidetangon puoli väliin ja merkata raidetankoon paikka. uusi kiinni ja mittaa etäisyyden samaksi.
ja jos sattuu samaan idenntisen pään vanhan kanssa niin laskee kierrokset monella irtoaa ja uusi yhtä monella kierroksella kiinni.
 
^ Säädättäisin kyllä liikkeessä aurauskulmat, ei varmasti paljon maksa. Käsittääkseni renkaat kuluu äkisti jos kulmat viturallaan vähänkin.
Juu näin tekee. Ehdottomasti aina kulmien säätö, kun alustaan vaihdetaan jotain. On kyseessä sitten jousien, tukivarsien tai raidetangon pään vaihto. (No jos takapäähän vaihtaa jouset, eikä siellä ole säätöä, niin silloin ei varmaan tarvitse) Sen voi mittaamalla saada aika lähelle, mutta halvempaa on tarkistuttaa kulmat, kuin ostaa uudet renkaat.
 
Mikä mahtaa olla kytkimessä, kun "vapaata" liikettä polkimessa pirusti? Eli joutuu painamaan todella alas ennen ku irrottaa. Eli varsinainen työliike todella lyhyt. Tuli ittellä mieleen ihan vaan et alkaa olee kytkinpaketin vaihto lähellä. Kytkin ei oo kyl vielä luistanu missään vaiheessa, eli ainoa "vika" on toi et kytkintä joutuu painaa todella alas ennen ku alkaa jotain tapahtumaan. Auto mazda 626 -98 ja nestekytkin tuossa on.
 
Mikä mahtaa olla kytkimessä, kun "vapaata" liikettä polkimessa pirusti? Eli joutuu painamaan todella alas ennen ku irrottaa. Eli varsinainen työliike todella lyhyt. Tuli ittellä mieleen ihan vaan et alkaa olee kytkinpaketin vaihto lähellä. Kytkin ei oo kyl vielä luistanu missään vaiheessa, eli ainoa "vika" on toi et kytkintä joutuu painaa todella alas ennen ku alkaa jotain tapahtumaan. Auto mazda 626 -98 ja nestekytkin tuossa on.

Yleensä kytkimen kuluessa tarvittava liike kyllä lyhenee, niin että ottaa aivan ylhäällä kiinni vasta ja lopuksi ei enää silloinkaan.

Itse veikkaisin, että on ilmaa systeemissä.
 
Nonni, vikaa paikannettiin huollossa sellaiseen palikkaan kun ilmamäärämittari ja uusi osa kuulemma maksaisi 1200e vuoden -98 Nissaniin. Kysyin puhelimessa että onko tämä nyt se anturi mikä on ilmanputsarin jälkeen (MAF) niin ukko sanoi että "ei kun ilmamäärämittari, ruiskun puolella".

Mikäs tämä nyt sitten on? MAP eli imusarjan painemittari?
 
Itselläkin tullut vähän käyntiongelmia ruisku-mondeoon. Eli pari päivää sitten yritin käynnistää autoa, starttasi muuten hyvin, akussa riitti virtaa ja niin edespäin, mutta ei vaan kirveelläkään lähtenyt käyntiin. Odottelin siinä jokusen kymmenen minuuttia jonka jälkeen uusi yritys. Nyt auto lähti käyntiin, mutta kävi todella huonosti, nyki ja sammuili, ja sammumisen jälkeen ei taaskaan lähtenyt käyntniin kunnolla. Tänään kun yritin lähteä ajamaan niin auto lähti käyntiin ihan normaalisti, mutta tuntuu että tehot on aivan hukassa, kierrokset nousi maksimissaan 5000rpm. Tulpat katsoin äsken ja ne näyttivät kaikki ihan normaaleilta, mitähän muuta voisi tarkistaa?
 
Kaivoin käsiini Almeran korjaamomanuaalin. Täällä löytyy vaihtoehtoja anturipuolella tasan neljä: ilmamassa-anturi, kaasun asento, kiertokangen asento ja lambda. Imusarjan paineanturia (MAP) koneessa ei pitäisi manuaalin tai manuaalin lisäosien mukaan olla. Herää kysymys että mitähän helvetin 1.200 eur hintaista "ilmamäärämittaria" mun koneeseen oltiin tilaamassa, ja miksei korjaamopäällikön tittelillä oleva merkkihuollon kaveri osaa selittää että missä kyseinen osa sijaitsee.

Meleko paskaa asiakaspalvelua myös. Kysyin että voimmeko vielä harkita palikan tilausta, "ei sitä voi, me tilattiin se jo." Sitte kysyin että voitteko soittaa perään että onks se ehtinyt jo mennä toimitukseen. "no jaa.. ootas..." .. "no joo saatiin se vielä peruttua.". Kiitos Oulun Pörhön merkkihuolto, HV. Arskan Nyrkkipajalla <tm> käydessä sentään sanottiin suoraan että "voitais tilata sulle virranjakaja, mut haluat mielummi kaivaa sen purkuosana ku tulee paljon halvemmaksi."
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
vm94, 1.8 ruiskukone, en tiedä saako tuosta edes koodeja ulos :D Eli ei ole niitä tullut katsottua...
Tulee ekana mieleen sytytyspuola. Niitä on tullu pirusti vaihdeltua kun tuppaa menee aika helposti särki. Sen vois ottaa pois ja kattella silmämääräsesti sitä, et löytyyks siitä jotain halkeemaa ja muuta. Ei tarvii olla kun ihan pieni halkeama niin pääsee kosteus sisälle ja tekee just tollasta.
 
Kaivoin käsiini Almeran korjaamomanuaalin. Täällä löytyy vaihtoehtoja anturipuolella tasan neljä: ilmamassa-anturi, kaasun asento, kiertokangen asento ja lambda. Imusarjan paineanturia (MAP) koneessa ei pitäisi manuaalin tai manuaalin lisäosien mukaan olla. Herää kysymys että mitähän helvetin 1.200 eur hintaista "ilmamäärämittaria" mun koneeseen oltiin tilaamassa, ja miksei korjaamopäällikön tittelillä oleva merkkihuollon kaveri osaa selittää että missä kyseinen osa sijaitsee.

Meleko paskaa asiakaspalvelua myös. Kysyin että voimmeko vielä harkita palikan tilausta, "ei sitä voi, me tilattiin se jo." Sitte kysyin että voitteko soittaa perään että onks se ehtinyt jo mennä toimitukseen. "no jaa.. ootas..." .. "no joo saatiin se vielä peruttua.". Kiitos Oulun Pörhön merkkihuolto, HV. Arskan Nyrkkipajalla <tm> käydessä sentään sanottiin suoraan että "voitais tilata sulle virranjakaja, mut haluat mielummi kaivaa sen purkuosana ku tulee paljon halvemmaksi."

Tuli vaan mieleen että hiljeneehän jakoketju vähän käynnistyksen jälkeen ettei ole ketju venynyt, eipä toi jakopää nyt hiljasimmasta päästä ole muutenkaan. jos tarvitsee ketjua ruveta miettimään niin ebaystä löytyy halvimmalla http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1991...r_Truck_Parts_Accessories&hash=item23128cdb32
 
Nyt on ongelmia pyyhkimien kanssa. Tuossa eilen sateella ajaessa pyyhkijät lamaantuivat yhtäkkiä ala-asentoon, ei auttanut vaikka mihin tahansa asentoon viiksen laittoi. Kuitenkin lasinpesunestettä se suostui ruikkaamaan, joten tuskin itse viiksessä vikaa. Sammutin auton bussipysäkille ja minuutin päästä käyntiin ja pyyhkijät toimivat entiseen malliin. Kotiin päästyäni irroitin pyyhkijöiden releen ja näytti päälisin puolin olevan kunnossa. Tänään taas sama homma, n. 20min ajoa tihkupyyhintä päällä ja pyyhkijät lamaantuivat. Taas sama parin minuutin sammuksissa olo auttoi. Mikähän tuossa mahtaa olla vikana? Voiko rele jotenkin ylikuumenemisen takia vetää itsensä jumiin? Auto on Bmw 328 e46.
 
Nyt on ongelmia pyyhkimien kanssa. Tuossa eilen sateella ajaessa pyyhkijät lamaantuivat yhtäkkiä ala-asentoon, ei auttanut vaikka mihin tahansa asentoon viiksen laittoi. Kuitenkin lasinpesunestettä se suostui ruikkaamaan, joten tuskin itse viiksessä vikaa. Sammutin auton bussipysäkille ja minuutin päästä käyntiin ja pyyhkijät toimivat entiseen malliin. Kotiin päästyäni irroitin pyyhkijöiden releen ja näytti päälisin puolin olevan kunnossa. Tänään taas sama homma, n. 20min ajoa tihkupyyhintä päällä ja pyyhkijät lamaantuivat. Taas sama parin minuutin sammuksissa olo auttoi. Mikähän tuossa mahtaa olla vikana? Voiko rele jotenkin ylikuumenemisen takia vetää itsensä jumiin? Auto on Bmw 328 e46.
rele vaan suosiolla vaihtoon http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?p=1657582
 
Siskon Renault Clio ollu nyt viikon käytössä. Tankkasin maanantaina E10 ja auto toiminu loistavasti. Äsken tankkasin uudestaan, ja tankkauksen jälkeen auto ei tahtonut lähteä käyntiin. Vasta neljännellä yrityksellä lähti. Parkkeerattuani auton kotipihaan, sammutin moottorin ja yritin käynnistää uudestaan. Ei lähteny käyntiin. Kojelaudassa palaa keltainen ratin kuva kun autoa yrittää käynnistää (ohjausjärjestelmän varoitusvalo), ja sammuu kun auto käynnistyy. Mikä vois olla vikana? Saa nähdä lähteekö käyntiin aamulla..
 
Siskon Renault Clio ollu nyt viikon käytössä. Tankkasin maanantaina E10 ja auto toiminu loistavasti. Äsken tankkasin uudestaan, ja tankkauksen jälkeen auto ei tahtonut lähteä käyntiin. Vasta neljännellä yrityksellä lähti. Parkkeerattuani auton kotipihaan, sammutin moottorin ja yritin käynnistää uudestaan. Ei lähteny käyntiin. Kojelaudassa palaa keltainen ratin kuva kun autoa yrittää käynnistää (ohjausjärjestelmän varoitusvalo), ja sammuu kun auto käynnistyy. Mikä vois olla vikana? Saa nähdä lähteekö käyntiin aamulla..

ei liity ainakaan tankkaamasi bensaan millään tavalla, jotenkin oli aistittavissa viestistäsi, että epäilisit itse bensaa. niinkuin edellä sanottiin, vikakoodien lukuun mars.
 
Kiitos vastauksista. Auto lähti seuraavana päivänä aivan normaalisti käyntiin, ja siskolta kun kysyin niin on toiminut niinku pitää. Vikakoodien luku vois tosiaan varmuuden vuoks olla paikallaan.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom