Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Pikainen veikkaus jos ratti oli ennen suorassa niin vika on sillä puolella minkä vaihdoit. Kannattaa ensikerralla mitata pallonivelen keskeltä johonkin raidetangon puoli väliin ja merkata raidetankoon paikka. uusi kiinni ja mittaa etäisyyden samaksi.Vaihdoin kuskin puolelle raidetangon ulomman pään kun katsastusmies siitä napisi ja ylläripylläri ratti on nyt hiukan oikealle vinossa suoraan ajaessa. Uusi pää oli orkkista hiukan lyhyempi joten kummalta puolelta minun nyt tulisi mutteria säätää jotta ratti menisi takaisin suoraan?
Juu näin tekee. Ehdottomasti aina kulmien säätö, kun alustaan vaihdetaan jotain. On kyseessä sitten jousien, tukivarsien tai raidetangon pään vaihto. (No jos takapäähän vaihtaa jouset, eikä siellä ole säätöä, niin silloin ei varmaan tarvitse) Sen voi mittaamalla saada aika lähelle, mutta halvempaa on tarkistuttaa kulmat, kuin ostaa uudet renkaat.^ Säädättäisin kyllä liikkeessä aurauskulmat, ei varmasti paljon maksa. Käsittääkseni renkaat kuluu äkisti jos kulmat viturallaan vähänkin.
Mikä mahtaa olla kytkimessä, kun "vapaata" liikettä polkimessa pirusti? Eli joutuu painamaan todella alas ennen ku irrottaa. Eli varsinainen työliike todella lyhyt. Tuli ittellä mieleen ihan vaan et alkaa olee kytkinpaketin vaihto lähellä. Kytkin ei oo kyl vielä luistanu missään vaiheessa, eli ainoa "vika" on toi et kytkintä joutuu painaa todella alas ennen ku alkaa jotain tapahtumaan. Auto mazda 626 -98 ja nestekytkin tuossa on.
Tulee ekana mieleen sytytyspuola. Niitä on tullu pirusti vaihdeltua kun tuppaa menee aika helposti särki. Sen vois ottaa pois ja kattella silmämääräsesti sitä, et löytyyks siitä jotain halkeemaa ja muuta. Ei tarvii olla kun ihan pieni halkeama niin pääsee kosteus sisälle ja tekee just tollasta.vm94, 1.8 ruiskukone, en tiedä saako tuosta edes koodeja ulos :D Eli ei ole niitä tullut katsottua...
Kaivoin käsiini Almeran korjaamomanuaalin. Täällä löytyy vaihtoehtoja anturipuolella tasan neljä: ilmamassa-anturi, kaasun asento, kiertokangen asento ja lambda. Imusarjan paineanturia (MAP) koneessa ei pitäisi manuaalin tai manuaalin lisäosien mukaan olla. Herää kysymys että mitähän helvetin 1.200 eur hintaista "ilmamäärämittaria" mun koneeseen oltiin tilaamassa, ja miksei korjaamopäällikön tittelillä oleva merkkihuollon kaveri osaa selittää että missä kyseinen osa sijaitsee.
Meleko paskaa asiakaspalvelua myös. Kysyin että voimmeko vielä harkita palikan tilausta, "ei sitä voi, me tilattiin se jo." Sitte kysyin että voitteko soittaa perään että onks se ehtinyt jo mennä toimitukseen. "no jaa.. ootas..." .. "no joo saatiin se vielä peruttua.". Kiitos Oulun Pörhön merkkihuolto, HV. Arskan Nyrkkipajalla <tm> käydessä sentään sanottiin suoraan että "voitais tilata sulle virranjakaja, mut haluat mielummi kaivaa sen purkuosana ku tulee paljon halvemmaksi."
rele vaan suosiolla vaihtoon http://wwww.btcf.fi/forum/showthread.php?p=1657582Nyt on ongelmia pyyhkimien kanssa. Tuossa eilen sateella ajaessa pyyhkijät lamaantuivat yhtäkkiä ala-asentoon, ei auttanut vaikka mihin tahansa asentoon viiksen laittoi. Kuitenkin lasinpesunestettä se suostui ruikkaamaan, joten tuskin itse viiksessä vikaa. Sammutin auton bussipysäkille ja minuutin päästä käyntiin ja pyyhkijät toimivat entiseen malliin. Kotiin päästyäni irroitin pyyhkijöiden releen ja näytti päälisin puolin olevan kunnossa. Tänään taas sama homma, n. 20min ajoa tihkupyyhintä päällä ja pyyhkijät lamaantuivat. Taas sama parin minuutin sammuksissa olo auttoi. Mikähän tuossa mahtaa olla vikana? Voiko rele jotenkin ylikuumenemisen takia vetää itsensä jumiin? Auto on Bmw 328 e46.
Siskon Renault Clio ollu nyt viikon käytössä. Tankkasin maanantaina E10 ja auto toiminu loistavasti. Äsken tankkasin uudestaan, ja tankkauksen jälkeen auto ei tahtonut lähteä käyntiin. Vasta neljännellä yrityksellä lähti. Parkkeerattuani auton kotipihaan, sammutin moottorin ja yritin käynnistää uudestaan. Ei lähteny käyntiin. Kojelaudassa palaa keltainen ratin kuva kun autoa yrittää käynnistää (ohjausjärjestelmän varoitusvalo), ja sammuu kun auto käynnistyy. Mikä vois olla vikana? Saa nähdä lähteekö käyntiin aamulla..
ajonestossa salee jotain feelua...ei liity ainakaan tankkaamasi bensaan millään tavalla, jotenkin oli aistittavissa viestistäsi, että epäilisit itse bensaa. niinkuin edellä sanottiin, vikakoodien lukuun mars.