Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Entä jos on sekä auraus että camberit pielessä? Lienee todennäköisempää kuitenki, että tärinät aiheutuu esim. väljistä alapallonivelistä tai jostain muusta vastaavasta.
Ei vaikuta vaikka olis vielä casterkin pielessä. Kai se periaatteessa voi alkaa tärisemään, mutta se oikeasti vaatii aurauksen niin päin helvettiä, että auto loikkii eteenpäin ja renkaat kestää kolme kilsaa. En keksi mitään mekanismia, joka aiheuttaisi tärinää, kun kulmat on pielessä. Yleensä normaali säädössä puhutaan kymmenesosa asteiden heitosta. Joskus jopa asteen tai parin, jos on osia just vaihdettu, eikä ole vielä säädetty.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kyllä se täristää kokoajan. Mutta eniten jos ylämäkeen joutuu jonkin aikaa painamaan vähän enemmän kaasua ettei vauhti hiivu. Nopeammissa kiihdytyksissä sitä ei kerkeä ees huomata. Jos vaikka nelosella kiihdyttelen auton motarilleliittymisvauhtiin +110km/h, en kerkeä huomata tärinää. Mutta sitten jos taisaisesti ajan vitosella sitä 105km/h ja tulee se ylämäki, ei voi olla huomamatta tärinää.

Ja onko varmaa ettei ne talvi sekä kesärenkaat oo molemmat epätasapainossa? Oliko se tärinä ihan yhtä voimakasta talvi sekä kesärenkailla... Jos renkaissa ei siis mitään vikaa niin sisempi vetonivel saattaa olla vähän väljä, se aiheuttaa joskus varsinki kiihytettäessä sellasta lievää tärinää...
 
^Ei voi muistaa....? No tuon voinee tarkistuttaa. :) Vetonivel kuulostais kuitenkin realistisemmalta. Katotaan mitä löytyy, pitää viiä vakkarikorjaamolle se vaikka ens viikolla.
 
Zone-sarja -42%
Hmm, onkohan mulla jotain paskaa ruiskuissa, kun auto yhtäkkiä alkoi käymään todella huonosti. Oireina kierrokset tippuivat n. puoleen, tyhjäkäynnillä sammuu, voimakasta nykimistä, kaikki tulpat mustina. Vaihdoin bensasuotimen ja olen käyttänyt about 30 min oireiden ilmaantumisen jälkeen ja vähän polkenut, mutta ei muutosta tilanteessa. Jos pitää 2000 tienoilla kierroksia, niin välillä saattaa heittää pariksi sekunniksi 3-4k ja sitten taas köhii ja valuu takaisin 2k, koskematta kaasun asentoon.
 
Millanen auto? Ensiksi vikakoodien luku niin ei tarvi arvailla niin paljoa. Arvauksena silti: antautunut lambda-anturi saattais vetää tyhjäkäynnin pieleen.
 
imuvuoto?

Oma näppituntuma on kans että vika on syöttöpäässä, eli joko kaasari tai imu. Imuvuoto voisi aiheuttaa tasaisen mustat tulpat? Pitää vielä tutkia tuo imusarja jos siellä näkyisi mitään. Mielenkiintoinen detalji, auto kylmänä pelaa hetken, mutta kun kone lämpeää niin alkaa köhiä ja kierrokset tippuvat puoleen.
 
Oma näppituntuma on kans että vika on syöttöpäässä, eli joko kaasari tai imu. Imuvuoto voisi aiheuttaa tasaisen mustat tulpat? Pitää vielä tutkia tuo imusarja jos siellä näkyisi mitään. Mielenkiintoinen detalji, auto kylmänä pelaa hetken, mutta kun kone lämpeää niin alkaa köhiä ja kierrokset tippuvat puoleen.

Vaikuttais siis pelaavan kylmänä kun moottorinohjaus on open loopissa, ja kun siirtyy closed looppiin niin käynti sekoaa. Anturivikaa vois arvailla, esim tuo ehdotettu lambda.
 
Joo kuulostaa järkevältä anturivika. Pahimmassa tapauksessa voi olla joku isompi tiiviste tai vastaava joka aukeaa lämmetessä. Mutta vien huomenna pajalle, ja katotaan kuka voittaa palkinnon. Mulla ei itsellä lukijaa ole (Nissanin vanhan standardin mukainen lukupääte pitää olla) niin olen sokeana tässä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oma näppituntuma on kans että vika on syöttöpäässä, eli joko kaasari tai imu. Imuvuoto voisi aiheuttaa tasaisen mustat tulpat? Pitää vielä tutkia tuo imusarja jos siellä näkyisi mitään. Mielenkiintoinen detalji, auto kylmänä pelaa hetken, mutta kun kone lämpeää niin alkaa köhiä ja kierrokset tippuvat puoleen.
Kai ton ikänen on jo ruiskukone, ei siellä mitään old school kaasaria ole? :)

Mulla oli vähän samantapaista vikaa 405 pösössä (mi16, oli myös paljon muuta vikaa) ja syypää oli huonosti toimiva ilmamäärämittari (tai ilmamassa, miten sen nyt haluaa kirjottaa). Ihan kylmänä tyhjäkäynti pelas normaalisti, mutta vähän lämmenneenä ei meinannu millään pysyä käynnissä tyhjäkäynnillä, etenkään kovalla pakkasella, helteellä, tai kostealla kelillä ( = kunnon vesisade). Pösössä vika oli tosin vaan lähinnä tyhjäkäynnissä. Kunnolla kun anto kenkää eli kun ajo niinku parikymppinen jätkä tommosella autolla normaalisti ajaa niin moottori pelas hyvin.
 
Tela, oikeassa olet, saa nimittäin ihan pirusti liikaa soppaa - mutta miksi, sitä tässä metsästetään. Kävin Nissanin huollossa luettamassa vikakoodit ja putsattiin samalla MAF, ei ollut koodeja eikä putsaus auttanut. Joku sivuääni on toisessa laidassa imupuolella, korjaamon kaveri veikkaili kannen tai jumittavaa venttiiliä, joka päästäisi liikaa ilmaa läpi ja lambda kompensoisi rikastamalla.

Pystyykö ECUn huijaamaan tilapäisesti open looppiin, tai muuten estämään tuo rikastaminen esim. poistamalla MAF/lambda käytöstä?
 
Pystyykö ECUn huijaamaan tilapäisesti open looppiin, tai muuten estämään tuo rikastaminen esim. poistamalla MAF/lambda käytöstä?
Maffin töpseli irti ajellessa vois kulutus muuttua vähän inhimillisemmäks. Käsittääkseni sillon mennään default-bensakarttojen mukaan
 
Seikkailu jatkuu, nyt o mitattu ohivuodoksi alle 10% ja korjaamolta sanoivat että puola olisi kuulemma lyönyt läpi, vaihdettiin. Vihjailivat että virranjakaja kannattaisi vaihtaa kokonaan purkuosaan, harkitaan asiaa. Lambda vaihdon kohteena kanssa, paikallisen korjaamon kaveri sanoi että ennen ei kannata alkaa muuta tonkimaan kun sen tsekkaa. Jos lambda ei auta ni sitten katsotaan muita sensoreita tarkemmin.
 
Onhan siinä sekin mahdollisuus, että se lambda on särki vaikka ei koodia annakaan. Mutta kokeilemallahan se selviää.
 
Tosiaan noissahan on ollut virranjakaja vikojakin aika paljon varmaan löytyy enemmän keskustelua primeran virranjakajasta. sama myllyhän noissa on, yleensä jos se virranjakaja hajoaa niin ei käynnisty ollenkaan, onko koska vaihdettu jakajankansi ja pyörijä. Niitä ei kannata sitten ostaa tarvikkeena vaan mennä suosiolla marmoritiskille.
 
Vaihdoin kuskin puolelle raidetangon ulomman pään kun katsastusmies siitä napisi ja ylläripylläri ratti on nyt hiukan oikealle vinossa suoraan ajaessa. Uusi pää oli orkkista hiukan lyhyempi joten kummalta puolelta minun nyt tulisi mutteria säätää jotta ratti menisi takaisin suoraan?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom