Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Vaihdettiin bensaletku tankista pumpulle ja sen jälkeen pumppu tykittää ihan vitusti koko ajan? En huomaa ajossa oikeen eroa. Eli ennen kuulu startatessa tiheempää napsutusta pumpusta muutaman sekunnin ja sit se tasaantu sellaseen "naps naps naps" tasaseen nakutukseen, mut nyt sen letkun vaihdon jälkeen on koko ajan armoton tykitys ihan ku jollain konepistoolilla laittais menee :D Välillä se rauhottuu hetkeks mut silloin se pumppaa silläin rykäyksittäin eikä tasasesti missään vaiheessa.. Voiko se aiheuttaa sen jos letkut on vähän lutussa ettei sitten kulje kunnolla vai mikä?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kysytäänpäs täältä. Mikä vika?
Polttoaineen kulutus on lisääntyny yli tuplasti. Kiihtyy huonommin ku ennen. Tankissa ei ole reikää. Kaveri käväs auton alla nopeesti ja sano, että on kosteutta havaittavissa siellä jossain alla, mutta ei pystyny paikallistamaan, mistä se tulee, ku ei saatu autoa ylös.
Käytin korjaajan pakeilla, joka nopeesti tsuumas ja sano, ettei näytä tiputtelevan mitään, eikä ilmansuodatin ollu tukossa.
Laitoin merkkifoorumille kysymyksen, mutta ei kukaan oo vastannu. Vaikee tarkkailla, että valuuko mitään, tyhjäkäynnillä ei ainakaan valu ja ajaessa ei pysty kattomaan. En tiedä, valuuko parkissa...
Toimii muuten ihan ok, mutta toi kiihtyvyys on heikentyny ja kalliiks tulee ajaminen... :)

Jos bensapelistä on kyse niin aika saletisti on joko lambda-anturi tai ilmamäärämittari entisiä(Lambda-anturi sijaitsee siis pakoputkistossa ennen kattia ja "säätää" seosta ja ilmamäärämittari imupuolella mittaa imuilman määrää).. Ei pitäis ihan pelkällä ilmanputsarilla päästä vastaaviin oireisiin. Tarkempi tieto autosta tietysti helpottaisi arvailua oleellisesti.
 
A-PU-VA.

Korjaamoaika tilattu, mutta koitan kuitenkin etukäteen paikantaa vikaa ja tehdä hinta-arviota.

Eli VW New Beetlen ohjaustehostimessa on ollut jo vuosia pieni vuoto (en tiedä tarkkaa kohtaa), joka ei kuitenkaan katsastusmiehen/korjaamoiden mukaan ole ollut niin akuutti että sille olisi pitänyt tehdä jotain. Vuosihuolloissa ilmeisesti lisätty vain öljyä.

Nyt mutkissa auto alkoi ulisemaan todella äänekkäästi ja ohjaustehostin lakkasi täysin toimimasta. Lopulta ulina loppui ja ohjaus jäi syntiäkin raskaammaksi. Parkissa huomasin, että auto jätti jälkeensä runsasta öljyvanaa etupäästä apukuskin puolelta.

Ja kysymyksiin: koska tuo ohjaustehostin näytti tyhjentyvän nyt "yhtäkkiä", olisikohan mahdollista että joku letku/stefa laukesi? Käsittääkseni vika voi olla myös raidetangossa, jonka uusiminen kustantaa kultaa ja mirhamia, mutta olisiko se pikemminkin "tihkunut" loppuun eikä päästänyt kaikkia öljyjä pihalle? Vai voiko vika olla ohjaustehostimen pumpussa? Onko tuolla apukuskin puolella joku ohjaustehostimen osa, joka on mahdollisen vuodon aiheuttaja?
 
Veikkaan tehostinpumpun oksentaneen ja menevän vaihtoon, niitä on VW-konsernin vehkeistä paukkunut ennenkin ja sijaitsee muistaakseni yleensä apukuskin puolella. Tietenkin jos konepellin alle osaa edes vähän kurkkia, niin noin runsaan vuodon lähdettä ei liene vaikeaa paikallistaa.
 
Osaatteko arvella, mistä johtuu auton tärinä noin 90km/h vauhdista eteenpäin? Tuntuu siis kaikilla tuota kovemmilla nopeuksilla eikä tietyillä nopeuksilla, kuten jos renkaat olisivat epätasapainossa. Mitä kovempaa ajaa, sitä suurempi tärinä on. Kovin paha se ei kyllä ole edes 120km/h, mutta ärsyttää se silti. Tuntuu ratin lisäksi myös kaasupolkimessa. Tienpinnalla tuntuu kanssa olevan merkitystä tärinän voimakkuuteen. Huomaa kun vakkari päällä ajelee. Kytkimen painaminen taas ei vaikuta tärinään. Auto on äskettäin käytetty katsastuksessa ja siellä ei löytynyt mitään välyksiä tmv.

Voisko renkaat tai vanteet olla soikeet? Millaista tärinää tämä aiheuttaisi?
 
Volvo S60 T5 -01 automaattilaatikolla.

Käynnistyksen jälkeen kierrokset heittelee 500-1500 välillä noin sekunnin ja auto meinaa hyytyä kokonaan. Tätä tapahtuu vain satunnaisesti ja efekti voimistuu jos laittaa vaihteen päälle(=veto päälle). Muutaman kerran auto on kokonaan sammunutkin tuon seurauksena, mutta hyvin harvoissa tapauksissa. Kierrokset heittelee maksimissaan 2 sekuntia käynnistyksessä, jonka jälkeen tyhjäkäynti tasaantuu ja auto käyttäytyy normaalisti.

Vika helpottui vähäksi aikaa kun vaihdoin ilmansuodattimen uuteen ja putsasin ilmamassamittarin, mutta parin viikon jälkeen sama juttu alkoi toistua. Volvo-foorumilla ehdotettiin myös, että vika saattaisi olla kaasuläppäkotelossa?

Vinkkejä? Korjausehdotuksia?

Tuon ikäisessä Volvossa veikkaisin kaasuläppäkoteloa..
 
Ajaessa kuuluu välillä sellainen kevyt hieman viheltävä ääni, kuuluu yleensä kun lipuu liikennevaloihin tai sitten alle 40 vauhdissa ajaessa. Kokeilin tänään ajon jälkeen levyjä ja muut oli korkeintaan lämpimät mutta repsikan etulevy oli kuuma, ei viittinyt kun sormella hipaista. Eli ilmeisesti jarru laahaa vai...?
Auto on Mazda 3 -06.
 
Tuon ikäisessä Volvossa veikkaisin kaasuläppäkoteloa..

Ton ikä luokan vulvaan on jo usein vaihdettu läppäkotelo kertaalleen. Sitä kuitenkin itse veikkaisin myös. Tänään tosin oli töissä tapaus jossa tuolla kyseisellä koneella olevaan 80:ppiin oli alettu tankkaamaan 95e kymppiä vanhan 98:n sijaan, jonka takia pa- suodattimeen oli päässyt etanolin takia liukenemaan kaikki paska polttoaine putkista.
 
Ajaessa kuuluu välillä sellainen kevyt hieman viheltävä ääni, kuuluu yleensä kun lipuu liikennevaloihin tai sitten alle 40 vauhdissa ajaessa. Kokeilin tänään ajon jälkeen levyjä ja muut oli korkeintaan lämpimät mutta repsikan etulevy oli kuuma, ei viittinyt kun sormella hipaista. Eli ilmeisesti jarru laahaa vai...?
Auto on Mazda 3 -06.

Voi olla myös laakeri?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Osaatteko arvella, mistä johtuu auton tärinä noin 90km/h vauhdista eteenpäin? Tuntuu siis kaikilla tuota kovemmilla nopeuksilla eikä tietyillä nopeuksilla, kuten jos renkaat olisivat epätasapainossa. Mitä kovempaa ajaa, sitä suurempi tärinä on. Kovin paha se ei kyllä ole edes 120km/h, mutta ärsyttää se silti. Tuntuu ratin lisäksi myös kaasupolkimessa. Tienpinnalla tuntuu kanssa olevan merkitystä tärinän voimakkuuteen. Huomaa kun vakkari päällä ajelee. Kytkimen painaminen taas ei vaikuta tärinään. Auto on äskettäin käytetty katsastuksessa ja siellä ei löytynyt mitään välyksiä tmv.

Voisko renkaat tai vanteet olla soikeet? Millaista tärinää tämä aiheuttaisi?

Eiköhän ne renkaat vaan oo epätasapainossa, ootko koittanu käyttää niitä tasapainotettavana? Nimittäin toi vika johtuu 99,9% varmasti renkaitten epätasapainosta.
 
Zone-sarja -42%
What? Saa olla 30 astetta aurausta, että se alkaisi tärinää aiheuttaa, kun auto alkaa pomppia eteenpäin. T: ohjauskulmien säätäjä.

Thäh? No sitte on eräässä nimeltä mainitsemattomassa rengasliikkeessä otettu vaan rahat pois, kun kävin ihmettelemässä auton tärinää, niin kyselivät että oonko ajanut kuoppaa tms että siinä on voinut kulmat muuttua. :D En tiiä mitä muuta ne sitte teki, mutta tärinä ainaki katos. Onneks tyhmälle asiakkaalle saa aina kertoa satuja... :jahas:
 
Thäh? No sitte on eräässä nimeltä mainitsemattomassa rengasliikkeessä otettu vaan rahat pois, kun kävin ihmettelemässä auton tärinää, niin kyselivät että oonko ajanut kuoppaa tms että siinä on voinut kulmat muuttua. :D En tiiä mitä muuta ne sitte teki, mutta tärinä ainaki katos. Onneks tyhmälle asiakkaalle saa aina kertoa satuja... :jahas:
Juu en tiedä minäkään, mutta ohjauskulmista se ei johdu. Ettei olisi käynyt perinteinen, että asiakkaalla on menny kulmat ja tasapainotus sekaisin. Tai sitten ne on puhuneet tasapainottamisesta ja samassa asiayhteydessä siitä, että jos on ajettu monttuun, niin vois kulmatkin tarkistaa ja ne on ottanu rahat pois ja tehnyt sitten molemmat.
 
Osaatteko arvella, mistä johtuu auton tärinä noin 90km/h vauhdista eteenpäin? Tuntuu siis kaikilla tuota kovemmilla nopeuksilla eikä tietyillä nopeuksilla, kuten jos renkaat olisivat epätasapainossa. Mitä kovempaa ajaa, sitä suurempi tärinä on. Kovin paha se ei kyllä ole edes 120km/h, mutta ärsyttää se silti. Tuntuu ratin lisäksi myös kaasupolkimessa. Tienpinnalla tuntuu kanssa olevan merkitystä tärinän voimakkuuteen. Huomaa kun vakkari päällä ajelee. Kytkimen painaminen taas ei vaikuta tärinään. Auto on äskettäin käytetty katsastuksessa ja siellä ei löytynyt mitään välyksiä tmv.

Voisko renkaat tai vanteet olla soikeet? Millaista tärinää tämä aiheuttaisi?
Mulla vähän sama ongelma. Tärinä tosin pahin 105-110km/h nopeudessa. Erityisesti ajettaessa loivaa ylämäkeä.
Täristää kyllä vielä 120km/h, mutta sen jälkeen ei juurikaan.
Omalla kohdallani ei varmasti ole epätasapainostakaan kyse, kun sama oli talvirenkaillakin. Kallistuksenvakaajan kiinnitys on irronnut takaa, mutta tuskin on se (katsastettu viikko sitten, ei muuta mainittavaa).
 
Mulla vähän sama ongelma. Tärinä tosin pahin 105-110km/h nopeudessa. Erityisesti ajettaessa loivaa ylämäkeä.
Täristää kyllä vielä 120km/h, mutta sen jälkeen ei juurikaan.
Omalla kohdallani ei varmasti ole epätasapainostakaan kyse, kun sama oli talvirenkaillakin. Kallistuksenvakaajan kiinnitys on irronnut takaa, mutta tuskin on se (katsastettu viikko sitten, ei muuta mainittavaa).

Tuntuuko tää tärinä vaan kiihdyttäessä?
 
Kyllä se täristää kokoajan. Mutta eniten jos ylämäkeen joutuu jonkin aikaa painamaan vähän enemmän kaasua ettei vauhti hiivu. Nopeammissa kiihdytyksissä sitä ei kerkeä ees huomata. Jos vaikka nelosella kiihdyttelen auton motarilleliittymisvauhtiin +110km/h, en kerkeä huomata tärinää. Mutta sitten jos taisaisesti ajan vitosella sitä 105km/h ja tulee se ylämäki, ei voi olla huomamatta tärinää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom