Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Noita etujarruja ajattelinkin, kuskin puolen levyssä onkin tosiaan kulumaa. 87tkm on nyt mittarissa. Vanteet on laitettu renkailla viime kesänä, tuntuu oudolta että ne olis epätasapainossa. Paljonkohan joutuu pulittaan noista etulevyjen ja palojen vaihdosta -06 GT Mazda 3:seen...
 
Voi olla, että haetaan neulaa heinäsuovasta mutta koitetaan silti. Eli moottorin tuulettimet eivät toimi. Autona pögötti 405 vuosikertaa -93. Korjaamon pojat ihmettelivät ongelmaa sanojensa mukaan 4 tuntia ja saivat varmistettua sen, että tuulettimet kyllä toimivat mutta ne eivät saa sähköä. Siinä ronklattiin sitä sensoria kärkipihdeillä ja näytettiin että eivät lähde propellit pyörimään. Olisikohan joku ihan sattumalta kohdannut saman ongelman?

Autolla pystyy kyllä ajamaan kunhan heittää sisältä lämmöt täysille. Ei vaan ole vaan ole kivaa puuhaa näillä keleillä :D

Auto sijaitsee Tampereella jos jollain on suositella asiantuntevaa korjaajaa/korjaamoa.
 
Jeps eli seuraava tilanne... Kävin tänään katsastamassa auton. Volvo s40 -98 2.0T. Ei menny katsastuksesta läpi, ja seuraavat viat pitäisi korjata. Eteen pitäisi vasemmalle puolelle vaihtaa iskarit. Taakse pitäisi vaihtaa molemmat jarrulevyt. Toissapäivänä auto tuli huollosta (vaihdettiin öljyt ja katsottiin että ei löydy mitään vikaa mistä syystä voisi pompata katsastuksessa) ja sanottiin että ei pitäis olla mitään ongelmaa etteikö katsastuksesta menisi läpi. Meinaa vähän vituttaa tuo katsastusmiehen tarkkuus...

Osaako kukaan arvioida että paljonko tuommoiselle remontille tulee hintaa? meinaan jos tulee tosi iso lasku noista osista + töistä, niin alan pikkuhiljaa katsomaan uudempaa autoa.
Autolla ajettu 210000 eikä vielä ole mitään suurempaa remonttia tehty sinä aikana kun auto on ollut minulla, ostin sen kun sillä oli ajettu 165000. Eli jos joku osaa arvioida että onko tässä lähiaikoina kilometrien perusteella tulossa jotain isompaa remppaa niin olisi kiva tietää.

Kiitos.
 
Zone-sarja -42%
Moro,

Ittellä kans oli eka auto tommonen s40 ja siihen liittyen mitä tein niin jarrulevyt+palat vaihdoin eteen ja alle 50e yht biltemasta :D ja tota iskaria kannattaa tsekata esim. x40fin.com tai nettivaraosasta ,siis käytettynä jos haluu päästä halvalla.. Jos ei halua ostaa uutta alustaa...Mutta aika pieniltä noi kuulostaa ja suht halvalta setiltä. Jos päätät ostaa iskarin käytettynä ja uudet levyt+palat niin varmaan huntilla selviät...
 
Moro,

Ittellä kans oli eka auto tommonen s40 ja siihen liittyen mitä tein niin jarrulevyt+palat vaihdoin eteen ja alle 50e yht biltemasta :D ja tota iskaria kannattaa tsekata esim. x40fin.com tai nettivaraosasta ,siis käytettynä jos haluu päästä halvalla.. Jos ei halua ostaa uutta alustaa...Mutta aika pieniltä noi kuulostaa ja suht halvalta setiltä. Jos päätät ostaa iskarin käytettynä ja uudet levyt+palat niin varmaan huntilla selviät...

Kiitti tiedoista. Ongelmana vaan on että ite olen täysin susi näitten autojen rassaamisten kans, enkä muutenkaan oikein tiedä että mitä osia pitäisi edes katsoa kun lähtisi jotain bilteman hyllyjä kiertelemään :D Maanantaina työkaveri selvittää vähän ja kyselee että paljonko tuommonen operaatio tulisi maksamaan...

Eniten tuossa kuitenkin mietityttää se, että jos tässä lähiaikoina tulisi jotain isompaa remppaa autoon, niin se alkaa vähän sitten kyrsiä jos niitä joutuu korjuuttaa. Kun kuitenkin olen ollut jonkin aikaa vähän siinä vaiheilla että pitäiskö tuota autoa päivittää uudempaan.
 
Kävin paikallisella autokorjaajalla näyttämässä tuota lappua mistä katsastus pomppas, ja kyselin vähän hintoja. Se sano että jos halvalla haluaa tehdä ja että se vaan läpäisee katsastuksen, niin se ei kovin kallis homma ole. Alle 100€ menee osiin + työt päälle. Mutta siinä tapauksessa saa huomioida sen että seuraava remontti tulee lyhyen ajan sisään, sillä nuo halvat osat ei ole kovin kestäviä ja laadukkaita. Ja jos haluaa tehdä että tulee kerralla kunnolla kuntoon ja että ajaa sillä kauan ilman samoja remontteja, niin pelkkiin osiin menee noin 300-400€ + työt päälle.

Lisäksi tuo oma volvo alkaa olla niissä kilometreissä että kohtapuolin on edessä jokin toinen remontti (en muista tarkkaan mikä) ja että sen hinta pyörii siinä 500€ nurkilla. Eli tässä lyhyen ajan sisällä noihin pelkkiin korjauksiin menisi noin 1000€...

Päädyin sitten siihen lopputulokseen, että korjautan tuon auton "halvalla" ja katsastan sen, sen jälkeen on luutavasti luvassa uuden auton hankinta.
 
Voi olla, että haetaan neulaa heinäsuovasta mutta koitetaan silti. Eli moottorin tuulettimet eivät toimi. Autona pögötti 405 vuosikertaa -93. Korjaamon pojat ihmettelivät ongelmaa sanojensa mukaan 4 tuntia ja saivat varmistettua sen, että tuulettimet kyllä toimivat mutta ne eivät saa sähköä. Siinä ronklattiin sitä sensoria kärkipihdeillä ja näytettiin että eivät lähde propellit pyörimään. Olisikohan joku ihan sattumalta kohdannut saman ongelman?

Autolla pystyy kyllä ajamaan kunhan heittää sisältä lämmöt täysille. Ei vaan ole vaan ole kivaa puuhaa näillä keleillä :D

Auto sijaitsee Tampereella jos jollain on suositella asiantuntevaa korjaajaa/korjaamoa.

Eli ilmeisesti flekti ei lähde pyörimään? Ei muuta kun korjaamon pojille kytkentäkaavio kouraan ja mittaamaan minne se jännite tyssää. Ei siinä ihmettely auta! :D Jos tuon enempää tietoa ei neljässä tunnissa ole saatu niin korjaamo vaihtoon. Ei se tuosta ainakaan huonone.
 
Juu jos neljän tunnin jälkeen vastaus on että flektit toimii mutta ei saa sähköä niin suosittelen vaihtamaan liikettä.
Katso nyt ekana sulakkeet. :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sähkövikaa ranskalaisessa, ohhoh, miten voi olla :rolleyes::D

Tuohon vois tietty näprätä semmosen patentin, että laittais flekteille erillisen katkasimen ja releen kautta suora virransyöttö.
Jos ei niinku halua ysikolmoseen pösön sähkövian etsinnästä maksaa korjaamon hessuille tuntitaksaa...

Mutta vaihda nyt ensin sitä korjaamoa semmoseen, jossa jotain tiedetään.
 
Kävin paikallisella autokorjaajalla näyttämässä tuota lappua mistä katsastus pomppas, ja kyselin vähän hintoja. Se sano että jos halvalla haluaa tehdä ja että se vaan läpäisee katsastuksen, niin se ei kovin kallis homma ole. Alle 100€ menee osiin + työt päälle. Mutta siinä tapauksessa saa huomioida sen että seuraava remontti tulee lyhyen ajan sisään, sillä nuo halvat osat ei ole kovin kestäviä ja laadukkaita. Ja jos haluaa tehdä että tulee kerralla kunnolla kuntoon ja että ajaa sillä kauan ilman samoja remontteja, niin pelkkiin osiin menee noin 300-400€ + työt päälle.

Lisäksi tuo oma volvo alkaa olla niissä kilometreissä että kohtapuolin on edessä jokin toinen remontti (en muista tarkkaan mikä) ja että sen hinta pyörii siinä 500€ nurkilla. Eli tässä lyhyen ajan sisällä noihin pelkkiin korjauksiin menisi noin 1000€...

Päädyin sitten siihen lopputulokseen, että korjautan tuon auton "halvalla" ja katsastan sen, sen jälkeen on luutavasti luvassa uuden auton hankinta.

Itse olen volvon merkkiliikkeessä töissä ja voin taata ja alleviivata, että merkkiosat kestävät puolet paremmin kuin tarvikevaraosat. Luulisin että tuo seuraava remontti on jakopään huolto (remmit, vesipumppu yms.)
 
Itse olen volvon merkkiliikkeessä töissä ja voin taata ja alleviivata, että merkkiosat kestävät puolet paremmin kuin tarvikevaraosat. Luulisin että tuo seuraava remontti on jakopään huolto (remmit, vesipumppu yms.)
Itse olen varaosaliikkeessä töissä ja haluan huomauttaa että tarvikeliikkeistäkin saa usein sitä kalliimpaa vaihtoehtoa, joka on kenties täysin sama osa kuin merkkiliikkeessä mutta hinta huomattavasti edullisempi. Myös halvempi saattaa olla esim. laakereissa skf/fag ja alustan osissa moog/febi.
 
Mulla sattui viikonloppuna 2003 Peugeot 307 SW:n ihmeellinen vika. Kun autoa yrittää käynnistää niin kuuluu vain "klik" moottoritilasta. Työntämällä saa käyntiin ja matka jatkuu. Pidemmän pysähdyksen jälkeen saattaa myös lähteä normaalisti käynnistämällä. Laturi ja akku ok ja jännitteet kohdillaan. Ilmeisesti startti vetää viimeisiään?

Paljon kustantaa jos startti joudutaan vaihtamaan ja missä on hintalaatusuhteeltaan hyvä korjaamo pk-seudulla Peugeotille?
 
^ Vantaan Autokorjaamo on ainakin suosittu Citroen ja Peugeot paja.
Oman ja parin tutun kokemuksen perusteella palvelu on asiallista ja hintataso kohtuullinen.
 
Mulla sattui viikonloppuna 2003 Peugeot 307 SW:n ihmeellinen vika. Kun autoa yrittää käynnistää niin kuuluu vain "klik" moottoritilasta. Työntämällä saa käyntiin ja matka jatkuu. Pidemmän pysähdyksen jälkeen saattaa myös lähteä normaalisti käynnistämällä. Laturi ja akku ok ja jännitteet kohdillaan. Ilmeisesti startti vetää viimeisiään?

Paljon kustantaa jos startti joudutaan vaihtamaan ja missä on hintalaatusuhteeltaan hyvä korjaamo pk-seudulla Peugeotille?
Startti tohon on moottorista riippuen 80 ja 140 euron välissä hinnaltaan (motonetissä), vaihtotyö sitten riippuu aika paljon paikasta. Merkkiliikkeessä varmaan parisataa, jossain pienemmällä pajalla ehkä 50e. Työ ei pitäisi olla kovin paha, hiukan autosta toki riippuu.
 
Hojo. Vw Golf mk2 -90 oli 10 minuuttia tyhjäkäynnillä pihassa kun lähin liikkeelle lämppäri pukkas pahanhajuset savut sisälle. Oli imeny nesteet niin lisäsin vettä, että jahka se siitä. Syylärin tuuletin on kytketty irti talvella koska se pyöri ja pyörii itekseen koko ajan jos sen kytkee. Lähin ajamaan seuraavana päivänä ja kun tuuletin oli päällä kylmällä ei mitään..pikkunen katku päällä kumminki koko ajan, mutta kun käytin sitä kuumalla niin pukkas taas savut sisälle, joten oli pakko pysähtyä huoltsikalle tuulettaan auto.

Savu on sellasta pahanhajusta ja huurustaa lasit ja kun pyyhkäsee kädellä niin se on sellasta mustaa vähän öljymäistä paskaa.

Auttaakkee, en ymmärrä autoista mitään.
 
Käynnistyykö ja käykö normaalisti, syökö vielä jäähdytysnestettä, näyttääkö öljyt mittatikussa normaalilta? Kuulostaa vähän siltä, että vois olla kansipahvi menossa ja tuo kymmenen minuutin tyhjäkäyttö helteellä ilman toimivaa flektiä voi hyvinkin riittää keitättämään koneen. Jos öljyt ja vedet ovat sekaisin ja lämppärin kenno ei ole aivan tiivis, mikä ei tuon ikäisessä autossa olisi mitenkään poikkeavaa, niin voi käydä juuri noin.
 
Kysytäänpäs täältä. Mikä vika?
Polttoaineen kulutus on lisääntyny yli tuplasti. Kiihtyy huonommin ku ennen. Tankissa ei ole reikää. Kaveri käväs auton alla nopeesti ja sano, että on kosteutta havaittavissa siellä jossain alla, mutta ei pystyny paikallistamaan, mistä se tulee, ku ei saatu autoa ylös.
Käytin korjaajan pakeilla, joka nopeesti tsuumas ja sano, ettei näytä tiputtelevan mitään, eikä ilmansuodatin ollu tukossa.
Laitoin merkkifoorumille kysymyksen, mutta ei kukaan oo vastannu. Vaikee tarkkailla, että valuuko mitään, tyhjäkäynnillä ei ainakaan valu ja ajaessa ei pysty kattomaan. En tiedä, valuuko parkissa...
Toimii muuten ihan ok, mutta toi kiihtyvyys on heikentyny ja kalliiks tulee ajaminen... :)
 

Suositut

Back
Ylös Bottom