Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Moro,
Ittellä kans oli eka auto tommonen s40 ja siihen liittyen mitä tein niin jarrulevyt+palat vaihdoin eteen ja alle 50e yht biltemasta :D ja tota iskaria kannattaa tsekata esim. x40fin.com tai nettivaraosasta ,siis käytettynä jos haluu päästä halvalla.. Jos ei halua ostaa uutta alustaa...Mutta aika pieniltä noi kuulostaa ja suht halvalta setiltä. Jos päätät ostaa iskarin käytettynä ja uudet levyt+palat niin varmaan huntilla selviät...
Voi olla, että haetaan neulaa heinäsuovasta mutta koitetaan silti. Eli moottorin tuulettimet eivät toimi. Autona pögötti 405 vuosikertaa -93. Korjaamon pojat ihmettelivät ongelmaa sanojensa mukaan 4 tuntia ja saivat varmistettua sen, että tuulettimet kyllä toimivat mutta ne eivät saa sähköä. Siinä ronklattiin sitä sensoria kärkipihdeillä ja näytettiin että eivät lähde propellit pyörimään. Olisikohan joku ihan sattumalta kohdannut saman ongelman?
Autolla pystyy kyllä ajamaan kunhan heittää sisältä lämmöt täysille. Ei vaan ole vaan ole kivaa puuhaa näillä keleillä :D
Auto sijaitsee Tampereella jos jollain on suositella asiantuntevaa korjaajaa/korjaamoa.
Kävin paikallisella autokorjaajalla näyttämässä tuota lappua mistä katsastus pomppas, ja kyselin vähän hintoja. Se sano että jos halvalla haluaa tehdä ja että se vaan läpäisee katsastuksen, niin se ei kovin kallis homma ole. Alle 100€ menee osiin + työt päälle. Mutta siinä tapauksessa saa huomioida sen että seuraava remontti tulee lyhyen ajan sisään, sillä nuo halvat osat ei ole kovin kestäviä ja laadukkaita. Ja jos haluaa tehdä että tulee kerralla kunnolla kuntoon ja että ajaa sillä kauan ilman samoja remontteja, niin pelkkiin osiin menee noin 300-400€ + työt päälle.
Lisäksi tuo oma volvo alkaa olla niissä kilometreissä että kohtapuolin on edessä jokin toinen remontti (en muista tarkkaan mikä) ja että sen hinta pyörii siinä 500€ nurkilla. Eli tässä lyhyen ajan sisällä noihin pelkkiin korjauksiin menisi noin 1000€...
Päädyin sitten siihen lopputulokseen, että korjautan tuon auton "halvalla" ja katsastan sen, sen jälkeen on luutavasti luvassa uuden auton hankinta.
Itse olen varaosaliikkeessä töissä ja haluan huomauttaa että tarvikeliikkeistäkin saa usein sitä kalliimpaa vaihtoehtoa, joka on kenties täysin sama osa kuin merkkiliikkeessä mutta hinta huomattavasti edullisempi. Myös halvempi saattaa olla esim. laakereissa skf/fag ja alustan osissa moog/febi.Itse olen volvon merkkiliikkeessä töissä ja voin taata ja alleviivata, että merkkiosat kestävät puolet paremmin kuin tarvikevaraosat. Luulisin että tuo seuraava remontti on jakopään huolto (remmit, vesipumppu yms.)
Startti tohon on moottorista riippuen 80 ja 140 euron välissä hinnaltaan (motonetissä), vaihtotyö sitten riippuu aika paljon paikasta. Merkkiliikkeessä varmaan parisataa, jossain pienemmällä pajalla ehkä 50e. Työ ei pitäisi olla kovin paha, hiukan autosta toki riippuu.Mulla sattui viikonloppuna 2003 Peugeot 307 SW:n ihmeellinen vika. Kun autoa yrittää käynnistää niin kuuluu vain "klik" moottoritilasta. Työntämällä saa käyntiin ja matka jatkuu. Pidemmän pysähdyksen jälkeen saattaa myös lähteä normaalisti käynnistämällä. Laturi ja akku ok ja jännitteet kohdillaan. Ilmeisesti startti vetää viimeisiään?
Paljon kustantaa jos startti joudutaan vaihtamaan ja missä on hintalaatusuhteeltaan hyvä korjaamo pk-seudulla Peugeotille?