Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
-99 Mondeon bensamittari paskana. Jäi jumiin. Toimi vielä pari päivää sitten, silloin tankkasin tankin täyteen ja tänään rupesin ihmettelemään että eihän tää nyt saatana näin vähän voi kuluttaa:D Mittari siis näyttää edelleen täyttä tankkia. Kun laittaa virrat pois niin mittari jää edelleen näyttämään täyttä tankkia, eikä neula "tipu" kuten nopeus - ja kierroslukumittarin neulat.

Kellään hajua mikä voisi olla paskana? Ja mitä ton korjaaminen mahdollisesti maksaisi, ei jaksais itte alkaa ropailemaan.
 
Joko itse mittari jumissa tai tankin sisällä oleva anturihässäkkä jäänyt jumiin yläasentoon sen täyteen tankkaamisen jälkeen.

Tosin jos anturi jumissa niin mittarin luulis putoavan nollaan kun virrat kääntää pois...njoo, puhdasta arvailua.
 
Joissain autoissa polttoainemittari jää näyttämään virrat pois käännettynä sitä mitä se näytti virrat päälläkin. Eli voisi myös olla mittarille menevissä piuhoissa se vika, mikäli siis mittari on ennenkin jäänyt näyttämään aineen määrää myös ilman virtoja.
 
Vastaava punto (2006) http://www.nettiauto.com/fiat/punto/3953984

rupesi viimesyksynä käymään kylmällä koneella todella huonosti. Meinaa sammua keskelle risteystä(ja puolet kerroista sammuukin, riippuu vähän että saako autoa vastaamaan kaasuun), jos ylipäätään pääsee sinne asti. Toimii ihan ok kun on hetken aikaa päässyt ajelemaan vauhdikkaasti. Sama homma jatkuu nyt +20 aurinkoisilla keleilläkin. Hippasen paremmin ehkä käy 98 ku 95. Parhaiten tuntuisi toimivan viileässä, kuivassa ilmassa (kostealla ja kuumalla/kylmällä huonoiten?)

Tulpat/öljyt/ilmanputsari vaihdettu. Samoin vähän aikaa sitten pakoputki.
 
Vanha diesel-Saab: Auto seisoi viikon, minkä jälkeen ei startannut kuin mäkistartilla. Akku oli siis finaalissa. Puolentoista tunnin ajon jälkeen sammutin ja koetin startata --> ei tapahtunut mitään. Nyt aamulla akun tehot riittivät juuri ja juuri keskuslukitukseen.

Missä vika, akku ei ole mikään vanha ja kai vanhakin akku jotain varaisi tollaisen ajon aikana? Jos laturi olisi täysin rikki, niin olisin jäänyt tielle?
 
Vanha diesel-Saab: Auto seisoi viikon, minkä jälkeen ei startannut kuin mäkistartilla. Akku oli siis finaalissa. Puolentoista tunnin ajon jälkeen sammutin ja koetin startata --> ei tapahtunut mitään. Nyt aamulla akun tehot riittivät juuri ja juuri keskuslukitukseen.

Missä vika, akku ei ole mikään vanha ja kai vanhakin akku jotain varaisi tollaisen ajon aikana? Jos laturi olisi täysin rikki, niin olisin jäänyt tielle?

Diisselit ne pörisee vaan eteenpäin vaikka laturi olisikin pois pelistä. Kato yleismittarilla laturin perseestä paljonko antaa virtaa. Pitäisi olla jossain 13-14v pintaan. Maajohto siis akun miinusnapaan ja plussa laturin kyljessä olevaan "napaan". Jos lataa alle 13v niin sitten on laturi pois pelistä. Kannattaa tosin tsekata hiilet eka ennenkun ostaa 150e vaihtolaturia.
 
Bensa Ibiza vuosimallia '99:

Kylmänä ei auto tahdo pysyä käynnissä ilman avustusta pintakaasun muodossa. Muutenkin välillä tökkii meno, ei pahasti, mutta kuitenkin. Tulpat vaihdettu eikä auttanut ihan kauheasti, vaikka olikin aika heikossa hapessa. Taustaa sen verran, että auto seisoi useamman kuukauden viime syksystä tämän vuoden puolelle.

Voisko olla jotkut suodattimet tukossa?
 
Voi hyvinkin olla, kun seisoessa sakka laskeutuu ja seisoessa jämähtää. Jossei suodattimien vaihto auto, niin lukemaan vikakoodeja, kertovat varmaan jotain. Halvalla vielä pääsee kun vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän, tai ainakin tarkastaa ettei ole hapettumia, vaikka ei tuo kylmäkäynti mihinkään sähköpuolen vikaan viittaakkaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
^tokkopa noin uudessa ibizassa ole enää virranjakaajaa ja pyörijää....?
moottorinlämpötila-anturi vois olla suodattimien jälkeen seuraava syynin aihe.
 
Tuli vaan mieleen, virranjakajia näköjään on joihinkin tuon ikäisiin Seatteihin myynnissä. Tai sitten katon pahasti väärin.
 
Pari oiretta tullut Mazda kolmoseen; ensinnäkin motarilla noin 100km/h nopeudessa ratti täristää ajoittain. Toinen juttu on ratin vispaaminen aika reilustikin kun jarruttaa voimakkaammin isommasta nopeudesta. Sen verran oon katellu että ainakin kuskin puolen etujarrulevy on hieman uriutunut.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom