Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin nyt vittu vissiin sitten meni uusi startti. Kuuluu vain naks, kun yrittää startata. Varmaan sisuskalut jumissa. :curs:
 
AllIn sanoi:
Volvo S70 2.5tdi -00:ssa on laturin laakeri rikki. Väittivät merkkihuollossa, että pelkkää laakeria ei saa uusittua, vaan pitäisi vaihtaa koko laturi, josta pyytävät lähes 600 euroa. Pitääköhän paikkansa?

www.motonet.fi

Tuolta löytyy laturi ainakin 250e, paikallisesta autotarvikeliikkeestä melkovarmasti aikalailla samaan hintaan. Työhän on tunnetusti kallista, ja voi maksaa hyvinkin useamman sata euroa merkkiliikkeessä, kannattaa kysäistä jostain pienemmästä asennusfirmasta millä hinnalla heittävät laturin kiinni. Kyllä sille hommalle kuitenkin tulee varmasti lähemmäs 400e hintaa joka tapauksessa, Ellei vaihda itse.
 
Autona -89 vuoden Corolla. Alkoi 60km/h vauhdissa yhtäkkiä nykimään. Pysähdyin tien sivuun ja jatkoin matkaa, ei nykinyt enää, mutta tuntui vähän tukkoiselta. Takana oli n.35km ajoa ilman ongelmia. Aiemmin huomasin, että tyhjäkäynti on vähän huonoa. Kierrokset hyppii 500-1000rpm välillä ja auto tärisee. Liittyy varmaan toisiinsa, mutta miten?
 
Art Vandalay sanoi:
Autona -89 vuoden Corolla. Alkoi 60km/h vauhdissa yhtäkkiä nykimään. Pysähdyin tien sivuun ja jatkoin matkaa, ei nykinyt enää, mutta tuntui vähän tukkoiselta. Takana oli n.35km ajoa ilman ongelmia. Aiemmin huomasin, että tyhjäkäynti on vähän huonoa. Kierrokset hyppii 500-1000rpm välillä ja auto tärisee. Liittyy varmaan toisiinsa, mutta miten?

Olisikohan vikaa lambda-anturissa? Ihan mutuna.
 
^^
Oiskohan joku alipaineletku tms. irti? Tai ei välttämättä kokonaan irti, mutta huonosti kiinni. Tai bensan seassa vettä jostain syystä. Nuo tuollaset on mystisiä vikoja.

Mitenkäs ratkasetta sen, että kahdeksan päivän sisään on kahdesti rengas puhjennut. Ensin vasen takanen ja tänään vasen eturengas. P-kele, että tympäsi! :curs: Onneksi ei tarvinnu ruveta vaihtohommiin, kun pääsin kuitenkin huoltoasemalla ja isäpappa tuli hakemaan.

Niin ja Art Vandalayn kannattaa tarkistaa tulpan hatut, johdot ja itse tulpat ovatko mustuneet. Monesti nykiminen johtuu niistä. Tai sitten virranjakajan kansi. On viime aikoina ollut pakko tutustua tuohon Mazdan mekaniikkaan, kun se on ruvennu vittuilemaan
 
Kusimato sanoi:
Olisikohan vikaa lambda-anturissa? Ihan mutuna.

Riippuu. 89 corolliahan on kaasari/ruiskukoneilla, eikä tietenkään kaasarikoneissa ole lambra-anturia.
Eikun vaan kattelemaan kaikki alipaine letkut kaasarilta.
Jos kaikki näyttää olevan ok, niin virtavehkeitä ostamaan, mitkä ei todellakaan corollaan ole kalliita. Uusiks tulpat, virranjakan kansi, pyörijä, tulpat, tulpan johdot. Joskushan noikin pitää uusia.
 
Lycanth sanoi:
No niin nyt vittu vissiin sitten meni uusi startti. Kuuluu vain naks, kun yrittää startata. Varmaan sisuskalut jumissa. :curs:

Tai virtalukon pohja? Laitappas piuhat uudestaan kiinni. Itellä poppivehkeiden asennuksen yhteydessä kuulu naks naks. (toine vahvari oikeses tai jotn).
Irrotin akun navat + ja - ja uusiks niin rupes toimimaan. Katot vielä et solenoidi on kiinni jne..
 
Patteri_ sanoi:
Tai virtalukon pohja? Laitappas piuhat uudestaan kiinni. Itellä poppivehkeiden asennuksen yhteydessä kuulu naks naks. (toine vahvari oikeses tai jotn).
Irrotin akun navat + ja - ja uusiks niin rupes toimimaan. Katot vielä et solenoidi on kiinni jne..
Startista oli mennyt rattaat paskaksi, kuten arvasin. Onneksi oli hyllyssä uusi antaa tilalle. Nyt taas pelittää.
 
Minun renkaan "puhkeaminen" olikin väärä hälytys. Venttiilit oli löysällä! Oli jo toinenkin eturengas suhissut tyhjiin yön aikana. Toivottavasti tuo vika ei enää vaivaa
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Patteri_ sanoi:
Riippuu. 89 corolliahan on kaasari/ruiskukoneilla, eikä tietenkään kaasarikoneissa ole lambra-anturia.
Mulla on kaasarikoneella. Kyllä se tais olla vain vettä bensan seassa. Yksi korjaajakin epäili sitä. Ja tänään se on pelittänyt ihan hyvin, joten nou hätä. Kysytään nyt vielä, kun pitäs noi kesäkumit heittää alle, mutta kun tarkastin niitten kunnon yks päivä, niin en löytäny mistään merkkiä pyörimissuunnasta. Ne on jotkut made in philippines halpikset. Aiemmissa Nokian ja Michelinin renkaissa on ollu nuolet merkkinä, mutta noissa ei. Mitenhän päin noi nyt laittas?:david:
 
Art Vandalay sanoi:
Mulla on kaasarikoneella. Kyllä se tais olla vain vettä bensan seassa. Yksi korjaajakin epäili sitä. Ja tänään se on pelittänyt ihan hyvin, joten nou hätä. Kysytään nyt vielä, kun pitäs noi kesäkumit heittää alle, mutta kun tarkastin niitten kunnon yks päivä, niin en löytäny mistään merkkiä pyörimissuunnasta. Ne on jotkut made in philippines halpikset. Aiemmissa Nokian ja Michelinin renkaissa on ollu nuolet merkkinä, mutta noissa ei. Mitenhän päin noi nyt laittas?:david:

jos ei kuviot anna ymmärtää niin voi olla että ei ole tiettyä pyörimissuuntaa. Varmaan kannattaa kuvioiltaan parhaimman kuntoset kumit laittaa vetäviin pyöriin.
 
Minkeo sanoi:
jos ei kuviot anna ymmärtää niin voi olla että ei ole tiettyä pyörimissuuntaa. Varmaan kannattaa kuvioiltaan parhaimman kuntoset kumit laittaa vetäviin pyöriin.

Kyllähän parempikuntoiset kumit pistetään aina taka-akselille, veti mistä veti. Ja miksi? Puskeminen on helpompi hallita hätätilanteessa kuin irtoava perä.
 
jiiii sanoi:
Kyllähän parempikuntoiset kumit pistetään aina taka-akselille, veti mistä veti. Ja miksi? Puskeminen on helpompi hallita hätätilanteessa kuin irtoava perä.
puskemista ei synny niin helposti jos on edessä kunnon kumit?? ja luultavasti puskee hiekalla tai vedellä niin eikö se perä irtoa helpommin sileämmillä renkailla?
Valaiskaa jos olen hakusessa tässä hommassa
 
Minkeo sanoi:
puskemista ei synny niin helposti jos on edessä kunnon kumit?? ja luultavasti puskee hiekalla tai vedellä niin eikö se perä irtoa helpommin sileämmillä renkailla?
Valaiskaa jos olen hakusessa tässä hommassa

Se pää, jossa on paremmat renkaat, pitää paremmin. Jos olet kaarteessa ja syntyy vesiliirto, jos takana on huonommat gumeet, auto singahtaa kylki edellä ojaan, kun perä heittää sivulle -> katon kautta kyljittäin ympäri, jos taas edestä loppuu pito ensin, auto jatkaa suoraan ja sen saapi siitä pidon palattua ohjattua hyvällä tuurilla takaisin tielle. Näin kärjistetysti. Ja jos jatketaan keula edellä kiinteään esteeseen asti, nokkakolari on turvallisin vaihtoehto jos suunnan saa valita.
 
Paremmat eteen kuuluu virallinen mantra. Ite olen aina pistänyt paremmat vetävälle akselille, pysyy kuluminen tasaisempana. Aina on muuten etupää lähtenyt alta vesiliirrossa, takapyörät kulkee nääs etupyörien putsaamaa uraa pitkin.
 
D.Yates sanoi:
Aina on muuten etupää lähtenyt alta vesiliirrossa, takapyörät kulkee nääs etupyörien putsaamaa uraa pitkin.

Paitsi tarpeeksi tiukassa kaarteessa. Toki järjen pitäisi rajoittaa mutkanopeuksia vesiliirtovaarallisilla keleillä.

D.Yates sanoi:
Paremmat eteen kuuluu virallinen mantra.

Ei kyllä varmasti kuulu. Paremmat taakse on yleisesti hyväksytty ohje. Esim. ADAC on sitä mieltä (http://www.liikenneturva.fi/fi/turvatieto/autoilijat/paremmat_renkaat.php)
 
Vitun vittu. Nyt alkoi sitten virtalukonpohja reistailemaan. Minkähän hintainen on tuommoiseen audi coupeen? :curs:
 
D.Yates sanoi:
Paremmat eteen kuuluu virallinen mantra. Ite olen aina pistänyt

Ei todellakaan kuulu. Tämä on kai jo sata vuotta vanha asia, että paremmat aina taakse. Kannattaa käydä radalla testaamassa asia s-mutkassa, jos ei muuten usko.
 
Minkähän hintainen rojekti on syylärin vaihto? Lamellit on hapettuneet helvettiin, niin riittääkö jos laittaa uudet vai pitääkö vaihtaa koko syyläri?

vittu tän auton kanssa...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom