Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mixu sanoi:
Auto kolisee. Kun vaihdan vaihdetta, niin kytkimen vapauttamisen jälkeen usein kuuluu vaimea kolahdus. Lisäksi sama kolahtelu kuuluu jos tiessä on epätasaisuuksia, vaikka ei koske vaihteeseen, tai kytkimeen....? Olen epäillyt sitäkin, että mulla olis joku saamarin tunkki irti kontissa, joka kolahtelee, mutta ei semmostakaan ole löytynyt.

Tsekkaapas pakoputken kiinnikkeet. Olisikos joku niistä irronnut. Meidän lancerissa tuntui viime syksynä kuin olisi keilapallo takakontissa ajellut - aina välillä. En reagoinut siihen ja niinpä napsahti pakoputki poikki. Tätä ennen ehdin kyllä viikkotolkulla ihmetellä outoa kolinaa.
 
wv passat 90 1.6
kaasari ei palauta. Vaijeri kyllä liikkuu, mutta poljin on eloton. Pitäiskö tossa kaasarissa olla joku palautin jousi näkyvillä, koska epäilisin että, joku jousi sieltä on nyt irtipoikki.
Olen siis tarkastanut jo, että kaasuvaijeri on ehjä...
 
DoDo sanoi:
wv passat 90 1.6
kaasari ei palauta. Vaijeri kyllä liikkuu, mutta poljin on eloton. Pitäiskö tossa kaasarissa olla joku palautin jousi näkyvillä, koska epäilisin että, joku jousi sieltä on nyt irtipoikki.
Olen siis tarkastanut jo, että kaasuvaijeri on ehjä...

Palauttaako se vipu, jos kaasuvaijeri on irti? Eli toisinsanoen, onhan se vaijeri varmasti herkkä..? Ja onko se kaasarilla oleva kaasuvipu varmasti herkkä? Jos ne molemmat ovat herkkiä eikä palauta, laita sinne jousi. Ei se tuollaisessa autossa mitään sekoita, jos itse tekee patentin ja vielä toimiikin :)
 
Ironbutt sanoi:
Tsekkaapas pakoputken kiinnikkeet. Olisikos joku niistä irronnut. Meidän lancerissa tuntui viime syksynä kuin olisi keilapallo takakontissa ajellut - aina välillä. En reagoinut siihen ja niinpä napsahti pakoputki poikki. Tätä ennen ehdin kyllä viikkotolkulla ihmetellä outoa kolinaa.
Buttis puhuu asiaa. Toinen mikä kannattaa tarkastaa putken kiinnityksen ohella on pakoputken lämpösuojalevyjen kunto. Joskus ne putken ja pohjan välissä olevat levyt ruostuu ja irtoilee. Silloin voi kuulua kaikennäköisiä ääniä, kun putki jarrutuksissa, kiihdytyksissä ja töyssyissä osuu levyihin kiinni.
 
Dobermann sanoi:
Tota ääntä on kuulunut vain muutaman kerran, joskus kesällä, syksyllä talvirenkaiden vaihdon yhteydes ja nyt vähän aikaa sit taas. Ääni tosiaan häviää kun auton pesee nyt ei viittinyt pestä ettei auto jäädy, mutta nyt taas ääni hävinnyt ittestään. Saattaa tosiaan olla monta kuukautta poissa, et ei toi lokasuojajuttu mee oikein mun jakeluun.
Eihän nyt vaan ole kyse äänestä, joka kuuluu tiukoissa käännöksissä? Silloin se voi olla roiskeläppä joka ottaa kiinni maahan. Sekin pitää aika mielenkiintoista ääntä.
 
Kypha sanoi:
Heei, täältä kysynkin kun ei autoja tuntevia tuttuja oikein ole.

Eli mulla on Corollassa sellanen ärsyttävä piirre, että joskus rivakassa kiihdytyksessä moottori ikäänkuin tukehtuu. En minä tiedä mitä sanaa siihen käyttäisi, mutta se kiihtyvyys selvästi hidastuu hetkeksi ja sitten jossain välissä taas lähtee toimimaan. Viime syksynä vaihdettiin tulpat ja ilmansuodatin, vika parani aivan aavistuksen, muttei kuitenkaan hävinnyt. Mikä muu tuon voi aiheuttaa, onko se vain auton iästä kiinni?

Kone on 1.6 ruisku, ja ajokilometrejä on jo n. 300t.
Kuten Aapina tuolla jo sanoi, bensansuodatin kannattaa vaihtaa. Ootko vaihtanu tulpan johdot kans vai vaihdoitko vai tulpat? Johdot on kans hyvä vaihtaa tollaseen vanhaan autoon, jos et lähihistoriassa ole niitä vaihtanut.
 
JoAT sanoi:
Kuten Aapina tuolla jo sanoi, bensansuodatin kannattaa vaihtaa. Ootko vaihtanu tulpan johdot kans vai vaihdoitko vai tulpat? Johdot on kans hyvä vaihtaa tollaseen vanhaan autoon, jos et lähihistoriassa ole niitä vaihtanut.

Joo, pitää vaihdatuttaa bensansuodatin seuraavalla huoltamoreissulla. Tulpan johdot olivat uuden näköiset kun niitä tulppia vaihdettiin, ilmeisesti edellinen omistaja oli ne joutunut jo uusimaan.
 
Kypha sanoi:
Joo, pitää vaihdatuttaa bensansuodatin seuraavalla huoltamoreissulla. Tulpan johdot olivat uuden näköiset kun niitä tulppia vaihdettiin, ilmeisesti edellinen omistaja oli ne joutunut jo uusimaan.
Eihän toi vissiin virranjakajalla varustettu malli ole? :nolo: Mulla ainakin tuotti joskus ongelmia puolan johto. Se ilmeisesti vuoti virtaa johonkin ja auton ei toimi kunnolla, kun kiihdytteli. Tsekkaa vielä kaikki muut sytytykseen liittyvät sähköt. Ja jos on virranjakajalla varustettu niin vaihda jakajan kansi ja pyörijä.

Edit: miten sytytyksen ajoitus? Tarkastettu?
 
Äh, nyt menee yli mun ymmärryksen. Siis on siinä jotkut piuhat, jotka menee tulpille, mutta emmää mistään virranjakajista tiedä :D Pitää joku päivä ennen kesää tutkailla ja lueskella jotain oppaita.

Jotenkin mulla jäi syksyllä sellainen kuva, että tuossa olisi itsekseen säätyvät ajoitukset? Onko mahdollistakaan?
 
Kypha sanoi:
Jotenkin mulla jäi syksyllä sellainen kuva, että tuossa olisi itsekseen säätyvät ajoitukset? Onko mahdollistakaan?

On mahdollista ja jopa todennäköistä, että säätää ennakon "itse". Harvemmassa 90-luvun autossa enää ajoitusta säädetään lampulla ja virranjakajasta kääntämällä, kun virranjakaja perinteisessä mielessä alkaa olla historiaa jo 20v takaa :)
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kypha sanoi:
Äh, nyt menee yli mun ymmärryksen. Siis on siinä jotkut piuhat, jotka menee tulpille, mutta emmää mistään virranjakajista tiedä :D Pitää joku päivä ennen kesää tutkailla ja lueskella jotain oppaita.

Haet vaan Motonetistä sen johtosarjan, jossa tulee tulpanjohdot ja ne pari lyhyempää piuhantumppia. Ei pitäisi maksaa montaa euroa ja vaihto on tyyliin töpseli irti -> uusi letku tilalle -> töpseli takaisin.

Sitten jos tuon vaihdon jälkeen vielä kenkkuilee niin virranjakajan kansi seuraavaksi vaihtoon.
 
Mixu sanoi:
Auto kolisee. Kun vaihdan vaihdetta, niin kytkimen vapauttamisen jälkeen usein kuuluu vaimea kolahdus. Lisäksi sama kolahtelu kuuluu jos tiessä on epätasaisuuksia, vaikka ei koske vaihteeseen, tai kytkimeen....? Olen epäillyt sitäkin, että mulla olis joku saamarin tunkki irti kontissa, joka kolahtelee, mutta ei semmostakaan ole löytynyt.

Käytin Fiestan huollossa. Takaiskarit vaihdettiin, samoin etukallistuksenvakaajat sekä vetoakselin kumit. En tiedä, liittyivätkö kaikki 3 kolinaan vai ei. Mutta enää ei kolise.
 
Volvo S70 2.5tdi -00:ssa on laturin laakeri rikki. Väittivät merkkihuollossa, että pelkkää laakeria ei saa uusittua, vaan pitäisi vaihtaa koko laturi, josta pyytävät lähes 600 euroa. Pitääköhän paikkansa? Nivomat suojakumit ovat myös rikki. Millainen operatio niiden vaihtaminen mahtaa olla ja paljonkohan suunnilleen kustantaa?
 
AllIn sanoi:
Volvo S70 2.5tdi -00:ssa on laturin laakeri rikki. Väittivät merkkihuollossa, että pelkkää laakeria ei saa uusittua, vaan pitäisi vaihtaa koko laturi, josta pyytävät lähes 600 euroa. Pitääköhän paikkansa? Nivomat suojakumit ovat myös rikki. Millainen operatio niiden vaihtaminen mahtaa olla ja paljonkohan suunnilleen kustantaa?

On kyllä katteet kohdallaan tossa laturissa vaikka olisi työ mukana.
 
Mixu sanoi:
Käytin Fiestan huollossa. Takaiskarit vaihdettiin, samoin etukallistuksenvakaajat sekä vetoakselin kumit. En tiedä, liittyivätkö kaikki 3 kolinaan vai ei. Mutta enää ei kolise.

Voipi hyvin olla että nuo etukallistuksenvakaajat ovat olleet syypää tai sitten iskarit ovat olleet löysällä ja vaihtokunnossa.
 
AllIn sanoi:
Volvo S70 2.5tdi -00:ssa on laturin laakeri rikki. Väittivät merkkihuollossa, että pelkkää laakeria ei saa uusittua, vaan pitäisi vaihtaa koko laturi, josta pyytävät lähes 600 euroa. Pitääköhän paikkansa? Nivomat suojakumit ovat myös rikki. Millainen operatio niiden vaihtaminen mahtaa olla ja paljonkohan suunnilleen kustantaa?


Mitäs jos koittais ihan normaalista varaosaliikkeestä saada tehdaskorjatun tilalle? Vaativat kylläkin rikkinäisen tilalle, joten joudut autoa hetken seisottamaan ilman laturia. Siis pelkästä laturista 600€? Kyllä on huollolla hinnat. Siihen sitten vielä 60€/h työt päälle, niin halpaa on.
 
Aapina sanoi:
Bensansuodatin milloin vaihdettu? Seuraavaksi sitten tutkimaan ilmamassa/ilmamäärä-mittaria. Kumpi se tuossa autossa onkaan, en ole Toyotasta yhtään perillä, harvoja merkkejä, mitä en ole ikinä tutkaillut. Kulunut nokka tekee myös tuota kuolokohtaa. Vaihtoehtoja on aika monia :)

itellä ooppeli astra caravan -99 aluksi kuin tervassa kun sitten singahtelee eteenpäin. ylämäetkin tuntuvat nousevan aika huonosti. ilmansuodattimen vaihdoin,,,pitäis varmaan kattoa tulpat seuraavaksi??? mistäs bensansuodattimen löydän...vai oisko kytkinvikaa?? ooppeli ooppeli...:curs:
 
Jotenkin osaa kiskoa noista osista. Mulla meni audin startista hammasrattaat tuhannen pillun päreiksi. Noh ei löytynyt korjaussarjaa ollenkaan tuolle mallille. Tehdaskorjattu 230e ja vanha vaihdossa. Ei vittu olin jo laakia saamassa. Ja sitten boschin uusi startti 85€ :hyper:
 
RautaKeisari sanoi:
missäköhän ilmamassa mittari ja bensansuodatin sijaitsevat opel astrassa??????

kertokaa jotka tiedätte...........:eek:
Bensansuodatin on ainakin siinä tankin vieressä auton alla.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom