Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jep. Elikkä auton jäähdyttimen tuuletin ei toimi. Sulake on ehjä. Rupee menee herneet nenään, kun nyt helteillä keittää jatkuvasti jos joutuu ruuhkaan!

Mistäköhän lähtisin vikaa etsimään? Astra-95
 
Kparta sanoi:
Jep. Elikkä auton jäähdyttimen tuuletin ei toimi. Sulake on ehjä. Rupee menee herneet nenään, kun nyt helteillä keittää jatkuvasti jos joutuu ruuhkaan!

Mistäköhän lähtisin vikaa etsimään? Astra-95

Tod.näk. jäähdyttimen lämpötila-anturi rikki. Uusi maksaa n.20€.
 
Kparta sanoi:
Osaatko sanoa onko tuo helppo vaihtaa itse? Missä sijaitsee ym ohjeita?
Kannattaa katsoa onko liittimet vain hapettuneet. Mulla se sijaitsee corsassa ainakin edestäpäin katsottuna syylärin vasemmassa alareunassa ja joutuu putsaamaan parikertaa vuodessa.
 
Automaattiryypyllä varustettu auto: kun kone on kylmänä, niin tyhjäkäynti seilailee ts. viisari hypähtelee edestakaisin noin 1200 ja 1500 rpm välillä. Ongelma poistuu, kun auto lämpiää ja kiekat laskee normaaliin tyhjäkäyntiin. Varmaan jokin anturivika? Kellään vastaavaa onkelmaa?
 
Uncle Sam sanoi:
Automaattiryypyllä varustettu auto: kun kone on kylmänä, niin tyhjäkäynti seilailee ts. viisari hypähtelee edestakaisin noin 1200 ja 1500 rpm välillä. Ongelma poistuu, kun auto lämpiää ja kiekat laskee normaaliin tyhjäkäyntiin. Varmaan jokin anturivika? Kellään vastaavaa onkelmaa?

Mikä auto kyseessä? Onko jäähdytysnesteet kunnossa? Ei ilmaa jäähd.järjestelmässä jne?
Kaikki alipaine letkut jne. paikallaan eivätkä vuoda?
 
SS-Adler sanoi:
Kertokaappas hyvä tapa ohittaa rattilukko, jos se on jo päällä?

Meikäläisellä se on ainakin joskus ohitettu siten, että ikkuna auki ja siitä sitten "rautakangen" kanssa vipuvartta hyväksikäyttäen väännetty paskaksi. Hieno homma. En suositte koittamaan. En olis kyllä tätäkään tajunnut jollei polliisi olisi kertonut.
 
Jakob sanoi:
Meikäläisellä se on ainakin joskus ohitettu siten, että ikkuna auki ja siitä sitten "rautakangen" kanssa vipuvartta hyväksikäyttäen väännetty paskaksi. Hieno homma. En suositte koittamaan. En olis kyllä tätäkään tajunnut jollei polliisi olisi kertonut.

Että voimalla vaan? No ainoa tapa koittaa :D niin ja kiitoksia.
 
Riippuu vähän autosta, mutta joissain virtalukon saa ruuvit avaamalla halkaistua, ja kun tuo rattilukon kynsi on siinä samassa niin sekin aukeaa. Sitten saat yleensä myös käännettyä "avainta" kun olet ottanut lukkopesän pois edestä. Eli ei muuta kuin rattiputken muovit veks ja katsomaan saisiko rattilukon purettua.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No mutta, täytyypä kysästä asentajankin mielipidettä kun ei ole itse saanut vielä aikaiseksi tutkia vikaa sen paremmin, eli: Carina E (engelsmanni) sammuu kun täristää kunnolla, eli ajaa vaikka "nimismiehenkihariin" reilua nopeutta. Siis potkaisee vedot pois hetkeksi ja kun tärinä vaimenee, lähtee tietysti uudelleen käyntiin. Oon miettinyt voisiko tuo olla vain sähköpuolella, esim. joku puolan johto heikossa kunnossa, vai voisiko ruisku ottaa itteensä tärinästä, että katkaisis bensan tulon? Pari kertaa on tuota vain tehny, mutta pitäis varmaan tutkia ennen kuin jättää välille.
 
Joo ei, mutta noiden parkkien kanssa on usein
jotain muita valoja samoissa sulakkeissa. Esim.
rekisterikilven valo, jotkut sisävalot, mittarivalot.
Tsekkaa kuitenkin se sulake, jos se on kunnossa,
varmista että uusi polttimo on ehjä ja oikein paikoillaan

-Franco
 
No mutta, täytyypä kysästä asentajankin mielipidettä kun ei ole itse saanut vielä aikaiseksi tutkia vikaa sen paremmin, eli: Carina E (engelsmanni) sammuu kun täristää kunnolla, eli ajaa vaikka "nimismiehenkihariin" reilua nopeutta. Siis potkaisee vedot pois hetkeksi ja kun tärinä vaimenee, lähtee tietysti uudelleen käyntiin. Oon miettinyt voisiko tuo olla vain sähköpuolella, esim. joku puolan johto heikossa kunnossa, vai voisiko ruisku ottaa itteensä tärinästä, että katkaisis bensan tulon? Pari kertaa on tuota vain tehny, mutta pitäis varmaan tutkia ennen kuin jättää välille.

Voi olla joku noista, mutta aika usein tuollaisia
on selvinnyt sieltä akun päästä. Onko kengät
kiinni? Onko maajohto varmasti rungossa? Ja
siinä kohtaa runkoa varmasti peltiä?

-Franco
 
No mutta, täytyypä kysästä asentajankin mielipidettä kun ei ole itse saanut vielä aikaiseksi tutkia vikaa sen paremmin, eli: Carina E (engelsmanni) sammuu kun täristää kunnolla, eli ajaa vaikka "nimismiehenkihariin" reilua nopeutta. Siis potkaisee vedot pois hetkeksi ja kun tärinä vaimenee, lähtee tietysti uudelleen käyntiin. Oon miettinyt voisiko tuo olla vain sähköpuolella, esim. joku puolan johto heikossa kunnossa, vai voisiko ruisku ottaa itteensä tärinästä, että katkaisis bensan tulon? Pari kertaa on tuota vain tehny, mutta pitäis varmaan tutkia ennen kuin jättää välille.

Todellakin. Akku vois kuulostaa fiksulta tohon ongelmaan. Itellä meinaan on napojen liittimet hapettunu aika paljon ja en ihmettelis yhtään jos tuota tekis, kun sen lian alta tuskin saa kosketusta. Tosissaan kokeileppa eka putsata ne akun navat. Tai vaihda uus. tarkista myös akun maadotus. Hio vaikka vähän maadotus paikkaa mihin - napa tulee kiinni.

Aika hassulta kuulostaa tuo vika. Ikinä en ole tuollasta e-sarjan carinoissa kuullu, joten ei nyt välttämättä isosta hommasta ole kyse.;)

Muuta tulee mieleen lambda-anturi. :D
 
No mutta, täytyypä kysästä asentajankin mielipidettä kun ei ole itse saanut vielä aikaiseksi tutkia vikaa sen paremmin, eli: Carina E (engelsmanni) sammuu kun täristää kunnolla, eli ajaa vaikka "nimismiehenkihariin" reilua nopeutta. Siis potkaisee vedot pois hetkeksi ja kun tärinä vaimenee, lähtee tietysti uudelleen käyntiin. Oon miettinyt voisiko tuo olla vain sähköpuolella, esim. joku puolan johto heikossa kunnossa, vai voisiko ruisku ottaa itteensä tärinästä, että katkaisis bensan tulon? Pari kertaa on tuota vain tehny, mutta pitäis varmaan tutkia ennen kuin jättää välille.

Mä veikkaan bensapumppua tai paineensäätimen alipaineletkua. Tietysti joku huono liittimen kontaktikin saattaa aiheuttaa tollasta. Ikäviä tuollaiset viat kun on niin pirun vaikeita löytää.

edit.Jos akun napa olis hapettunut ja aiheuttaisi tuollaisia oireita niin varmaan auto lähtis käyntiin todella huonosti, lähteekö?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom