Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mahtaisko itsellä olla autosta menossa etupyöränlaakeri kun pitää sellaista aaltoilevaa jurinaa apumiehenpuolelta kun nopeus on yli 70km/h? Ääni ei kylläkään muutu käännyttäessä. Vaihteella ei myöskään ole merkitystä, että onko 5. vai 6. vaihde vai kytkin pohjassa. Autolla ajettu vasta vajaa 70tkm, mutta kai se silti voisi olla laakerivika?

Mulla tekee Mazda 626:ssa samanalaista ja syynä on jumittava etujarru. Tuskin kuitenkaan noin uudessa autossa tämä on vikana..
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Zone-sarja -42%
Pösö 406 2.0 HDi, tasasella kaasulla n. 60-80km/h vauhdissa auto "soutaa" eteenpäin, kierrokset tipahtaa n. 100-200rpm/min, ja nousee sekunnin päästä taas, tiputtaa, nousee, tiputtaa, nousee. Osaako kukaan lonkalta heittää missä vika piilee? Vittumainen vika esim. taajaman ulkopuolella 80km/h tietä ajaessa...

Lisäyksenä vielä että vituttaa kun rengas on kuluttanut ABS-anturin johdon poikki, on hinkannu sitä vasten ja nyt naps, suurin osa kuparista poikki. Hyvä peugeot.
 
Akku paskana?

Aamulla ei auto inahtanutkaan. Vilkuttaa vaan himmeästi ovet auki -valoa ja hälyttimen valoa. Jos kääntää virrat päälle niin vilkuttaa himmeästi öljyvaloa. Mitään muuta eloa ei ole missään. Akun kuntoindikaattori (exiden akussa semmonen pallo, jolla kolme tilaa) sanoo "recharge". Mittari ja akkulaturi sanoo kaiken olevan ok. Onko se tuo akku paskana vai voiko tommosen aiheuttaa joku muukin.
 
Lopussa olevalta akultahan tuo kuulostaa. Oletko tsekannut napajännitettä yleismittarilla (autosta virrat pois/päällä)? Jos akku on pimahtanut kokonaan, se ei välttämättä ota enää latausvirtaa vastaan lainkaan ja voi hämätä laturiakin.

Totaalipaskaiset napakengät, pilalle hapettuneet akkukaapelit tai huono maadoitus ovat sitten seuraavia mieleen tulevia selityksiä, jos vastoin odotuksia kyse ei olisikaan pelkästä akusta.
 
Lopussa olevalta akultahan tuo kuulostaa. Oletko tsekannut napajännitettä yleismittarilla (autosta virrat pois/päällä)? Jos akku on pimahtanut kokonaan, se ei välttämättä ota enää latausvirtaa vastaan lainkaan ja voi hämätä laturiakin.

Totaalipaskaiset napakengät, pilalle hapettuneet akkukaapelit tai huono maadoitus ovat sitten seuraavia mieleen tulevia selityksiä, jos vastoin odotuksia kyse ei olisikaan pelkästä akusta.

Joo mittasin jännitteen ja näytti yllättäen ok:lta. Akullahan on ikää sen viisi vuotta muistini mukaan kuitenkin. Eivät vissiin hirveitä nykyisin kestäkään. Jotenkin tuntuisi, että tuommoiset maadoitus- ja kaapeliongelmat oireilisivat mystisesti pitemmän aikaa ennen kuin totaalisimahdus tulee.
 
Joo mittasin jännitteen ja näytti yllättäen ok:lta. Akullahan on ikää sen viisi vuotta muistini mukaan kuitenkin. Eivät vissiin hirveitä nykyisin kestäkään.

Paljonko näytti levossa ja paljonko jännite tippuu, kun pistät esim. valot päälle?

Jotenkin tuntuisi, että tuommoiset maadoitus- ja kaapeliongelmat oireilisivat mystisesti pitemmän aikaa ennen kuin totaalisimahdus tulee.

Jep, siksi se akku tuntuisi todennäköisimmältä.
 
Paljonko näytti levossa ja paljonko jännite tippuu, kun pistät esim. valot päälle?



Jep, siksi se akku tuntuisi todennäköisimmältä.

11,9 se tais näyttää. Muuta sieltä ei ulos saakaan kun valojen päälle laittamisella ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Ainoat sähköiset elonmerkit on nuo pari heikkoa valoa kojetaulussa ja hälyn vilkkuvalo. Käytin kokeeksi akun irti ja putsasin navat, mutta eipä sillä mitään merkitystä ollut. Pitää varmaan katella akkua huomenna tuohon sitten.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
11,9 levossa kertoo, että akku on paska (jos vain mittari on luotettava).

Muistelin, että tuo olisi vielä ollut siedettävä arvo pienen seisottamisen jälkeen mitattuna tuolla paskalla kiinan ihmeellä. Mutta joo eiköhän tuo selvä keissi oo. Kyllähän tuo akun vaihto olis ilmeinen korjauskeino ollutkin, mutta ei huvittais harrastaa akkujumppaa turhan takia.
 
Vika alko ku auto rupes hyytymään kesken ajon ja se otti koko ajan vähemmän ja vähemmän kierroksia ja sit se sammu ja ilmoille levis kauhee kananmunapaskan haju. illal ku auto oli jäähtyny se lähti taas käyntii normaalisti ja sain ajettua sen kotia. Kierroksia se otti normaalisti mut pakokaasu haise aika voimakkaasti ruudille.

Tänää väänsin sen aamusta käyntii ku meinasin mennä katsastaan mutta se ei pysyny käynnis tyhjäkäynnil vaa sammu, ja ku jonki aikaa poljeskeli kaasua se rupes pysyy käynnis.
Ajoin sen sit tien varteen ja menin käymää sisällä ja ku tuli uudestaa starttaan niin se sytytti luistoneston valon ja otti laiskasti kierroksia + tyhjäkäynnillä koko auto tärisi ku perkele.
3h siitä pistin auton käyntiin ja se toimi taas normaalisti lukuunottamatta tuota ruudinhajua...

On niin mystinen homma että pittää joka paikasta kysellä ja auto v40 -99 1.8
 
Onko siinä autossa joka pytylle oma puola? Tarkista ne, tulpanjohot ja tulpat, varmistu ettei polttoainetta pääse katalysaattorin, haju lienee tulevan sieltä.
 
Mistä löytää webaston sulakkeet, kun webasto ei meinaa lähtee enää tulille? Ihan sama laittaako kelolla vai napista, puhallin rupee vaan pyörii. Auto on Avensis d4d -00. Siinä pitäis olla jonkun 3 sulakkeen ryhmä jossakin?
 
Vika alko ku auto rupes hyytymään kesken ajon ja se otti koko ajan vähemmän ja vähemmän kierroksia ja sit se sammu ja ilmoille levis kauhee kananmunapaskan haju. illal ku auto oli jäähtyny se lähti taas käyntii normaalisti ja sain ajettua sen kotia. Kierroksia se otti normaalisti mut pakokaasu haise aika voimakkaasti ruudille.

Tänää väänsin sen aamusta käyntii ku meinasin mennä katsastaan mutta se ei pysyny käynnis tyhjäkäynnil vaa sammu, ja ku jonki aikaa poljeskeli kaasua se rupes pysyy käynnis.
Ajoin sen sit tien varteen ja menin käymää sisällä ja ku tuli uudestaa starttaan niin se sytytti luistoneston valon ja otti laiskasti kierroksia + tyhjäkäynnillä koko auto tärisi ku perkele.
3h siitä pistin auton käyntiin ja se toimi taas normaalisti lukuunottamatta tuota ruudinhajua...

On niin mystinen homma että pittää joka paikasta kysellä ja auto v40 -99 1.8

Ääni sytkäongelmille.
 
Vastaan itselleni, koska löysin ne sulakkeet. Kerran lähti webasto käyntiin, kun irrotin sen sulakkeen ja räpläsin johtojen liitoksia.. Mutta myöhemmin, kun yritin käynnistää sitä, niin ei lähteny taaskaan....
 
Corolla 1998 1.6 --päästöt todella korkeat-- Apuja kaivataan

Eli Corolla 1998 1.6l käytin viikolla katsastuksessa ja päästöistähän se pomppasi.
Päästöt todella korkeat eli:

HC CO O2 CO2 Lambda
Tyhjäkäynti 366 6,575 6,19 8,69 1,059
>2000rpm 275 4,933 0,53 11,9 0,876

Muita huomioita:
- Tyhjäkäynti seilaa n. 500-1000 rpm
- Bensan kulutus jonkin verran koholla
- Tulpat olivat aika mustat (kierroksilla näyttäisikin käyvän aika rikkaalla)
- Moottorin vikavalo ei ilmoita viasta

Tähän mennessä tehty:
Pakoputkesta paikattu pienehkö vuoto -> Happi ok
Ilmansuodatin + tulpat vaihdettu -> Päästöt pienenivät vähän

Onko vastaavaa vikaa tullut vastaan tai osaisitteko muuten antaa vinkkejä, mistä vikaa kannattaisi etsiä?
 

Suositut

Back
Ylös Bottom