Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eiköhän tuossa ole käynyt että patteri loppunut ja avain pitää parittaa uudestaan autoon. Jossain autoissa oli joku tietty rutiini millä sen sai tehtyä itse.

Patterit vaihdettu, sulakkeet tsekattu, kokeiltu uutta lähetintä, vaihdettu rele(?) sieltä sulakkeiden läheltä, vaihdettu keskuslukituksen ohjausykikkö, vaihdettu virtalukon pohja, kuskin puolen ovesta tsekattu johdot & liitokset. Ei toimi. Niin, ja se lähetin oli sitten paritettu... alkaa olemaan niksit vähissä.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
noissakin on vissiin kahta erilaista avainta ainakin pari eri ohjetta löytyy:
1. Standing next to the car press unlock button on key - car will not unlock
2. Unlock the car using the key in the driver side door
Press unlock button on key to check it is working.

ja toisessa avain virtalukkoon virrat päälle maksimissaan 5s ja avain pois virtalukosta, paina lukitus tai avaus nappi pohjaan ja pidä se siellä ja paina sitä pikkunappia 3 kertaa kymmensekunnin sisään ja vapauta lukitusnappi
ja kaikki on tapahduttava 20s sisään
 
Ihan mielen kiinnosta millä sä tiedät paritus on onnistunut jos avain ei kerran toimi?
tässä vielä yksi ohje paritukseen.
1. power on, power off ( takes 1-2 seconds ) (ignition)(no need to actually start the car)
2. push open button down, and klik close button 3 times with small intervals ( 2-3 seconds) (release at end)
3. lights will flash and doors open and close.
4. power on, 5 second wait and its done (ignition)(no need to actually start the car)(read about this to save it,dont know if it needs this)
 
Ootko kokeillu kuskin oven lukon moottoria/solenoidia vaihtaa tai liikkuttaa käsin. Kannattaa ainakin mitata yleismittarilla tuleeko/katkeaako jännite kun painaa napista.
 
Joudun vaihtamaan alatukivarren Saabiini. Kannattaako vaihtaa samalla vaivalla jotain muutakin, puslia yms? Pallonivelen löysyyden takia ei tullut leimaa..
 
Joudun vaihtamaan alatukivarren Saabiini. Kannattaako vaihtaa samalla vaivalla jotain muutakin, puslia yms? Pallonivelen löysyyden takia ei tullut leimaa..

Muistankos oikein, että sulla oli OG 9-3? Jos näin, niin eipä tuossa tukivarren yhteydessä paljoa muuta pysty vaihtamaan, puslat kun tulee uuden tukivarren mukana. Aputukivarren takapuslan pystyisi periaatteessa vaihtamaan vähän pienemmällä vaivalla kuin muuten, mutta se kun on kiinni apurungon takakiinnityksessä, niin ihan huvin vuoksi sitäkään ei kannata avata jollei pusla sitten tunnu oikeasti paskalta.

Kauhutarina samasta operaatiosta: tukivarren pulttia irrottaessa tulee metallihilettä mukana, momenttiin vetäessä kierre sanoo poks ja mutteri on kiinteästi hitsattu apurungon sisälle. Kemppasin sitten kylmästi pultin pään apurunkoon kiinni ja ajelin tyytyväisenä, kunnes seuraavalla leimalla todettiin pultin heiluvan rikkinäisen kierteen päästä niin paljon, että hylsy tuli. Sitten vaihdettiinkin seuraavana viikonloppuna koko vitun apurunko yhden rikkinäisen jengan takia. Onneksi sain ehjän apurungon järkihintaan että ei tuosta kallista paukkua tullut, mutta vaihtoruljanssin aikana meinasi pari kertaa käydä jo vituttamaan.
 
Ai niin, jos hommaat uuden tukivarren tarvikkeena niin älä missään nimessä ota Scantech-tuotetta vaan lyö myyjää sillä otsaan, jos joku moista paskaa yrittää edes tyrkyttää.
 
Ai niin, jos hommaat uuden tukivarren tarvikkeena niin älä missään nimessä ota Scantech-tuotetta vaan lyö myyjää sillä otsaan, jos joku moista paskaa yrittää edes tyrkyttää.

Oliko niin, että Motonetissä on noita sekä jotain toista merkkiä? 100e olisi Motonetissä hintaa. OG 9-3 tosiaan..
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oliko niin, että Motonetissä on noita sekä jotain toista merkkiä? 100e olisi Motonetissä hintaa. OG 9-3 tosiaan..

Motonetissä merkkivalikoima vaihtelee, Scan-Techiä ne tarjoavat usein mutta ainakin mulle löydettiin hyllystä Meylen palikka kun sanoin heti kärkeen että Scan-Techiä en sitten huoli. Myyjä näytti muuten siltä, että on kuullut saman lauseen joskus ennenkin...

Huonolla tuurilla niillä ei ole kuin scanshittiä, mutta sillloin kannattaa mennä muualle. Kaikissa tarvikkeissa on toki susia, mutta nuo Scantechin pallot kuulemma kestävät kautta linjan sen yhden vuoden. Omakohtaistakin kokemusta on yhden tukivarren verran, 30tkm riitti ja välystä oli liioittelematta millikaupalla joka suuntaan.
 
Kaikissa tarvikkeissa on toki susia, mutta nuo Scantechin pallot kuulemma kestävät kautta linjan sen yhden vuoden. Omakohtaistakin kokemusta on yhden tukivarren verran, 30tkm riitti ja välystä oli liioittelematta millikaupalla joka suuntaan.
Joku on muistaakseni joskus sanonut, että noissa on liian vähän rasvaa sisällä ja väljistyvät sen takia. Siihen kun väsää rasvanipan ja painelee sinne välillä vaseliinia, niin kestää kuulemma komeasti. Tämä oli pelkkää huhupuhetta. Omaa kokemusta ei ole.
 
Joku on muistaakseni joskus sanonut, että noissa on liian vähän rasvaa sisällä ja väljistyvät sen takia. Siihen kun väsää rasvanipan ja painelee sinne välillä vaseliinia, niin kestää kuulemma komeasti. Tämä oli pelkkää huhupuhetta. Omaa kokemusta ei ole.

"Tein itse ja säästin" :D
 
Zone-sarja -42%
Mitään vinkkiä millä saan autosta renkaat pois. Edellinen omistaja on pistänyt sen verran kireelle, että oon vääntänyt jo kaks Volvon alkuperäistä avainta solmuun yrittäessä avata noita...
 
Aluvanteet vai peltivanne?Jos aluvanne niin kannattaa tarkastaa ettei ole mistään halki tms.Jos on työkaluja niin vääntövarrella on lähtenyt kun on jatkotangon pistänyt.Jos ei työkaluja ole niin sitten ehkä rengasliikkeen puoleen kääntyä,niillä on kyllä pelit millä saa auki.
 
Aluvanteet vai peltivanne?Jos aluvanne niin kannattaa tarkastaa ettei ole mistään halki tms.Jos on työkaluja niin vääntövarrella on lähtenyt kun on jatkotangon pistänyt.Jos ei työkaluja ole niin sitten ehkä rengasliikkeen puoleen kääntyä,niillä on kyllä pelit millä saa auki.

Aluvanteet kyseessä.
Ainakin molemmat takarenkaat oli niin tiukalla että sain vaan yhen pultin irti, ja sekin jatkovarrella.

Pitänee vielä tutkailla ja tarvittaessa viiä sit rengasliikkeeseen.
 
Jos edelleen sama saabi kyseessä, niin alapallon irrotus varmaan vaatii murtohaarukan. Lisäksi aputukivarren irrotus alatukivarren keskipuslasta vaatii ison uros-Torxin, kokoa en muista ulkoa; mieluiten räikkään sopiva hylsy, koska pultti on sen verran kireällä että millään pikkuvääntimellä ei irtoa. Apurungon päästä tukivarsi irtoaa muistaakseni 14mm hylsyllä. Aputukivarsi ja kiinnitys apurunkoon olisi suotavaa kiristää momenttiavaimella.

Päälle tarvitaan sitten käytännössä normaaliin tapaan ainakin sorkkarauta, hienosäätöleka, pari tupakkiaskia ja lavallinen kaljaa:D.
 
Oisko kellään hyvää veikkausta mikä vois olla vikana 1.3 Fiestassa v.97, kun ei puhalla lämmintä? Justiinsa vaihdoin termostaatin ja nesteet, joten termostaattin se ei ainakaan pitäis jäädä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom