Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joku pumpun kiristin menny paskaks ja siten pumpun hihna. Vaihtolistalla jakopää ja kustannusarvio 1500e... Huhhuh. Nyt vaan kiinnostaa että oisko tuo kiristin pitäny vaihtaa jossain määräaikaishuollossa mitkä on kaikki teetetty tunnollisesti ajallaan.

30 000km välein on tarkastus. Autodata näyttää ainakin että pitää vaihtaa samalla jakopään hihnan kanssa, 120 000km välein.
Siis hihnan tarkistus, sitä en tiedä minkälainen kiristin siinä on ja kuuluuko se vaihtaa samalla.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
30 000km välein on tarkastus. Autodata näyttää ainakin että pitää vaihtaa samalla jakopään hihnan kanssa, 120 000km välein.
Siis hihnan tarkistus, sitä en tiedä minkälainen kiristin siinä on ja kuuluuko se vaihtaa samalla.

Kiitos tiedosta!
Autoni on huollettu aina 15 000km välein samassa liikkeessä. Viimeisimmästä jakopään vaihdosta on 80tkm, eka vaihto tehty jostain syystä 90tkm kohdalla. Huoltomies sanoi vain "en tiedä miten sitä ei ole huomattu". Mutta jos kerran tässä mallissa ei tarvitse pelätä tuota nokka-akselien menemistä niin nyt ajelee sitten kohtuu huoletta taas 120tkm.
 
Ei mennyt muruseni katsastuksesta kun oli etualapallonivelissä välystä. Siksi ajoin mä läheiselle autokorjaamolle ja kyselin hinta-arviota pallonivelten vaihdolle. Hintaa tulisi osineen ja töineen 170 euroa, joista pallonivelet olisi 60 euroa kipale. Kuulostaa mun korvaan aika paljolta. Joten kysynkin, olisiko järkeä hommata ne osat itse, ja mistä ne kannattaisi hommata? Motonetistä vilkaisin jo niitä, mut en sitten tiedä käykö listalta valittavan Nissan Almeran varaosat aivan kaikkiin Almeroihin - tyhymä ko oon. Voisi tietenkin olettaa, että käy, mutta ko on ennenkin tullu ongelmia vastaan ton GTI-version kanssa varaosien ja korjausten suhteen. Hintaero Motonetin ja autokorjaamon hankkimien osien välillä on kyllä melko huomattava. Jos nyt pakkiksen autogurut voisi vähän opastaa naista mäessä :rolleyes: ...vai maksanko vaan kiltisti sen 170 egee, että saisin tohon rotiskoon sen leiman.
 
Hintaero Motonetin ja autokorjaamon hankkimien osien välillä on kyllä melko huomattava. Jos nyt pakkiksen autogurut voisi vähän opastaa naista mäessä :rolleyes: ...vai maksanko vaan kiltisti sen 170 egee, että saisin tohon rotiskoon sen leiman.

Sellaisen vihjeen voin kokemuksesta antaa, että kun nivelistä on kyse, niin älä ainakaan osta niitä Motonetin, tai minkään muunkaan liikkeen, halvimpia 10 euron harakiripalikoita. Ne ovat nimittäin usein uudestaan kypsiä jo ensi leimalla vuoden päästä, ja se vasta vituttaakin, kun taas kunnollisilla osilla ajat luultavasti seuraavat 100tkm.

Tuo 60€ kuulostaa tosin aika isolta rahalta pelkistä pallonivelistä, reilusti alta puoleen tuosta luulisi saavan ihan käypäistä tavaraa mutta tarkkaa mallia tuntematta vaikea ottaa enempää kantaa.
 
Sellaisen vihjeen voin kokemuksesta antaa, että kun nivelistä on kyse, niin älä ainakaan osta niitä Motonetin, tai minkään muunkaan liikkeen, halvimpia 10 euron harakiripalikoita. Ne ovat nimittäin usein uudestaan kypsiä jo ensi leimalla vuoden päästä, ja se vasta vituttaakin, kun taas kunnollisilla osilla ajat luultavasti seuraavat 100tkm.

Tuo 60€ kuulostaa tosin aika isolta rahalta pelkistä pallonivelistä, reilusti alta puoleen tuosta luulisi saavan ihan käypäistä tavaraa mutta tarkkaa mallia tuntematta vaikea ottaa enempää kantaa.

Niin no, oon yleensäkki ihan vitun skeptinen kaikkia halvempia vaihtoehtojen vaihtoehtoja kohtaan, mutta mistä sitten saa sellaisia hieman halvempia mutta toimivia hilavitkutin osia? Mun auto on -98 Gti Almera ja kun noista nettikaupoista se on aikamoista arpapeliä mun mennä ostaa yhtään mtn autojen osia (no joo, renkaat oon tilannu ja ne oli jopa sopivat) niin mistä sitten kannattaisi niitä kysellä?
 
Niin no, oon yleensäkki ihan vitun skeptinen kaikkia halvempia vaihtoehtojen vaihtoehtoja kohtaan, mutta mistä sitten saa sellaisia hieman halvempia mutta toimivia hilavitkutin osia? Mun auto on -98 Gti Almera ja kun noista nettikaupoista se on aikamoista arpapeliä mun mennä ostaa yhtään mtn autojen osia (no joo, renkaat oon tilannu ja ne oli jopa sopivat) niin mistä sitten kannattaisi niitä kysellä?

http://www.dnsf.org/forum/index.php?topic=30501.0

Ja toi 60€ on todennäköisesti alatukivarren hinta minkä se maksaa motonetissäkin.
nissan4u.com vaan antaa eri alatukivarren gti:hin kuin muihin n15 almeroihin.
gti:
http://nissan4u.com/parts/info/545000N615/
perus almera:
http://nissan4u.com/parts/info/545000M060/
eli jos päädyt ostamaan koko tukivarren niin kannattaa varmaan nissan foorumilta kysellä mitä eroa noilla oikeasti on.
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?board=yleinen
 
Eli auto on Mazda 626 vm. -98. 1.8l moottorilla ja gf malli. Abs valo paloi aikasemmin sillon tällön. Nyt se palaa käytännössä kokoajan.

Mittailin jo vastuksia noista pyörien antureista. Ja kaikissa muissa on luokkaa 3-4k ohmia. Mutta oikeassa takapyörässä oli päälle 40k ohmia. Eli siis tuosta ensimmäisen liittimen kohdalta mittailin. Ensimmäiseltä liittimeltä kun mittasin vastuksia boksiin päin. Niin etupäässä oli samat vastukset ja takapäässä oli molemmilta puolilta samat vastukset, mutta n. 1k ohmia enemmän kuin etupään antureiltä mitattuna. Voiko tuota anturin kuntoa tuosta vastuksesta edes päätellä, vai pitäisikö se tarkastaa ihan oskilloskoopilla? Olisin kattonut jo, mutta semmosta härveliä ei tallista löydy.

Nuo kaikki anturit näytti ihan suht puhtailta, eli anturin ja "hampaiden" välissä ei mitään ihmeempiä kikkareita ollut signaalin saantia estämässä. Samoin nuo ensimmäiset liittimet näytti kaikki kuivilta ja hyviltä muutenkin, eli en usko, että vika ainakaan niissä olisi.

Joku noitten anturien kanssa enemmän räpeltänyt voisi vähän antaa neuvoja johonkin suuntaan, että vähän tietää missä tuon romuläjän kanssa nyt mennään.
 
Mikä mahtaa olla vikana, kun automaattiloota vaihtaa isommalle (2->3) vasta hyvin korkeissa kierroksissa?
Auto on Pontiac Grand Prix LE -93, 3.1l V6. Myyjä kehotti kyllä vaihtamaan vaihteistoöljyt, koska ei muista koska vaihdettu ja auto on seissyt suht pitkään.
Tekee varsinkin kylmänä tuota.
 
Jeesatkaas joku asiasta tietävä, mikähän voisi olla vikana, kun -95 vuoden vr6 golffissa, oli päästömittauksessa HC-arvo reilusti yli sallitun tyhjäkäynnillä.
Katsastusmies sano, että oli aika outoo ja oli tosiaan aika reilusti yli sallitun, mut vaan tos tyhjäkäynnillä ja epäili että koneessa vikaa, ja toivon parasta että olis jossain muussa, kun en viitsisi alkaa teettään mitään koneremonttia :S
 
Jeesatkaas joku asiasta tietävä, mikähän voisi olla vikana, kun -95 vuoden vr6 golffissa, oli päästömittauksessa HC-arvo reilusti yli sallitun tyhjäkäynnillä.
Katsastusmies sano, että oli aika outoo ja oli tosiaan aika reilusti yli sallitun, mut vaan tos tyhjäkäynnillä ja epäili että koneessa vikaa, ja toivon parasta että olis jossain muussa, kun en viitsisi alkaa teettään mitään koneremonttia :S

Katso imuvuodot ja eka lambda vaihtoon.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
E36 325iA -92

70 Lambda-anturi maavuoto
37 Rele (3) Lambdatunnistimen lämmitys

Imuvuotoja ei suihkimalla löydetty ainakaan mitenkään.

Eli voiko nämä pelkästään vaikuttaa, että auto starttasi kylmänä yön jälkeen hyvin, muttei jaksanut pysyä käynnissä ja sammui muutamaan kertaan, sitten alkoi hetken lämmettyä pelittää. Toinen on tuo pieni tärinä tyhjäkäynnillä ja jotenkin nykivä käyntiääni. Auto nyt lämpimässä tallissa ja sieltä starttasi taas kuin palmun alta ennenkin.
 
Kyllähän siellä seokset on kylmänä aika pielessä jos lämmitys ei toimi sitä kumpi on rikki(lambda vai rele mikä ohjaa lämmitystä) on aika mahdoton sanoa eiköhän joku osaa bimmeri foorumilla sanoa suoraan mikä on rikki. ÄÄni lambdalle :)
 
Jeesatkaas joku asiasta tietävä, mikähän voisi olla vikana, kun -95 vuoden vr6 golffissa, oli päästömittauksessa HC-arvo reilusti yli sallitun tyhjäkäynnillä.
Katsastusmies sano, että oli aika outoo ja oli tosiaan aika reilusti yli sallitun, mut vaan tos tyhjäkäynnillä ja epäili että koneessa vikaa, ja toivon parasta että olis jossain muussa, kun en viitsisi alkaa teettään mitään koneremonttia :S

Jos muut arvot olivat kunnossa ja lambda-arvo pysyi vakaana, niin tulee ekana mieleen heikko kipinä. Koska on tulpat vaihdettu viimeksi? En tunne volkkarin koneita, mutta jos on vielä virranjakajallinen malli, niin pyörijä ja jakajan kansi voivat myös vaikuttaa asiaan.
 
Aamulla oli tuulilasinpyyhkijät vahingossa jääneet päälle ja kun löin auton käyntiin pyyhkijät tietysti liikkuivat, mutta pysähtyivät puoleen väliin lasia. Eli ilmeisesti nyt sitten pyyhkijöitten moottori särkyi, mutta ennen kun sitä lähen aukasemaan niin onko sille sulake/rele jossain? Eli voisiko olla toivoa, että se olisi pelkästään kärähtäny?
 
Aamulla oli tuulilasinpyyhkijät vahingossa jääneet päälle ja kun löin auton käyntiin pyyhkijät tietysti liikkuivat, mutta pysähtyivät puoleen väliin lasia. Eli ilmeisesti nyt sitten pyyhkijöitten moottori särkyi, mutta ennen kun sitä lähen aukasemaan niin onko sille sulake/rele jossain? Eli voisiko olla toivoa, että se olisi pelkästään kärähtäny?

Katso autosi ohjekirjasta. =) Voihan se olla, että pelkkä sulake on kärähtänyt.
 
^ Katsoisin mutta en tiedä missä se on. Viimeksi oli esillä kun öljymäärää tarkistin.. Kysymys oli lähinnä sen henkinen, että onko pyyhkijöiden moottorilla yleensä sulaketta..:)
Auto on Corolla 1.3 XLi ja en ainakaan vielä oo löytäny googlella vastausta. Ainahan voin mennä purkamaan ne muovit siitä päältä ja katsoa..
 
^ Katsoisin mutta en tiedä missä se on. Viimeksi oli esillä kun öljymäärää tarkistin.. Kysymys oli lähinnä sen henkinen, että onko pyyhkijöiden moottorilla yleensä sulaketta..:)
Auto on Corolla 1.3 XLi ja en ainakaan vielä oo löytäny googlella vastausta. Ainahan voin mennä purkamaan ne muovit siitä päältä ja katsoa..

Yleensähän sähkölaitteilla on sulake, mitään tarkkaa tietoa ei corollasta ole. =)
 
Jostain syystä jarrut vinkuu aina, kun talvirenkaat ovat asennettu paikoilleen. Kesärenkaat (205/55/16) ja talvirenkaat (195/65/15) ovat molemmat aluvanteilla ja molemmissa on omat mutterit. Tuota vinkumista tapahtuu vain kevyessä jarrutuksessa. Talvirenkaat vanteineen on ostettu rengasliikkeestä pari vuotta sitten ja niiden piti olla myyjän mukaan sopivat autoon. En ole vielä pystynyt paikallistamaan mistä tuo ääni lähtee.

Vinkkejä/ideoita?
 
en usko, että jarrujen vinkuminen liittyy millään tapaa eri renkaisiin/vanteisiin. yleensä jarrujen vinkuminen johtuu lähinnä siitä, kun ihmiset jarruttaa aina pitkään ja hitaasti (kaupungissa esim hyvin yleistä) ja jarrujen pinnat nin sanotusti "lasittuvat". liukutappien jumittuminenkin aiheuttaa vinkumista.
yleisesti ottaen voitais sanoa, että jarrujen purku+putsaus helpottaa vinkumiseen, myöskin muutama todella voimakas jarrutus helpottaa ongelmaan, ei välttämättä poista sitä.
 
Zone-sarja -42%
Näinhän sitä luulisi. Tuo vinkuminen vaan alkoi taas välittömästi, kun talvirenkaat oli laitettu alle. Sama vika viime vuonnakin ja vinkuminen katoaa heti kun kesärenkaat on taas paikoillaan. Ei vaan järki riitä tuon ilmiön ymmärtämiseen.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom