Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En ole varma, mutta lämmöt laitoin päälle, painelin termostaatin ja jäähdyttimen välistä paksua letkua. Tietääkseni tuossa ei ole erillistä ilmausruuvia (voin kyllä olla väärässä, eli saa korjata). Tolla tavalla, kun laiton paisuntasäiliöön reilusti nestettä sain sen tipahtaan ylärajaan.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oisko kellään hyvää veikkausta mikä vois olla vikana 1.3 Fiestassa v.97, kun ei puhalla lämmintä? Justiinsa vaihdoin termostaatin ja nesteet, joten termostaattin se ei ainakaan pitäis jäädä.

Lämpeneekö kenolle menevät letkut, tulo ja paluu letku, jos lämpenee niin vika on jossain läpässä tai vivussa mikä ohjaa ilmaa joko kennolle tai siitä ohi.
 
Lämpeneekö kenolle menevät letkut, tulo ja paluu letku, jos lämpenee niin vika on jossain läpässä tai vivussa mikä ohjaa ilmaa joko kennolle tai siitä ohi.
Vika korjaantu yön aikana. Oli ilmeisesti jossain läpässä tai jms. töhnää päällä, kun tänään auto pukkas lämmintä ilmaa kapiiniin. Veikkaan että nesteiden vaihto liuotti töhnät liikkeelle.
 
Jos edelleen sama saabi kyseessä, niin alapallon irrotus varmaan vaatii murtohaarukan. Lisäksi aputukivarren irrotus alatukivarren keskipuslasta vaatii ison uros-Torxin, kokoa en muista ulkoa; mieluiten räikkään sopiva hylsy, koska pultti on sen verran kireällä että millään pikkuvääntimellä ei irtoa. Apurungon päästä tukivarsi irtoaa muistaakseni 14mm hylsyllä. Aputukivarsi ja kiinnitys apurunkoon olisi suotavaa kiristää momenttiavaimella.

Päälle tarvitaan sitten käytännössä normaaliin tapaan ainakin sorkkarauta, hienosäätöleka, pari tupakkiaskia ja lavallinen kaljaa:D.

Meylen tukivarren sain. Torxin koko on T55. Purkaminen onnistui muuten hyvin, mutta yksi perkeleen pultti katkesi. Keskimmäinen kiinnitys. Pallo aukesi murtohaarukalla hyvin ja torx aukesi kohtuu helposti, samoin apurungossa oleva pultti.
No huomenna Motonetin kautta jatkamana remonttia...
 
Olen huono näissä osien nimissä..


Uploaded with ImageShack.us
vaikka kuva on BTCF:sta, niin toinen nuoli oikealta. Se pultti katkesi. Pultin molemmilla puolilla puslat, mitkä olivat kyllä aika loppu nekin. Ne eivät kuuluneet uuteen tukivarten.

Niin ja kuva siis Bemusta, ei Saabista.
 
Nyt on kasassa. Kallistuksenvakaajan kävin ostamassa. Suurin ongelma tossa vaihtotyössä oli saada uudet puslat riittävän lyttyyn, että sai mutterin kiinni. Muuten helppo homma eikä vaadi kovinkaan kummoissa autonkorjauskokemusta. Mulla meni kokonaisuudessaan 2h, enkä tajua autoista mitään.
 
Toyota Avensis D4D -01 tyhjäkäynti on liian korkeella ajoittain. Yleensä jossain 1100-1200 kierroksen paikkeilla lämpimänäkin. Mistähän voisi johtua ja mitä haittaa? Joskus on tyhjäkäynti on normaali eli noin 700.
 
Auttakkee en saa nukuttua.
Hyytyi äsken vm-2003 a4 2.5 v6 tdi 132kw quattro risteykseen. Yrittää käynnistyä mutta ei hörähdä käyntiin. Nyt se siellä huoltoliikkeen pihassa odottaa....
Tekeekö se paljonpuhuttu nokka-akseli (mistä en mitään ymmärrä) tuommoista? Ja onko se yleinen vika juuri tässä minun konemallissa. Meinaa itku tulla kun lueskelee noita jotain juttuja 3-5ke remontista...
 
Haiskahtaa sytytyspuolalta. Tuliko ohjaamoon glykolin hajua? Eli haisiko jäähdytinneste? Mä oon ymmärtänyt että tossa 132 kw versiossa on rullakeinunokat, eli ei pitäis olla niistä kiinni. Ei ole satavarmaa tietoa.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huomasin renkaita vaihtaessa, että kun vasemmanpuoleisesta jarrulevystä ottaa kiinni ja heiluttaa, niin levy liikkuu eestaas n. millin verran. Mitäköhän on löysällä? Oikea puoli on ihan normaali ilman mitään klappia.
 
Huomasin renkaita vaihtaessa, että kun vasemmanpuoleisesta jarrulevystä ottaa kiinni ja heiluttaa, niin levy liikkuu eestaas n. millin verran. Mitäköhän on löysällä? Oikea puoli on ihan normaali ilman mitään klappia.

Mikä auto? Joissakin autoissa jarrulevy kiristyy paikalleen kunnolla kun vanteen kiinnittää.
 
Juu noinhan se todennäköisesti menee suurimmassa osista autoja, eli jarrulevy ei tule erikseen napaan kiinni millään, vaan kiristyy, kun renkaan laittaa paikalleen. Oikealla puolella varmaan mäntä jääny sen verran ulos, tai palat saattaa ihan hitusen jumittaa, ettei ihan sormella tökkäämällä se levy siellä liiku.
 
Zone-sarja -42%
Onkos joku sattunut vaihtamaan mazda 626 1.6l moottorilla ja -97 vuosimallisesta autosta kytkintä? Mitenkäs iso homma vaihtaa, siis pitääkö pirusti purkaa kaikkea romua pois edestä, että pääsee edes tuohon käsiksi? Ja ilman moottorinostimia sun muita härveleitä pitäis tuo saada vaihdettua.
 
Mikä auto? Joissakin autoissa jarrulevy kiristyy paikalleen kunnolla kun vanteen kiinnittää.

1.4 8v Fabia vm. 2001. Pienissä nopeuksissa kuuluu etupäästä välillä inhottavaa kolinaa. Koiranluut olen vaihtanut, joten ääni ei johdu siitä. Mietin vaan, että kolina liittyisi tuohon jarrulevyyn.
 
Auttakkee en saa nukuttua.
Hyytyi äsken vm-2003 a4 2.5 v6 tdi 132kw quattro risteykseen. Yrittää käynnistyä mutta ei hörähdä käyntiin. Nyt se siellä huoltoliikkeen pihassa odottaa....
Tekeekö se paljonpuhuttu nokka-akseli (mistä en mitään ymmärrä) tuommoista? Ja onko se yleinen vika juuri tässä minun konemallissa. Meinaa itku tulla kun lueskelee noita jotain juttuja 3-5ke remontista...

Joku pumpun kiristin menny paskaks ja siten pumpun hihna. Vaihtolistalla jakopää ja kustannusarvio 1500e... Huhhuh. Nyt vaan kiinnostaa että oisko tuo kiristin pitäny vaihtaa jossain määräaikaishuollossa mitkä on kaikki teetetty tunnollisesti ajallaan.
 
1.4 8v Fabia vm. 2001. Pienissä nopeuksissa kuuluu etupäästä välillä inhottavaa kolinaa. Koiranluut olen vaihtanut, joten ääni ei johdu siitä. Mietin vaan, että kolina liittyisi tuohon jarrulevyyn.

Jos pitäis lonkalta heittää niin joko kallistuksen vakaajan "runkokumit" tai iskarin yläpään kääntölaakeri. Tiestysti jos on tukivarresta esim. alapallo väljänä niin saattaa kolista
 
Jos pitäis lonkalta heittää niin joko kallistuksen vakaajan "runkokumit" tai iskarin yläpään kääntölaakeri. Tiestysti jos on tukivarresta esim. alapallo väljänä niin saattaa kolista

Mikä on kallistuksen vakaajan runkokumi? Onko se se millä itse vakaaja on kiinni auton alustassa?
 
Haiskahtaa sytytyspuolalta. Tuliko ohjaamoon glykolin hajua? Eli haisiko jäähdytinneste? Mä oon ymmärtänyt että tossa 132 kw versiossa on rullakeinunokat, eli ei pitäis olla niistä kiinni. Ei ole satavarmaa tietoa.
Ihanko tosissaan diesel-Audin käyntiongelmat johtuvat viallisesta sytytyspuolasta?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom