Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
tulpat, johdot ja se pa-suodatin on ainakin halpoja ja helppoja vaihtaa :)
ne kannattaa vaihtaa ensiksi.

polttaako mitään vikavaloa? luettu vikamuisti?

edit: tuli mieleen että myöskin ilmansuodatin kannattaa tarkastaa. jos on ihan täynnä paskaa niin taatusti nykii mennessään. pakoputkikin voi olla tukossa.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Auto Ford Mondeo -97 1.8 110 hv, nykii kiihdyttäessä aika reippaasti. Kulku loppuu tuonne vähän satasen yläpuolelle. Aluksi oli enemmänkin kierrosalueen alapäässä, nykyään oikeestaan koko kierrosalueella. Mikähän mahtaa olla vikana?
Sähköpuoli (tulpat, johdot), bensasuodatin ja suuttimet tuli mieleen?

Kannattaa katsoa myös mahdolliset vuodot imupuolella.
 
Auto Ford Mondeo -97 1.8 110 hv, nykii kiihdyttäessä aika reippaasti. Kulku loppuu tuonne vähän satasen yläpuolelle. Aluksi oli enemmänkin kierrosalueen alapäässä, nykyään oikeestaan koko kierrosalueella. Mikähän mahtaa olla vikana?
Sähköpuoli (tulpat, johdot), bensasuodatin ja suuttimet tuli mieleen?

Käykö ihan tasaisesti tyhjäkäyntiä, ottaako paikoillaan kierroksia hyvin?
Onko ongelma myös kylmänä?
 
tulpat, johdot ja se pa-suodatin on ainakin halpoja ja helppoja vaihtaa :)
ne kannattaa vaihtaa ensiksi.

polttaako mitään vikavaloa? luettu vikamuisti?

edit: tuli mieleen että myöskin ilmansuodatin kannattaa tarkastaa. jos on ihan täynnä paskaa niin taatusti nykii mennessään. pakoputkikin voi olla tukossa.

Pitää toi ilmansuodatinkin kattoo tosiaan samalla, putki lienee ihan ok kunnossa. Vikamuistia ei oo luettu, missähän sen tekis halvimmalla?

Kannattaa katsoa myös mahdolliset vuodot imupuolella.

Nää onkin vähän hankalampia löytää, mutta laitetaan kokeiltavien listalle.

Käykö ihan tasaisesti tyhjäkäyntiä, ottaako paikoillaan kierroksia hyvin?
Onko ongelma myös kylmänä?

Käy ihan nätisti, paikallaan ottaa kierrosta melko normaalisti. Moottorin lämpötilalla en oo havainnu olevan merkitystä.
 
Nää onkin vähän hankalampia löytää, mutta laitetaan kokeiltavien listalle.

Imuvuodot löytää helpoiten kun käy ostamassa starttipilottia(maksaa ehkä 5-6€) ja suihkii sitä imusarjan ja letkujen ympärillle ja jos tyhjäkäynti muuttuu niin vuotokohta löytyi.
mutta älä ruiskuta suoraan ilmanputsariin/ilmanottoon
 
E36 325iA -92 siirrettäessä D-asennolla taikka pakille, "tumahtaa" ja välillä kuuluu sellanen ihankun joku muoviosa "kilahtais" tai miten nyt sanois, vaihteet toimii kuitenkin ajaessa loistavasti jne. Varsinkin ylämäistä lähtiessä tätä esiintyy. Kardaanin rättinivelet yms. vaihtoon?
 
Vääntö ehkä hiukan kadoksissa ja auto alkaa "resonoimaan" kun kovaa vääntöä tarvitaan. Ääni on vähän sellaine ralliauton tyylinen, mutta ei kuitenkaan sellainen, että pakoputki olisi rikki. Moottorin vikavalo ei pala kuitenkaan, vaikka selvästi jotain on vialla. Auto on Opel Vectra 2.2 -03.
 
Moi! Olisi eilen katsastettu 37tkm ajettu Volkswagen golf 87 niin pitäisi varmaa jakopäähihnaa, laturihihnaa ja öljyjä vaihtaa. Ei ole edellisellä omistajalla paljoon käytössä ollut. Mitä luulette paljon tulee maksamaan ja onko teillä ideoita, että mitä muuta kannattaisi vaihtaa tai katsoa?
 
Moi! Olisi eilen katsastettu 37tkm ajettu Volkswagen golf 87 niin pitäisi varmaa jakopäähihnaa, laturihihnaa ja öljyjä vaihtaa. Ei ole edellisellä omistajalla paljoon käytössä ollut. Mitä luulette paljon tulee maksamaan ja onko teillä ideoita, että mitä muuta kannattaisi vaihtaa tai katsoa?

100tkm mittari? Montako kertaa ajettu ympäri? 3 vai 4? :D
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Huppe;2975856 begin_of_the_skype_highlighting**************2975856******end_of_the_skype_highlighting sanoi:
100tkm mittari? Montako kertaa ajettu ympäri? 3 vai 4? :D

Ihan 0 kertaa kun ollu vanhuksilla käytössä, joilla ei enää ole ajokorttia. Mökkiautona ollut ja talvella ei autoa ole senkään vertaa käytetty. Muutenkin tutun tuttuja niin mittarit pitää paikkansa ja näkee sen päällepäinkin.
 
Moi! Olisi eilen katsastettu 37tkm ajettu Volkswagen golf 87 niin pitäisi varmaa jakopäähihnaa, laturihihnaa ja öljyjä vaihtaa. Ei ole edellisellä omistajalla paljoon käytössä ollut. Mitä luulette paljon tulee maksamaan ja onko teillä ideoita, että mitä muuta kannattaisi vaihtaa tai katsoa?

Jakopääremppa osineen pyörii luultavasti jossain 300 ja 400 euron välillä moiseen kikottimeen. Öljyjenvaihto varmaan jotai 50-60 euron väliltä ja laturinhihnan vaihto nyt on yksinkertaisin asia maanpäällä. Jarrujen herkistelyä meinasin ehdottaa, mutta kerta se on vastaleimattu niin ei ne voi kovin jumissa olla. Onko auto kuitenkin ollut iha "aktiivisessa" ajossa?
 
Jakopääremppa osineen pyörii luultavasti jossain 300 ja 400 euron välillä moiseen kikottimeen. Öljyjenvaihto varmaan jotai 50-60 euron väliltä ja laturinhihnan vaihto nyt on yksinkertaisin asia maanpäällä. Jarrujen herkistelyä meinasin ehdottaa, mutta kerta se on vastaleimattu niin ei ne voi kovin jumissa olla. Onko auto kuitenkin ollut iha "aktiivisessa" ajossa?

No ei se kuitenkaan kokonaan ajamatta ole ollut ja katoksessa säilytetty. Eilen kävin koeajamassa niin jarrut kyllä tuntuivat hiukan jäykiltä, mutta ei minulla ole ajokokemusta kuin 97 vuoden autoista ylöspäin. Millainen operaatio tuo jarrujen herkistely sitten olisi? 1000 eurolla on tämä myynnissä niin ajattelin että olisi ihan hyvä ensiauto.
 
Moi! Olisi eilen katsastettu 37tkm ajettu Volkswagen golf 87 niin pitäisi varmaa jakopäähihnaa, laturihihnaa ja öljyjä vaihtaa. Ei ole edellisellä omistajalla paljoon käytössä ollut. Mitä luulette paljon tulee maksamaan ja onko teillä ideoita, että mitä muuta kannattaisi vaihtaa tai katsoa?

http://www.motonet.fi/motonet/renderProductList.jsp?vehicleGroup=619&year=1987

Plärääppä tuosta. Kannattaa tosiaan kaikki hihnat vaihtaa, öljyt, tulpat, ilmansuodatin. Ja jos oikein panostaa haluaa niin sitten vielä jarrunesteet, jäähdytysnesteet, bensansuodatin, raitisilmasuodatin jos sellaista on.

Onpa halpaa osaa tuohon :O Jakopäänhilut 35€

Edit. Osiin kaikkineen saat menemään pari sataa maksimissaan.
 
No ei se kuitenkaan kokonaan ajamatta ole ollut ja katoksessa säilytetty. Eilen kävin koeajamassa niin jarrut kyllä tuntuivat hiukan jäykiltä, mutta ei minulla ole ajokokemusta kuin 97 vuoden autoista ylöspäin. Millainen operaatio tuo jarrujen herkistely sitten olisi? 1000 eurolla on tämä myynnissä niin ajattelin että olisi ihan hyvä ensiauto.

Kakkoskorinen golffi on niin yksinkertaista tekniikkaa, että jos vähänkään kestää työkalut käsissä niin netti on pullollaan ohjeita ja neuvoja huoltamiseen, selviää pirun halvalla kun osat on käytännössä ilmaisia. Eipä niissä jarruissa mitään ihmeellistä, purkaa niin että pääsee hinkkailemaan ruosteet etulevyistä veke, ja vaihtaa tuoreet palat. Jos jarrut vetristyvät ajossa ja tuntuu ottavan joka kulmasta, ei ole mitää tarvetta purkaa esimerkiksi etusatuloita. Jarrujen ilmaus tekee varmasti terää, sekin onnistuu amatööriltä helposti ohjeiden kera. Jakopää ja öljyt tossa ne kriittisimmät vaihdettavat on, sen jälkeen voi sitten tehdä ajan myötä muita huoltoja jos huomaa ne tarpeellisiksi. Ei välttämättä ollenkaan paska ostos tonnilla, jos ei ole päässyt mädäntymään. Koita tinkiä vaikka pari sataa, niillä saat jo läjän varaosia! :)

EDIT: Ihan siistikuntoiselta näyttää, tarkasta ruosteen varalta takavalojen seutu, helmat, ovien alareunat ja ikkunoiden stefojen luota.
 
Mitä olette mieltä kannattaisiko ostaa? http://img829.imageshack.us/i/img0148u.jpg/ Iphonella nopeesti nappasin.


Edit: Joo en löytänyt ruosteita ja massakin näytti hyvälle. Bensa luukun kansi oli sisältä vähän hapettunut, mutta tuskin tuo mitään haittaa.
 
Mikäs vois olla, kun joka kulmasta, mutta enimmäkseen edestä kuuluu "klonksahuksia". Ei säännöllisesti, mutta monesti esim katukaivonkohdalla ja kääntäessä. Auto on Honda Civic 2008 ja alla Eibachin madallussetti. Alussa ei moista kuulunu, mutta nyt alkanu kuuluu.
 
Mikäs vois olla, kun joka kulmasta, mutta enimmäkseen edestä kuuluu "klonksahuksia". Ei säännöllisesti, mutta monesti esim katukaivonkohdalla ja kääntäessä. Auto on Honda Civic 2008 ja alla Eibachin madallussetti. Alussa ei moista kuulunu, mutta nyt alkanu kuuluu.

Puslat ja koiranluut tainnut ottaa uudesta alustasta vähän itseensä.
 
Zone-sarja -42%
Ymmärtääkö kukaan BMW:n SMG laatikon tekniikasta? Omassani (2003vm) on silloin tällöin vikaa ja oireena ilmenee ikäänkuin kytkimen luistatus tai vaihde ei mene päälle muutakun ''kuminauhamaisesti'' vian ollessa päällä. Esimerkiksi liikkeellelähtö on, kuin vanhalla papalla laatikon sekoillessa, eli luistattaa niin perkeleesti ennen kuin vaihde menee kokonaan päälle. Sama tapahtuu jokaisella vaihtokerralla ylös-tai alaspäin. Ko. ongelman saa kuitenkin yleensä ''resetoitua'' sammuttamalla auton ja käynnistämällä uudelleen, jolloin taas toimii, kuin uusi ja vaihdot ovat nopeita ja napakoita. Kerran on vaihdettu SMG vaihteiston hydrauliikkapumpun rele ja silloin ajattelin, että tulipa helpolla kuntoon ja toimi todella hienosti lopun päivän, mutta aamulla oli taas ongelmia ja sama ralli jatkuu. Toisinaan toimii moitteettomasti ja toisinaan taas ei... Lienee joku sähköhydraulinen ongelma?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom