Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Seat Cordoba Vario -02, keskuslukituksen kaukosäätö kuului kuukauden päivät kategoriaan "toimin-silloin-kun-huvittaa", ja nyt ei toimi enää olleskaan.
Patterit vaihdettu, ei apua. Missä sijaitsee tuon kaukossädön vastaanotin / voiko sille tehdä mitään vai onko korjaamokeikka edessä?
 
Koiranluu maksaa kympin kaks ja puslat 5-10€kpl. Suht helppo pitäis olla vaihtaa jos ei ole ruostunut jumiin liikaa.
Autona 08 Civic, tuskin on kovin pahasti vielä ruostunut.

Mutta tosiaan, koiranluut ja kallistuksenvakaajan puslat/korihelat on helppo vika todeta, kun nostaa auton vaan ilmaan ja vähän aikaa tutkii ja kääntelee vakaajan päitä.
 
Missähän mahtaa olla vika, kun auton vilkku pitää itsestään "nakutusta" vaikka vilkku ei olekana päällä? Eli se vilkun nakuttava ääni naksuttelee itsekseen aina välillä :) Ääni ei ole niin tasarytminen kuin oikeasti vilkuttaessa, vaan ihan satunnaisessa rytmissä nakuttaa. Ja vilkut ei siis kuitenkaan räpsy samalla mihinkään suuntaan. Taatusti ainoa auto maailmassa, joka tuota tekee :)

Olen ollut huomaavinani, että erityisesti sateella (eli kostealla ilmalla) tuota nakutusta esiintyy. Voiko siitä jotain päätellä?
 
Autona 08 Civic, tuskin on kovin pahasti vielä ruostunut.

Mutta tosiaan, koiranluut ja kallistuksenvakaajan puslat/korihelat on helppo vika todeta, kun nostaa auton vaan ilmaan ja vähän aikaa tutkii ja kääntelee vakaajan päitä.

Joo epäilen että ruosteessa olisivat. Kiitos vinkistä, njietro!

Kiitos myös sleep-o:lle ja relaxille.
 
Mulla on alkanut Felicia 1.6 tyhjäkäynti sahaamaan, kun kone on kylmä. Välillä jopa sammuu. Ei ole itsellä harmainta aavistustakaan mistä se voisi johtua. Termari ei ole tällä hetkellä paikalla, koska termostaattikotelon kansi meni silleen rikki, että vesi ei kierrä termarin kanssa. Auto toimi hyvin vähän aikaa ilman termariakin, joten en usko että vika on siinä. Lämpötila-anturikin on vasta vaihdettu. Termostaattikotelon kannen vaihdan heti maanantaina. Kellään samoja kokemuksia ja/tai ratkaisua tyhjäkäynnin korjaamiseen?
 
Mulla on alkanut Felicia 1.6 tyhjäkäynti sahaamaan, kun kone on kylmä. Välillä jopa sammuu. Ei ole itsellä harmainta aavistustakaan mistä se voisi johtua. Termari ei ole tällä hetkellä paikalla, koska termostaattikotelon kansi meni silleen rikki, että vesi ei kierrä termarin kanssa. Auto toimi hyvin vähän aikaa ilman termariakin, joten en usko että vika on siinä. Lämpötila-anturikin on vasta vaihdettu. Termostaattikotelon kannen vaihdan heti maanantaina. Kellään samoja kokemuksia ja/tai ratkaisua tyhjäkäynnin korjaamiseen?

Vikakoodien luvun yhteydessä paikallinen korjaamo sanoi, että voi opettaa kaasuläpän tai vastaavan toiminnan uudestaan ja silloin se tyhjäkäynnin seilaaminen pienentyi aika selvästi.. siitä on jo pari vuotta aikaa niin en ihan tarkkaan muista mitä siinä oli.
 
Vikakoodien luvun yhteydessä paikallinen korjaamo sanoi, että voi opettaa kaasuläpän tai vastaavan toiminnan uudestaan ja silloin se tyhjäkäynnin seilaaminen pienentyi aika selvästi.. siitä on jo pari vuotta aikaa niin en ihan tarkkaan muista mitä siinä oli.
Voishan tuon lukasuttaa kaverilla. Muistatko missä se vikakoodin lukija sijaitsee Skodassa?
 
Voishan tuon lukasuttaa kaverilla. Muistatko missä se vikakoodin lukija sijaitsee Skodassa?

Olikohan sen pistokkeen paikka kaasupolkimen yläpuolella.. ehkä. Jos haluaa enemmän syventyä asiaan niin lueskele briskoda.net, sieltä ainakin löytyy asiaa throttle body:stä ja sen sellasista :D
 
Olikohan sen pistokkeen paikka kaasupolkimen yläpuolella.. ehkä. Jos haluaa enemmän syventyä asiaan niin lueskele briskoda.net, sieltä ainakin löytyy asiaa throttle body:stä ja sen sellasista :D

Löyty paikka lukijalle. Vikakoodi näytti että ois kaasuläpän asentotunnistin, mikä kyllä kuulostaa järkevältä. En vaan mistään löytäny sitä tunnistinta. Motonetistä ja boschilta koitin katella. Seuraavaksi mittaileen ohmeja, että vika varmastikin on tunnistimessa, eikä esim. liittimessä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
VAG-vehje, tarkalleen Passat 1.9TDi -02. Tehot hyytyy välillä totaalisesti ja ikäänkuin turbo jäisi pois pelistä. Talla pohjassa kiihtyy niinku nissan micra täydellä kuormalla. Sitten virrat pois, uudelleen käyntiin ja taas toimii ihan normaalisti ja tehoa piisaa.

Onko pakkiksen autoguruilla ratkaisua, missä vika? Viittaisi sähköihin, koska uudelleenkäynnistyksen jälkeen pelaa taas.
 
VAG-vehje, tarkalleen Passat 1.9TDi -02. Tehot hyytyy välillä totaalisesti ja ikäänkuin turbo jäisi pois pelistä. Talla pohjassa kiihtyy niinku nissan micra täydellä kuormalla. Sitten virrat pois, uudelleen käyntiin ja taas toimii ihan normaalisti ja tehoa piisaa.

Onko pakkiksen autoguruilla ratkaisua, missä vika? Viittaisi sähköihin, koska uudelleenkäynnistyksen jälkeen pelaa taas.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1511
 
Kiitos paljon, pakkotoistohan pelaa paremmin kuin VAGCOM :D
Jos ei tuon edellämainitun osan vaihtaminen auta, kannattaa autostasi katsoa ahtopainesolenoidi hienommalta nimeltään taisi olla N75 venttiili. Todennäköisin syyllinen on kuitenkin jumiutuvat johdesiivet jos autosi turbossa on säätyvä pakopesä.
 
-02 Seat Cordobassa siis lakkasi toimimasta keskuslukituksen kaukosäätö. Keskuslukko kyllä toimii ok avainta kääntämälä. On vaihdettu vaikka mitä osaa mutta ei vaan tule kuntoon. Mitenkähän kävisi jos heivaisi haaveet alkuperäisen osan korjaamisesta romukoppaan ja laittaisi tilalle vaikka tuollaisen:

http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=49

Oninstuisikohan? Keskuslukkohan on tässä casessa toimiva, vain kaukosäätö ei toimi... Kokemuksia tuollaisen kaukosäädinsysteemin jälkiasennuksesta, onko hankalakin homma vai onnistuuko ihan mattimeikäläiseltä?
 
Eiköhän tuossa ole käynyt että patteri loppunut ja avain pitää parittaa uudestaan autoon. Jossain autoissa oli joku tietty rutiini millä sen sai tehtyä itse.
 
Onko rumpujarrujen avaus ja putsaus kuinka ihmeellinen homma?

Aika helppo homma jos on vaan työkalut jolla saat auki eikä ole mikään pahemmin jumissa.

ps. kun otat rummun auki, niin älä revi jne. ettei kengät tule jousineen pitkin tonttia.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom