Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
vm. -02 Renault Lagunassa (II-mallia siis) ilmeni tänään outo vika, nimittäin kakkosella ja kolmosella kunnolla kiihdyttäessä (lue = täysiä kiihdyttäessä rampissa) samanaikaisesti syttyy hetkellisesti (eli oikeastaan vilkkuu) Airbag- ja Serv-valot. Ottaako joku johto maihin vai?
 
Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mittasin 5e yleismittarilla lambdan, ja jännite ilman virtoja 0V, virrat päällä ~100mV ja moottorin käydessä aika tarkkaan 310mV, riippumatta miten kaasua käytti. Lämmitin koneen kunnolla kuumaksi. Ainoa poikkeus oli voimakas moottorijarrutus jolloin jännite tipahti johonkin 290mV hetkellisesti. Mutta riittääköhän tollasessa halppis-yleismittarissa päivitysväli, että tuosta pystyisi luotettavasti anturin risaksi julistamaan?
 
Itsellä olisi sellainen ongelma, että soittimeni sammuili aina välillä ja lähti heti uudestaan käyntiin, mutta nyt se sammui eikä lähtenyt enää päälle. Virta tulee suoraan akulta ja sen pitäisi olla ok (mittarilla en ole päässyt vielä kokeilemaan), ja maadoitusjohdonkin pitäisi olla ok. Onko olemassa muuta vaihtoehtoa enää kuin se, että soitin on rikki?
 
Itsellä olisi sellainen ongelma, että soittimeni sammuili aina välillä ja lähti heti uudestaan käyntiin, mutta nyt se sammui eikä lähtenyt enää päälle. Virta tulee suoraan akulta ja sen pitäisi olla ok (mittarilla en ole päässyt vielä kokeilemaan), ja maadoitusjohdonkin pitäisi olla ok. Onko olemassa muuta vaihtoehtoa enää kuin se, että soitin on rikki?



Onko kenties kyseessä joku alkuperäissoitin? Sillon voi joutua "tilaamaan" koodin että lähtee vörkkimään...
 
Nissan Nova ja kojelaudan valot palavat vaikka avain on pois. Jokseenkin outoa... Mummelin auto kyseessä. Akku loppuu vähän väliä ks. ongelman vuoksi eikä Autokeskuksella osattu tehdä mitään. Jollain ollut samanlaisia ongelmia?
 
Mä luulen, että kyllä ne Autokeskuksella osaa tehdä, mutta ei ne osaa sanoa mitään etukäteen. Siinä laitetaan sähkärin tuntiveloitus juoksemaan ja vikaa etsimään. Kallistahan se on, mutta taatusti osaavat. Random sähköviat sen verran vittumaisia, että tuntitolkulla saa etsiä.

Luulisin että ei ole mistään sähköboksista vika (koska usein niitä samavikaisia on ollut muitakin ja niihin on korjausohjeet). Eli joku johto on irti/poikki, että ottaa jonkun toisen johdon kanssa häiriötä. Eikä tosiaan auta kuin etsiä että mikä se niistä miljoonasta on. Itse metsästin isän Audista vikaa kun söi akkua ja aina kun otti pakin pois, niin löi keskuslukon päälle ja seuraavasta töyssystä alkoi varashäly huutaa. Takakontin sarjasta oli johtoja poikki.

Nissanin tapauksessa lähtisin ehkä virtalukolta eteenpäin niitä kaivelemaan. Ja ne johdot voi olla poikki sieltä eristeen sisältä, ettei sitä edes näe. Vittumaista noi sähköjutut.

Mikäli autoa ei aiota korjauttaa, mutta ajossa haluaa pitää, niin akunkenkä yöksi irti niin akku ei tyhjene.
 
Kiitos vinkistä. Käskenpä mummelin raahaamaan auton suoraan korjaamolle. Itse en mene sinne sörkkimään, koska todennäköisesti autosta muodostuu juhannuskokko joka ei menisi vakuutuksen piikkiin.
 
Porukoiden Passat variant 2.0 fsi:ssä on ruvennut ilmeisesti ilmastointi reistailemaan.
Kävin tuossa nopeasti testaamassa, niin ei jäähdyttänyt missään säädöissä. Ilma on aika tarkkaan ulkoilman lämpöistä. Isukki oli käyttänyt huollossa vaihtamassa kylmäaineet ja tarkistuttamassa järjestelmän, mutta ei ollut auttanut. Epäilivät huollossa tuota kompressoria. Voikohan ongelmana olla jokin muu, kuin kompressori? Meinaan uus kompressori ois sitä 1000e luokkaa.
 
Jos järjestelmässä on oikea määrä oikeaa ainetta, eikä vuotoja ole, niin kompuraa on syytäkin epäillä.
Joko se on särki, tai sitten magneettikytkin on rikki tai ei saa ohjausta tai jotain.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Etupyörä vinkuu...

Eli -99 vuosimallin 323f Mazdasta on alkanut kuulumaan ääntä oikeasta etupyörästä ajaessa ja etenkin pakittaessa. Ajaessa ääni kuuluu lähinnä suhina maisena...
Nostin auton ilmaan ja pyöritin rengasta eteenpäin niin erityisempää hankausääntä en kuullut, mutta jotain kuitenkin. Mutta taaksepäin pyörittäessä kuului voimakas vinkuva ääni. Maassa ollessa rengasta nytkytellessä tuntui ehkä hieman välystä, muttei paljoa.

Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Voisiko pyörän laakeri olla sökö tai jokin osa muuten vain hangata esim. jarrulevyä? Onko kellään vinkkejä antaa...

Autoa en vielä ole sen tarkemmin ehtinyt tutkimaan... Vinkkejä kaipaisin, jotta pääsisi helpoimmalla tämän asian suhteen.
 
Etupyörä vinkuu...

Eli -99 vuosimallin 323f Mazdasta on alkanut kuulumaan ääntä oikeasta etupyörästä ajaessa ja etenkin pakittaessa. Ajaessa ääni kuuluu lähinnä suhina maisena...
Nostin auton ilmaan ja pyöritin rengasta eteenpäin niin erityisempää hankausääntä en kuullut, mutta jotain kuitenkin. Mutta taaksepäin pyörittäessä kuului voimakas vinkuva ääni. Maassa ollessa rengasta nytkytellessä tuntui ehkä hieman välystä, muttei paljoa.

Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Voisiko pyörän laakeri olla sökö tai jokin osa muuten vain hangata esim. jarrulevyä? Onko kellään vinkkejä antaa...

Autoa en vielä ole sen tarkemmin ehtinyt tutkimaan... Vinkkejä kaipaisin, jotta pääsisi helpoimmalla tämän asian suhteen.

Siellä voi olla jotain ylimmääräistä palojen ja levyn välissä, kuuluuko ääni kun ajat jarrut päällä?

Omassa kotterossa taas jotain uutta.. mikäs vois olla, kun ravistaa epämiellyttävästi normaaleilla ajonopeuksilla? Välillä tuntuu, että moottoritienopeuksissa ei ravista, mutta sitten taas vähä kovempaa kun ajaa niin ravistaa. Moottorijarrutuksessa täristää vielä enemmän, kun esim hidastaa tasaisesti 100->80. Renkaat tasapainotettu keväällä, pitäiskö eturenkaat vielä tasapainottaa vai keksiä jotain muuta??
 
Etupyörä vinkuu...

Eli -99 vuosimallin 323f Mazdasta on alkanut kuulumaan ääntä oikeasta etupyörästä ajaessa ja etenkin pakittaessa. Ajaessa ääni kuuluu lähinnä suhina maisena...
Nostin auton ilmaan ja pyöritin rengasta eteenpäin niin erityisempää hankausääntä en kuullut, mutta jotain kuitenkin. Mutta taaksepäin pyörittäessä kuului voimakas vinkuva ääni. Maassa ollessa rengasta nytkytellessä tuntui ehkä hieman välystä, muttei paljoa.

Mistä kannattaisi alkaa vikaa etsimään? Voisiko pyörän laakeri olla sökö tai jokin osa muuten vain hangata esim. jarrulevyä? Onko kellään vinkkejä antaa...

Autoa en vielä ole sen tarkemmin ehtinyt tutkimaan... Vinkkejä kaipaisin, jotta pääsisi helpoimmalla tämän asian suhteen.
Rengas pois ja tutkimaan jarrupalojen kuntoa.


Siellä voi olla jotain ylimmääräistä palojen ja levyn välissä, kuuluuko ääni kun ajat jarrut päällä?

Omassa kotterossa taas jotain uutta.. mikäs vois olla, kun ravistaa epämiellyttävästi normaaleilla ajonopeuksilla? Välillä tuntuu, että moottoritienopeuksissa ei ravista, mutta sitten taas vähä kovempaa kun ajaa niin ravistaa. Moottorijarrutuksessa täristää vielä enemmän, kun esim hidastaa tasaisesti 100->80. Renkaat tasapainotettu keväällä, pitäiskö eturenkaat vielä tasapainottaa vai keksiä jotain muuta??
Mikä auto sulla on?
Vetonivelet nyt kannattaa ainakin vilkasta.
 
Siellä voi olla jotain ylimmääräistä palojen ja levyn välissä, kuuluuko ääni kun ajat jarrut päällä?

Omassa kotterossa taas jotain uutta.. mikäs vois olla, kun ravistaa epämiellyttävästi normaaleilla ajonopeuksilla? Välillä tuntuu, että moottoritienopeuksissa ei ravista, mutta sitten taas vähä kovempaa kun ajaa niin ravistaa. Moottorijarrutuksessa täristää vielä enemmän, kun esim hidastaa tasaisesti 100->80. Renkaat tasapainotettu keväällä, pitäiskö eturenkaat vielä tasapainottaa vai keksiä jotain muuta??
Käy nyt vielä painottamassa kerran ja pyydä katsomaan, että kaikki renkaat on pyöreitä. Jos ei ole, niin renkaan pyöräyttäminen vanteella puoli kierrosta saattaa auttaa. Jos ei edelleenkään auttanut, niin sitten mietitään jotain muuta vaihtoehtoa.

Mutta ennen kuin menet tasapainottamaan, niin katso ettei vanteiden takana ole kamala kerros kuraa tms. yleensä auttaa kun ne pesee pois. Ja jos on pölykapselit, niin koita repiä ne irti ja käydä heittämässä lenkki. Joskus on käynyt niin, että kapseli ei istu kunnolla ja ravistus lähti, kun kapselin poisti.
 
Osaisikohan joku vähän heittää teoriaa missä voisi olla vika..

Eli pirssinä Nissan Primera P10 vm. -92 jonka vaihdelaatikko/kytkin alkanut takkuileen. Jos moottori ei ole käynnissä kaikki vaihteet löytyy kyllä, pakki välillä jopa sammuneena hiukan kateissa. Kuitenkin kun motin lyö tulille, 1- ja 2-vaihde alkaa takkuileen todella paljon, itseasiassa ykköstä ei edes enää saa silmään jos auto on käynnissä, kakkostakin saa lekalla runnoa useimmiten. Vitonenkin alkanut näyttää hiukan kankeutta. Mikäli vaihteen saa silmään, se kyllä pysyy päällä. Lisäksi kytkin ilmeisesti alkanut luistaa koska välillä kenkää näyttäessä kierrokset vain nousee mutta ei se renkaille välity kunnes hetken päästä siirtyy sinnekin.

Eli ilmeisesti kytkin tulisi vaihtaa (?) mutta onko tässä nyt sitten vaihdeboksikin entinen vai johtuuko vaihdeongelmatkin mahdollisesti kytkimestä? Pitäs vähän kartoittaa tilannetta kun työttömällä ei ole vara ostaa turhia ja kalliita varaosia...
 
Voipi hyvinkin johtua kytkimestä vain kaikki ongelmat. Noissa Primeroissa on kyllä ollut tuota laatikko ongelmaa :/ toivotottavasti ei tässä tapauksessa.
 
Saab 9-3 diesel. Kylmänä jostain kuuluu sellainen sähköauton ääni. Tai samanlainen kuin polkupyörän dynamo päästää. Muutaman kilsan jälkeen häviää.. Mikähän on? Ilmaantui pari päivää sitten...
 
Auto Ford Mondeo -97 1.8 110 hv, nykii kiihdyttäessä aika reippaasti. Kulku loppuu tuonne vähän satasen yläpuolelle. Aluksi oli enemmänkin kierrosalueen alapäässä, nykyään oikeestaan koko kierrosalueella. Mikähän mahtaa olla vikana?
Sähköpuoli (tulpat, johdot), bensasuodatin ja suuttimet tuli mieleen?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom