Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ootko varma ettei se ääni tule polttoainetankista?

No joo , täysin varma tuosta ei voi olla. Ääni on vain kuskin alta kuuluva lähinnä koko pohjan tilaa käyttävän "aallon" ääni.

Minkälainen tuo polttoainetankin muoto mahtaa olla sitten? Jos se jossain pohjassa on laajemmalla alueella ja ilman väliseiniä niin voi olla aiheuttaja.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Äidin autosta kyselen. MB 124 bensiinifarkku, vuosimallia -88 tai uudempi. Auto toimii välillä normaalisti, mutta välillä ei lähde kiihtymään. Eli hidastuksen tai stopin jälkeen vaikka laittaa kaasun pohjaan, kierrokset ei nouse. Tämä tapahtuu vain välillä satunnaisesti. Mikähän anturi mahtaa olla sökö ja mistä etsiä? Voin pistää tarkempia tietoja, jos on tarvetta.

Tossahan on ihan kaasuvaijeri joka ohjaa kaasuläppää läppärungossa, siellä on taas anturi joka haistelee ilma-polttoainesuhdetta ja käskee lisää gasoa koneeseen, eli ilmamäärä/massa-anturi ? jos näin niin sen "haitariputken" tms. siitä läheltä saa klemmareilla auki ja varovaisesti putsaa. Viisaammat saa korjata.
 
Noin itsekkin ajattelin tehdä, mutta toivoin, että tähän olisi joku taika-aine, mitä suihkuttamalla jumit katoaa...

Kupari tahnaa kannattaa laittaa, mutta ei vaan saa ihan yleettömästi lotrata ettei mene levyihin/paloihin.
 
Eipä tullut mitään muuta ongelmia kuin että kellossa meni aika sekaisin ja ajotietokoneen statistiikka nollaan.
Toisaalta eipä ollut hyötyäkään, eli samalla lailla vetää nupin automaattisesti alas viakka oli akunkengät irti. Ihan niinkuin ilmanpaineella toimisi nupit.
Akun irroittaminen on ihan yleinen vikojen nollauskeino nykyautoissa eikä aiheuta mitään ongelmia. Autossasi keskuslukitus toimii alipaineella, alipainepumppu sijaitsee varmaankin takakontin kyljessä.
 
Laitetaan nyt tännekin tämä, jos joku sattus tietämään.. Eli R33 gts-t Skyline hyytyy, kun ahtopaine nousee 0.5->0.7 bar:iin siinä 4500 rpm kohdalla. Eli ei pätki, ainoastaan "jämähtää" paikoilleen. aina välillä vähän ennen punarajaa rupee taas vetämään ihan täydellä teholla.

Tulpat, puolat ja ilmamassamittari vaihdettu, eikä ahtovuotojakaan ole.. haisee kyllä maf-vialta, mut en usko et toi toinenkin on rikki jonka siihen vaihdoin. Onko tietoa miten käyttäytyy, jos bensapumppu on rikki?
 
Laitetaan nyt tännekin tämä, jos joku sattus tietämään.. Eli R33 gts-t Skyline hyytyy, kun ahtopaine nousee 0.5->0.7 bar:iin siinä 4500 rpm kohdalla. Eli ei pätki, ainoastaan "jämähtää" paikoilleen. aina välillä vähän ennen punarajaa rupee taas vetämään ihan täydellä teholla.

Tulpat, puolat ja ilmamassamittari vaihdettu, eikä ahtovuotojakaan ole.. haisee kyllä maf-vialta, mut en usko et toi toinenkin on rikki jonka siihen vaihdoin. Onko tietoa miten käyttäytyy, jos bensapumppu on rikki?

Bensapuolen ongelmiin tuollainen "puutuminen" vois kyllä viitata.
Jos olis mittari josta seurata bensanpaineita ajon aikana, se kertois jo jotain.
 
voi vaan olla että jos niiden parin jarrutuksen aikana ei homma pelaa ihan täysillä, niin pahimassa tapauksessa ei tartte enää ikinä jarrutella....
 
Laitetaan nyt tännekin tämä, jos joku sattus tietämään.. Eli R33 gts-t Skyline hyytyy, kun ahtopaine nousee 0.5->0.7 bar:iin siinä 4500 rpm kohdalla. Eli ei pätki, ainoastaan "jämähtää" paikoilleen. aina välillä vähän ennen punarajaa rupee taas vetämään ihan täydellä teholla.

Tulpat, puolat ja ilmamassamittari vaihdettu, eikä ahtovuotojakaan ole.. haisee kyllä maf-vialta, mut en usko et toi toinenkin on rikki jonka siihen vaihdoin. Onko tietoa miten käyttäytyy, jos bensapumppu on rikki?

Itsekin lähtisin myös etsimään vikaa bensapuolelta, vaikka en Skylinen sielunelämästä mitään tiedäkään.

Jännäksi asian tekee, että vedot palaavat myöhemmin takaisin. Temppuilisiko bensanpaineensäädin? Ei kerkeä reagoimaan nopeaan bensan saannin muutokseen ahtojen noustessa, jolloin paineet hetkellisesti katoavat ja auto puutuu. Toinen voi juurikin olla tuo pumppu, mutta se näkyisi normaalissakin ajossa. Omassa kärryssä tuo pumppu hajosi ja muutamassa sekunnissa bensalinjat ovat tyhjät, jolloin vedot eivät todellakaan palaa takaisin. Yleensä tuo pumppu hieman varoittelee ennen totaalista hajoamista tuollaisena ajoittaisena nykimisenä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itsekin lähtisin myös etsimään vikaa bensapuolelta, vaikka en Skylinen sielunelämästä mitään tiedäkään.

Jännäksi asian tekee, että vedot palaavat myöhemmin takaisin. Temppuilisiko bensanpaineensäädin? Ei kerkeä reagoimaan nopeaan bensan saannin muutokseen ahtojen noustessa, jolloin paineet hetkellisesti katoavat ja auto puutuu. Toinen voi juurikin olla tuo pumppu, mutta se näkyisi normaalissakin ajossa. Omassa kärryssä tuo pumppu hajosi ja muutamassa sekunnissa bensalinjat ovat tyhjät, jolloin vedot eivät todellakaan palaa takaisin. Yleensä tuo pumppu hieman varoittelee ennen totaalista hajoamista tuollaisena ajoittaisena nykimisenä.

Noi ilmamassamittarit on noiden ongelma ainakin ollut, melkein jokasesta gts-t:stä on se varmaan mennyt rikki.. siks pitäis ehkä koittaa vaihtaa se vielä kerran. Tosin nyt kuuntelin tota pumppua, niin enää ei kuulu auton käydessä oikeastaan mitään ääntä ja virrat laittaessa päälle tankista kuuluu outoa rutinaa ja kolinaa sen aikaa kun pumppu käy. Joku walbro tms. jälkiasennuspumppu siel oli, kun otin joskus sen irti. No, täytyy katella..
 
Noi ilmamassamittarit on noiden ongelma ainakin ollut, melkein jokasesta gts-t:stä on se varmaan mennyt rikki.. siks pitäis ehkä koittaa vaihtaa se vielä kerran. Tosin nyt kuuntelin tota pumppua, niin enää ei kuulu auton käydessä oikeastaan mitään ääntä ja virrat laittaessa päälle tankista kuuluu outoa rutinaa ja kolinaa sen aikaa kun pumppu käy. Joku walbro tms. jälkiasennuspumppu siel oli, kun otin joskus sen irti. No, täytyy katella..

Ei tuollaisen sähköisen bensapumpun kyllä pitäis hirveästi rutista tai kolista jos se kunnossa on, eli kannattaa tarkistaa.
Isommat pumput kyllä pitää jonkun verran ääntä, omassa autossani on pumppu jonka tuotto riittää ruokkimaan 800 hevosta ja se pitää jo aikamoista vonkumista:D
 
Itsellä olisi autossa sellaista ongelmaa, että musiikit eivät kuulu ollenkaan vaikka soitin muuten pyörii ihan normaalisti. Soittimen vaihdoin Pioneeriin n. 3 viikkoa sitten ja tähän päivään saakka toiminut normaalisti. Mykistystoiminto ei ole päällä, joten jotain muuta ongelmaa siinä on, mikä tosiaan hiljentää kaikki äänet.
 
Zone-sarja -42%
kannatta katsoa kuskin oven johtosarja siitä saranantaitoksen kohdalla olevasta kumi lutkusta sen sisältä kiertyy helposti johtoja poikki ja alkaa tekemään tuota ns ramppi käyttöä ylös alas alas ylös jne,
takaovet saat kyllä auki kun otat akun irti ja nostat napin eihän se sillon laske keskuslukolla jos ei ole virtaakaan.. ja yksi mahdollinen vielä kuskin oven lukkolaite jossa ilmeisesti mikrokatkaisija joka tunnistaa oven sulketumisen ja avaimen käännöt jos on jäänyt sellaiseen asentoon että luulee että lukkoja käännetään kiinni voi tehdä myös tuota samaa.

Vein sähköhuoltoon. Tilasivat uuden lukkomodulin. Vika kuitenkin johtui hapettuneista johtosarjoista. Kuskin penkin kohdalla oli muutama piuha hapettunut semmosen melkeen ranteen paksusen johtosarjan keskeltä. Korjasivat johdot ja nyt toimii kaikki. Vähän vajaa 300€ tuli maksamaan, mutta nyt toimii
 
Itsellä olisi autossa sellaista ongelmaa, että musiikit eivät kuulu ollenkaan vaikka soitin muuten pyörii ihan normaalisti. Soittimen vaihdoin Pioneeriin n. 3 viikkoa sitten ja tähän päivään saakka toiminut normaalisti. Mykistystoiminto ei ole päällä, joten jotain muuta ongelmaa siinä on, mikä tosiaan hiljentää kaikki äänet.
Siellä on erittäin suurella todennäköisyydellä mute-johto ottanut maihin. Se mykistää kaiken. Sen kun otat rungosta irti ja laitat vaikka teipin päähän, ettei ota taas uudestaan kiinni, niin jo pelittää. Tää vika on todennäköisesti ratkaistukin jo, mutta olinko oikeassa?
 
Vein sähköhuoltoon. Tilasivat uuden lukkomodulin. Vika kuitenkin johtui hapettuneista johtosarjoista. Kuskin penkin kohdalla oli muutama piuha hapettunut semmosen melkeen ranteen paksusen johtosarjan keskeltä. Korjasivat johdot ja nyt toimii kaikki. Vähän vajaa 300€ tuli maksamaan, mutta nyt toimii

No joo - kauko-ohjaus, sähkölasit, hälytys ja takaluukun lukitus lakkasivat toimimasta. No melkeen 6 tuntia se kestikin. Nautin joka tunnista. On nämä wolsut hianoja peleja ... perkele.
 
Itsellä olisi autossa sellaista ongelmaa, että musiikit eivät kuulu ollenkaan vaikka soitin muuten pyörii ihan normaalisti. Soittimen vaihdoin Pioneeriin n. 3 viikkoa sitten ja tähän päivään saakka toiminut normaalisti. Mykistystoiminto ei ole päällä, joten jotain muuta ongelmaa siinä on, mikä tosiaan hiljentää kaikki äänet.

Oletko räplännyt soittimen asetuksia? Joissain soittimissa saa sen soittimen oman vahvistimen pois päältä jolloin ääntä ei luonnolisesti kuulu soittimen perässä olevista kaiuttimista.
 
Siellä on erittäin suurella todennäköisyydellä mute-johto ottanut maihin. Se mykistää kaiken. Sen kun otat rungosta irti ja laitat vaikka teipin päähän, ettei ota taas uudestaan kiinni, niin jo pelittää. Tää vika on todennäköisesti ratkaistukin jo, mutta olinko oikeassa?
Joo sehän se sielä oli. Oli muutenkin hyvä homma, että tuli tuollainen vika kun sai käydä muutkin johdot läpi ja laittaa paremmin. Vanha omistaja ei nimittäin mikään virtuoosi noiden sähköjen kanssa ole näköjään ollut. Kiitos silti vastauksesta =)
 
Pökötti 309 -90 1.6 yksipisteruiskulla, ei menny leimasta läpi päästöjen takia. Näyttäis aikasta rikkaalla käyvän, minkä johdosta nuo hiilivedyt ja häkäkin taitavat koholla olla:

CO: 5.77/2.27%
HC: 729/185ppm
CO2: 10,0/13,5%
O2 : 1.97/0.57%
Lambda: 0,954

Lambda-anturistahan se kannattaa varmaan aloittaa, pystyykö sen kunnon suht luotettavasti pelkällä 5e yleismittarilla toteamaan? Mitään muita ideoita mikä tuon seoksen noin rikkaalle ajaisi? Ilmanputsari vaihdettu pari vuotta sitten, ja mitään säätöjähän noissa ei ole.
 
Pökötti 309 -90 1.6 yksipisteruiskulla, ei menny leimasta läpi päästöjen takia. Näyttäis aikasta rikkaalla käyvän, minkä johdosta nuo hiilivedyt ja häkäkin taitavat koholla olla:

CO: 5.77/2.27%
HC: 729/185ppm
CO2: 10,0/13,5%
O2 : 1.97/0.57%
Lambda: 0,954

Lambda-anturistahan se kannattaa varmaan aloittaa, pystyykö sen kunnon suht luotettavasti pelkällä 5e yleismittarilla toteamaan? Mitään muita ideoita mikä tuon seoksen noin rikkaalle ajaisi? Ilmanputsari vaihdettu pari vuotta sitten, ja mitään säätöjähän noissa ei ole.

Ekana kiinnitti huomiota, että sekä CO että O2 ovat koholla. Suuri CO kertoo rikkaasta seoksesta, jolloin vastaavasti jäännöshappea ei pitäisi tulla paljoa. Jollei pakoputki vuoda, niin tsekkaisin venttiilivälykset ja sytkäosien /tulpat, johdot, jakajan kansi, pyörijä) kunnon ennen minkään "oikean" vian etsimistä.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom