Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Potilas:

Volkkari Passat vm. 2000 diesel

Kun ostin pelin niin kuskinpuoleinen ovi ei toiminut kauko-ohjauksella vaan piti lukita avaimella, muut ovet toimi ihan ok. Nuppia ei kuskin puolen ovessa ollut enää ollenkaan. Nyt kävi sitten niin mukavasti että en saa enää kumpiakaan takaovia auki. Ei sisältä eikä ulkoa. Nappi nousee kyllä ylös, mutta laskee heti alas kun sisäpuolen kahvan päästää alas. Sulakkeet ne ei voi olla kun takaoven sähköikkunat toimii ja ne on saman sulakkeen takana kun ovet. Että näin ...
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
E36 bemari starttaa normaalisti, muttei käynnisty. Oiskohan bensapumppu, joku rele sieltä, ilmamassamittari vai kampiakselin asentotunnistin? Arghh, onneks oli 10m korjaamolle, mutta tietysti maailman paskimmalle paikalle, missä ei koskaan saada mitään aikaseks. Sulakkeet täysin kunnossa.
 
E36 bemari starttaa normaalisti, muttei käynnisty. Oiskohan bensapumppu, joku rele sieltä, ilmamassamittari vai kampiakselin asentotunnistin? Arghh, onneks oli 10m korjaamolle, mutta tietysti maailman paskimmalle paikalle, missä ei koskaan saada mitään aikaseks. Sulakkeet täysin kunnossa.

Tuohon vian mahdollisuuteen voi lisätä vielä virtalukon pohjan.
 
Potilas:

Volkkari Passat vm. 2000 diesel

Kun ostin pelin niin kuskinpuoleinen ovi ei toiminut kauko-ohjauksella vaan piti lukita avaimella, muut ovet toimi ihan ok. Nuppia ei kuskin puolen ovessa ollut enää ollenkaan. Nyt kävi sitten niin mukavasti että en saa enää kumpiakaan takaovia auki. Ei sisältä eikä ulkoa. Nappi nousee kyllä ylös, mutta laskee heti alas kun sisäpuolen kahvan päästää alas. Sulakkeet ne ei voi olla kun takaoven sähköikkunat toimii ja ne on saman sulakkeen takana kun ovet. Että näin ...

kannatta katsoa kuskin oven johtosarja siitä saranantaitoksen kohdalla olevasta kumi lutkusta sen sisältä kiertyy helposti johtoja poikki ja alkaa tekemään tuota ns ramppi käyttöä ylös alas alas ylös jne,
takaovet saat kyllä auki kun otat akun irti ja nostat napin eihän se sillon laske keskuslukolla jos ei ole virtaakaan.. ja yksi mahdollinen vielä kuskin oven lukkolaite jossa ilmeisesti mikrokatkaisija joka tunnistaa oven sulketumisen ja avaimen käännöt jos on jäänyt sellaiseen asentoon että luulee että lukkoja käännetään kiinni voi tehdä myös tuota samaa.
 
kannatta katsoa kuskin oven johtosarja siitä saranantaitoksen kohdalla olevasta kumi lutkusta sen sisältä kiertyy helposti johtoja poikki ja alkaa tekemään tuota ns ramppi käyttöä ylös alas alas ylös jne,
takaovet saat kyllä auki kun otat akun irti ja nostat napin eihän se sillon laske keskuslukolla jos ei ole virtaakaan.. ja yksi mahdollinen vielä kuskin oven lukkolaite jossa ilmeisesti mikrokatkaisija joka tunnistaa oven sulketumisen ja avaimen käännöt jos on jäänyt sellaiseen asentoon että luulee että lukkoja käännetään kiinni voi tehdä myös tuota samaa.

Vasta nyt huomasin tämän viestin.

Johtosarjan taisin jo katsoa eikä siinä näkynyt mitään ihmeellistä. Jääköhän ne takaovet auki kun ottaa akunkengän veke ... täytyy kokeilla.

Tutkittiin kaverin kanssa asiaa ja huomattiin että kuskinpuolen ovessa oleva ikkunatiiviste on hieman raollaan (onkohan joku yrittänyt pölliä paskaa) ja siitä pääsee vesi melko suoraan oven sisälle. Olisikohan tämä vesi voinut mahdollisesti viottaa ovien ohjausta? Täyttyy avata ovi ja kurkata sisälle.

Suurkiitos ohjeista!
 
en tiä mutta omasta autosta, joka on vm 01, en kyllä akkua irrottaisi. Voi olla takasinkytkemisen jälkeen keskuslukituksen toimimattomuus niitä pienempiä ongelmia.
 
en tiä mutta omasta autosta, joka on vm 01, en kyllä akkua irrottaisi. Voi olla takasinkytkemisen jälkeen keskuslukituksen toimimattomuus niitä pienempiä ongelmia.

Eipä tullut mitään muuta ongelmia kuin että kellossa meni aika sekaisin ja ajotietokoneen statistiikka nollaan.

Toisaalta eipä ollut hyötyäkään, eli samalla lailla vetää nupin automaattisesti alas viakka oli akunkengät irti. Ihan niinkuin ilmanpaineella toimisi nupit.

No täytyy varmaan availla tuota kuskinpuoleista oveta ja kurkata mitä se on syönyt.
 
Autona Mazda 6 vm. 2003 farmari.

Ongelmana on pohjaan keräytyvä vesi sadekelillä , ei tartte olla ajossa vaan riittää kun sataa reilusti niin johan alkaa pohjassa loiskumaan. Ilmeisesti joku ontto palkki / pohjapanssari tms. saa jostain kautta kerättyä sadevettä mutta ei päästä sitä mistään pois. Ovien kotelot olen käynyt läpi , ei vettä. Lokarista lokariin kulkeva palkki alhaalla ulkoreunassa päästää mielestäni kans vedet pois kumitiivisteiden läpi etulokarin reunasta.

Onko jotain kokemuksia vastaavasta , alkaa tuo loiskunta ärsyttämään. Hiljaisella vaudilla tehdyt pysähdykset / liikkeellelähdöt saavat oikeasti veden kuullostamaan aaltojen loiskumiselta ja se ei autoiluun vissiin kuulu?
 
Vuoden 2001 Fabian ohjaustehostin sanoi boing (ikään kuin jousi olisi katkennut) ja ohjaus muuttui välittömästi jäykäksi. Vuotaa hieman nestettä. Vikavalo ei pala. Ajelin sen rampana korjaamon pihalle odottelemaan tuomiota. Mitäs veikkaatte?
 
Vuoden 2001 Fabian ohjaustehostin sanoi boing (ikään kuin jousi olisi katkennut) ja ohjaus muuttui välittömästi jäykäksi. Vuotaa hieman nestettä. Vikavalo ei pala. Ajelin sen rampana korjaamon pihalle odottelemaan tuomiota. Mitäs veikkaatte?

Hihna poikki. Jos siis on omalla hihnallaan
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Autona Mazda 6 vm. 2003 farmari.

Ongelmana on pohjaan keräytyvä vesi sadekelillä , ei tartte olla ajossa vaan riittää kun sataa reilusti niin johan alkaa pohjassa loiskumaan. Ilmeisesti joku ontto palkki / pohjapanssari tms. saa jostain kautta kerättyä sadevettä mutta ei päästä sitä mistään pois. Ovien kotelot olen käynyt läpi , ei vettä. Lokarista lokariin kulkeva palkki alhaalla ulkoreunassa päästää mielestäni kans vedet pois kumitiivisteiden läpi etulokarin reunasta.

Onko jotain kokemuksia vastaavasta , alkaa tuo loiskunta ärsyttämään. Hiljaisella vaudilla tehdyt pysähdykset / liikkeellelähdöt saavat oikeasti veden kuullostamaan aaltojen loiskumiselta ja se ei autoiluun vissiin kuulu?

Ootko varma ettei se ääni tule polttoainetankista?
 
Meillä on Opel Astra -97 ja siinä alkoi viime talvena olla omituista sähkövikaa. Kostealla kelillä mittarivalot jäivät palamaan, vaikka virrat olivat kiinni. Omituista tässä oli se, että kun painoit jarrupoljinta (sammutetun auton), niin jostain kojelaudan sisältä kuului releen naksahdus ja valot sammuivat. Jos pidit jarrupolkimen pohjassa vaikka kymmenen sekuntia, niin valot alkoivat palaa minuutin kuluttua, jos taas pidit minuutin, niin kesti vaikkapa 5 min tms. Vein auton huoltoon ja siitä löydettiinkin vika, eli maadoitukset olivat hapettuneet oikein kunnolla, koska latausjännite oli yli 16 volttia (tippui rassauksen jälkeen normaaliksi). Korjauksen jälkeenkin samaa tautia esiintyi satunnaisesti aina viime kuukausiin saakka, kunnes keksin vetää virtalukon ketjuöljyä täyteen (ajattelin, josko siellä olisi jotain liikkuvaa metallihippusta, joka liikuskelee virtanastojen välissä ja aiheuttaa pieniä vuotovirtoja), jolloin luulin saaneeni homman loppumaan.

Pari kuukautta tämän rasvausepisodin jälkeen läksimme lomamatkalle Ruotsin kautta kohti Saksaa. Auto toimi todella mainiosti vähän Berliinin pohjoispuolelle, jossa pysähdyimme syömään. Olimme juuri lähdössä autosta, kun ovet yhtäkkiä menivätkin kiinni ja varashälytin alkoi huutaa. Ihmettelimme kovasti, koska emme olleet koskaan itse sitä edes testanneet. No, laitoimme ovet lukkoon ja menimme nauttimaan ehkä paskinta ateriaa koskaan (Saksalaisten huoltisten ruoka ei IHAN pärjää Suomalaiselle), jonka jälkeen autolle. Virta-avain lukkoon ja käynnistämään, eikä tapahdu mitään. Kone kyllä pyöritti ihan ookoo, mutta ei lähde käyntiin millään. Samalla se hemmetin varashälytin alkoi taas huutamaan ja pikkuisen hävetti kun ihmiset katsoivat vieressä kun paskassa autossa vilkkuu valot. Samalla alkoi kuulumaan sitä samaa naksuntaa kojelaudan alta, joten pakkohan se oli kömpiä munia myöten kojelaudan alle katsomaan mistä ääni kuuluu.

Defan varashälyttimen boksihan siellä nakutti. Tarkemmalla tutkinnalla huomasin, että jostain moninapaliittimestä oli yksi johdin rispaantunut irti, jolloin varashälytin tietenkin meni päälle. Painoin piuhan takaisin paikalleen, joka ei ollutkaan niin helppo homma sen lyhyyden vuoksi. Yritin käynnistää, eikä tapahdu mitään. Kävin tämän jälkeen nappaamassa akunkengän irti ja annoin olla puolisen tuntia, josko ajonestin nollaantuisi, ei mitään vaikutusta. Kokeilin jopa konehuoneesta löytyvät sulakkeet, mutta ei niin ei, pyöritti vaan.

Tässä vaiheessa oli pakko soittaa kavereille suomeen, että löytyisikö netistä mitään infoa kyseisestä laitteesta. Löytyihän sitä. Kuulemma susipaska laite, jonka varas osaa kiertää suhteellisen helpostikin, mutta käyttäjän se jättää tielle. Hauskaa, ettei jättänyt viikkoa aikaisemmin, jolloin oltaisiin sentään oltu Suomessa.

Alkoi olla jo suhteellisen myöhä, joten oli pakko lähteä kysymään huoltamolta, josko tietäisivät jotain majoituspaikkaa lähistöltä. Hauska puolihan tässä on se, että Günther ei osaa yhtään Englantia, vaikka olisi nuorikin. Hotellin etsiminen ei siis ollut se helpoin nakki siinä hädässä. Elekielellä homma saatiin viimein toimimaan ja hetken päästä taksi tuli poimimaan kyytiin. Hyvä homma hotellissa oli se, että sen ympärillä oli valehtelematta parikymmentä autoliikettä jobbareista ihan merkkiliikkeisiin.

Aamulla herättyämme lähdimme etsimään korjaamoa ja heti vieressä olikin VW-merkkiliike, jonka seinässä luki elektriche-jotain. Kalpimme suoraan huollon puolelta sisään ja jonkinasteisen korjaamopäällikön puheille, joka osasi sentään sen verran Englantia, että saimme tilattua hinausauton paikalle. Tunnin päästä pihalle pöllähtikin Super Marion näköinen vanhempi äijä, jonka kanssa menin hakemaan autoa. Hinaus maksoi 50€, joka oli mielestäni ihan kohtuullinen summa suhteellisen pitkästä matkasta.

Kun auto oli liikkeen pihassa, niin näytin korjaamopäällikölle kädestä pitäen katkenneen johdon kojelaudan alta ja konetilasta summerin ja viitoin, että auto ei käynnisty. Äijä ilmeisesti ymmärsi yskän ja sanoi, että kaksi tuntia kestää. Menimme hotellille odottelemaan ja kun neljän tunnin päästä auto edelleen seisoi korjaamon pihassa, päätimme käydä katsomassa. Siellä leviteltiin käsiä ja sanottiin, että "ehkä tunti", niin päästään matkaan. Alkoi pikkuhiljaa tuntumaan siltä, että pitää käydä hakemassa joku halpa kosla viereiseltä jobbarilta alle.

Tunnin päästä heppu tuli hakemaan meitä onnellinen ilme kasvoillaan, vika oli korjattu. Lopullinen syy kaikkeen oli tosiaan se irronnut johto ja laitteen niin hapettuneet sulakkeet, että tekemäni yksi putsaus ei ollut riittänyt kunnollisen kontaktin saamiseen. Tämän jälkeen siirryimme hänen työpisteelleen, jossa oli vuorossa laskutus. Ajattelin, että kaipa se nyt ainakin 150€ maksaa kun merkkiliikkeessä oltiin, mutta ei. Laskus loppusumma oli 9.60€. Aika halpaa vai mitä?

Ennen matkan jatkumista korjaamopäälliköltä irtosi vielä vitsikin. Hän näytti Opelin merkissä olevaa ympyrää ja totesi, että yksi ympyrä tarkoittaa 100tkm, jonka jälkeen kaput. Audissa taas on neljä ympyrää ja se kestää 400tkm...:). Jos olisin osannut vähän paremmin saksaa, niin olisin selittänyt olevani eri mieltä.

Tämä taisi olla enemmänkin matkakertomus, mutta pakko oli purkaa tuntoja. Paikan päällä alkoi olla nimittäin sellainen paniikki päällä ajoittain, ettei mitään rajaa!
 
Kesken ajon syttyi latauksen merkkivalo ja heti sen perään öljynpaineen merkkivalo. Auto simahti samoin tein.

Käynnistin uudelleen ja lähti käyntiin OK, ei mitään valoja mittaristossa, tehot ei olleet kadonneet eikä muuta vastaavaa.

Aika vanha kosla kyseessä, joten onko maadotuksista kyse vai mikä on mahdollisesti homman nimi?
 
Kesken ajon syttyi latauksen merkkivalo ja heti sen perään öljynpaineen merkkivalo. Auto simahti samoin tein.

Käynnistin uudelleen ja lähti käyntiin OK, ei mitään valoja mittaristossa, tehot ei olleet kadonneet eikä muuta vastaavaa.

Aika vanha kosla kyseessä, joten onko maadotuksista kyse vai mikä on mahdollisesti homman nimi?
Siis nuo valothan palaa, kun virrat on päällä, eikä moottori pyöri. Eli sen motin on voinu sammuttaa ihan mikä härö tahansa, kun nuo valothan syttyy kuitenkin, johtuu se moottorin sammuminen sitten mistä hyvänsä.
 
Ostin hätäratkaisuna -95 Nissan Primeran. Siinä etujarrut hieman jumittaa. Onko jollain jotain poppakonstia miten saisi paloja herkisteltyä?
 
Pura, puhdista, kasaa. Samalla vois laittaa uudet palat kun ei ne juuri mitään maksa. Eipä tuohon taida oikein muu auttaa.
 
Siis nuo valothan palaa, kun virrat on päällä, eikä moottori pyöri. Eli sen motin on voinu sammuttaa ihan mikä härö tahansa, kun nuo valothan syttyy kuitenkin, johtuu se moottorin sammuminen sitten mistä hyvänsä.

Aivan. Itse olin niin "haltioissani" siitä, että nuo syttyivät kesken ajon. Autossa on automaattiryyppy, joka usein koneen lämmetessä ei taida oikein antaa sopivaa määrää ryyppyä, koska tasakaasulla auto tekee pientä juuri ja juuri havaittavaa nykimistä.

Kenties automaattiryyppy veti liian aikaisin ryypyn pois päältä ja kone simahti sen takia? Tuo tapahtui melkein heti ajoon lähdön jälkeen ja auto oli ollut koko päivän auringossa. Ehkä joku anturi tulkitsi lämmöt väärin tjsp? Kuulostaako täysin älyvapaalta teorialta.

Tuo tapahtui vain kerran, nyt bilikka pelaa taas kuin enkeli.
 
Äidin autosta kyselen. MB 124 bensiinifarkku, vuosimallia -88 tai uudempi. Auto toimii välillä normaalisti, mutta välillä ei lähde kiihtymään. Eli hidastuksen tai stopin jälkeen vaikka laittaa kaasun pohjaan, kierrokset ei nouse. Tämä tapahtuu vain välillä satunnaisesti. Mikähän anturi mahtaa olla sökö ja mistä etsiä? Voin pistää tarkempia tietoja, jos on tarvetta.
 
Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom