Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tää ei mikään akuutti vika varsinaisesti ole mut ku tumpelo autojen kanssa olen niin kysympä täältä. Eli mahtaako jotku jouset tai iskarit?? olla paskana ku auto ottaa joka pikku töyssystä itteensä ja peräpää jysähtää helposti pohjaan. Tai siltä ainakin tuntuu. Ja takapäästä kuuluu välillä jotain ihmeellistä kolinaa jos vähänkään pientä möykkyä tiellä. Auto siis volvo v70 -04. Joskus kuullu että volvoista menee paljon "koiranluita" paskaks. Mitä ne käytännössä on ja mitä maksaa mahdolliset tulevat remontit suuntaa antavasti?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vaikka ei enään mitään väliä ole, niin "koiranluut" ovat kallistuksenvakaajia. Ne yhdistävät vasemman ja oikean puoleisen jousen toisiinsa.
Eli kun esim. kaarteessa ulommainen jousi painuu sisäänpäin, niin kallistuksenvakaajat puristaa myös sisäkaarteen puoleista jousta sisään, mikä vähentää kallistusta.

Halpoja ja helppoja vaihtaa. Onnistuu monesti kotosalla, kunhan sopivan kokoinen lenkkiavain löytyy kaapista. ei myöskään kallita.. n. muutaman kympin per kpl.
 
Mistähän tampereelta sais auton kattoon verhoilupahvia?
 
Vihdoin renkaita autoon ja takarenkaat ovat ilmeisesti ruostuneet kiinni. Pultit lähtee irti, mutta siitä keskiöstä ei irtoa mihinkään. Koitin rummutella lekalla niitä, mutta en viitsisi hakata vanteita solmuun. Vinkkejä?

Kuorma-autosta joskus irrotin paripyörät räjähtäväl tulilangal kyl lähti vanne vittuu :D mut ihan henkilö autoon ei voi suositella ;)
 
Vaihdelaatikossa. Tod näk laatikon kyljessä, voi olla jonkunlaisen suojakannen alla.
Pitäis tietää tarkemmin mikä laatikko siinä on, sitten vois arvaillakin tarkemmin.
Nelilovinen laatikko on, muuta en tiedä.
 
Nelilovinen laatikko on, muuta en tiedä.

Duoda duoda... Kannattais harkita myös sitä vaihtoehtoa, että käyt vaihdattamassa sen solenoidin jollain korjaamolla, jossa ovat noista jenkkilaatikoista perillä.
Se solenoidi on suht nopea vaihtaa, silloin kun ammattimies sen tekee.
Tämä netin välityksellä auton korjailu kun on aina enempi vähempi arvailua..
 
Duoda duoda... Kannattais harkita myös sitä vaihtoehtoa, että käyt vaihdattamassa sen solenoidin jollain korjaamolla, jossa ovat noista jenkkilaatikoista perillä.
Se solenoidi on suht nopea vaihtaa, silloin kun ammattimies sen tekee.
Tämä netin välityksellä auton korjailu kun on aina enempi vähempi arvailua..

Kävin eilen napsauttamassa jenkkikorjaajalla solenoidin johdon poikki. Sen pitäisi auttaa väliaikaisesti, kunnes saadaan sovittua vapaa aika solkun vaihtoon.
On kuulemma jollakin kaverilla auttanut lopullisesti ko.operaatio. Oli myös katkassut johdon ja parin viikon päästä kokeillut liittää johdon uudestaan. Vika oli kadonnut itsestään.
 
Noissa on se solenoidin temppuilu tyyppivika. Ilman solenoidiakin voi ajella, lukko ei vaan ole toiminnassa silloin.
Mutta eiköhän se siitä jos kerran korjaamolle on jo oltu yhteyksissä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vihdoin renkaita autoon ja takarenkaat ovat ilmeisesti ruostuneet kiinni. Pultit lähtee irti, mutta siitä keskiöstä ei irtoa mihinkään. Koitin rummutella lekalla niitä, mutta en viitsisi hakata vanteita solmuun. Vinkkejä?

Varmaan jo myöhässä, mutta kerrotaan kuitenkin jos joku muukin painii saman ongelman kanssa. Pyörä ylös ja lyönti esim metrisellä lankulla siihen renkaaseen, eli nimenomaan renkaaseen eikä vanteeseen. irtoaa muutamalla täräyksellä takuuvarmasti.

edit: no-body olikin jo antanut ohjeet, eli vanha oli jo myöhässä
 
mitä vittua tää sohlaa? sitku ne vanteet on saanu irti niin teräsharjalla puhdistaa keskiö ja sit kuparitahnaa päälle, ei tuu jatkossa vastaavia ongelmia
 
Heitä vähän CRC:tä keskiön ympärille ja hakkaa rengasta sisäreunasta kunes lähtee. Nelosnelosen puuparrua jos löytyy niin se on vähän lekaa hellävaraisempi, mutta ei lekallakaan pitäisi vahinkoa tulla kunhan lyöt itse renkaaseen etkä vanteeseen. Auton oman tunkin varassa en kovin paljoa voimaa käyttäisi, vaan hallitunkki ja/tai alustapukki on vähän turvallisempi yhdistelmä jos joutuu kunnolla takomaan.

Tarpeeksi kun takoi, niin ensimmäinen rengas irtosi. Meinasi auto keikahtaa, kun ei ollut kuin tuo oma tunkki käytössä. Toista taputtelin puolisen tuntia, eikä liikkunut mihinkään.

Avaat niitä pultteja jonkin verran(tollanen viitisen milliä vanteen pinnasta) ja teet pienen ajolenkin.Koita ettiä monttuja.Toi no-bodyn mainitsema parru on kans jees jos sellanen löytyy.Tolla lekalla tuhoaa helposti vanteet jos ei rutiinia sitä käytellä.

60 km/h hidastetöyssyyn ja toinenkin rusahti irti.

Kiitos kaikille.
 
E46 328 bemu nykii 1000-2000 rpm-alueella. Kylmänä tuntuis tekevän tuota enemmän. Ei siis meinaa nostaa kierroksia kunnolla. Mikähän nyt on paskana?

Epäilyksenä oli puola, mutta olikin ilmanottopuolelta joku letku kulunu poikki ja sai liikaa ilmaa. Ei ollu siis kallis tikki tällä kertaa:)
 
Eli rellu ei menny OBD testin osilta katsastuksesta läpi, syistä että:

Järjestelmämuistissa on vikakoodeja
Järjestelmän osatestejä ei ole suoritettu
Tarkennuksena teksti Sytytyskatkoja

Eli mitä nyt on paskana?
 
-99 Skuda Octavia, ajettu 200t, ongelma seuraava:

Esim. liikennevaloista lähdettäessä kiihtyminen hidastuu välillä huomattavasti, jopa niinkin paljon että kierrokset alkaa tippua alaspäin kunnes hetken päästä taas lähtee nousuun. Ilmiö tapahtuu erityisesti kakkosella tai kolmosella ajettaessa, vähän miten sille päivälle sattuu. Tätä tapahtuu satunnaisesti, myös lämpimällä koneella.

Kysymys on että mitkä anturit voisi aiheuttaa tommosta toimintaa (joku anturi voisi olla karstoittunut tms)? Tai mikä muu voisi olla syynä?
Sain vihdoin aikaiseksi vaihtaa ilmamäärämittarin ja ilmasuodattimen autoon. MAF:in putsaus ei auttanut joten päätin ostaa uudet osat tilalle. Oli sen verran simppeli juttu etten viittinyt vaivata tuttua korjaajaa - vaikken nyt mikään bensalenkkari olekaan. Uusien osien jälkeen ero kiihtyvyydessä oli aivan älytön! Tuntui kuin olisi tullut tuplasti lisää hevosia konepellin alle ja nyt maisema vaihtuu kuten kuuluukin. Takso avusta!

edit. Skudan vihreäkantinen korjauskirja on eri hyvä apuväline ropaamisessa... Löytyy toki muillekin merkeille näitä.
 
Eli rellu ei menny OBD testin osilta katsastuksesta läpi, syistä että:

Järjestelmämuistissa on vikakoodeja
Järjestelmän osatestejä ei ole suoritettu
Tarkennuksena teksti Sytytyskatkoja

Eli mitä nyt on paskana?

Viet sen rellun korjaamolle jossa sedät lukee vikakoodit ja kertoo sulle mikä ne aiheuttaa.
 
meet nollaan vikakoodit vaan, tosin relluista hajoilee vähän väliä puolat. mut sit se käykin huonosti. osajärjestelmä testejä ei suoritettu ei tarkota yhtään mitään, se antaa periaatteessa hylätyn siitä, mutta katsastussedän pitäisi tietää että se ei ole vika
 
Zone-sarja -42%
Tai sitten laittaa vähän nykyaikaisempaa keraamista tahnaa.
esim Motonet - CRC metallivapaa-keraaminen tahna
Toimii ainakin omasta mielestä paremmin jarruissa ja pyöränpulteissa.

juu on noita monennäköstä, ite töissä käytetään wurth:in tollasta keraamista tahnaa. pullossa on sellanen suti päässä ni ei tarvii käsiänsäkään paskastaa
 

Suositut

Back
Ylös Bottom