Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun Oldsin tietokone herjaa koodia 39, mikäs se oikein on ?
Englanniksi sain Welcome to TROUBLECODES.COM sivulta tekstin: "The Torque Converter Clutch portion of the brake switch was inoperative for 30 seconds causing vehicle speed ratio to be outside of its window of operation" En vain tajua paljon mitään, mitä tuo tarkoittaa.

Turbiinilukko ei kytkeydy irti heti kun jarrua painaa...vaikka sen pitäisi.

Niin, onhan se Oldsi automattilaatikolla...?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Uretaanipuslat saattavat joskus auttaa, rasvailu yleensä ei ainakaan pitkäksi aikaa. Tämän nimenomaisen mallin alusta on ilmeisesti noiduttu tai jotakin, koska kokonaan eroon noista nitinöistä ei kuulemma pääse oikein millään.

Noihin uretaanipusliin en lähtis. Jos tarkoitus on saada auto hiljaiseksi niin noilla se ei tapahdu. Ovat nimittäin huomattavasti kovempia nitisemään kuin normipuslat. Erittäin tarkkoja siitä että kuparitahnaa on riittävästi ja oikeassa raossa. Tosin erittäin mukavat ja pitkäikäiset ratavehkeissä, verraten normipusliin. Mutta melkein lähtisin tuon natinan selvittelemään nosturilta käsin. Kyllä sieltä se syypää natinalle löytyy. Eikä koko alustan puslien uusiminen mahdottomia maksa. Jos autoa on tarkoitus pitää.
Aika uskomattomalta kuulostaisi että kyseessä ominaisuus olisi.. Noh näkökantansa jokaisella mikä on auton ominaisuus.
 
E46 328 bemu nykii 1000-2000 rpm-alueella. Kylmänä tuntuis tekevän tuota enemmän. Ei siis meinaa nostaa kierroksia kunnolla. Mikähän nyt on paskana?
 
E46 328 bemu nykii 1000-2000 rpm-alueella. Kylmänä tuntuis tekevän tuota enemmän. Ei siis meinaa nostaa kierroksia kunnolla. Mikähän nyt on paskana?

no niin, nyt vaikutan varsinaiselta asiantuntijalta. mutta sieltä on jotain rikki jostain minkä nimi on sylinteri ja siellä on sitten joku jonka nimi on puola :)

se puola on paskana ja kuulema alihankkijalla on niitä jälkitoimituksessa maailmanlaajuisesti 16 000 kpl :)

satun tietämään kun oma 2008 316 makoili tuolla huollon pihassa jonnin aikaa samoilla vaivoilla. hullua nykimistä alakierroksilla, ihan mikä tahansa vaihde. ja tehot pois. kunnolla piti potkia kierroksia ja luistattaa, että sai edes valoista liikkeelle. yli 2000 rpm ei mitään ongelmia.

no arvalla vedin, mutta saattais olla sama vika, eiköh?
 
Aika uskomattomalta kuulostaisi että kyseessä ominaisuus olisi.. Noh näkökantansa jokaisella mikä on auton ominaisuus.

No perkele eihän nyt puhutakaan autosta vaan Saabista :D.

Linkkasin muutama viesti sitten yhden saabclubin ketjun, siitäkin näkee että tuo narina on näissä vehkeissä aika tyypillistä. Ja totta kai siitä pääsee eroon jos vaihtaa alustasta kaiken mahdollisen, ja löytää tuurilla sopivat uudet osat jotka eivät mekasta, mutta maksaako se oikeasti vaivaa vanhaan autoon pelkkien ääniefektien takia, jos alusta on muuten kunnossa?
 
No perkele eihän nyt puhutakaan autosta vaan Saabista :D.

Linkkasin muutama viesti sitten yhden saabclubin ketjun, siitäkin näkee että tuo narina on näissä vehkeissä aika tyypillistä. Ja totta kai siitä pääsee eroon jos vaihtaa alustasta kaiken mahdollisen, ja löytää tuurilla sopivat uudet osat jotka eivät mekasta, mutta maksaako se oikeasti vaivaa vanhaan autoon pelkkien ääniefektien takia, jos alusta on muuten kunnossa?

No kieltämättä sen kannattavuus on kyseenalaista.. Varsinkin jos ajoja ei pahemmin tule. Mutta kyllähän se kieltämättä voi luonteenpäälle käydä, jos nämä lentokonetta muistuttavat tekeleet natisevat :).
 
Mulla nitisee ja kitisee kanssa Mazda 3:sen peräpää, kun kääntyy esim. rotvallin yli niin, että toinen puoli autosta niiaa. Rasittava vika, jota Mazdan huoltokaan ei pystynyt hoitamaan. Onko ideoita?
Huomasin muuten että taakse suojauksessa laitetut muovilokarit ottavat taka-akseliin kiinni auton heilahtaessa, tulisko toi ääni siitä sitten. Täytyy nirhata niistä suikaleet reunasta pois renkaiden vaihdon yhteydessä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no niin, nyt vaikutan varsinaiselta asiantuntijalta. mutta sieltä on jotain rikki jostain minkä nimi on sylinteri ja siellä on sitten joku jonka nimi on puola :)

se puola on paskana ja kuulema alihankkijalla on niitä jälkitoimituksessa maailmanlaajuisesti 16 000 kpl :)

satun tietämään kun oma 2008 316 makoili tuolla huollon pihassa jonnin aikaa samoilla vaivoilla. hullua nykimistä alakierroksilla, ihan mikä tahansa vaihde. ja tehot pois. kunnolla piti potkia kierroksia ja luistattaa, että sai edes valoista liikkeelle. yli 2000 rpm ei mitään ongelmia.

no arvalla vedin, mutta saattais olla sama vika, eiköh?

Kuulostaa tutulta... Pitänee soitella huoltoon ja kysyä asiasta. Vähän nihkeää kyllä ajella tuolla joten pitänee pikapuoliin hoitaa kuntoon tuo. Älytön rahasyöppö vaikuttaisi tämä(kin) auto olevan:jahas:
 
Zone-sarja -42%
Tietäisitkö vielä, missä oldsissa on tcc solenoidi?

Vaihdelaatikossa. Tod näk laatikon kyljessä, voi olla jonkunlaisen suojakannen alla.
Pitäis tietää tarkemmin mikä laatikko siinä on, sitten vois arvaillakin tarkemmin.
 
Vaihdelaatikossa. Tod näk laatikon kyljessä, voi olla jonkunlaisen suojakannen alla.
Pitäis tietää tarkemmin mikä laatikko siinä on, sitten vois arvaillakin tarkemmin.

Laatikosta en tiedä vielä, mutta kiitoksia taas :)
 
Mikäköhän vamma tohon v.-01 Fabiaan on taas iskenyt, kun välillä mittariston valot ja ajovalot ikään kuin vilkkuvat tai värisevät? Vilkkuminen/värinä pahenee kun vilauttaa pitkiä valoja tai laittaa vilkun päälle. Tein kerran testin ja mutkassa laitoin vilkun päälle ja laitoin pitkät päälle, niin ohjaustehostimen merkkivalo syttyi. Seuraavan kerran testattaessa poltti sytytyspuolan paskaksi. Ei löytynyt mitään aiheeseen viittaavaa vikakoodia. Olisikohan akku viimeisillään? Käynnistyksen kanssa ei ole ollut ongelmia. Sähköpuolella mä joudun nostamaan kädet pystyyn...Uusi akku maksaa kuitenkin sen 70e, niin köyhä ei viitsisi ihan huvin vuoksi ostaa uutta.
 
Vihdoin renkaita autoon ja takarenkaat ovat ilmeisesti ruostuneet kiinni. Pultit lähtee irti, mutta siitä keskiöstä ei irtoa mihinkään. Koitin rummutella lekalla niitä, mutta en viitsisi hakata vanteita solmuun. Vinkkejä?
 
Vihdoin renkaita autoon ja takarenkaat ovat ilmeisesti ruostuneet kiinni. Pultit lähtee irti, mutta siitä keskiöstä ei irtoa mihinkään. Koitin rummutella lekalla niitä, mutta en viitsisi hakata vanteita solmuun. Vinkkejä?

Heitä vähän CRC:tä keskiön ympärille ja hakkaa rengasta sisäreunasta kunes lähtee. Nelosnelosen puuparrua jos löytyy niin se on vähän lekaa hellävaraisempi, mutta ei lekallakaan pitäisi vahinkoa tulla kunhan lyöt itse renkaaseen etkä vanteeseen. Auton oman tunkin varassa en kovin paljoa voimaa käyttäisi, vaan hallitunkki ja/tai alustapukki on vähän turvallisempi yhdistelmä jos joutuu kunnolla takomaan.
 
Heitä vähän CRC:tä keskiön ympärille ja hakkaa rengasta sisäreunasta kunes lähtee. Nelosnelosen puuparrua jos löytyy niin se on vähän lekaa hellävaraisempi, mutta ei lekallakaan pitäisi vahinkoa tulla kunhan lyöt itse renkaaseen etkä vanteeseen.
Jos on kunnolla kiinni, niin rengasta takomalla ei lähde mihinkään. Siksi laittaisin kakkosnelosen siihen vanteen alareunaan ja huitaisisin kymmenen kilon lekalla siihen niin paljon kuin ikinä lähtee. Jos ei vieläkään lähde, niin sisäpuolelta sama juttu. Töissä on lähtenyt joka ikinen juuttunut vanne irti, kun olen laittanut kumityynyn renkaan ja vanteen eteen suojaksi ja jakamaan voimaa vähän myös vanteelle ja huitomalla lekalla. Kyllä se muutaman lyönnin jälkeen viimeistään lähtee. Usein lähtee ekalla. Ja se on muuten tekniikkalaji toi juuttuneen pyörän irrotus. Joskus on tullut ownattua asiakas, joka on tullut meille, kun ei lähde pyörä irti edes lekalla. Ei muuta kuin auto ylös, pultit auki ja yksi kunnon monotus ja vanne on irti. Sama koskee sitä lekaa. Sen kanssa pitää uskaltaa käyttää voimaa.
 
Vihdoin renkaita autoon ja takarenkaat ovat ilmeisesti ruostuneet kiinni. Pultit lähtee irti, mutta siitä keskiöstä ei irtoa mihinkään. Koitin rummutella lekalla niitä, mutta en viitsisi hakata vanteita solmuun. Vinkkejä?

Avaat niitä pultteja jonkin verran(tollanen viitisen milliä vanteen pinnasta) ja teet pienen ajolenkin.Koita ettiä monttuja.Toi no-bodyn mainitsema parru on kans jees jos sellanen löytyy.Tolla lekalla tuhoaa helposti vanteet jos ei rutiinia sitä käytellä.
 
Back
Ylös Bottom