Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Autosoitin heittäytyi oudoksi, ensin alkoi rätisemään ja pätkimään, ihan sama kuunteliko radiota vaiko tikulta musiikkia. Välistä kuitenkin loppui tuo. Tarpeeksi kauan jatkuttuaan mankkaan tulee lukemaan DC error, kappaleet löytää yhä mutta soimaan eivät lähde. Mistähän tuota vikaa pitäis lähteä selvittelemään?
Sen verran taustaa että eka kerta tuolla soittimella, ollut autossa pari kuukautta. Aiempi teki joskus samaa mutta alkoi sitten aina kuitenkin soida uudestaan viimeistään muutaman tunnin päästä. Autoa käytin pesussa pari tuntia aiemmin, mutta auto on kyllä pesetetty ennenkin tuon soittimen aikana ilman ongelmia.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
voi kuulostaa jo vittuilulta, mutta onhan kaikki johdot varmasti hyvin kiinni soittimen takana?
 
Oletan ainakin että on, kun itse soittimen vaihdoin pari kuukautta sitten ja siitä asti pelannut ongelmitta. Ja aika mahdoton ne liittimet olisi vahingossa jättää irralleen roikkumaan.
 
Kyseessä vanhan mersun soitin vuosimallia '92. Radio pelaa hyvin, ja näyttö mutta cd-toisto tökkii pahasti. Kyseessä on 10-cd:n vaihtaja (mikä on kiinnitetty peräkonttiin). Välillä soitin ei toista levyä ollenkaan ja välillä soi (mutta jossain tapauksissa ei pysty vaihtaan kappaletta) mutta kuitenkin soitto pysähtyy jossain vaiheessa ilman mitään näkyvää syytä. Samalla soitin töksähtää niin ettei pysty vaihtaan kappaleita eikä cd:tä. Välillä ei myöskään tunnista pyörivää cd:tä.
 
Skoda Fabia 2001 - 1.4 16V 74kW

Eli ongelma : Auto starttaa pakkasilla hyvin, ja pysyy käynnissä. Kun koskeekin kaasua niin auto sammuu heti. Lähtee uudestaan käyntiin kun antaa kunnolla kaasua. Pakkasilla saa antaa mutenkin lähdöissä runsaasti kaasua että lähtee liikkeelle/pysyy käynnissä pienillä kierroksilla. Autossa uusi startti ja akku.

Auton jäähytys-varoitusvalo palaa, mutta lämmöt ei nouse liikaa. Kesällä vaihdettu jäähytysnestetankin anturit (in ja out) ja nesteet myös, ei poistanut varoitusvalon vilkkumista. Kesän jälkeen syönyt jäähytysnestettä selvästi.

Ostin OBD-lukijan, ja sain vikakoodin 16500, joka tarkoittaa "ENGINE COOLANT TEMPERATURE CIRCUIT-RANGE/PERFORMANCE PROBLEM".

Osaako kukaan neuvoa, miten toimin nyt. Selvästi tuo vikakoodi selittää auton kaikki ongelmat, mutta miten korjaan asia? Kiitollinen olen kaikesta avusta!!!
 
Skoda Fabia 2001 - 1.4 16V 74kW

Eli ongelma : Auto starttaa pakkasilla hyvin, ja pysyy käynnissä. Kun koskeekin kaasua niin auto sammuu heti. Lähtee uudestaan käyntiin kun antaa kunnolla kaasua. Pakkasilla saa antaa mutenkin lähdöissä runsaasti kaasua että lähtee liikkeelle/pysyy käynnissä pienillä kierroksilla. Autossa uusi startti ja akku.

Auton jäähytys-varoitusvalo palaa, mutta lämmöt ei nouse liikaa. Kesällä vaihdettu jäähytysnestetankin anturit (in ja out) ja nesteet myös, ei poistanut varoitusvalon vilkkumista. Kesän jälkeen syönyt jäähytysnestettä selvästi.

Ostin OBD-lukijan, ja sain vikakoodin 16500, joka tarkoittaa "ENGINE COOLANT TEMPERATURE CIRCUIT-RANGE/PERFORMANCE PROBLEM".

Osaako kukaan neuvoa, miten toimin nyt. Selvästi tuo vikakoodi selittää auton kaikki ongelmat, mutta miten korjaan asia? Kiitollinen olen kaikesta avusta!!!

Engine coolant temperature eli ect sensori vialtahan toi näyttää sijaitsee virranjakan alapuolella menee kaksi johtoa.
voi kokeilla mitata yleismittarilla nastojen välisen vastuksen.
0°c=5000-6000ohm 20°c=2250-3000ohm 80°c=275-375ohm .
 
Mikähän narisee auton alustassa kylmänä. Autona Saab 9-3. Kylmänä narisee ja valittaa koko alusta, kun ajaa esim hidastetöyssyyn. Lämpimänä ei mitään ääniä kuulu.
 
A4 '03 AWX ja öljyvuoto

Tänään leimalla ja inssi käski tulla ihmettelemään kun turbo on yltäpäältä öljyssä, hieman oli tipahdellut alapuolisen 'suojalevyn' päälle ja hieman roisketta myös (ilm.) ylävesiletkussa. Mistä se voi ruikkia öljyä tuolla puolen konetta, turbosta ja/tai turboon menevistä letkuistaa? Onko tämä tyypillistä vageille?

Menopeli siis A4 vm 2003 ja mittarissa 190t km.

Tattis!
 
kannattaa tarkistaa ettei toi turbon öljyn tuloputken banjopultti oo löystynyt. Löytyy siis siitä keskeltä turboa suoraan turbon päällä.

Kiitos! Nyt tuli ite kämmennetty osien tunnistuksen kanssa. Turbo on aivan kuiva, mutta koneen toisella puolella oleva 'rautamötti' (öljynjäähdytin tjsp?) on kuorrutettu öölillä.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mikähän narisee auton alustassa kylmänä. Autona Saab 9-3. Kylmänä narisee ja valittaa koko alusta, kun ajaa esim hidastetöyssyyn. Lämpimänä ei mitään ääniä kuulu.

Minkä ikäinen kolkki? Jos vanhaa mallia (2002 asti), niin tuo vitunmoinen meteli on ominaisuus, jolle ei voi tehdä käytännössä mitään muuta kuin pistää mankkaa kovemmalle. Tukivarren puslista se kai tulee.

e: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=13&t=47513
 
Minkä ikäinen kolkki? Jos vanhaa mallia (2002 asti), niin tuo vitunmoinen meteli on ominaisuus, jolle ei voi tehdä käytännössä mitään muuta kuin pistää mankkaa kovemmalle. Tukivarren puslista se kai tulee.
Eikö puslien vaihto auta? Jos laittais jotkut ihan toisenlaiset kuin alkuperäiset. Vaikka jotku uretaanipuslat, jos tohon sellaisia saa. Joku tee-se-itse-mies on joskus kuulemma poistanut puslien narinoita lykkäämällä johonkin kohtaan puslaan injektioruiskulla jotain rasvaa. Tai sitten ottaa pois ja rasvailee kunnolla. Eiköhän se narina siitä johdu, että joku paikka on liian kuiva.
 
Jos laittais jotkut ihan toisenlaiset kuin alkuperäiset. Vaikka jotku uretaanipuslat, jos tohon sellaisia saa.

Uretaanipuslat saattavat joskus auttaa, rasvailu yleensä ei ainakaan pitkäksi aikaa. Tämän nimenomaisen mallin alusta on ilmeisesti noiduttu tai jotakin, koska kokonaan eroon noista nitinöistä ei kuulemma pääse oikein millään.
 
Autostani roikkuu kattoverhoilu ja se tietenkin pitäisi saada takaisin.
Onko olemassa mitään nastoja tai niittejä, millä sen saisi pysymään? Ei siis mitään norminastoja tai niittipyssyn niittejä, vaan sellaisia tyylikkäämmän näköisiä.
 
Battle, millä se kattoverhoilu on alunperin kiinni? Jos on sellaisilla pingottavilla katon poikki menevillä tangoilla, se on aika helppo virittää takaisin. Onko ollut muovinastoilla jotka mahdollisesti menneet rikki? Vai onko kangas lähtenyt siitä pahvista irti? Jos on, niin väliin jotain liimaa, lakunauhaa tms.

Helpoiten sen saa takaisin samalla tavalla kuin on alunperinkin ollut kiinni. Nastat eivät paljoa maksa.
 
Zone-sarja -42%
Liimalla alun perin. Tilasin HooPeestä niittivyön niittejä, joilla laitan kiinni.
 
Tere

Mulla olisi auto mallia Mazda 626 2.0 automaatti vm.92. Siinä on semmosta vikaa et se HOLD-valo alkaa koneen lämmetessä ja ajossa vilkkumaan ja sit nopeusmittari ei tie enää sen jälkeen mitään,eli osaako joku kertoa mulle mitä vikaa vois olla ja mistä päin sitä lähtis hakemaan!ja sit muuten 4-vaihde ei mee enää päälle sen jälkee.. Olen nyt kaverini suosituksesta vaihtanut laatikkoon oikeanmoiset öljyt koska mulle myytiin paikallisessa varaosaliikkeessä vääränmoista öljyä! eikä sekään auttanut! Auto tekee tätä sillon tällön ja muuten pelaa aikas komiasti..auto kulkee ja hyrrää hienosti..

Kiitos kaikille keskusteluun osallistujille jo etukäteen ja toivottavasti tulee vaihtoehtoja ja vastauksia!
 
ECUn nollaus? Jotain kosketushäiriötä siinä hold-kytkimessä? Eikös noissa kaikissa automaateissa ole tuo hold-kytkin jossain jemmassa. Kokeile googlea, sillä löytyy aika paljon juttua tuosta hold-valosta.
 
Mulla olisi auto mallia Mazda 626 2.0 automaatti vm.92. Siinä on semmosta vikaa et se HOLD-valo alkaa koneen lämmetessä ja ajossa vilkkumaan ja sit nopeusmittari ei tie enää sen jälkeen mitään,eli osaako joku kertoa mulle mitä vikaa vois olla ja mistä päin sitä lähtis hakemaan!ja sit muuten 4-vaihde ei mee enää päälle sen jälkee.. Olen nyt kaverini suosituksesta vaihtanut laatikkoon oikeanmoiset öljyt koska mulle myytiin paikallisessa varaosaliikkeessä vääränmoista öljyä! eikä sekään auttanut! Auto tekee tätä sillon tällön ja muuten pelaa aikas komiasti..auto kulkee ja hyrrää hienosti..

Kiitos kaikille keskusteluun osallistujille jo etukäteen ja toivottavasti tulee vaihtoehtoja ja vastauksia!

http://autorepair.about.com/library/faqs/bl662f.htm
 
Mun Oldsin tietokone herjaa koodia 39, mikäs se oikein on ?
Englanniksi sain Welcome to TROUBLECODES.COM sivulta tekstin: "The Torque Converter Clutch portion of the brake switch was inoperative for 30 seconds causing vehicle speed ratio to be outside of its window of operation" En vain tajua paljon mitään, mitä tuo tarkoittaa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom