Autojen vikojen ratkaisuthread

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No olin siinä pysähdyksissä pari minuuttia kolauksen jälkeen, ja yritin juuri katella puskeeko öljyjä ulos, mutta eipä näkynyt. Ei oo myöskään talliin mitään valuttanut, seissyt vuorokauden siellä. Pitää nyt huomenna nostaa hallitunkilla autoa ylemmäs että näkee sen öljypohjan kunnon, mutta onko siis normaalia että auto kuulostaa tuolta jos öljyt on pihalla?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No sitte voisi kyllä enemmän kuulostaa siltä että sulla on jotain irronnut sielä koneen sisällä ja se raksuttelee johonkin ketjun rattaisiin tai mikä auto sulla nyt mahtaakaan olla. Koska jos öljypohja menee rikki niin kyllä sitä öljyä näkyville jää ihan kivasti vaikka paikallaan seisottaisikin.

Ja homma selviää 10minuutissa kun käyt hakemassa siitä huoltsikalta kannun öljyä ja kaadat sisään, jos pohja meni niin kyllä se alkaa samantien sitä ulos tiputtamaan. Mutta joos kyllähän se tosi raskas ääni on jos kone pyörittää kuivana.. Mutta ei toi kyllä ihan siltä kuulosta että se olisi ne lurauttanut pois.
 
Ja homma selviää 10minuutissa kun käyt hakemassa siitä huoltsikalta kannun öljyä ja kaadat sisään, jos pohja meni niin kyllä se alkaa samantien sitä ulos tiputtamaan.
Ihan varmuuden vuoksi pakko nyt sanoa, jos ei ole tehty jo, että ihan ekana mulle tulis mieleen nostaa öljytikku ylös, pyyhkäistä öljyt pois, laittaa tikku takaisin, nostaa taas ylös ja katsoa paljonko siellä sitä öljyä on. Jos on normaali määrä, niin selvisi ainakin 100% varmuudella se, että öljyä ei vuoda.
 
kyllä sieltä on todennäköisesti öljyt jonnekki lurahtanu sinne matkalle ja männän renkaat ja laakerit siinä on ainakin kärsinyt. ja ei taida ilman remonttia selvitä. kävi itsellä nimittäin samanlailla, matala auto, todella möykkyinen/kivinen tie, todella paljon vauhtia, ja joku iso kivi osu pohjaan ja valo syttyi jatkoin matkaani siitä huolimatta ja noin 500m ennen määränpäätä alkoi semmonen että kuulosti diesel autolta ja n.10m ennen määränpäätä hirvee kolina ja kone jumiin. ja asiaa edesauttoi ehkä sekin kun syylärikin jäi sinne kiviselle tielle :D kyseessä oli opel omega

e:tuossahan powerhousu mainitsikin että tikun kautta katsoa
 
Opel Astra -96 kyseessä. Yks entinen Opel-asentaja, jolla teetettiin koneremppaki tohon aikoinaan, sano että öljypumpussa vois vika olla.
 
Joo, saattaa olla öljypohja sisään painuessaan murjonut öljypumpun/ pumpun pick upin rikki, jolloin moottorissa ei öljy ole kiertänyt. Mutta ei muuta kuin vaihtokattilaa etsimään, nykyinen taitaa olla sen verran särki että helpommaksi ja halvemmaksi tulee koneenvaihto.
 
Kenelläkään tietoa mistä voi johtua pari mystistä vikaa vm. 2001 1,9 TDCitroen Jumperisssa?
1. Kytkin on alkanut jäätymään pohjaan?

Jos kytkinpoljin jää pohjaan, niin kyseessä voi olla monessa citikassa tyyppivikana oleva pieni parin euron muovipala polkimen yhteydessä, mikä kuluu ja hajoaa. Jos nestekytkin, niin työsylinteri varmaankin sökönä tai ilmausta vailla.
 
Mihinkäs vikaan nämä oireet voisivat liittyä:

-Nykii kiihdytyksissä pahasti
-Lämmöt eivät nouse
-Kitkerä haju tulee sisälle asti

Voiko liittyä jotenkin ilmojen lämpenemiseen plussan puolelle pitkästä aikaan? Pakkasella ei ole esiintynyt mitään em. oireista, mutta tänään ensimmäistä kertaa, kun lämpötila nousi +5 asteeseen.

Auto siis 1991 Primera 1.6.
 
Mihinkäs vikaan nämä oireet voisivat liittyä:

-Nykii kiihdytyksissä pahasti
-Lämmöt eivät nouse
-Kitkerä haju tulee sisälle asti



Voiko liittyä jotenkin ilmojen lämpenemiseen plussan puolelle pitkästä aikaan? Pakkasella ei ole esiintynyt mitään em. oireista, mutta tänään ensimmäistä kertaa, kun lämpötila nousi +5 asteeseen.

Auto siis 1991 Primera 1.6.

Palaneelta kannentiivisteelta kuulostaa, tsekkaa onko jäähdytysnesteen seassa öljyä ja onko sitä hävinnyt paisuntasäiliöstä(kannattaa varoa, saattaa olla painetta jos tiiviste on mennyt). Öljyntäyttökorkin kun avaa niin sieltäkin saattaa löytyä yllätys
 
Ikuinen murheenkryynini: -03 Renault Laguna Hatchback jota saa korjata koko ajan...

Tämän hetkinen ongelma on, kun vauhti nousee yli 60 km/h niin oikealta edessä alkaa kuulua "ulinaa", joka voimistuu vauhdin kiihtymisen myötä. Joku kaveri arveli että liittyisi laakeriin? Mitä tuommoinen kustantaa ja kuinka iso operaatio? Eilen alkoi lisäksi palaa keltainen "SERV" valo kojetaulussa, eli ohjeen mukaan pitäisi viedä merkkiliikkeeseen ensi tilassa. Huono homma vaan etten muutamaan päivään voi sitä tehdä kun tarvitsen autoa...Kuinka akuutti tuommoinen mahtaisi olla?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ja jos kerta serv valo palaa niin olishan se hyvä saada mahdollisimman äkkiä vikakoodien lukuu niin tietää mikä muu sitä rassaa kuin pyöränlaakeri.
Noista ranskalaisista mitään tietämättömänä voisin heittää sellaisen oletuksen, että serv on vain huoltovalo. Eli ilmoittaa olevansa huollon tarpeessa. Ja kukaan täysjärkinenhän ei vähänkään vanhempaa autoa huoltoon vie, vaan vaihtaa itse mitä vaihdettavaa on.
 
pyöränlaakerinvaihto ei kyllä ihan joka pojalta onnistu kotiolosuhteissa... toki voi olla, että sanoit noin vaan niinkuin suuripiirteisesti miten kannattaa toimia jos on vanhempi auto :)
ja nyt muistellen, niin taisi monessa renaultissa mihin kesään työn merkeissä törmäsin, niin palaa tuo serv valo.. palaa muistaakseni jos on rengaspaineet alhaiset, jotain nestettä vähän, joku valo palanut jne jne.. tai sit se oli joku muu valo mikä niissä renaulteissa aina killotti silmään :D
 
pyöränlaakerinvaihto ei kyllä ihan joka pojalta onnistu kotiolosuhteissa... toki voi olla, että sanoit noin vaan niinkuin suuripiirteisesti miten kannattaa toimia jos on vanhempi auto :)
Eiku viittasin vaan tohon valoon. Oletin että se on vähän sama kuin ooppeleissa insp-valo. Eli kertoo, että auto olisi aika viedä huoltoon. Opel-miehenä varmaan tiedät. Eli käytännössä öljyjen ja ilmansuodattimen vaihto ja siinä se melkein olikin. Huoltokirjasta voi vakoilla mitä seuraavaksi olisi vuorossa.

E: Ja ihan nice to know -tietona, Opelissa ainakin sen valon saa nollattua painamalla trippimittarin napin pohjaan kun virrat on pois päältä ja samalla kääntäen virrat päälle.
 
Rellu lagunan service valon saa sammumaan kun laittaa virrat päälle ja painaa oikean viiksen päästä niin monta kertaa että lenkkiavaimen kuva välähtää mittaristossa ja mittariin ilmestyy seuraavan huollon kilometrimäärä. sen jälkeen pitää painaa trippimittarin tappia niin kauan että mittariston valot välähtää 8kertaa sen jälkeen vapauttaa tripin tapin ja kääntää virrat pois.
 
Zone-sarja -42%
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun auton keskuslukitus toimii kunnolla vaan hanttarin puolelelta. Eli aukeaa kummaltakin puolelta, mutta lukitus toimii vain pelkääjän puolelta. Ärsyttävää kiertää aina toiselle puolelle, että saa oven lukkoon...
 
Mikäköhän mahtaa olla vikana, kun auton keskuslukitus toimii kunnolla vaan hanttarin puolelelta. Eli aukeaa kummaltakin puolelta, mutta lukitus toimii vain pelkääjän puolelta. Ärsyttävää kiertää aina toiselle puolelle, että saa oven lukkoon...

Ainakin omassa autossa näillä loskakurakeleillä tekee tuota samaa, liekö jotain likaa kerää nuo lukot mutta ainakin omat lukot rupeaa toimimaan aseöljyllä. Kannattaa hankkia pullo semmoista ja testata.
 
Tuli kanssa mieleen, että mikäli autosi on esim. Ford, niin siinä on tapana kulua tuo avain/lukkopesä, jolloin toimii enään vähemmän käytetyltä puolelta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom